• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #296759  autor: Kempa
 09 lis 2008, 19:48
Gdzie mogę znaleźć warunki reklamacji, gwarancji itp ? Nigdzie na stronie playa nie mogę sie doszukać informacji ile czasu ma operator na realizacje reklamacji itp. Jeśli ktoś znalazłby gdzieś regulamin i podał mi linka byłbym bardzo wdzięczny.

 #296762  autor: piokuk
 09 lis 2008, 20:06
Warunków reklamacji Play określać nie musi, bo wynikają one z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, natomiast warunki gwarancji określa gwarant a nim jest z reguły producent telefonu a nie operator.

[ Dodano: 2008-11-09, 20:07 ]
I nie ma tu nic więcej do gdybania.

 #296826  autor: Kaczy
 10 lis 2008, 11:00
Kempa pisze:i reklamacji, gwarancji itp
Warunki gwarancji można znaleźć przy produkcie (np. telefonie). A reklamacja - to tak jak napisał piokuk, to regulują polskie przepisy, a nie Play.

...::: Made for loneliness :::...

 #296861  autor: Marens
 10 lis 2008, 16:12
Kempa pisze:Jeśli ktoś znalazłby gdzieś regulamin i podał mi linka byłbym bardzo wdzięczny.
Mogę Ci powiedzieć jak to wygląda w praktyce. Właśnie kolega przećwiczył problem z sliderem w Samsungu. Nie miał telefonu 10dni, dostał zastępczy - Toshibę.

Bardziej opłacało się producentowi wymienić 3/4 telefonu niż wymienić na nowy. Nie rozumiem trochę polityki Samsunga.

 #296872  autor: Kempa
 10 lis 2008, 17:30
No kolega miał dosyć przyjemną sytuację. Ja oddałem moją motorole już 2 tygodnie temu. Pani uśmiechnęła się i powiedziała, że jeśli chcę dostać telefon zastępczy to muszę zapisać się na listę oczekujących :roll: Ile maksymalnie można czekać na powrót telefonu ?

 #296895  autor: grzemach
 10 lis 2008, 19:07
Ja miałem samsunga U700 wymiana przedniego panelu ok 3-4 dni z przesyłkami ze wszystkim

 #296902  autor: kowcio
 10 lis 2008, 19:28
Marens pisze:Bardziej opłacało się producentowi wymienić 3/4 telefonu niż wymienić na nowy. Nie rozumiem trochę polityki Samsunga.
Widocznie mieli jakiś w tym zysk. I tyle, w to nie wnikajmy. Ważne, że telefon został naprawiony.

Ja jak oddawałem X510 na wymianę oprogramowania, telefon po 3-4 dniach był do odebrania (oddawałem za pomocą Media Marktu).
Ile maksymalnie można czekać na powrót telefonu ?
Czytałeś warunki naprawy gwarancyjnej? Jeśli tak, to był napisane ile dni. Pewnie do 3 tyg max. Zadzwoń do Play'a i się spytaj co oni robią z tym telefonem, jeśli powiedzą że jest w serwisie Motoroli, to poproś o numer do tego serwisu. Później tam zadzwoń i się wszystkiego dowiedz.
Kempa pisze:Pani uśmiechnęła się i powiedziała, że jeśli chcę dostać telefon zastępczy to muszę zapisać się na listę oczekujących :roll: I
O, to mnie rozbarwiło :D Oddają Ci Twoją motkę, ale za miesiąc idziesz po telefon zastępczy :lol:

 #296919  autor: Marens
 10 lis 2008, 20:24
kowcio pisze:Widocznie mieli jakiś w tym zysk. I tyle, w to nie wnikajmy. Ważne, że telefon został naprawiony.
Tak jak wymieniałem joystick w K510i na gwarancji.
Wymieniono:
- głośnik
- płyta główna
- złącze systemowe

 #296924  autor: jastrzomb_nocny
 10 lis 2008, 20:47
No więc tak
jeżeli oddałeś telefon na gwarancji, a pewno tak zrobiłeś, to to jak szybko Ci go naprawią określa karta gwarancyjna, którą wymyśla sobie gwarant (zazwyczaj producent). Oznacz to iż każda karta gwarancyjna jest inne i inaczej określa czas na naprawy. W Samsungach jest to ostatnimi czasy 14 dni od daty dostarczenia do Autoryzowanego Punktu Serwisowego. to oznacza, ze 14 dni liczyć się będzie od dnia kiedy Twój telefon trafi do serwisu a nie od dnia w którym zostawiłeś do w Punkcie Play-a. Po drugie niestety karta gwarancyjna Samsunga nie mówi co jeśli serwis przekroczy 14 dni naprawiania, co oznacz, że nie będziesz miał podstawy by żądać od kogokolwiek nowego aparatu nawet jeśli będą trzymać Ci Twój telefon pół roku :-(
Przykro mi , ale takie są fakty.
Najlepsze gwarancje ma motorola, Huaweii bo piszą o 14 dniach i piszą, że jeśli się nie zmieszczą w tym termin ie to dostaniesz nowy.
Najgorszą gwarancję ma Nokia która gwarantuje naprawę telefonu
cytuję „bez zwłoki” co oznacza, bez zbędnej zwłoki – czyli mogą trzymać Twój telefon w serwisie ile im się podoba, a Klient musi im udowodnić, że ten czas mógłby być krótszy i nastąpiła zbędna zwłoka :-(
Oczywiście zazwyczaj tak nie robią, ale...

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #296986  autor: Kempa
 10 lis 2008, 23:59
Oddałem motorolę i minęło już 14 dni. Jednak wcześniej w karcie gwarancyjnej nie znalazłem w/w wpisu. :shock: Gdzie jest coś takiego napisane ?

 #297007  autor: jastrzomb_nocny
 11 lis 2008, 09:24
Hmmm
Primo Pamietaj że 14 dn liczy się od dnia dostarczenia telefonu do Autoryzowanego Punktu Serwisowego. Więc jeżeli dostraczyłeś swój telefon do sklepu w którym go kupiłeś to 14 dni liczyć się będzie odpiero od momentu kiedy Twój telefon wysłany z tego sklepu dotrze do APS gdzieś....?
Secundo Nie wiem kiedy kupowałeś soją motorolę. Producenci zmieniają co jakiś czas warunki gwarancji i jeden w dzień w dacie zakupu telefonu może decydować o tym, czy masz gwarancję na 24 czy tylko na 12 miesięcy na przykład. Jeżeli przeczytałeś całą kartę gwarancyjną (to zazwyczaj krócitki tekst kilkunasto punktowy) i nie ma tam zapisu o tym co jeśli nie zmieszczą sie z naprawą w ciągu 14 dni to przykro mi, ale najwyraźniej w tedy kiedy Ty kupowałeś motorola miała inne gwarancję niż te które trafiły do moich rąk :-(

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #297086  autor: Marens
 11 lis 2008, 13:42
Zauważcie, że w prawie Polskim jest 14 dni roboczych na naprawę.
Jak nie ma części to można wydłużyć do 21dni roboczych.

Tak to w warunkach gwarancji mogłoby być do 365dni.

 #297089  autor: Kempa
 11 lis 2008, 13:56
Dokładnie jak wyżej w kodeksie jest 14 dni, a jeżeli ten czas został przekroczony to reklamacja musiała zostać w całości uznana.

 #297098  autor: piokuk
 11 lis 2008, 14:24
Ludzie! Nie gadajcie głupot. Nigdzie ale to nigdzie w żadnym Kodeksie nie jest napisane, że naprawa gwarancyjna ma zostać dokonana w ciągu 14 dni. Termin czternastodniowy wynikający z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej to termin sprzedawcy na ustosunkowanie się do zgłoszonego przez konsumenta-kupującego roszczenia (ALE TO INNY REŻIM ODPOWIEDZIALNOŚCI NIŻ GWARANCJA!!!). I nie plećcie bzdur. Tego co piszę jestem pewien jak własnego nazwiska. Od lat staram się wbić te treści studentom do głowy - niestety z marnym skutkiem. Nie bawcie się w domorosłych prawników i nie wprowadzajcie ludzi w błąd swoimi gdybaniami. Tworzy się jałowa dyskusja, która niczemu konstruktywnemu nie służy.

WBIJCIE TO SOBIE DO GŁÓW - CZYMŚ INNYM JEST GWARANCJA (WYNIKA ONA Z WARUNKÓW GWARANCYJNYCH OKREŚLONYCH PRZEZ GWARANTA, KTÓRYM NAJCZĘŚCIEJ JEST PRODUCENT RZECZY) A CZYMŚ INNYM ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI TOWARU KONSUMPCYJNEGO Z UMOWĄ WYNIKAJĄCA Z USTAWY O SZCZEGÓLNYCH WARUNKACH SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ.

 #297131  autor: Kempa
 11 lis 2008, 16:17
Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
Jeśli oddaje telefon do serwisu motoroli i mówią mi, że naprawa potrwa 14 dni to jak termin jest odpowiedni ?

 #297170  autor: jastrzomb_nocny
 11 lis 2008, 20:00
Potwierdzam to co napisał piokuk
Moja wiedza wynika z wielu lat pracy dla operatorów.
14 dni o których ja pisałem dotyczyło gwarancji gdyż w 99% oddając telefon do naprawy oddałeś go do naprawy gwarancyjnej czyli oczekujesz tego by gwarant w przypadku motoroli to własnej motorola jest gwarantem usunęła usterkę. Jeżeli gwarant (czyli Motorola) w swoje karcie gwarancyjnej (czyli dokumencie który sama stworzyła jak im się żywnie podobało) napisała, że naprawi Ci telefon ciągu 14 dni to sama na siebie wzięła taki obowiązek. Nokia nie chce brać na siebie takiego zobowiązania więc pisze w swojej karcie gwarancyjnej, że naprawi telefon NIEZWŁOCZNIE co w oznacza, że zrobi to BEZ ZBĘDNEJ ZWŁOKI i konia z rzędem temu kto im udowodni, że nastąpiła zbędna zwłoka :-D
Czym innym są prawa wynikające z "ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" które dotyczą TYLKO konsumenta czyli osoby fizycznej (firmy już ta ustawa nie dotyczy). Żeby skorzystać z tej ustawy trzeba to wyraźniej zaznaczyć oddając telefon do naprawy,że chce się skorzystać z NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ a nie z gwarancji, ab nie ma konieczności w tedy oddawania gwarancji wystarczy sam dowód zakupu.
piokuk za pewne potwierdzi to co napisałem powyżej.
Marens – przykro mi, ale nie masz racji 14 dni może wynikać z gwarancji i można je wydłużyć do 365 albo jakiejkolwiek innej liczby dni jeżeli gwarant w gwarancji nie zastrzegł inaczej i tylko jeśli skorzystasz z NIEZGODNOŚCI Z U MOWĄ (w przypadku osoby fizycznej) to SPRZEDAWCA a nie gwarant musi ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni (czyli musi Ci udzielić odpowiedzi na nią w ciągu 14 dni) jeżeli tego nie zrobi w tym terminie to uznaje ją za zasadną i zrobi to co napisałeś w reklamacji, ale wystarczy że 13 dnia wyśle do Ciebie list polecony z odpowiedzią by spełnił wymóg rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności z umową w terminie 14 dni
Kempa pokaż mi ten kodeks – NIE MA TAKIEGO KODEKSU nie wiem skąd ten cytat :-(
„odpowiedni” termin to takie samo określenie jak „niezwłocznie” - oznacza dokładnie tyle, że gwarant stwierdza co jest odpowiednim terminem a co nim nie jest i to klient ewentualnie musi udowodnić, że dany termin był nie odpowiedni – musi to udowodnić
polecam wszystkim spisać w googlach „niezgodność z umową” „rękojmia” i „gwarancja” lub zajrzeć na stronę np. http://www.skp.pl/index.php/przepisyprawne

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #297180  autor: Kempa
 11 lis 2008, 20:31
Z Kodeksu cywilnego...

 #297190  autor: Marens
 11 lis 2008, 21:27
piokuk pisze:WBIJCIE TO SOBIE DO GŁÓW - CZYMŚ INNYM JEST GWARANCJA (WYNIKA ONA Z WARUNKÓW GWARANCYJNYCH OKREŚLONYCH PRZEZ GWARANTA, KTÓRYM NAJCZĘŚCIEJ JEST PRODUCENT RZECZY) A CZYMŚ INNYM ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI TOWARU KONSUMPCYJNEGO Z UMOWĄ WYNIKAJĄCA Z USTAWY O SZCZEGÓLNYCH WARUNKACH SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ.
Dziwne że zawsze jak oddawałem jakikolwiek przedmiot do reklamacji i nie wrócił do serwisu po 14niach to w 15dniu wymieniali na nowy albo oddawali pieniądze.
Albo ja mam takie szczęście, albo jest taki przepis.

 #297197  autor: piokuk
 11 lis 2008, 22:01
Nie ma takiego przepisu - mam się pociąć czy co? Jestem prawnikiem, radcą prawnym, po drodze zdałem egzamin sędziowski, kończę pisanie doktoratu z prawa cywilnego - uwierz w to, co piszę. Zgadzam się co do zasady z tym, co napisał jastrzomb nocny (choć nie do końca prawdą jest to, że gwarant mógłby zastrzec w gwarancji okres naprawy wynoszący 365 dni).

Pokaż mi użytkowniku Kempa ten termin w Kodeksie cywilnym to Ci wyjasnię o co z danym terminem chodzi.

 #297223  autor: jastrzomb_nocny
 12 lis 2008, 00:13
piokuk - ja nie jestem prawnikiem, więc może rzeczywiście zapis w karcie gwarancyjnej, że gwarantują naprawę w ciągu 365 dni dawałby się jakoś zaskarżyć, ale pamiętam również jak NOKIA wprowadziła w swoich kartach gwarancyjnych zapis o naprawie w terminie "NIEZWŁOCZNIE" i jak operatorzy się wsiekali i walczyli z nokią o zmianę tego wiedząc, ze taki zapis oznacza z gonie z literą polskiego prawa że gwarant naprawie sprzęt BEZ ZBĘDENEJ ZWŁOKI Opy walczyły zżymały się i nic nie wywalczyły
Telefony Noki naprawiane są zazwyczaj w przeciągu kilku tygodni (3 – 5) ale przerabiałem już kilka takich przypadków kiedy naprawa trwała raz 4 miesiące a raz 7 miesięcy Klienta szlak trafiał obaj poszli do PIH-u i wszelkich stowarzyszeń konsumenckich i każdy wracała z nosem na kwintę, że muszą udowodnić iż gwarant dokonał naprawy ZE ZBĘDNĄ ZWŁOKĄ co dopiero da im możliwość dalszych roszczeń bo gwarant nie zechciał zapisać w karcie gwarancyjnej co jeśli nie zmieści się w podanym przez siebie terminie. Dlatego bardzo polecam przeczytać co i który producent gwarantuje i przeczytać to przed kupnem telefonu.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)