• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #293696  autor: pmkuba
 21 paź 2008, 09:46
Witam !

Jako, że temat się już wielokrotnie pojawiał postanowiłem i ja opisac swoje perypetie związane z korzystaniem z usługi EraGG, bo trzeba w końcu chyba coś z tym zrobic bo niedopuszczalne jest żeby co miesiąc przychodziły faktury z nienależnie pobranymi opłatami za transmisje danych GPRS do EraGG.

Poniżej wklejam treśc pisma jakie wysłałem do Ery:
Kod: Zaznacz cały
"W kwietniu 2007 roku aktywowałem usługę EraGG. Wg informacji zawartych na stronie www.eraomnix.pl mój telefon (Nokia N70) został wymieniony jako obsługujący przedmiotową aplikację. Po otrzymaniu faktury za okres, w którym korzystałem ze wspomnianej usługi okazało się, że dodatkowo poza opłatą przewidzianą w regulaminie zostały naliczone opłaty za połączenie z Internetem. Oczywiście takich połączeń w tym okresie nie wykonywałem (za wyjątkiem pobrania aplikacji do obsługi EraGG), a charakterystycznym było to iż połączenia z Internetem pokrywały się z czasem korzystania z EraGG. W związku z powyższym z usługi zrezygnowałem, a o sprawie poinformowałem BOK które stwierdziło problem techniczny i zaliczyło na poczet przyszłych należności kwestionowane przeze mnie opłaty z faktury. 

Wierząc, że był to przypadek incydentalny od września 2007 roku ponownie aktywowałem EraGG. Przeglądając faktury zauważyłem, iż od września 2007 roku do listopada 2007 roku nadal błędnie są naliczane opłaty za korzystanie z EraGG ! Suma kwestionowanych przeze mnie opłat w mailu do BOK z dnia 27.12.2007 r. za przedstawiony okres wynosiła 28 zł - plus do czasu wyjaśnienia sprawy za grudzień 2007 roku i styczeń 2008 roku nienależnie pobrano kwotę ponad 20 zł z tego samego tytułu. 

W sumie ponad 50 zł za dużo, za pięć okresów rozliczeniowych i to tylko dlatego, że w porę zorientowałem się że faktury są błędnie naliczane. Zapewne w przeciwnym wypadku do dnia dzisiejszego ta kwota byłaby już trzycyfrowa. W mailu z dnia 28.02.2008 roku Pani Joanna S., Konsultant ds. Reklamacji wyjaśnia iż:

"(...) ze względu na problem techniczny leżący po stronie Operatora, Pana numer telefonu został błędnie obciążony opłatami za połączenia transmisji danych GPRS przy wykorzystaniu aplikacji EraGG Java. Konsekwencją błędu są korekty faktur miesięcznych poczynając od faktury wystawionej w dniu 02.10.2007. Informuję również, że faktura z dnia 02.02.2008 zostanie zweryfikowana po wystawieniu i w razie konieczności skorygowana. Korekty przesłane zostaną na adres korespondencyjny."

Powielił się więc schemat z kwietnia 2007 roku, gdzie również powodem błędnie naliczanych opłat okazał się problem techniczny. Z tą tylko różnicą, że tym razem na okres trzech miesięcy został uruchomiony bezpłatny pakiet 10 MB danych. Jak pisze Pani Joanna - "Pakiet wyeliminuje przypadki naliczania opłat, które mogą sporadycznie pojawić się w przyszłości. Jeżeli okaże się, że ilość przetransmitowanych danych wynikająca z błędu przekroczy pakiet - faktura zostanie automatycznie skierowana do korekty."

Byłem pewny, że po tym okresie "problem techniczny leżący po stronie Operatora" nie będzie mnie zmuszał kolejny raz do składania reklamacji w tej samej sprawie. Tym bardziej, że pracownik Państwa firma zapewniał mnie w mailu z dn. 28.01.2008 r., że "(...) pracujemy nad usunięciem przyczyny występowania problemu." Jak się jednak okazało, po otrzymaniu przeze mnie ostatniej faktury (tj. za czerwiec 2008 r.) nie udało się Państwu tego dokonać od kwietnia 2007 roku, a nienależne Państwu opłaty są nadal pobierane z mojego konta.

Mało tego ! Podwyższyliście Państwo opłaty za korzystanie z EraGG, a moja sytuacja nadal pozostaje bez zmian !

Skoro nie udało się Państwu naprawić problemu, dlaczego nie przedłużyliście Państwo na kolejne okresy pakietu danych lub najzwyczajniej nie poinformowaliście mnie, że problem nie został usunięty i mogę spodziewać się kolejnych błędnie naliczonych faktur ? Takie sytuacje, w moim odczuciu bardzo rzutują na rzetelność i wiarygodność Państwa firmy. 

Do tej pory sumiennie wywiązywałem się ze swoich zobowiązań. Zaufałem Państwa firmie, uruchamiając na swoim koncie polecenie zapłaty bo wierzyłem że moje pieniądze są bezpieczne a tymczasem nieświadomie udzielam Państwu nieoprocentowanego kredytu.

Przez pół roku (wrzesień 2007 r. - luty 2008 r.) obracaliście Państwo moimi pieniędzmi, które nienależnie zostały pobrane z mojego rachunku i robicie to nadal (faktura za czerwiec 2008 r.), co uważam za niedopuszczalne po dwukrotnie zgłoszonych nieprawidłowościach dotyczących tej samej sprawy !

W świetle powyższego bardzo proszę po raz TRZECI o wyjaśnienie dlaczego w dalszym ciągu naliczane są błędnie opłaty za korzystanie z usługi EraGG, bo comiesięczne analizowanie faktur przez błąd w Państwa systemach oraz składanie kolejnych reklamacji w tej samej sprawie jest dla mnie uciążliwe ! Jeżeli natomiast nie są Państwo w stanie usunąć usterki, bądź problem jest złożony i wymaga jeszcze więcej czasu niż minione półtora roku na jego rozwiązanie, bardzo proszę o zwolnienie z opłat za korzystanie z usługi EraGG.

Jednocześnie zastrzegam, że w przypadku otrzymania kolejnych błędnie naliczonych faktur cofnę polecenie zapłaty, a rachunki regulował będę po ich wnikliwym sprawdzeniu."
I teraz odpowiedź od Ery:
Kod: Zaznacz cały
"(...) chciałabym potwierdzic, iż w przeszłości faktycznie występował problem polegający na błędnym naliczaniu opłat za dostęp do sieci Internet przy jednoczesnym korzystaniu z aplikacji EraGG Java. Pragnę jednak zaznaczyc, iż powyższy problem został rozwiązany.

Chciałabym dodatkowo wyjaśnic, iż w chwili obecnej sytuacja naliczania opłat za transmisję danych GPRS z jednocześnie z sesjami usługi GG związana może byc tylko z:

1)	Reklamami w aplikacji: kliknięcie w baner reklamowy w aplikacji powoduje płatną transmisję danych. Aplikacja EraGG Java wyświetla, że przechodzi do połączenia płatnego;

2)	Aktualizacjami innych aplikacji zainstalowanych w telefonie: w telefonie moga pojawia się zapytania o zgodę na aktualizacje. Niektóre programy nabierają jednak aktualizację w tle, w sposób nie niewidoczny dla Użytkownika i rozpoczyna proces nawiązania innego połączenia internetowego "przy okazji" już trwającego - w tym przypadku połączenia z serwerem GG

3)	Ustawionym w aparacie cyklicznym odświeżaniem pobierania różnych danych: np. Wiadomości e-mail, informacji z kanałów RSS, itp;

4)	Otworzeniem jednocześnie z sesją usługi GG drugiej sesji łączącej się przez APN erwap lub erainternet np. przeglądarki internetowej lub WAP. W takim przypadku aplikacja EraGG działa w tle, jednak użytkownik korzysta z przegladarki internetowej i transmisja danych jest naliczana wg cennika.

(...) mając na uwadze powyższe wyjaśnienia, nie mam podstaw do uznania zgłaszanych przez Pana roszczeń odnośnie korekt faktur oraz zwolnienia z opłat za korzystanie z usługi GG, za zasadne."
Podsumowując ... problem objawia się tym, że za połączenia z EraGG oprócz jednorazowej, comiesięcznej opłaty określonej w regulaminie naliczane są dodatkowo połączenia za transmisję danych GPRS za połączenia właśnie z EraGG. Na fakturze wygląda to mniej więcej tak:


Obrazek

Połączenia te co do minuty pokrywają się z czasem korzystania z usługi EraGG. Konsultantka w odpowiedzi pisze, iż problem został rozwiązany - guzik prawda, u mnie nadal są ciągle te same objawy (tzn. dodatkowe połączenia za transmisję danych z EraGG). Zresztą jak widac po postach na forum, nie tylko u mnie. Telefon jest nowy, po paru miesiącach z uwagi na usterki została wymiona w nim płyta główna dlatego wykluczam że przyczyną dodatkowych opłat jest aparat ponieważ zarówno na "starym" jak i na "nowym" telefonie sytuacja powyższa ma miejsce. Nie pomogła także reinstalacja aplikacji EraGG czy format telefonu.

Odnosząc się do punktów wymienionych przez Konsultatnkę Era rzekomo powodujących taki stan rzeczy byłbym mocno nieodpowiedzialny, pisząc reklamacje klikając w banery reklamowe, które jeszcze ostrzegają mnie że za chwilę nawiązane zostanie połączenie dodatkowo płatne. Dlatego przyczynę określoną w punkcie 1 - odrzucam.

Punkt 2. - robiłem testy, przez miesiąc nie korzystałem z EraGG (oczywiście przy aktywnej subskrypcji tej usługi) i nie było ani jednego połączenia typu transmisja danych.Za to w kolejnych miesiącach rzekome "aktualizacje, działające w tle, niewidoczne dla Użytkownika"
zawsze dokonywane były w tym samym czasie co korzystanie z EraGG.

Punkt 3. - j. w.

Punkt 4. - Podobnie jak w punkcie 1 - nie pisałbym przecież reklamacji za to z czego skorzystałem !

Najdziwniejsze jest to, że w piśmie prosiłem o wyjaśnienie dlaczego opisywana sytuacja ma miejsce. Zamiast rzeczowej odpowiedzi zawierającej konkretną przyczynę takiego stanu dostałem cztery punkty (które zresztą obaliłem) mogące taką sytuację powodowac. Zero
konkretów !

Zapewne moje wątpliwości rozwiałby wgląd z jakimi adresami mój telefon rzeczywiście się łączył za pośrednictwem połączeń transmisji danych GPRS. Stawiam, że wszystkie reklamowane przeze mnie pozycje dotyczą połączeń z EraGG.

Czy ktoś ma podobne objawy ? Czy naprawdę jedyną możliwą drogą jest jak pisze sama Era - dochodzenie roszczeń przez drogę sądową lub odinstalowanie aplikacji ? Może zebrac przy pomocy forum poszkodowanych powyższą sytuacją i opisac ją w jakiejś specjalistycznej prasie, albo zwykłej codziennej gazecie żeby ludzie z większą uwagę analizowali swoje faktury ?

Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 13:15 przez pmkuba, łącznie zmieniany 1 raz.

 #293700  autor: chirurg
 21 paź 2008, 10:11
Gdy używałem EraGG też pobierało mi dodatkowo za transmisje danych.

 #293702  autor: Pawrzes
 21 paź 2008, 10:58
Rzeczywiście odpowiedź tej "blondynki" z BOA jest skandaliczna (jest tam parę takich które tylko potrafią używać funkcji "kopiuj - wklej" bez dokładnego zapoznania się z treścią e-maila.
Gdyby klikać w link w EraGG to przecież naliczyło by kilka kb.
3 moich znajomych również miało bezprawnie naliczana opłaty opłaty za dane korzystając z EraGG na telefonach różnych marek. W jednym przypadku podobno wysłali odpowiedź listowną która nigdy nie dotarła, w innym koledze konsultant nie chciał przyjąć reklamacji więc złożył na niego skargę w Sklepie Firmowym i złożył reklamację która została przyjęta. Obsługujący go pracownik dał mu jeszcze "w ramach dobrej współpracy" potwierdzając że mają wiele reklamacji EraGG bezpłatnie pakiet 50 MB do wykorzystania.
Tak więc musisz jeszcze raz do nich napisać, wyjaśniając że inne połączenia nie mogą mieć miejsca załączając ten zrzut faktury na której wyraźnie widać że płatne połączenie jest naliczane przy momencie łączenia się aplikacji z serwerem...

Pozdrawiam

 #293710  autor: pmkuba
 21 paź 2008, 12:19
chirurg pisze:Gdy używałem EraGG też pobierało mi dodatkowo za transmisje danych.
No to witam kolejnego w klubie ;-) A mógłbyś jeszcze określic w jakim okresie miało to miejsce ? Czekamy na następnych ...

Pawrzes pisze:Tak więc musisz jeszcze raz do nich napisać, wyjaśniając że inne połączenia nie mogą mieć miejsca załączając ten zrzut faktury na której wyraźnie widać że płatne połączenie jest naliczane przy momencie łączenia się aplikacji z serwerem...
Ja im takie zrzuty dodawałem do każdej reklamacji ... Do tej trzeciej też. Napisac, napiszę ale trochę mnie martwi zapis w stopce ich pisma, że "powyższa decyzja kończy drogę postępowania reklamacyjnego i przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze sądowej"

Pozdrawiam !

 #293720  autor: chirurg
 21 paź 2008, 14:16
pmkuba pisze:No to witam kolejnego w klubie A mógłbyś jeszcze określic w jakim okresie miało to miejsce ?
Marzec-Kwiecień 2007
Sierpień 2007
Nie za każdym razem ale dość często ubywało środków na koncie po korzystaniu z EraGG. W końcu przestałem z tego korzystać. Nie wiem jak jest teraz. Dzisiaj sobie aktywuje i sprawdze.

 #293745  autor: elfrid
 21 paź 2008, 16:14
pmkuba pisze:Najdziwniejsze jest to, że w piśmie prosiłem o wyjaśnienie dlaczego opisywana sytuacja ma miejsce. Zamiast rzeczowej odpowiedzi zawierającej konkretną przyczynę takiego stanu dostałem cztery punkty (które zresztą obaliłem) mogące taką sytuację powodowac. Zero
konkretów !
Mialem to samo z reklamacja funkcjonowania uslugia saldo konta. Nie było konkretnej odpowiedzi, tylko ogólne wklejone informacje. Na rozpatrzenie twojej reklamacji konsultantka posiwecila 5minut (kopioj-wklej)
Niestety ta siec jest niepowazna i to nie tylko w jednostkowych przypadkach, tylko cały dział reklamacji ma takie podejscie.

 #293858  autor: Marens
 22 paź 2008, 13:54
pmkuba pisze:Na fakturze wygląda to mniej więcej tak:
Gadu Gadu - wysłano + odebrano 72kB
internet - wysłano 1kB

pmkuba pisze:I teraz odpowiedź od Ery:
Zauważcie, że podczas korzystania z klienta GG jest wysłany 1kB, a nie ma odebranych danych. Powiedzcie mi, w jaki sposób jakiekolwiek "aktualizacja" jest w stanie funkcjonować bez odebrania danych. Nawet informujących o aktualnej wersji na serwerze.

 #298353  autor: user_delete14
 18 lis 2008, 13:52
Widzę temat trochę stary, ale problem aktualny. Kiedyś moja siostra używała EraGG na Nokii 2610. Myślałem, że to błąd telefonu, cierpliwie wysyłałem co miesiąc reklamacje do BOA, a oni cierpliwie mi te reklamacje uwzględniali. Teraz moja siostra korzysta z SE k550i i problem jest nadal aktualny. Pozostaje jedynie nadal grzeczna wymiana korespondencji :D

 #299011  autor: alex1155
 21 lis 2008, 22:08
Ten problem faktycznie wystapił. Z poczatku sierpnia tego roku oprocz oplat za gprsa w ogole nie dalo sie sciagnac Eragg! Mnie osobiscie Eragg naliczyło w sumie ponad 1zł dodatkowych opłat za co dostałem od konsultanki 10 minut ,a jeszcze wczesniej 20 minut do wszystkich. Szczerze mowiac konsultanci mowili o tym problemie otwarcie i nie robili zadnych problemow. Pozdrawiam

 #299058  autor: waeren
 22 lis 2008, 10:57
Mi w lipcu naliczyło ponad 70 PLN, a spokojnie używałem bo w poprzednich dwóch miesiącach naliczyło złotówkę, więc nie sprawdzałem bieżącego użycia a tu nagle faktura i zonk. Na szczęście reklamację rozpatrzyli bez zastrzeżeń i skorygowali te 70 PLN, przy następnej fakturze, nic jednak w ramach rekompensaty nie dostałem. Potem jednak miałem wgrany nowy soft i już nie mogłem zainstalować eraGG. Odpuściłem sobie więc i już mnie ten problem nie dotyczy, powiem że też da się żyć a kłopotów mniej z naliczaniem opłat. Powiem szczerze, że o różnych sieciach różnie tu mówią ale ja mam telefon w Erze i drugi w Plusie, w tym w Erze od roku już 3 błędy w naliczaniu opłat, w Plusie przez 7 lat mniej problemów, taka moja subiektywna opinia :twisted:

szukałem i szukałem i znów wróciłem do abo Play.....nic lepszego dla mnie na razie nie wynaleziono:)

 #299326  autor: user_delete14
 23 lis 2008, 18:40
waeren pisze:Odpuściłem sobie więc i już mnie ten problem nie dotyczy, powiem że też da się żyć a kłopotów mniej z naliczaniem opłat.
ja to wiem, ale mojej siostrze tego nie przetłumaczysz :(

 #299468  autor: waeren
 24 lis 2008, 13:40
Dominik Wójcik pisze:
waeren pisze:Odpuściłem sobie więc i już mnie ten problem nie dotyczy, powiem że też da się żyć a kłopotów mniej z naliczaniem opłat.
ja to wiem, ale mojej siostrze tego nie przetłumaczysz :(
Próbuj, ja to musiałem mojej żonie wytłumaczyć, bo abo jest na mnie, ale to ona użytkuje telefon i to też jej pomysł był z tym eraGG, na szczęście przeszło jej po tym jak zakomunikowałem że po update softu nie chce się zainstalować, zresztą była to niestety prawda :evil:

 #299785  autor: Gronek
 25 lis 2008, 19:44
Ja miałem tak samo... Kiedy zmieniłem telefon wgrałem sobie heyahGG bo ktoś gdzieś na jakimś forum napisał, że działa stabilniej. No i o dziwo od marca nie podbiera mi dodatkowych opłat. Nie wiem czy to od tego zależy, ale u mnie działa :) Może czysty przypadek... :P