• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #242304  autor: PingNoMore
 27 gru 2007, 21:15
D@rio pisze: a powiedz mi, ISO to się od czego wzięło? Jaka jest tego pełna nazwa?
D@rio-czyżby wyłączyli google?

"ISO, Międzynarodowa Organizacja Standardów (z angielskiego International Standard Organisation), międzynarodowa organizacja pozarządowa z siedzibą w Genewie, powołana do życia w 1947"

 #242306  autor: D@rio
 27 gru 2007, 21:20
PingNoMore pisze:D@rio-czyżby wyłączyli google?

"ISO, Międzynarodowa Organizacja Standardów (z angielskiego International Standard Organisation), międzynarodowa organizacja pozarządowa z siedzibą w Genewie, powołana do życia w 1947"
Dziękuję Ci bardzo :-)

Obrazek

 #242309  autor: babeo
 27 gru 2007, 21:22
D@rio pisze:a powiedz mi, ISO to się od czego wzięło? Jaka jest tego pełna nazwa?
Trochę powiedział już PingNoMore. Mówienie o ISO to tak trochę jak mówienie o telekomunikacji. To ogromny dział. Wiesz ja tak zabardzo nie wnikam w Jej sprawy zawodowe :P najczęściej jednak obija mi się o uszy ISO 9000, ktre takw skrócie (za najlepszą encyklopedią - wikipedią --> :lol: )
Normy ISO 9000 są powszechnie uznawane za podstawę budowania systemów zarządzania jakością we wszystkich organizacjach, bez względu na rodzaj ich działalności. Normy te zawierają terminologie, wymagania i wytyczne dotyczące wprowadzania, doskonalenia i kontrolowania systemu zarządzania jakością.
Prawie każda dziedzina wiedzy/nauki/techniki ma już/lub będzie miałą spisane swe procedury, opisujące co i jak robić, żeby było dobre. Tych róznych ISO jest multum, praktycznie od każdego z nich (różnią się numerami) można być osobnym specjalistą.

 #242314  autor: djfafa
 27 gru 2007, 21:33
D@rio pisze:Dlatego, dziwię się Wam że chwalicie ich niby wysoki poziom obsługi klienta. Z takim poziomem to oni ISO nigdy nie dostaną...
Dario mam certyfikat Audytora wewnętrzengo Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 i uwierz mi, że dostać ceryfikat to nie taka trudna sprawa! Nie chcę pisać całej geneologi tego systemu, ale z tego co widzę np. po moich zgłoszeniach lub innych użytkowników tego forum to oni spełniają te normy. Wiesz w tym wszystkim nie chodzi czy firma jest zła czy dobra tu chodzi w jaki sposób przestrzega prawa i jakie ma podejście do klienta. A Play np. odpowiada na zgłoszenia elektroniczne, telefoniczne itp. jeżeli naprawia też swoje błędy, przyznaje jakieś suweniry (np. minuty) to też zgodnie z ISO jest ok. Nie chcę tu się rozpisywać (mam na swoim koncie kilkanaście audytów wew.), ale to mniej więcej o to chodzi.
A co do mojego pytania.
Zadzwoniłem do BOKu i powiedziałem, że nie będe im pisał wszystkich danych których chcą np. miejsce z którego wysyłałem MMSa, bo u mnie w mieście są dwa BTS Plusa i nie trudno zgadnąć z którego akurat szła wiadomość. Pan mi grzecznie odpowiedział, że oni zazwyczaj wysyłają szablon i że faktycznie niektóre dane nie są potrzebne!!! Podałem nr telefonów i dzień wysyłki (nie chciał nawet godziny wysyłania), i po sprawie. Powiedział, że odzwonią lub wyślą SMSa. Może nie uznają reklamacji. Zobaczymy.
A tak nawiasem mówiąc to pierszy mój problem z Playem. Od czerwca (odkąd jestem Play :) nie było żadnych problemów. Tak więc nie mam prawa do większego narzekania.
Pozdrawiam

 #242380  autor: D@rio
 28 gru 2007, 08:45
djfafa, dzięki za naświetlenie i wytłumaczenie sprawy z ISO.

Obrazek

 #243808  autor: radziwil
 04 sty 2008, 13:32
chciałem prosić o pomoc w skonfigurowaniu MMS w sieci Play w nokii 6230i

Radziwil

 #243957  autor: tesla
 05 sty 2008, 10:24
djfafa, wracając do tematu, jak Wasze reklamacje ??

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #243966  autor: djfafa
 05 sty 2008, 11:08
Czekam. Jak zadzwoniłem tel. do BOK to rozpoczęli nową sprawę (przynajmniej nowa pojawiła się w zgłoszeniach na playmobile) na drugi dzień sprawa zostałą zamknięta! Dodali komunikat: "Awaria została usunięta"! Co oczywiście mnie wkurzyło, bo facet powiedział, że jak zgłoszenie jest telefoniczne to oni telefonicznie informują o zakończeniu sprawy. A tu nikt nie zadzwonił tylko wkleił lakoniczny komunikat. Ale oczywiście nie dałem za wygraną i założyłem nową sprawę "że wracając do zgłoszenia nr .... oczekuję przynajmniej rekompensaty za wysłane przeze mnie MMSy a nie dostarczone przez Play". Zgłoszenie zarejestrowałem 3 stycznia, na razie bez odpowiedzi.
Jakoś specjalnie nie liczę na coś extra, ale niech chociaż przyznają się do błędu. Kasy za dużo nie straciłem bo nie doszło raptem 8 MMSów, ale jakieś zasady chyba obowiązują.

[ Dodano: 2008-01-15, 08:13 ]
Na rozpatrzenie sprawy czekam od 26 grudnia, 3 razy ich ponaglałem. odpwiedź zawsze taka sama: mam czekać! Słuchacie czym mam ich postraszyć? UKE, UOKiK czy może łaskawie jeszcze czekać :evil:

[ Dodano: 2008-01-27, 09:44 ]
Reklamacja uwzględniona! Faktycznie MMSy nie dostarczono do Centrum MMS odbiorcy. Dostałem 25 SMSów gratis. Hmm spodziewałem się więcej :D

 #267234  autor: senshiro
 21 maja 2008, 18:39
Wracam do tematu z MMSami w Play.
Kilka postów wyżej pisałem jak wygląda sytuacja:
jak to możliwe, że osoba może odbierać MMSy np. z Orange, ale tych z Play'a jej nie odczytuje? Skoro normalnie odbiera te z Orange, znaczy że ma poprawnie skonfigurowany telefon. Więc nie widzę żadnego powodu, dlaczego te z Play'a się nie otwierają :/
Osoba o ktorej pisałem ma telefon w Erze. Teraz sytuacja powtarza się, gdy wysyłam coś do Plusa. Znajoma miała Plusfona 601i i MMSy dochodziły bez problemu, jednak musiała zmienić telefon i od tej pory już jej moje MMSy nie dochodzą. Z tego co wiem, to otrzymuje MMSa, który jest "pusty", natomiast ja nie dostaję potwierdzenia, że MMSa odebrano.
Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś wyjaśnił mi dlaczego tak się dzieje, chociaż zdaję sobie sprawę, że to dosyć cieżkie. Gdzie ewentualnie mógłbym zgłosić ten problem: do Play'a czy prędzej do Plusa/Ery? - problem rozwiązany

[ Dodano: 2009-04-04, 18:45 ]
Odświeżam temat, tym razem z całkiem innego powodu. Otóż zmieniłem ostatnio telefon z Sony Ericssona na HTC Touch Diamond i od tamtego czasu nie mogę odbierać MMSów,gdy nie jestem w zasięgu 3G Play (tzn. MMSy nie przychodzą ani w 2G Play, ani w roamingu Plusa) :x . Gdy w takim przypadku przychodzi MMS to HTC się normalnie wybudza, pokazuje się ikona pobierania MMS i gdy na nią kliknę, to pokazuje się "pobrano: 99%". Do 100% nie dochodzi, a czekałem bardzo długo... Dodam, że odbieranie MMSów (w 3G Play) i wysyłanie MMSów (niezależnie w jakim zasięgu jestem) działa bez problemu.
O problemie pisałem już na forum HTC, bo myślałem że to wina telefonu. Inni ludzie też na to narzekali, podobno nie działa też połączenie z internetem poza siecią 3G Play :| . Również w komentarzach na Telepolis znalazłem coś takiego:
Na żadnej stacji GSM Playa w Białymstoku (a sa az dwie )nie działa transmisja danych(MMS,GPRS). WFT???. Ciągle na GSM Plusa muszę śmigać.
W końcu pojawiła się jakaś odpowiedź:
Witam ostatnio chciałem wziąć pakiet internetowy z PLAY i uzyskałem taką wiadomość od Pani w teleinfo:
Internet chodzi tylko i wyłącznie w zasięgu wyższym niż 3G a mmsy od 3G.
W związku z tym mam pytania do tych, którzy korzystają z Play:
- jak działa Wam odbieranie MMSów? (zarówno w zasięgu 2G Play, jak i w 2G/3G Plusa)
- jak z internetem/WAP? (tak samo jak wyżej: 2G Play, 2G i 3G Plusa)

Przyznam, że bardzo mi się to nie podoba... A co jak wyjadę na święta do rodziny (będę w 2G Plusa) i ktoś mi wyśle MMSa wielkanocnego? :|

Obrazek