• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #283233  autor: szyman12
 15 sie 2008, 21:29
Witam

Mam taki problem, że jak może niektórzy znają sprawę miałem problemy z routerem. Zadzwoniłem do Ery i poprosiłem o sprawdzenie parametrów technicznych, bo tak nam poleciła pewna konsultantka. Rozmowa odbyła się w okolicach 2 sierpnia. Wczoraj wracam z wyjazdu (10 dni), a internet przestał działać (brak synchronizacji). Moja siostra która była w domu mówiła, że niedziała już od tygodnia. Dzisiaj dzwonię do Ery i konsultantka mówi, że TP niewyraziła zgody na świadczenie usługi o parametrach 2 mb/s, a jedynie na 1 mb/s. Dodatkowo powiedziała jestem jedyną osobą, którekj TP niewyraziła zgody na tą prędkość. Mam dwa warianty: prędkość 1 mb/s lub też zerwanie umowy. Pismo opisujące tą sytuację wysłano 13 sierpnia, więc jeszcze pewno długo sobie poczekam. Dodam, że nic niewskazywało na to, że niemogą świadczyć tej usługi, bo transfer był znakomity w obie strony, a na routerze parametry nie były aż tak tragicznie złe, chociaż do najlepszych nienależały.

Co w takiej sytuacji zrobić? Niechciałbym rozwiązywać umowy na tę 2 mb, bo płacę 79 zł miesięcznie w umowie na 1 rok (bo podpisałem w promocji "Dla wybranych") i prawdopodobnie nigdzie niema taniej (do Orangutana nie chcę przejść, a etlink, który w moim regionie świadczy usługę ma stały ip co ja raczej wolę zmienny). Czy interweniować w UKE czy to raczej nic nieda?


P.S. Era jako, że miałem ADSL od nich zaproponowała mi testy coś w stylu własnego BTS`a. Myślicie, że mi to teraz przyślą?

Proszę o pomoc.

 #283238  autor: maniek
 15 sie 2008, 22:58
A co ci tak naprawde pozostaje? Chcesz miec staly dostęp czy ciagle zrywanie lub brak synchronizacji czyli brak netu. Ja bym dal sobie spokoj i zrezygnowal.

 #283241  autor: szyman12
 15 sie 2008, 23:19
Tyle, że przez 3 miesiące bez żadnych problemów działał mi internet. Żadnego problemu z synchronizacją, transfery były takie jakie powinno być, a tu nagle TP miała focha i niechce mi dać 2 mb, tylko 1 mb. No sorry, ale coś tu jest nietak.

A czy ktoś z Was ma Telekomunikację Kolejową? Co sądzicie o ich internecie, obsłudze klienta itp.? Bo prawdopodobnie w mojej miejscowości jest możliwość świadczenia ich usług. Bo o ile dobrze mi się wydaje to oni mają własne linię itp. i są niezależni od TP?

 #283243  autor: maniek
 15 sie 2008, 23:32
szyman12 pisze:Tyle, że przez 3 miesiące bez żadnych problemów działał mi internet. Żadnego problemu z synchronizacją, transfery były takie jakie powinno być, a tu nagle TP miała focha i niechce mi dać 2 mb, tylko 1 mb. No sorry, ale coś tu jest nietak.
na pocieszenie powiem ze niestety wiele osob korzystajacych z aletrnatywnych opow jest w takiej samej sytuacji

 #283244  autor: elmer7
 15 sie 2008, 23:41
Z kądś to znam... :-)

Po pierwsze nie polecam tych routerów z Ery ( wczesniej juz byl topic na ten temat)
Dwa:
Ja również podpisałem umowe na dwa mega i mialem taką samą sytuacje, a momentami dochodzilo do paradoksów, otóż ( w skrócie ) :

Na początku troche pingi mi szfankowaly i stronki wolniej się ładowały, zadzwonilem na BOA, a mialem troche bałaganu na komputerze.
Oni napisali do TP czy sie u mnie wszystko zgadza. Między czasie przyjechal moj informatyk, który na oko widzial ze to cos z komputerem, a nie z netem, wszystko ustawil i bylo wszystko ok, czasem te pingi byly wysokie( gram w gry OnLine).
Pewnego razu dzwoni do mnie Pan z Ery i mowi ze TP nie moze swiadczyć na mojej lini prędkości 2 MB, i proponuje mi to samo co Tobie, czyli zerwanie umowy, bądź przejscie na 1 mb, a ja na to, że od tygodnia działam na 2 mb i nie ma najmniejszych problemów. Konsultant zaniemówił, wymienilismy dwa zdania i rozmowa się zakończyła, a z nią cała ta sytuacja. :-)

Nie wiem co Tobie poradzić, ale jeśli 2mb Ci działało i uważasz, że coś z routerem to najlepiej pożycz od kogoś ze znajomych i sprawdź.
Jesli chodzi o synchronizacje to myśle, że to nie ma nic wspolnego z tym jaka prędkość Ci idzie przez kabel.
A konsultantka to chyba na złą droge Cię naprowadziła. :)

Tyle odemnie, jak coś to pisz bo miałem (prawie) to samo.

 #283247  autor: szyman12
 16 sie 2008, 00:42
elmer7 pisze:Po pierwsze nie polecam tych routerów z Ery
Ja też niepolecam ;)

Dwa:
Ja również podpisałem umowe na dwa mega i mialem taką samą sytuacje, a momentami dochodzilo do paradoksów, otóż ( w skrócie ) :
elmer7 pisze:Konsultant zaniemówił, wymienilismy dwa zdania i rozmowa się zakończyła, a z nią cała ta sytuacja. :-)
Czyli nadal masz internet od Ery?
elmer7 pisze:Nie wiem co Tobie poradzić, ale jeśli 2mb Ci działało i uważasz, że coś z routerem to najlepiej pożycz od kogoś ze znajomych i sprawdź.
Oto chodzi, że ja używam Linksysa WAG 200, a Topcom (ten "z problemami") leży na półce

elmer7 pisze:Jesli chodzi o synchronizacje to myśle, że to nie ma nic wspolnego z tym jaka prędkość Ci idzie przez kabel.
A konsultantka to chyba na złą droge Cię naprowadziła. :)
Niewiem. Powiedziano mi, że TP niewyraziła zgody na 2 mb, tylko na 1 mb i muszę oddać ten router do salonu Ery albo podpisać z nimi umowę na 1 mb.

 #283248  autor: elmer7
 16 sie 2008, 00:48
Oczywiście, że kożystam z internetu Ery, od dobrych kilku miesięcy i nie ma problemów. Aha no i używam tego samego routera co Ty czyli: Linksys WAG 200G :-)

Aha.. tylko ze ja przy podpisywaniu umowy nie bralem routera i dzieki temu podpisanie umowy kosztowalo 0 zł .

A to na dzień dzisiejszy u Ciebie w ogole nie ma internetu?
A 2mb w ogole u Ciebie "chodziło" ?

Obrazek

 #283249  autor: szyman12
 16 sie 2008, 01:00
Na dzień dzisiejszy niema internetu, linia jest rozkrosowana (tak mi się wydaje). Lampka gdzie jest napis INTERNET miga na czerwono, a DSL wogóle się nieświeci. Teraz korzystam z Blueconnecta.

Internet mi chodził cały czas. Najczęściej prędkość miałem download na 2194 kb/s , a upload na 264 kb/s, więc nie było źle.

 #283250  autor: elmer7
 16 sie 2008, 01:02
Wiesz co zrób, zadzwan na ta infolinie na tych od neta bodajze 6 na sluchawce :-)
I powiedz ze tak sprawa wygląda, że internet u Ciebie był i normalnie pracowales na 2MB, i popros zeby napisali do TP w tej sprawie.

Bo jedyne co może przeszkadzać to "zly kabel" ale skoro 2mb juz u Ciebie bylo to znaczy, ze on jest dobry, a problemy robi TP.

Ja też mialem z nimi niezle perypetie :-)

 #283251  autor: szyman12
 16 sie 2008, 01:07
OK zadzwonię. A tak przy okazji dzwonili do Ciebie i proponowali Ci ich użądzenie do wytwarzania UTMS/HSDPA?

 #283252  autor: yagi
 16 sie 2008, 01:13
szyman12 pisze:A tak przy okazji dzwonili do Ciebie i proponowali Ci ich użądzenie do wytwarzania UTMS/HSDPA?
To urzadzenie nazywa sie Femtocell, w skrocie "Femto" ;)

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #283266  autor: elmer7
 16 sie 2008, 10:23
szyman12 pisze:OK zadzwonię. A tak przy okazji dzwonili do Ciebie i proponowali Ci ich użądzenie do wytwarzania UTMS/HSDPA?
nie.
Jak zadzwonisz to napisz co Ci powiedzieli, bo nie ma bata, że juz Ci nie pojdzie 2mb.

 #283325  autor: szyman12
 16 sie 2008, 16:51
elmer7 pisze:Jak zadzwonisz to napisz co Ci powiedzieli, bo nie ma bata, że juz Ci nie pojdzie 2mb.
"Związku z modernizacją systemów informatycznych, mogę udzielić jedynie taką informację, że usługa zostało tymczasowo zawieszono. Proszę zadzwonić po 18 sierpnia"

 #283379  autor: elmer7
 16 sie 2008, 22:12
eee...no to 19 sierpnia do nich dzwoń ! btw. u kogo ta modernizacja? u nich czy u TP ?

 #283410  autor: yagi
 17 sie 2008, 09:32
W Erze jest modernizacja systemow. Zobacz watek o Tak Tak'u ;)

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)