• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #265541  autor: Kuba
 10 maja 2008, 16:11
Pytanie dotyczy tego czy jest możliwość zmuszenia TP/Netii do podjęcia prostej akcji na mojej linii.
Otóż jakieś 3 miesiące temu zamówiłem sobie interenet ADSL 1Mb/s z Netii. Po sprawdzeniu linii problemów technicznych miało nie być, lecz po podłączeniu usługi okazało się że zamiast do centrali znajdującej się ok 800m od domu zostałem podłączony do innej odległej o ok 7km!:/ Wiązało się to oczywiście z parametrami linii(poniżej) i tym że łącze można określić mianem jeden wielki zwis.


Parametry linii:
Downstream Upstream

SNR Margin: 6.5 10.0 db

Line Attenuation:63.5 31.5 db

Data Rate: 1312 320 kbps


Po zgłoszeniu pierwszej reklamacji na drugi dzień zadzwonił do mnie techniczny zapewne z TP i stwierdził że nie ma najmniejszego problemu i niedługo przepną mnie do Nowej Góry. Cierpliwie czekałem przez ok 3 tyg. i... nic. Po zadzwonieniu na infolinię netii dowiedziałem się że dostali 2 tyg. wcześniej info o tym że moja linia nie spełnia parametrów technicznych(oczywiście nikt nie raczył mnie o tym poinformować). Telefon do TP z pytaniem jakim cudem skoro nie miało być problemu a nagle jakiś się pojawił zakończył się eeeeee.... uuuuuu... zbywamy pana. Efektem jest to że od ok. 3 mies nie mam internetu a obie strrony odpowiedzialne za dostarczenie mi go (TP i Netia) zdają sobie z tego sprawę lecz nie czują się za cokolwiek odpowiedzialne i wp... mnie w gąszcz do niczego nie prowadzących procedur i reklamacji.
Pytanie dotyczy tego czy w przypadku tak skrajnej arogancji i zlewania użytkownika istnieją jakieś środki oddziaływania na te firmy nie należące do nich samych? Gdzie powinienem się zgłosić?

 #265588  autor: Marens
 10 maja 2008, 21:12
Kuba pisze:Gdzie powinienem się zgłosić?
URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ

ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa


tel. 0 22 53 49 190
fax 0 22 53 49 162

e-mail: [email protected]

Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
tel.: 0801 900 853 lub 022 534 91 74

Formularz zgłaszania skarg
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=24882

 #265651  autor: marinux
 11 maja 2008, 11:37
w takiej sprawie to TP zawiniło, netia nic tu nie zrobi bo linie są TP a nie Netii. Oni tylko dostarczają internet. Netia tylko może zgłosić do TP, aby poprawili parametry linii. Nic więcej. A wystarczy że TP dało odpowiedź "brak możliwości technicznych poprawienia parametrów linii". Więc Netia już odpuszcza. Tak to z TP może by przełączyli cię na inną centrale. Tak to im się nie opłaca bo po co konkurencja ma zarabiać ich kosztem.
Chore to wszystko jest ale takie są fakty.
Pozdro

 #265968  autor: roberto_tepsa
 13 maja 2008, 16:23
Myślę, że jeżeli szukamy winnego to trzeba przede wszystkim wskazac UKE!!

To oni ustalali w jaki sposób ma w Polsce funcjonować WLR i BSA. Przepisy UKE jednoznacznie powinny określać zachowanie operatorów w takich i innych trudnych sytuacjach. A takich problemów do teraz jest dziesiątki tysięcy. Nie dziwię się Netii, że nie działa w Twojej sprawie, bo szkoda im energii i czasu na przepychanki z tepsa, lepiej przyłączać nowych. Najłatwiej jest zwalić winę na TP i pozamiatane. Nie dziwi mnie zachowanie monopo... yhmm - operatora wiodącego, bo nie w jego interesie jest "bawienie się" z klientem, który chce korzystać z BSA. Wystarczy wystawić BMT (brak możliwości technicznych), co jest zresztą zgodne z prawdą w warunkach obecnej centrali, i też niby są w porządku.

Bez zawachania interweniowałbym w UKE, niech oni się w to bawią. A operatorom się nie dziwię. W końcu to normalne firmy, którch celem jest maksymalizacja zysku - MINIMUM KOSZTÓW. Choć zdecydowanie bulwersują mnie takie sytuacje!

Amen. :mrgreen:

 #266301  autor: maniek
 15 maja 2008, 20:40
Kuba pisze:Cierpliwie czekałem przez ok 3 tyg. i... nic. Po zadzwonieniu na infolinię netii dowiedziałem się że dostali 2 tyg. wcześniej info o tym że moja linia nie spełnia parametrów technicznych(oczywiście nikt nie raczył mnie o tym poinformować).
Właśnie od tego jest infolinia :wink: To klient dzwoni do firmy a nie firma do niego. Setki klientów dziennie więc nie ma czasu na kontakt z klientem i informowanie go że nie można włączyć usługi(wiadomo że takie rozmowy trwaja po kilkanaście minut jeżeli już w ogóle są bo klient pyta o kazdy szczegół a dlaczego itd.) tylko przyjmować kolejne zgłoszenia. No i pozostaje sprawa kosztów :-D Poza tym firma w miedzyczasie może skutecznie podłączyć innych klientów a tych z problemami sobie po prostu odpuści by nie mieć problemów