• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #294511  autor: petex
 25 paź 2008, 20:35
Mam freedom od jakis 2 miesiecy. Jakosc lacza jest fatalna zwlaszcza w weekndy i wieczorami, strony laduja sie po minucie albo najczesciej wogole jest timeout.

czy jest jakis sposob na to zeby zerwac umowe bez kar - operator nie wywiazuje sie z umowy bo przez wiekszosc czasu moje lacze dziala tylko teoretycznie - jest polaczenie ale korzystanie z netu po takim laczu to meka i to ni ejest kwestia ich g.. modemu tylko jakosci lacza oglnie

jak moge udowodnic operatorowi ze nie wysyiazuje sie nalezyci z umowy

 #294565  autor: tajniak
 26 paź 2008, 08:46
Sprubój skontaktować się z UKE. Oni Ci tam doradzą ;)

 #294566  autor: PingNoMore
 26 paź 2008, 08:46
Przed tym jak zaczniesz wieszać psy na operatorze proponuję sprawdzić parametry łącza. Jaką masz prędkość internetu? Modem synchronizuje się bez problemu? Może trzeba zresetować port na centrali.

Pzdr.
Ping

 #294580  autor: maniek
 26 paź 2008, 09:57
Miałeś wczesniej neo albo innego operatora bsa? Może po prostu masz łącze do bani a wtedy to zaden operator nie będzie w stanie świadczyc usługi na przyzwoitym poziomie. Jak masz łącze kiepskiej jakości to musisz do TP napisać wniosek o modrnizację.

 #294584  autor: petex
 26 paź 2008, 10:19
no walsnei neo dzialal w maire OK alemoze teraz jest wiecej abonentow na tej samej centrali bo przeciez neo i orange to ta sama firma

 #294587  autor: kowcio
 26 paź 2008, 10:25
petex pisze:no walsnei neo dzialal w maire OK alemoze teraz jest wiecej abonentow na tej samej centrali bo przeciez neo i orange to ta sama firma
Dokładnie, ja tekże innego wyjścia nie widzę. Neo musi działać tak samo jak Freedom. I tak Neo już jest ostatni rok na rynku, teraz tylko Freedomy będą.
Ja radziłbym Ci się dowiedzieć od swoich sąsiadów posiadających ADSL od francuskiej firmy (TP & Orange) czy mają taki sam problem jak Ty. Jeśli tak, złóżcie wszyscy razem reklamację i może uda Wam się wywalczyć od TP renowacji ich sprzętu (czyli centralki). A jak nie, to sam udaj się do salonu i pogadaj z nimi, może oni coś wykombinują.

 #294594  autor: petex
 26 paź 2008, 10:43
odnosnie speedtestow to one sa bez sensu bo na speednet podaej mi 17 MB i upload 244 KB (to sie akurat zgadza) ping 77ms ale problem w tym ze taki jest wynik jak dziala i wtedy jest OK natomiast jak sie slamazarzy to nawet sie ten speedtest nie wgrywa

 #294602  autor: PingNoMore
 26 paź 2008, 10:59
Nie chodzi mi o speedtest. Podaj mi parametry SNR Margin i Downstream attetution czyli tłumienie. Jakiego modemu używasz?

 #294610  autor: petex
 26 paź 2008, 11:37
w tej chwqili wrocilem na thompson speedtouch 330 z neo naormlanie uzywalem linksys WAG200G

 #294637  autor: maniek
 26 paź 2008, 13:06
Spróbuj potestować na st 330. czasem tak jest ze zaden router nie chce chodzic i czesto zrywa a na modemie usb dziala dobrze

 #294646  autor: Prometo
 26 paź 2008, 13:32
petex pisze:ale korzystanie z netu po takim laczu to meka i to ni ejest kwestia ich g.. modemu tylko jakosci lacza oglnie
Prawie wszyscy alternatywni dostawcy internetu korzystają z linii TP SA i na moje chłopskie rozumowanie to przyczyna może leżeć gdzie indziej. Tak jak napisali przedmówcy może to być problem z modemem.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #294658  autor: petex
 26 paź 2008, 14:54
ad: promteo - do mnie jest tylko lacze TPsa wiec sam zastanawiam sie czy zmiana dostawcy cos pomoze

ad maniek: porbowalem juz przez router ich modem i modem st 330 zawsze jesrt ten sam problemk z tymkze ich zte sie na dodatek czesto wieksza wiec wogole go nie uzywam

zastanawialem sie czy nie przejsc np na play poki co ale jaK MAM im udowodnic ze lacze nie nadaje sie do korzystania w umopwie jest zapis ze do 1mb - nie mowicie ze trzrba czytac umowy bo kazdy operator tak ma wiec nie mam tu zdnego wyboru i tak, lacza gwarantowane sa oblednie drobgie wiec to tez nie wchodzi w gre a kablowka do mnie nie dociera mimo ze mieszkam blisko centrum WAWY

P.S. kurcze zwnou musial;em probowac wyslkac tego polsta przez 10 minut bo nawet takie proste forum ledwo dziaLA :evil:

[ Dodano: 2008-10-26, 15:17 ]
jak sprawdzic parametry SNR Margin i Downstream attetution ??

 #294671  autor: Prometo
 26 paź 2008, 16:26
petex pisze:ad: promteo - do mnie jest tylko lacze TPsa wiec sam zastanawiam sie czy zmiana dostawcy cos pomoze
Pamiętam jak u mnie dwa lata temu po podpisaniu umowy na Neostradę na początku tez były problemy z prędkością. Zadzwoniłem wtedy na infolinię i przyjechał do mnie technik z TP SA. Posprawdzał wszystko co trzeba, podpiął swego laptopka i gdzieś zadzwonił. Po kilku dniach internet chodził jak trzeba. Teraz też kończy mi się umowa na Neostradę i zastanawiam się nad Orange Freedom, ale z tego co tutaj piszesz to już nie wiem co robić.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #294679  autor: petex
 26 paź 2008, 16:41
no coz musze chyba jeszcze raz do nich zadzwonic i wymusic zeby do mnie ktos tez przyjechal to sprawdzic. myslaem o zaminie na netie zwlaszcza ze teraz maja bardzo korzystna oferte ale jezeli to porblem z linia to nic nie da

 #294686  autor: PingNoMore
 26 paź 2008, 17:41
Na płycie z softem do modemu powinien być program dr speed touch. Zainstaluj go i on poda parametry łącza. Jeżeli nie ma go na płycie to podepnij Lisksysa i wejdź w zakładke Status i wybierz DSL Connection.
 #300770  autor: derekpl
 30 lis 2008, 15:27
Witam

Ja podpisalem we wrzesniu umowe na orange freedom i do chwili obecnej nie mam do niego dostepu ciagle blad 721 zglaszalem na infolinii orange przyjeli zgloszenie i od prawie 2 miesiecy jest ono otwarte, ani razu nie moglem zalogowac sie do sieci
Zlozylem reklamacje za pazdziernikowy rachunek uzali i stwierdzili ze faktycznie byly problemy i oodaja kase, a jesli chce rozwiazac umowe to moge to zrobic ale oczywiscie oplaty karne bede musial uiscic, zlozylem kolejna reklamcje za listopad bo usluga dalej nie dziala, zlozylem rozwiazanie umowy 28 pazdziernika w salonie firmowym (na szczescie mam ksero zlozenia wypowiedzenia umowy) pismo nie zostalo wprowadzone do systemu, a na infolinii wpieraja mi ze to moja wina bo powinienem dopilnowac wyslania pisma faksem (mimo skladania go w salonie firmowym - nie punkcie sprzedazy)
W chwili obecnej sytuacja jest taka - od wrzesnia, mam ciagle blad 721 nie moge kozystac z neta, nie moge rozwiazac umowy, mam zablokowany nr. nie moge wziasc neo.
Jesli udam sie do UKE a chyba to juz ostatnia deska w tej kwestji sprawa przeciagnie sie o kolejny miesiac lub dwa, pieniedzy za kontakty z infolinia raczej nie odzyskam a juz nie malo dzwonilem
Ma ktos moze jakas zlota mysl co z tym wszystki poczac ?
Pozdro

 #300796  autor: maniek
 30 lis 2008, 16:50
derekpl pisze:blad 721
jaki masz modem bo jesli st 330 to błąd konfiguracji modemu
derekpl pisze:za kontakty z infolinia raczej nie odzyskam a juz nie malo dzwonilem
za to ci nikt nie zwróci bo nikogo nie obchodzi skąd i za ile dzwonisz(mogłeś napisać @)poza tym połączenia na stacjonarne nie są takie drogie no chyba że dzwoniłeś na socjalnym ale to samobójstwo
jeżeli net nie będzie działać 30 dni możesz zrezygnować bez kary

 #300829  autor: derekpl
 30 lis 2008, 19:02
Mam modem ZTE

Co do polaczen - to dzwonie z orange do infolinii orange - nie wazne ile rozmawiam za kazde polaczenie 1 zl - a polaczen bylo juz kilkanascie i konca nie widac

Z ta rezygnacja - to tak nie do konca - Orange za chwile uruchomienia uznaje moment wyslania sms'a systemowego z informacja o uruchomieniu - od tej chwili mowi o "usluga jest systemowo aktywna" i nic wiecej ich nie interesuje
Najlepsze jest to ze o ile operator ma max 30 dni na rozpatrzenie reklamacji (i robi to 29'go dnia) o tyle nie ma ograniczenia na zgloszenie techniczne
Zeby bylo smieszniej - zlozylem wypowiedzenie, a konsultantka wprowadzila to jako reklamacje, jako klient nie mam prawa wgladu w to co wprowadza konsultant wiec moze wpisac co mu sie zewnie podoba a mi mowic co innego, bo i tak sie o tym nie dowiem bo nie mam wgladu - normalnie w leb se tylko strzelic
Ze swojej strony odradzam jaka kolwiek wspolprace z orange (prawdopodobnie podobne sytuacje zdazaja sie u kazdego opa ale w orange dotknelo mnie to osobiscie zamiezam definitywnie z nimi skonczyc)

 #300846  autor: tajniak
 30 lis 2008, 20:06
derekpl, do UKE. UKE reaguje w kilka dni i rekcja operatora jest natychmistowa, bo tam Grupa TP=wszelkie zło=nagonka na opa ;)

 #300888  autor: maniek
 30 lis 2008, 22:47
derekpl pisze:normalnie w leb se tylko strzelic
faktycznie to porażka jest i nie ma se co głowy tym zawracać