• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #247023  autor: maniek
 22 sty 2008, 17:05
Tak jak w temacie. Mam pytanie do osób, które już korzystają z bramki-czy faktycznie jakość połączenia przez bramkę jest lepsza niż np. przez komputer. Pytam z ciekawości bo i tak zdecydowałem się na zakup bramki. Mam już dość dzwonienia przez kompa albo zestawiania połączenia za ktore trzeba dodatkowo płacić :wink:

 #247077  autor: bkawa
 22 sty 2008, 22:10
Mi osobiście ciężko stwierdzić, czy jakość jest lepsza via bramka, ale u mnie jest super. Ja i moi rozmówcy ze stacjonarnych i innych voipów nie narzekają jakość połączeń.

Domowy wyrób nalewek

 #247100  autor: marinux
 22 sty 2008, 23:50
Jakość jest ok. Wszystko jednak jest zależne od kodeków jakie ustawisz na bramce. I tak już wszyscy decydują się na voip ze względów cen i też dźwięku. Netia i TP oferują już te usługi.
Nie powinna być słabsza niż jakość na kompie. Sprawdź jakich kodeków używa twój program do vvoipa i ustaw je na bramce i będzie tak samo.
Pozdrawiam.

 #247250  autor: Marens
 23 sty 2008, 23:47
Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.

 #247269  autor: bkawa
 24 sty 2008, 08:53
Marens pisze:Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.
Może to wina samej słuchawki. Problemy z bramką wiązałyby się z jakością, czyli opóźnieniami, trzaskami, zamulaniem.

 #247271  autor: maniek
 24 sty 2008, 09:22
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Teraz tylko musze poczekac na sprzet (linksys spa 3102 ;-))

 #249158  autor: gamt
 03 lut 2008, 17:35
bkawa pisze:
Marens pisze:Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.
Może to wina samej słuchawki. Problemy z bramką wiązałyby się z jakością, czyli opóźnieniami, trzaskami, zamulaniem.
Witam,

Na początku słowo do Marens:

Jeżeli masz bramkę/router Linksysa to głośność toru mikrofonu (w stronę rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Input Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 2. Da to podbicie sygnału z mikrofonu o 5 dB.

Głośność toru słuchawki (od rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Output Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 5. Da to podbicie sygnału ze słuchawki o 8 dB.

Teraz odp. główna do tematu:

Jakość dźwięku przez bramkę:

- porównywalna do tel. stacjonarnego gdy użyjesz kodeka G711 (wymaga ok 100kb pasma)
- troszkę słabsza gdy użyjesz kodeka G726-32 (wymaga ok 50kb pasma)
- jakość poprawna ale dźwięk niezbyt przyjemny dla ucha gdy użyjesz kodeka G729 (ale wymaga tylko ok 12kb pasma)

- jeżeli chodzi o eliminację echa to moim zdaniem bramka radzi sobie z tym lepiej niż soft-fony

mob. Simplus via Nokia 6310i,
Internet: 1024/2048 Marsoft Świdnik via Linksys BEFSX41,
tel. VOIP: (od 06.2007) Sitecom/BETAMAX-Voipdiscount via Linksys SPA2102,
tel stac.: BRAK (NETIA była do 06.2007),

 #249162  autor: marinux
 03 lut 2008, 18:01
Masz racje dokładnie tak jest najważniejsze są kodeki jakich używasz.
Szacunken
Pozdro

 #250780  autor: yogurcik
 12 lut 2008, 00:21
marinux pisze:Masz racje dokładnie tak jest najważniejsze są kodeki jakich używasz.
Szacunken
Pozdro
u nas w firmie testowalismy na uslugach halonetu i tak bramka linksysya dzialala ok ale jak siec byla zamulona to slychac bylo zrywy w sluchawce czesto nas nie slyszeli natomiast na routerze z vipem akurat posiadamy fritza nie ma takich numerow fajnie sobie obcina pasmo dla voipa nawet widac po tranferach jak spadaja gdy rozmawia sie przez telefon wiec osobiscie polecam router z voip

 #251131  autor: Sirmark
 14 lut 2008, 14:52
yogurcik pisze:u nas w firmie testowalismy na uslugach halonetu i tak bramka linksysya dzialala ok ale jak siec byla zamulona to slychac bylo zrywy w sluchawce czesto nas nie slyszeli natomiast na routerze z vipem akurat posiadamy fritza nie ma takich numerow fajnie sobie obcina pasmo dla voipa nawet widac po tranferach jak spadaja gdy rozmawia sie przez telefon wiec osobiscie polecam router z voip
po pierwsze wazne, aby lacze bylo stabilne.
Po drugie jak ma sie sama bramke, to wazne aby router do ktorej jest ona podpieta mial mozliwosci wlaczenia funckji QoS, ktora zarzadza podzialem pasma.

Routery z bramka voip maja to do siebie, ze tam od razu jest ustawiony QoS dla voipa.

--
Masz juz 18 lat? Oddaj Krew

 #251240  autor: Marens
 14 lut 2008, 22:06
Na początku słowo do Marens:

Jeżeli masz bramkę/router Linksysa to głośność toru mikrofonu (w stronę rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Input Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 2. Da to podbicie sygnału z mikrofonu o 5 dB.

Głośność toru słuchawki (od rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Output Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 5. Da to podbicie sygnału ze słuchawki o 8 dB.
Pomogło