• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #282952  autor: basiulenkaa
 14 sie 2008, 13:58
Witam.
Bo ja się wiążę z takim problemem... :lol: :mrgreen:

Teraz tak serio.
Od jakichś dwóch tygodni łączę się z internetem bezprzewodowo.
Router jest u brata w pokoju (obok stoi stacjonarny komputer na którym wszystko jest okej...), ja z komputerem jestem u siebie.
I od kilku dni co jakieś 5-10minut co chwilę zrywa mi połączenie :/

Sieć jest zabezpieczona tylko hasłem, mam zapisane, aby komputer po wykryciu sieci automatycznie się z nią łączył. Z routera jeszcze korzysta moja mama na stacjonarnym komputerze, nikt więcej.
Widząc, że nie ma internetu, a połączenie jest, to rozłączam połączenie i jak po chwili chcę się połączyć, to nie mogę nawiązać połączenia. :( czasami na tym spisie sieci bezprzewodowych jest też napisane coś w stylu: wymaganie tej sieci nie są zgodne z ustawieniami Twojej karty sieciowej' . Coś pokręciłam, ale jakoś tak powinno być.

Pomaga odłączenie zasilania routerowi na 5-10sekund i podłączenie ponownie, ale po kilku, kilkunastu minutach znowu jest to samo.
Uruchomienie ponownie komputera też czasami pomaga.
Sygnał normalnie mam 4 kreski na 5, a jak zaczynają się problemy, to i jedna tylko czasem jest. Router jest firmy Edimax.

I jeszcze jedno... Jak jestem w dużym pokoju, to raczej też wszystko działa tak jak powinno. W takim razie to jest wina routera, mojego komputera czy antenki?
Wątpię, żeby to była wina karty sieciowej w laptopie, bo laptop ma jakieś 2 miesiące dopiero, a ja w ustawieniach nic nie kombinowałam.

Już zaczynam mieć tego serdecznie dość :(

...

 #282958  autor: mol
 14 sie 2008, 14:10
Miałem podobnie z moim routerem (D-link DI-524) - też zrywał połączenie, aż w końcu w ogóle przestał łączyć. Oddałem go na gwarancje.

Napisz może jaki masz dokładnie model tego routerka.

 #282960  autor: basiulenkaa
 14 sie 2008, 14:13
Ale D-link to są już chyba lepsze te routery?
O gwarancji nie ma co mówić, zakupiony jakieś 2 lata temu?

ew-7206APg.

...

 #282961  autor: tomko111
 14 sie 2008, 14:15
Też miałem kiedyś Basiu ten sam problem co Ty, ale jakoś sam się zlikwidował, nawet nie wiem jak.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2008, 14:46 przez tomko111, łącznie zmieniany 1 raz.

 #282963  autor: mol
 14 sie 2008, 14:25
basiulenkaa pisze:Ale D-link to są już chyba lepsze te routery?
No tez mi się tak wydawało, ale po tym jak mi padł po kilku dniach trochę straciłem zaufania do tego producenta.

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym napisać do pomocy technicznej Edimaxu. Możliwe, że będą znali rozwiązanie Twojego problemu.

 #282965  autor: mariusz9a
 14 sie 2008, 14:29
basiulenkaa, w ustawieniach routera zmień na inny kanał. Może coś Ci zakłóca sygnał. Jakby nie patrzeć w dzisiejszych czasach prawie wszystkie urządzenia bezprzewodowe chodzą na tej samej częstotliwości (2,4GHz), począwszy od WiFi a na myszkach kończąc.

 #282967  autor: basiulenkaa
 14 sie 2008, 14:31
mol pisze: Ja na Twoim miejscu spróbowałbym napisać do pomocy technicznej Edimaxu. Możliwe, że będą znali rozwiązanie Twojego problemu.
Zanim oni odpiszą to pewnie wieki miną :(

[ Dodano: 2008-08-14, 14:35 ]
mariusz9a pisze:basiulenkaa, w ustawieniach routera zmień na inny kanał. Może coś Ci zakłóca sygnał.
Właśnie tu jest problem, bo nie mogę się dostać do ustawień.
Wpisuję adres IP w przeglądarce i nic się nie otwiera, gdzie wcześniej można było zmieniać ustawienia.

...

 #282974  autor: mariusz9a
 14 sie 2008, 14:56
basiulenkaa pisze:Wpisuję adres IP w przeglądarce i nic się nie otwiera, gdzie wcześniej można było zmieniać ustawienia.
A reset routera do ustawień fabrycznych nic w tej kwestii nie pomaga?

 #282975  autor: basiulenkaa
 14 sie 2008, 15:00
mariusz9a pisze: A reset routera do ustawień fabrycznych nic w tej kwestii nie pomaga?
Jak zresetuję router do ustawień fabrycznych, to sama sobie nie poradzę później z konfiguracją :(

[ Dodano: 2008-08-14, 16:50 ]
Aha i jeszcze jedno... Zauważyłam, że tak jest tylko tak jak jest włączony komputer stacjonarny :(

EDIT:
nie tylko wtedy, ale jak jest włączony stacjonarny, to częściej mi zrywa połączenie.

...

 #283199  autor: roni_
 15 sie 2008, 17:14
Wirusy :D
Ale poważnie, to mogą być wirusy. Zbyt dużo połączeń naraz może przywieszać router. Na twoim miejscu po pierwsze bym go zresetował do ustawień fabrycznych, później zmienił ten kanał na jakiś inny i na końcu sprawdził komputery.

 #283206  autor: Kaczy
 15 sie 2008, 18:04
roni_ pisze:Ale poważnie, to mogą być wirusy
Już bardziej obstawiłbym p2p. Ono nie jeden sprzęt już zawiesiło. Niektóre routery nie wyrabiają z tak dużą ilością otwartych portów.

...::: Made for loneliness :::...

 #283208  autor: basiulenkaa
 15 sie 2008, 18:17
roni_ pisze:Na twoim miejscu po pierwsze bym go zresetował do ustawień fabrycznych
Był resetowany jakoś do dwóch tygodni wstecz, nie wcześniej.
A wirusy że niby na komputerach? Nie ma takiej możliwości.
Antywirus nic nie wykrywa, komputery były niedawno skanowane.
Chyba, że to nie o to chodzi :D

Kaczy pisze:Już bardziej obstawiłbym p2p.
Fakt, mam poinstalowane na kompach eMule, ale ten program był używany ostatnio więcej jak miesiąc temu, nic nie ściągam i nic nie wysyłam.

...

 #283214  autor: roni_
 15 sie 2008, 18:42
Najprostszy test:
Klikasz start -> uruchom -> wpisujesz cmd -> ok-> wpisujesz netstat -> Enter
Ilość linijek to ilość nawiązanych połączeń. Warto wcześniej wyłączyć wszystkie programy które korzystają z internetu. Jak będzie powyżej dziesięciu to jest coś nie tak.

 #283219  autor: basiulenkaa
 15 sie 2008, 19:14
wklejam screena: Obrazek

...

 #285120  autor: Sirmark
 26 sie 2008, 23:57
po pierwsze w momencie kiedy na Twoim kompie nic nie bedzie dzialac, sprawdz na komputerze mamy czy wszystko dziala poprawnie...
Warto tez by sprawdzic podlacajac twojego kompa kablem...

Jak w obu powyzszych przypadkach bedzie dobrze to problemem bedzie polaczenie bezprzewodowe i kwestia ustawienia kanalu , bo moze ktos nadaje obok na takim samym.

Inna kwestia to wspominane tutaj p2p lub wirusy
basiulenkaa pisze:Antywirus nic nie wykrywa, komputery były niedawno skanowane.
to nic nie znaczy... jak zalapiesz naprawde porzadnego syfa lub innego rootkita, to przewaznie nic tego juz nie wykryje.. nawet soft w stylu gmera... wtedy pozostaje reinstal...

--
Masz juz 18 lat? Oddaj Krew

 #285135  autor: basiulenkaa
 27 sie 2008, 01:11
SirmarK jak u mnie nie działa, to u mamy jest właśnie wszystko ok. Jak tylko stacjonarny załapie się do sieci to u mnie już nie ma internetu. Nie zrywa połączenia tylko jest ograniczony dostęp.

Wirus chyba nie wchodzi w grę, laptop ma jakieś 2 miesiące a moja mama nic nie ściąga ani nic na stacjonarnym, tyle co komunikator i przeglądarka internetowa.

Jak mogę się dostać do ustawień routera? Wpisanie IP publicznego ani przypisanego do komputera jako adres w przeglądarce nic nie daje, nic się nie wyświetla, tylko jakiś błąd.

...

 #285136  autor: tagal
 27 sie 2008, 05:01
basiulenkaa pisze:czasami na tym spisie sieci bezprzewodowych jest też napisane coś w stylu: wymaganie tej sieci nie są zgodne z ustawieniami Twojej karty sieciowej'
Witam. Panel sterowania>Połączenie sieciowe>Połączenie lokalne>(na nie PPM) i Właściwości. Karta sieciowa(nazwa) i obok powinna być Konfiguracja tej karty(przepraszam, ale nie "siedzę" w tej chwili na Windzie-piszę "z głowy"). Klikasz Konfiguracja>Zaawansowane i tutaj powinnaś mieć:
LinkDown Power Saving - wyłączone
WakeUp on ARP/PING - włączone
WakeUp on Link Change - wyłączone
WakeUp using APM Mode - wyłączone
Jeśli wygląda to tak, jak wypisałem i nadal rozłącza Cię, to może być coś "nie tak" z adresem MAC karty sieciowej w routerze.
PS. Z działającego stacjonarnego nie można dostać się do ustawień routera?
Pozdrawiam.

 #285156  autor: roni_
 27 sie 2008, 09:34
Nie zrywa połączenia tylko jest ograniczony dostęp.
Możliwe, że jest coś nie tak z DHCP routera. Wpisz adresy IP na sztywno w karcie sieciowej i sprawdź czy pomoże.
Panel sterowania -> Połączenia sieciowe -> Połączenie sieci bezprzewodowej -> PPM -> Właściwości -> Protokoły internetowe TCP/IP v4 -> Adres IP ma przydzielać ręcznie -> I tutaj uzupełniasz w ten sposób:
Adres IP: adres ip strony konfiguracyjnej routera tylko, że jako ostatnią cyfrę daj np. 30 (czyli x.x.x.30)
Maska podsieci: 255.255.255.0
Brama lokalna: adres ip strony konfiguracyjnej routera (w postaci x.x.x.x)
Adres DNS: taki sam jak adres w bramie lokalnej.

 #285277  autor: mariusz9a
 27 sie 2008, 20:54
basiulenkaa pisze:Nie zrywa połączenia tylko jest ograniczony dostęp.
Może też być tak że masz w routerze wpisane że dostęp może mieć max jeden komputer (liczba użytkowników czy jakoś tak), wtedy komp podpięty na kablu ma priorytet i stąd pojawia się ograniczony dostęp przez WiFi.