bkawa pisze:Marens pisze:Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.
Może to wina samej słuchawki. Problemy z bramką wiązałyby się z jakością, czyli opóźnieniami, trzaskami, zamulaniem.
Witam,
Na początku słowo do
Marens:
Jeżeli masz bramkę/router Linksysa to głośność toru mikrofonu (w stronę rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Input Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 2. Da to podbicie sygnału z mikrofonu o 5 dB.
Głośność toru słuchawki (od rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Output Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 5. Da to podbicie sygnału ze słuchawki o 8 dB.
Teraz odp. główna do tematu:
Jakość dźwięku przez bramkę:
- porównywalna do tel. stacjonarnego gdy użyjesz kodeka G711 (wymaga ok 100kb pasma)
- troszkę słabsza gdy użyjesz kodeka G726-32 (wymaga ok 50kb pasma)
- jakość poprawna ale dźwięk niezbyt przyjemny dla ucha gdy użyjesz kodeka G729 (ale wymaga tylko ok 12kb pasma)
- jeżeli chodzi o eliminację echa to moim zdaniem bramka radzi sobie z tym lepiej niż soft-fony
mob. Simplus via Nokia 6310i,
Internet: 1024/2048 Marsoft Świdnik via Linksys BEFSX41,
tel. VOIP: (od 06.2007) Sitecom/BETAMAX-Voipdiscount via Linksys SPA2102,
tel stac.: BRAK (NETIA była do 06.2007),