• Chińskie telefony i inne mniej lub bardziej egzotyczne marki, a także dyskusja ogólna, ponad podziałami według producentów.
Chińskie telefony i inne mniej lub bardziej egzotyczne marki, a także dyskusja ogólna, ponad podziałami według producentów.
 #304619  autor: grigorij69
 18 gru 2008, 14:14
Witam!

Mój problem dotyczy telefonu, który oddałem właśnie - z identycznymi objawami (samoczynnie się wyłącza, a potem ma problemy z włączeniem: przechodzi do momentu wpisania PINu i "pada") do serwisu gwarancyjnego po raz... piąty...

Fakt, że to SE k770i wzięty w Erze - raczej nie ma tu znaczenia.

Interesuje mnie jak długo można naprawiać ten telefon? Czy w ogóle jest mozliwość wymiany na zupełnie nowy, inny zestaw? Dodam, że w wyniku czwartej naprawy serwisowej wymieniono płytę główną telefonu - co jak się po 3 tyg. okazało - nie pomogło.

Telefon zakupiony niecałe 4 miesiące temu spędził w serwisach już ponad 2 miesiące.
Jestem dość cierpliwy (może dlatego, że aktualnie używam innego telefonu), ale...
A co będzie, jeśli się skończy się gwarancja, a on "padnie" po raz kolejny...

Z góry dziękuję za (p)odpowiedzi.

 #304627  autor: filuut
 18 gru 2008, 14:52
Witam

O ile mi wiadomo to wymiana płyty głównej jest wymianą telefonu na nowy, jeżeli wymienili ci płytę główną to w karcie gwarancyjnej masz zmieniony numer seryjny IMEI. Jeżeli chodzi o wymianę telefonu to serwis musi wykonac minimum 3 wymiany podzespołów elektronicznych, tak przyjamniej jest w serwisie centalnym, mam tu na myśli CRC , pozdrawiam

 #304645  autor: grigorij69
 18 gru 2008, 17:14
filuut pisze:Witam

O ile mi wiadomo to wymiana płyty głównej jest wymianą telefonu na nowy, jeżeli wymienili ci płytę główną to w karcie gwarancyjnej masz zmieniony numer seryjny IMEI. Jeżeli chodzi o wymianę telefonu to serwis musi wykonac minimum 3 wymiany podzespołów elektronicznych, tak przyjamniej jest w serwisie centalnym, mam tu na myśli CRC , pozdrawiam
Zgadza się - po wymianie płyty głównej otrzymałem nowy numer IMEI, tyle, że to nic nie zmieniło. Usterka pojawia się nadal. A moja cierpliwość jest na skraju wyczerpania...

 #304679  autor: yagi
 18 gru 2008, 19:46
Zglos do punktu w ktorym kupiles zadanie wymiany telefonu z tytulu niezgodnosci towartu z umowa skoro serwis przez tyle napraw nie usunal usterki...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #304688  autor: grigorij69
 18 gru 2008, 20:05
yagi pisze:Zglos do punktu w ktorym kupiles zadanie wymiany telefonu z tytulu niezgodnosci towartu z umowa skoro serwis przez tyle napraw nie usunal usterki...
Najzabawniejsze (najsmutniejsze) jest to, że aparat zgodnie z ich raportami - wraca do mnie całkiem sprawny :/
Niestety salon Ery nie może pomóc - kazali mi pisać do Centrum SE - jak napisałem - wymienili płytę główną...
I co - bez zmian... Znowu w serwisie...

 #304717  autor: yagi
 18 gru 2008, 21:10
Ale to od punktu Ery zadaj wymiany na nowy. Skoro telefon wraca z usterka to znaczy ze nie jest naprawiony, a serwis sobie czasem swoje a rzeczywistosc swoje. Jak masz watpliwosci zglos sie do lokalnego Rzecznika Praw Konsumentow i sie go poradz. Wtedy to sklep/punkt w ktorym kupiles sprzet Ci go wymienia a nie serwis...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #304748  autor: grigorij69
 18 gru 2008, 22:24
yagi pisze:Ale to od punktu Ery zadaj wymiany na nowy. Skoro telefon wraca z usterka to znaczy ze nie jest naprawiony, a serwis sobie czasem swoje a rzeczywistosc swoje. Jak masz watpliwosci zglos sie do lokalnego Rzecznika Praw Konsumentow i sie go poradz. Wtedy to sklep/punkt w ktorym kupiles sprzet Ci go wymienia a nie serwis...
Spróbuję interweniować w Erze gdy telefon wróci, a usterka nadal bedzie występowała.

A z innej beczki - pytanie z serii "głupawych" - czy możliwa jest wymiana telefonu na inny model? Mam tu na myśli model z danej marki rzecz jasna.

 #304752  autor: yagi
 18 gru 2008, 22:39
grigorij69 pisze:A z innej beczki - pytanie z serii "głupawych" - czy możliwa jest wymiana telefonu na inny model? Mam tu na myśli model z danej marki rzecz jasna.
Ciezko bedzie. Raczej na taki sam model. Co najwyzej inny kolor ;)

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #304778  autor: grigorij69
 19 gru 2008, 07:03
Heh. No nic. Pozostaje czekać - co tym razem wynajdzie serwis i mieć nadzieję, że telefon będzie sprawy.

Dzięki za podpowiedzi. Postaram się napisać - jak sprawa się zakończy.

 #304780  autor: ywis
 19 gru 2008, 07:24
grigorij69 pisze:Mój problem dotyczy telefonu, który oddałem właśnie - z identycznymi objawami (samoczynnie się wyłącza, a potem ma problemy z włączeniem: przechodzi do momentu wpisania PINu i "pada") do serwisu gwarancyjnego po raz... piąty...
To dziwie się, że nie wystosowałeś pisma o wydanie nowego egzemplarzu i/lub zerwanie umowy z powodu nie wywiązania się Ery ze swoich usług, bo rzecz nie polega na tym abyś kupił telefon, a on większość czasu ma przeleżeć na serwisie i jego naprawie. Po trzech naprawach jeśli w dalszym ciągu powtarza się ten sam problem masz prawo postulować o nowy sprzęt, no i jak napisałem powyżej w przypadku zawierania umowy na usługi telekomunikacyjne masz prawo do rozwiązania takiej umowy. Kierujesz się z tym prosto do Ery gdzie nabywałeś usługę oraz telefon wraz z nią. Działaj!

 #304786  autor: Prometo
 19 gru 2008, 08:21
ywis pisze:Po trzech naprawach jeśli w dalszym ciągu powtarza się ten sam problem masz prawo postulować o nowy sprzęt, no i jak napisałem powyżej w przypadku zawierania umowy na usługi telekomunikacyjne masz prawo do rozwiązania takiej umowy.
ywis jest jeszcze jedno ale, mogą mu dać telefon zastępczy i nie wiadomo co jest napisane w gwarancji SE.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #304787  autor: yagi
 19 gru 2008, 08:29
ywis, usluga a telefon to dwie rozne sprawy. Ja za kilkukrotny z rzedu pobyt telefonu w serwisie dostalem kiedys upust na abonament. Uslugi to zapewnienie zasegu i mozliwosci rozmow. I w przypadku dluzszego braku mozliwosci wykonywania polaczen z winy operatora mozna wnioskowac o rozwiazanie umowy z takiego powodu jak napisales.

Na takie sytuacje jak ta sa telefony zastepcze ;)

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #304788  autor: grigorij69
 19 gru 2008, 08:30
ywis pisze:To dziwie się, że nie wystosowałeś pisma o wydanie nowego egzemplarzu i/lub zerwanie umowy z powodu nie wywiązania się Ery ze swoich usług, bo rzecz nie polega na tym abyś kupił telefon, a on większość czasu ma przeleżeć na serwisie i jego naprawie. Po trzech naprawach jeśli w dalszym ciągu powtarza się ten sam problem masz prawo postulować o nowy sprzęt, no i jak napisałem powyżej w przypadku zawierania umowy na usługi telekomunikacyjne masz prawo do rozwiązania takiej umowy. Kierujesz się z tym prosto do Ery gdzie nabywałeś usługę oraz telefon wraz z nią. Działaj!
czy to reguluje regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych? czy jakieś inne przepisy? jesli tak to jakie?

[ Dodano: 2008-12-19, 08:32 ]
yagi pisze:ywis, usluga a telefon to dwie rozne sprawy. Ja za kilkukrotny z rzedu pobyt telefonu w serwisie dostalem kiedys upust na abonament. Uslugi to zapewnienie zasegu i mozliwosci rozmow. I w przypadku dluzszego braku mozliwosci wykonywania polaczen z winy operatora mozna wnioskowac o rozwiazanie umowy z takiego powodu jak napisales.

Na takie sytuacje jak ta sa telefony zastepcze ;)
Dokładnie takie wyjaśnienia przedstawiali mi pracownicy Biura Obsługi salonu Ery.

Niestety telefon i sprawy reklamacji odsyłają do konkretnego producenta. W tym przypadku do SE.

 #304792  autor: Kaczy
 19 gru 2008, 08:45
grigorij69 pisze:A z innej beczki - pytanie z serii "głupawych" - czy możliwa jest wymiana telefonu na inny model? Mam tu na myśli model z danej marki rzecz jasna.
A ja powiem, że jest taka możliwość. Ale tylko w wybranych przypadkach. Kiedyś przerabiałem niezgodność z umową - telefon, który był na taką "usługę" zgłoszony nie należał do tych, który był niedawno produkowany. Klient mógł skorzystać z niezgodności i dostać nowy telefon. Niestety nigdzie nie było już takiego modelu, więc zaproponowaliśmy mu 3-4 telefony o podobnej klasie.

...::: Made for loneliness :::...

 #304793  autor: grigorij69
 19 gru 2008, 08:59
Kaczy pisze:
grigorij69 pisze:A z innej beczki - pytanie z serii "głupawych" - czy możliwa jest wymiana telefonu na inny model? Mam tu na myśli model z danej marki rzecz jasna.
A ja powiem, że jest taka możliwość. Ale tylko w wybranych przypadkach. Kiedyś przerabiałem niezgodność z umową - telefon, który był na taką "usługę" zgłoszony nie należał do tych, który był niedawno produkowany. Klient mógł skorzystać z niezgodności i dostać nowy telefon. Niestety nigdzie nie było już takiego modelu, więc zaproponowaliśmy mu 3-4 telefony o podobnej klasie.
SE k770i niestety do nich nie należy. A ja już raczej nie spojrzę w kierunku marki SE. Więc szukam dla siebie czegoś w innych markach (Samsung, Nokia).

 #304797  autor: yagi
 19 gru 2008, 10:01
grigorij69 pisze:A ja już raczej nie spojrzę w kierunku marki SE.
To ja z doswiadczenia Ci napisze, ze takie cos moze Ci sie trafic u kazdego producenta. To nie jest tak ze SE sa be a innym sie to nie zdaza...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #304799  autor: grigorij69
 19 gru 2008, 10:09
Niby masz rację, ale - jak to mówią - niesmak pozostaje...

:wink:
 #318628  autor: bibul
 20 lut 2009, 18:56
grigorij69 pisze:Witam!

Mój problem dotyczy telefonu, który oddałem właśnie - z identycznymi objawami (samoczynnie się wyłącza, a potem ma problemy z włączeniem: przechodzi do momentu wpisania PINu i "pada") do serwisu gwarancyjnego po raz... piąty...

Fakt, że to SE k770i wzięty w Erze - raczej nie ma tu znaczenia.

Interesuje mnie jak długo można naprawiać ten telefon? Czy w ogóle jest mozliwość wymiany na zupełnie nowy, inny zestaw? Dodam, że w wyniku czwartej naprawy serwisowej wymieniono płytę główną telefonu - co jak się po 3 tyg. okazało - nie pomogło.

Telefon zakupiony niecałe 4 miesiące temu spędził w serwisach już ponad 2 miesiące.
Jestem dość cierpliwy (może dlatego, że aktualnie używam innego telefonu), ale...
A co będzie, jeśli się skończy się gwarancja, a on "padnie" po raz kolejny...

Z góry dziękuję za (p)odpowiedzi.

Jeśli jeszcze nie rozwiązałeś problemu to można żadać wysłania telefonu do ekspertyzy bo do serwisu mozesz go oddac i 10 razy, ale pajace z obsługi będą Ci twierdzić że nic nie mogą zrobić, a jeśli w ekspertyzie stwierdzą że telefon jest uszkodzony nie z Twojej winy to operator musi wymienić Ci go na nowy.

Masz prawo do tego samego telefonu lub do telefonu o tej samej bądź wyższej klasie.

 #325052  autor: patrio
 23 mar 2009, 23:48
grigorij69, tylko uważaj bo ja jak kiedyś MOTOROLĘ C651 oddawałem z tego samego powodu to za piątym razem mi powiedzieli ze jest zalana :? a jak oddałem 5 raz to nawet nie odebrałem z salonu PLUS-a(po poprzedniej naprawie tylko wysłałem do innego serwisu, zadałem wymiany urządzenie... i nic musiałem sie telfonu pozbyc i nabyc nowy... :x

 #325059  autor: sporysz
 24 mar 2009, 01:02
Cześć !

Mam ten sam problem, tylko z innym modelem firmy SE - W660i. Mam fon kupiony bez cyro w sklepie internetowym firmy Mix electronix. Rok temu oddałem go do naprawy z powodu awrii fastportu. Rok było ok. Teraz ponownie pojawiłóa się usterka w postaci wypadających słuchawek oraz ładowarki z gniazda.... Do tego fon przestał czytać mi prawidłowo tagi mp3 (obecna wersja softu CXC1250446R8BB00107101017), co objawia się niechronologicznym osdłuchwiwaniem utworów danego albumu. U kumpla na starszym sofcie tagi czytało bezbłędnie także z mojej karty pamięci.
Tu zaczęła się moja odyseja.
:arrow: Oddałem fon do serwisu w Sosnowcu. Wrócił do mnie po dwóch tygodniach z adnotacją że wszystko ok. Przy odtwarzaniu songów problem bez zmian. Dodatkowo za to doszedł źle przykręcony głośnik w słuchawce co powodowało rezonowanie "przy uchu podczas rozmowy".
:arrow: tel na infolinie. Konsultantka kazała zanieść fon do serwisu z poleceniem wysłania do Wawy do Działu Kontroli Jakości oraz dołączyć list z opisem usterek. Zastosowałem się do zaleceń.
:arrow: Minęły dwa tygodnie. Telefon wrócił. W opisie to samo co zwykle. Usterka z tagami dalej na swoim miejscu. Głośnik już nie rezonuje, ale za to ten zewnętrzny nie działa. Nie słychać dzwonków. Fast port jest "luźny", tzn. dźwięk jest ale by pojawił się w stereo trzeba co chwilę kombinować przy wtyczce.
:arrow: telefon na infolinię z pytaniem o wymianę telefonu skoro były trzy usterki i zanosi się na czwartą wizytę. Pani odpowiedziała że NIE MA MOŻLIWOŚCI WYMIANY (faktycznie nic na ten temat w warunkach gwarancji nie jest napisane) A FIRMA SE WYMIENIA SPRZĘT WTEDY KIEDY UZNA ŻE NIC SIĘ INNEGO Z EGZEMPLARZEM ZROBIĆ NIE DA. Byłem w szoku. Pani poradiła mi wysłać kurierem telefon do Bytomia, do firmy Teleko. Zarezerwowała nawet termin naprawy.
:arrow: telefon poszedł kurierem. Naprawa trwała cztery dni. wszystko ustąpiło poza nieszczęsnymi tagami :shock:

Teraz odpalam albumy poprzez managera plików, bo wtedy odtwarza ok, ale dalej myślę co z tym zrobić. Czy iść do sklepu czy do rzecznika konsumentów. Wiem że w Motoroli jestr zapis o czterech usterkach i wymianie. Nie wiem jak jest w Nokii. Dziwię się, że tego typu problemów nie reguluje unijne prawo...

Na razie rozstaję się z Sony ericsson na jakiś czas...

Pozdrawiam,

sporysz