• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #259978  autor: Cyrrus
 04 kwie 2008, 14:54
Posiadam od dłuższego czasu telefon w Erze. Chwalę sobie usługi tej sieci, jednak ostatnio pojawił się ,,zgrzyt''. Zainstalowałem sobie w telefonie GG Java. Zgodnie z założeniami transmisja danych jest darmowa, przy abonamencie 1 zł tygodniowo. Niestety zaraz na pierwszym rachunku ok. 80 zł zostało naliczone za transmisję podczas korzystania z GG. Zadzwoniłem do BOA w tej sprawie i wszystko okej, jest problem, wystawiamy korektę, zgłaszamy błąd techniczny. Jednak druga, trzecia, śmąta i dziesiąta faktura nadal się pojawiają opłaty za transmisję. I nie jest to, jak mi próbowano wmawiać, otwieranie linków czy rekalm w GG. Jestem jako tako poczytalny i kontroluje swoje czynności, więc nie korzystam z takich odnośników. Po otrzymaniu kolejnej faktury z naliczoną transmisją, nie wytrzymałem i postanowiłem zgłosić reklamację w tej sprawie. Zadzwoniłem do BOA, konsultant mnie wysłuchał, zaproponował oczywiście korektę, jednak, odmówiłem i zażyczyłem przyjęcia reklamacji. Przyjął, wysłał i czekam na odpowiedź. Po kilku dniach ten sam konsultant zadzwonił do mnie twierdząc, że ta reklamacja została ODRZUCONA z powodu ich ,,wewnetrznych'' procedur firmy, które mówią, że konsultant ma zabronione przyjmowanie reklamacji w sprwie błędnych naliczen GG, tylko musi wystawić korektę i w tym przypadku jeśli chcę rozpatrzenia sprawy, to muszę wysłać osobiście pisemną reklamację! I w tym momencie mam pytanie do osób zorientowanych w temacie: czy jest to zgodne z prawem? Z tego co się orientuję reklamacja złożona telefonicznie rónież jest ważna prawnie. Co mnie obchodzą jakieś bzdurne ustalenia wewnetrzne firmy? Nie mam czasu i chęci wysyłania pisma, skoro mogę to zrobić telefonicznie. Czy ktos spotkał się z podobną sytuacją?

 #259982  autor: butterfly
 04 kwie 2008, 15:02
Ja się nie dziwię Erze, co to za składanie reklamacji telefoniecznie? Takie czasy, że jak sie chce coś załatwić to na papierze musi być.
Co do samego naliczania za transmisje... chyba by mnie trafiło, tyle razy z rzędu.

 #259984  autor: JayCee
 04 kwie 2008, 15:11
butterfly pisze:Ja się nie dziwię Erze, co to za składanie reklamacji telefoniecznie?
Ja się z kolei bardzo dziwię Twojej wypowiedzi.

Co do tematu, zgodnie z regulaminem, który Ty podpisałeś a nie jakieś ichsze wewnętrzne procedury masz jak najbardziej prawo złożyć reklamację kanałem telefonicznym, dziwię sie też PTC, ponieważ obsługa takiej reklamacji jest w zasadzie najtańsza dla firmy, jak popatrzeć na to całościowo.

 #259992  autor: user_delete17
 04 kwie 2008, 16:00
Rozporządzenie Ministra w tej sprawie jest jasne
Kod: Zaznacz cały
§ 5. 1. Reklamacja może być złożona pisemnie, telefonicznie lub ustnie do protokołu sporządzonego przez
jednostkę, o której mowa w § 4, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na
odległość, w tym drogą elektroniczną, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
2. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w jednostce, o której mowa w § 4,
upoważniona osoba reprezentująca dostawcę usług przyjmująca reklamację jest obowiązana niezwłocznie
potwierdzić jej przyjęcie w formie pisemnej.
3. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych środków
porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, dostawca usług jest obowiązany w terminie
14 dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia jej przyjęcia w formie pisemnej z podaniem nazwy,
adresu oraz numeru telefonu jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację.
4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się w przypadku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od
dnia jej złożenia. 
Niemniej miałem już do czynienia z PTC i reklamacjami. Z własnego doświadczenia wiem, że bywa z nimi ciężko, więc możesz nic nie wywalczyć. Mi nie odpowiedzieli w terminie, ale mimo tego kasy nie zwrócili, bo stwierdzili, że reklamacja została odrzucona. Zmieniłem operatora i mam spokój.

 #260009  autor: mikage1
 04 kwie 2008, 16:26
ja mam natomiast doświadczenie z Netią, ze skutkują dopiero reklamacje listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, natomiast sprawy załatwiane przez telefoniczny BOK - raz się udają, trzy razy się nie...

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #260093  autor: Prometo
 04 kwie 2008, 20:55
Papier wszystko przyjmie, a telefonicznie to można się na randkę umówić.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #260120  autor: DejwiD
 05 kwie 2008, 01:30
a czy wystawienie korekty nie jest pozytywnie rozpatrzona sprawa?? czym bedzie roznila sie identycznie rozpatrzona reklamacja pisemna? obstawiam, ze utrudnienia sa systemowe (niedopracowana oferta) i era raczej tego nie naprawi (bo za drogo w porownaniu do wystawienia korekty).
powiem krotko: bedziesz korzystal-beda korekty. przyzwyczaj sie bo szkoda nerwow :)