• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #342706  autor: mo-xo
 24 cze 2009, 20:26
Mam spory problem z dzwoniącymi do mnie osobami, próbującymi wcisnąć mi jakieś produkty czy usługi. Telefon mam w tpsa, telefon jest zastrzeżony i wszystkie "marketingowe" pola są znaczone na NIE. Nie otrzymuje telefonów ani żadnych reklam z tpsa (chyba ?)

Problemem są jakieś kołchozy (w tle rozmowy słychać pogłosy dziesiątek rozmów) z centrów telefonicznych, które systematycznie do mnie wydzwaniają. Za każdym razem informuje, że mam zastrzeżony telefon i nie życzę sobie takich telefonów, to niestety nie działa. CO robić ? Przecież nie będę za każdym razem pisemnie żądał usunięcia moich danych osobowych. To po pierwsze koszty dla mnie i kłopot.

Co robić ? Czego żądać od tpsa ? Może napisać do UKE ?

Poradźcie coś...
Ostatnio zmieniony 24 cze 2009, 22:34 przez mo-xo, łącznie zmieniany 1 raz.

 #342708  autor: kowcio
 24 cze 2009, 20:33
mo-xo, ja z tym samym spotkałem się na początku, gdy założyłem telefon w TP- też wszystko zaznaczyłem że nie, ale bezskutecznie. Raz babka zadzwoniła w nieodpowiedniej sytuacji, gdy byłem bardzo, bardzo zły. Odebrałem, myślałem że ktoś inny dzwoni. Tak się wydarłem na babkę, ze ulżyło mi. Od tej pory nie mam żadnego telefonu (a widzę, bo jak mam nieodebrane to w telefonie świeci mi ciągle diodka i pokazuje się numer). Tak od pół roku mam spokój. Choć nie polecam tego zrobić, bo to biedni ludzie są, płacą im za to. Niesyte, czasami emocje człowiekiem za bardzo rządzą. Aczkolwiek żałuję, ze się na nią tak wydarłem, bo ona nie miała ani złych intencji, tylko wypełniała swoje obowiązki. Cóż, mówi się trudno. Takie życie.

 #342744  autor: Marens
 24 cze 2009, 23:52
kowcio pisze:Niesyte, czasami emocje człowiekiem za bardzo rządzą. Aczkolwiek żałuję, ze się na nią tak wydarłem, bo ona nie miała ani złych intencji, tylko wypełniała swoje obowiązki. Cóż, mówi się trudno. Takie życie.
Dzwonili do mnie bardzo często z różnych firm. Przeważnie 11-13 z numeru zastrzeżonego. Oczywiście numer stacjonarny był zastrzeżony na książki. (nie było SOCLIR)
Dziwna sprawa, ale ucichło po zmianie na Erę Domową

Miałem przeboje z firmą "Pościelex" (nazwa zmieniona). Dzwonili co jakieś 3 tygodnie po kilka razy w ciągu 2-3dni. Zapraszali do pobliskiego hotelu na prezentacje pościeli, wyrobów wełnianych i innego chłamu. Pytanie czy mogą przysłać zaproszenie.

Zwykłe nie dziękuje, nie wystarczało bo po kilku godzinach była ponowna próba połączenia. Przeważnie dialog był taki:

:arrow: Dzień dobry blablabla z firmy pościlex czy możemy wysłać bezpłatne zaproszenie
:arrow: Nie dziękuje, do widzenie
:arrow: Do widzenia

4 godziny później
:arrow: Dzień dobry blablabla z firmy pościlex czy możemy wysłać bezpłatne zaproszenie
:arrow: Dzwoniliście państwo dziś i proszę wykreślić mój numer gdyż nie zgadzam się na otrzymywanie informacji marketingowej i jest to nękanie telefoniczne
:arrow: Przykro mi ja jestem tylko pracownikiem i nie mogę nic na to poradzić. Bardzo pana przepraszam
(cały czas z zastrzeżonego)

2godziny później, z 022 jakiś numer VoIP
:arrow: Zgadnij kto dzwoni?
:arrow: To chyba ty do mnie dzwonisz więc o co chodzi (poznałem głos)
:arrow: Firma dywanex, ale chyba już dziś rozmawialiśmy, system dzwoni automatycznie do losowo wybranych osób.
:arrow: [Tutaj już puściły mi nerwy] Czy jak wyślecie mi to zaproszenie, czy się od..czepicie? Proszę mi wysłać zaproszenie
:arrow: To w takim razie proszę o Imię i Nazwisko oraz adres.
:arrow: To wy nie wiecie? Poproszę o połączenie z kierownikiem call center.
:arrow: Niestety nie ma takiej możliwości. (jasne!)
:arrow: Myślę, że taka możliwość się znajdzie gdyż mam państwa numer i bardzo prosto będzie mi udowodnić więc skończą sie darmowe zaproszenia i sprzedaż pościeli.
:arrow: Naprawdę nic panu na to nie poradzę
:arrow: To niech pani zdejmie słuchawki, podejdzie do kierownika i każe podejść do stanowiska bo klient ma sprawę.
:arrow: Proszę poczekać
:arrow: Dzień dobry w czym mogę pomóc?
:arrow: :argue:
:arrow: Przepraszam Pana bardzo, to już był ostatni telefon z naszej firmy. Za chwilkę zlecę wykreślenie numeru z systemu. Numery były spisane z starej bazy abonentów. (zgadzało się, gdyż dawno temu numer był ogólnodostępny)

Po takiej "miłej" wymianie zdań skończyło się do dnia dzisiejszego. Pewnie gdyby nie argument z nękaniem telefonicznym i podanie dokładnego paragrafu skończyłoby się kliknięciem na rozłącz.

 #342788  autor: tajniak
 25 cze 2009, 11:16
Marens pisze:Miałem przeboje z firmą "Pościelex" (nazwa zmieniona). Dzwonili co jakieś 3 tygodnie po kilka razy w ciągu 2-3dni.
Zapraszamy mna pokaz pościeli wełnianych... Cały Wrocław to zna :P
Po takiej "miłej" wymianie zdań skończyło się do dnia dzisiejszego. Pewnie gdyby nie argument z nękaniem telefonicznym i podanie dokładnego paragrafu skończyłoby się kliknięciem na rozłącz.
A jaki to paragraf? Chętnie go zastosuję przy następnej rozmowie tel (bo w domu ja jestem "odpowiedzialny" za odbieranie telefonu stacjonarnego). :D

 #342810  autor: Marens
 25 cze 2009, 13:15
Kod: Zaznacz cały
Art. 107. kodeksu wykroczeń; Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w inny sposób złośliwie niepokoi,
podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany. 

 #343220  autor: simian raticus
 27 cze 2009, 14:37
Powiedz, że abonent nie żyje i zostaniesz usunięty z bazy (drastyczne to jak fałszowanie swojego aktu zgonu ale niestety działa).

Już się więcej nie zakocham, bo nie warto! Nigdy i to przenigdy! Żona w kiblu Ci narobi i . . . potem konto obrobi! Córka Twoja też się nie narobi . . .

 #343289  autor: bard
 27 cze 2009, 20:24
Hmmm, nie wiem skad macie takie problemy, ale do mnie przez 1,5 roku (tyle mam telefon z TPsy) nie zadzwonil nikt z zadna propozycja (raz TP w sprawie neostrady ktorej nie aktywowalem od tygodnia, zadzwonili zapytac czy mam z tym problem, a zwyczajnie czekalem az net z kablowki mi wylacza...).
Tak sobie mysle, ze moze recepta na spokoj jest zablokowanie polaczen anonimowych (czy jak to sie nazywa) - wtedy jak ktos dzwoni z zastrzezonego to slyszy, ze abonent sobie nie zyczy takich polaczen... usluga bezplatna, dziala bardzo dobrze i pewnie dlatego mam spokoj ("wciskacze" dzwonia z anonimowych w 95% przypadkow)

 #343321  autor: maniek
 27 cze 2009, 22:23
Marens pisze:Miałem przeboje z firmą "Pościelex" (nazwa zmieniona). Dzwonili co jakieś 3 tygodnie po kilka razy w ciągu 2-3dni. Zapraszali do pobliskiego hotelu na prezentacje pościeli, wyrobów wełnianych i innego chłamu. Pytanie czy mogą przysłać zaproszenie.
Mam to samo :evil: i jeszcze firma remes :-D

[ Dodano: 2009-06-27, 22:26 ]
bard pisze:Tak sobie mysle, ze moze recepta na spokoj jest zablokowanie polaczen anonimowych (czy jak to sie nazywa) - wtedy jak ktos dzwoni z zastrzezonego to slyszy, ze abonent sobie nie zyczy takich polaczen... usluga bezplatna, dziala bardzo dobrze i pewnie dlatego mam spokoj ("wciskacze" dzwonia z anonimowych w 95% przypadkow)
Mam to aktywne i niestety czasem działa a czasem nie(dziwne ze to ciagle te same firmy, musza to jakos obchodzic). Poza tym jest jeszcze voip.

 #343323  autor: Marens
 27 cze 2009, 22:29
Mam to samo :evil: i jeszcze firma remes :-D
Tak dokładnie firma remes
Tylko tam konsultanci muszą mieć jakąś specjalną stawkę, bo praca w ciężkich warunkach z naruszeniem psychiki.

 #343324  autor: maniek
 27 cze 2009, 22:33
Marens pisze:Tylko tam konsultanci muszą mieć jakąś specjalną stawkę, bo praca w ciężkich warunkach z naruszeniem psychiki.
Niestety sporo firm marketingowych to masakra dla psychiki :wink:

 #343491  autor: BL9393
 28 cze 2009, 18:36
maniek pisze:Mam to aktywne i niestety czasem działa a czasem nie (dziwne ze to ciagle te same firmy, musza to jakos obchodzic). Poza tym jest jeszcze voip.
Blokadę połączeń anonimowych poza aktywacją u operatora (centralową) należy jeszcze aktywować kodem (aparat telefoniczny z wybieraniem tonowym):
*15# - aktywacja blokady
#15# - wyłączenie blokady

aby blokada działała musisz mieć aktywną usługę prezentacji numeru CLIP

u mnie działa bez problemu ;)

czas na Orange

 #343532  autor: maniek
 28 cze 2009, 20:58
BL9393 pisze:Blokadę połączeń anonimowych poza aktywacją u operatora (centralową) należy jeszcze aktywować kodem (aparat telefoniczny z wybieraniem tonowym):
*15# - aktywacja blokady
#15# - wyłączenie blokady

aby blokada działała musisz mieć aktywną usługę prezentacji numeru CLIP

u mnie działa bez problemu
Wiesz ze to zrobilem ale nadal zdarzaja sie te ekstra telefony. Ja z pracy na domowy nie moge zadzwonic bo tez mam anonima :P Dzis dostalem info ze na koncie w tp jest dostepny billing on line z aktualnych polaczen :-D

 #343692  autor: miplon
 29 cze 2009, 17:39
Ja założyłem telefon w TP, bo innej alternatywy nie było. Tylko pod usługę BSA, której to do dziś nie mam (czekam już ponad 6 miesięcy), ale to normalne w naszym świetnie rozwijającym się kraju. (bez monopoli, ale i bez infrastruktury) TP założyła mi nr telefonu po pewnej znanej firmie, wyobraźcie sobie ile można odebrać telefonów w tygodniu z pytaniem o wolne miejsce pracy, lub o przelew z należnościami. Szkoda że w TP nikt nie wysilił się i nie pomyślał o skutkach takiego przydziału. To moja pierwsza linia kablowa i nie wiedziałem że trzeba się pytać kogokolwiek o to, czy mają w puli numery nie używane wcześniej przez firmy, burdele, czy inne przybytki narażone na wzmożony ruch telefoniczny.

 #343695  autor: Marens
 29 cze 2009, 18:20
Dzwoni do mnie dziś pani na domowy czy to mieszkanie państwa Marensów, ja standardowo tak, w czym mogę pomóc (telefon domowy = firmowy, ale o tym kiedy indziej).

Chciałabym państwu przedstawić produkty firmy Zepter, telefon z numeru Play. Poszło zgłoszenie, aby sprawdzili czy numer nie jest FCT, a P4 lubi takie zgłoszenia :-D

 #344255  autor: Vieslav
 02 lip 2009, 13:55
*15# - aktywacja blokady
#15# - wyłączenie blokady
Czy dla operatorów WLR to również działa? Bo wklepałem w telefon ale nadal można się dodzwonić z zastrzeżonego, a przez infolinię nie mogę aktywować, bo konsultanci twierdzą, że nie ma takiej możliwości. A jak tłumaczę, że mam przed sobą ulotkę na której jest opisana taka usługa to mówią, że to chodzi o CLIPa i że mogę sobie zdecydować, czy odebrać czy nie jak nie zobaczę numeru :lol: .
Ostatnio miałem śmieszną sytuację, bo dzwonił ktoś, oczywiście tylko imię i nazwisko podał a nie powiedział skąd i chciał rozmawiać z osobą, która umarła chyba 10 lat temu ale był na tą osobę zarejestrowany telefon. Ja mówię, że nikt taki tu nie mieszka a ta kobieta twierdzi, że niemożliwe, bo dzwoni z firmy telekomunikacyjnej i ma w komputerze tak zapisane :lol: (podejrzewam, że to z Netii bo ostatnio masa telefonów od nich, nie licząc domokrążców :? ).

 #344976  autor: Marens
 06 lip 2009, 16:16
Wycwanili się i dzwonią z FTC bez zastrzegania z karty Plusa/Play
Miałem ostatnio dwa telefony i poszło zgłoszenie do BOK.
Kod: Zaznacz cały
 Witam!
Prosiłbym o sprawdzenie, czy przypadkiem numer telefonu xxxxxxxxx nie jest wykorzystywany nielegalnie w FCT?
Informuję iż zostają wykonywane z niego połączenia reklamowe. 

 #344998  autor: BL9393
 06 lip 2009, 18:31
Mulder pisze:Cytat:
*15# - aktywacja blokady
#15# - wyłączenie blokady


Czy dla operatorów WLR to również działa? Bo wklepałem w telefon ale nadal można się dodzwonić z zastrzeżonego, a przez infolinię nie mogę aktywować, bo konsultanci twierdzą, że nie ma takiej możliwości. A jak tłumaczę, że mam przed sobą ulotkę na której jest opisana taka usługa to mówią, że to chodzi o CLIPa i że mogę sobie zdecydować, czy odebrać czy nie jak nie zobaczę numeru .
W TP jest tak, że poziom obsługi na 19393 jest różny i wszystko zalezy na kogo trafisz... Powyższe kody działają dopiero po 24h od aktywacji usługi przez infolinię (może oczywiście aktywować się wczesniej). Usługa nosi nazwę blokada połączeń anonimowych. Jeśli odmówią Ci aktywacji tej usługi to poproś o rozmowę z kierownikiem ;) usługa jest oczywiście bezpłatna i działa też przy przychodzących z innych sieci ;)

[ Dodano: 2009-07-06, 18:37 ]
Aaaa... Ty masz WLRa... teraz dopiero zrozumiałem :roll: Nie wiem czy Dialog umożliwia aktywację takiej usługi, wszystko zależy jak wygląda umowa Dialog-Tepsa...

czas na Orange

 #345194  autor: Vieslav
 07 lip 2009, 21:35
Umożliwia, widziałem na ulotce, którą dostałem, gdy podpisali umowę na dodatkowe usługi. Było tam m.in. CLIP, jednorazowy CLIR, zawieszenie połączenia itp. no i ta właśnie usługa.

 #345755  autor: BL9393
 10 lip 2009, 16:28
najlepiej wyślij zapytanie do UKE z info że odmawiają Ci aktywacji... ludzie w UKE już Ci w Dialogu aktywują to ;)

czas na Orange

 #346658  autor: osachorzow
 15 lip 2009, 00:13
A czy taka sprytna usługa (blokada połączeń anonimowych) działa również w Erze Domowej z numerem przeniesionym od TP?