• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #221739  autor: djfafa
 18 wrz 2007, 16:08
konrad pisze:sms międzynarodowy nie jest pobierany z pakietu kwotowego ??
Dokładnie, jest on liczony poza pakietem dostępnych złotówek, tak samo jak połączenia roamingowe.

 #221750  autor: elrond
 18 wrz 2007, 17:45
kamil1221 pisze:Dałem im za darmo - ciekawe czy po zatwierdzeniu będę mieć na koncie +1,37
Powinni uznać, ale będzie to chyba na minus, tak jak miałem w Erze. Bo gdyby było na plus oznaczałoby że zapłaciłeś za mało :wink: Z pierwsz fakturą dostałem info "jak czytać fakturę" i było tam że kwory mogą się różnić ze względu na NADPŁATĘ.

kamil1221, miałem podobną różnicę w wystawionej fakturze, a tym co pokazywali na *101#. Z tego wynika że, zanim wystawią fakturę - najczęściej 3-ego- to przez te 3 dni to co ponad abonament, dopisuje sie jeszcze do starego rachunku i to jest dla mnie troche głupie, niepraktyczne.

 #221768  autor: konrad
 18 wrz 2007, 18:41
a skąd ta różnica ?

 #221857  autor: pawel_m
 19 wrz 2007, 07:11
wysłalem przelew w tytule podając tylko swoje imię, nazwisko i nr klienta i doszło. Doszło i dochodzic będzie choćbyście w tytule wpisali "d@@a-maryna". Dzieje się tak, dlatego, że każdy klienta ma osobisty rach do spłaty i nie ważne co wpiszecie - system i tak nie sprawdza tytułu płatności tylko w tzw. przetwarzaniu nocnym sprawdza czy jest kasa na tym rachunku i jeśli jest to spłaca dana fakturę. Dlatego też jeśli termin płatności macie na 17-go a wpłacicie np. 10-go to i tak ta kasa leży na tym rachunku do 17-go i dopiero w nocy z 17 na 18 system ją pobierze. Do tego czasu i pod *101# i w necie będzie widniało, że faktura ni jest jeszcze zapłacona. Identyczny system płatności ma TP SA, pozostali opy oraz gazownia, elektrownia, operat tele kablowych i inni. Skąd to wiem - bo sam w banku pracuję i m.in. takimi rzeczami się zajmuję :D POZDR

[ Komentarz dodany przez: D@rio: 2007-09-22, 18:50 ]
Pouczenie: nie używaj w postach słów publicznie używanych za niekulturalne i niesmaczne.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2007, 18:49 przez pawel_m, łącznie zmieniany 1 raz.

 #221871  autor: djfafa
 19 wrz 2007, 09:15
pawel_m pisze:Dlatego też jeśli termin płatności macie na 17-go a wpłacicie np. 10-go to i tak ta kasa leży na tym rachunku do 17-go i dopiero w nocy z 17 na 18 system ją pobierze
To dlaczego jak zaplaciłem kasę 10 września, 12 było już saldo 0,00?? Wiem na jakich zasadach to działa, bo to prosty system jak masz indywidulany rachunek u opa, ale przetwrzanie nocne, o którym mówisz, we wszystkich bankach odbywa się codziennie.

 #221892  autor: Fazzi
 19 wrz 2007, 13:26
A ja rachuneczek dostałem dzisiaj (z terminem płatności oczywiście dwa dni temu) :lol: Wysłałem pieniążki na poczcie i nie mam zamiaru się przejmować że dojdą później. Cały czas liczę że w końcu uruchomią polecenie zapłaty, przynajmniej by nie było takich problemów.

 #221941  autor: pawel_m
 19 wrz 2007, 18:43
djfafa pisze:To dlaczego jak zaplaciłem kasę 10 września, 12 było już saldo 0,00?? Wiem na jakich zasadach to działa, bo to prosty system jak masz indywidulany rachunek u opa, ale przetwrzanie nocne, o którym mówisz, we wszystkich bankach odbywa się codziennie.

a widzisz - u mnie jak wpłacę wczesniej to kasa leży dokładnie do dnia płatności faktury i do tego czas ma wykazane zadłużenie.
co do przetważania nocnego to masz rację - w bankach na ogół jest codziennie (choć np. w Citi nie ma przetwarzania w weekend-związnae jest to z umiejscowieniem serwerów operacyjnych).

To, że bank ma przetważanie nocne nie oznacza, że operator musi zassać konkretne dane z rach klientów
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2007, 20:19 przez pawel_m, łącznie zmieniany 1 raz.

 #221969  autor: elrond
 19 wrz 2007, 20:00
Owszem można wpisać w tytule przelewu "d@@a maryny" jednak Play pisze żeby podawać wszystkie dane zapewne ze względów bezp. Jest wiele nieuczciwych ludzi, ale gdybym ja dostał przypadkiem przelew z adresem i numerem faktury w tytule to raczej bym sie starał to wyjaśnić. Tak samo chciałbym aby ktoś postąpił w razie mojej pomyłki ;) poza tym gdyby system miał jakieś problemy i czasem ręcznie trzeba by Było sprawdzić czy przelew doszedł to lepiej żeby w tytuł zawierał numer klienta a nie info o marynie ;)

 #221996  autor: yagi
 19 wrz 2007, 21:46
Napiszcie "d@@a maryny" a w nocy przyjda ksiegowi Play i was na stosie spala za takie cos... W koncu to dokument ksiegowy i nie powinno sie takich rzeczy robic...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #222204  autor: ozp
 20 wrz 2007, 23:40
No ładne rzeczy się tu dzieją..na to faktycznie są paragrafy ;P

:::...ReMeMbEr Me...:::

 #222224  autor: dziedziel
 21 wrz 2007, 10:01
Ja zrobiłem tak w zeszłym miesiącu tzn. przelałem o 2gr wiecej i teraz tzn z tym rachunkiem miałem te 2 grosze odjęte ;) Wiec jak przelałeś o 1zł za dużo to o tą 1zł mniej będziesz miał w przyszłym miesiącu.

Pozdrawiam Dziedziel

 #222228  autor: jahu
 21 wrz 2007, 11:06
Jest! Nareszcie! Dotarła moja faktura za wrzesień... Przytoczę kilka dat:

Data wystawienia: 03/09/2007
Data nadania: 08/09/2007
Temin płatności: 17/09/2007
Data otrzymania: 21/09/2007

Czyli póki co nic się nie zmieniło...

 #222674  autor: mibrod
 22 wrz 2007, 22:24
Dokładnie ja miałem tak samo, zadzwoniłem dosłownie przeddzień terminu płatności żeby podali mi nr faktury. Jestem ciekawy kto w tym wszystkim jest winny, bo rozumiem jednostkowe przypadki opóźniania się Poczty.

 #222679  autor: yagi
 22 wrz 2007, 22:40
Jak dla mnie Play nie wyrabia i zwala na poczte...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #222705  autor: D@rio
 23 wrz 2007, 02:28
yagi pisze:Jak dla mnie Play nie wyrabia i zwala na poczte...
poczta ma 7 dni na dostarczenie rachunku. Od daty nadania/wysłania.

Obrazek

 #222707  autor: loms
 23 wrz 2007, 04:55
jahu pisze:Jest! Nareszcie! Dotarła moja faktura za wrzesień... Przytoczę kilka dat:

Data wystawienia: 03/09/2007
Data nadania: 08/09/2007
Temin płatności: 17/09/2007
Data otrzymania: 21/09/2007

Czyli póki co nic się nie zmieniło...

u mnie bardzo podobanie :) Cały Play, parę gorszy taniej a poza tym w rzeczywistości jajko się to opłaca.

 #222714  autor: kamil1221
 23 wrz 2007, 08:39
Może zaczną wysyłać pocztą priorytetowa ? :D Dość dobry, ale drogi pomysł aczkolwiek skuteczny (max 3 dni robocze).

 #222735  autor: jahu
 23 wrz 2007, 10:32
D@rio pisze:
yagi pisze:Jak dla mnie Play nie wyrabia i zwala na poczte...
poczta ma 7 dni na dostarczenie rachunku. Od daty nadania/wysłania.

Gdzie tak pisze? Podbnie jak w przypadku priorytowego - gdzie tak pisze? Bo teoria teorią a praktyka praktyką - mają niby spełniać standardy przyjęte dla firm dostarczajacych przesyłki - czyli np ileś tam % (np 95%) dostarczone na czas np 3 dni - a reszta spóźnień dopuszczalna. Później jak co mogą się tłumaczyć że akurat przesyłka do ciebie to ten margines błędu.. Zresztą warto zajrzeć na strony UKE i pozcytać sobie wyniki kontoli w tej materii w PP

Co do priorytetowej - u mnei potrafi iść i 5 dni :-)

 #222856  autor: Dideq
 23 wrz 2007, 18:05
Play ma tylko 1 okres rozliczeniowy i może stąd te opóźnienia w nadaniu faktur. Inni operatorzy maja po kilka okresów rozliczeniowych i maja mniejszy tłok. :)

Zawsze można sprawdzić na stronie Play kwotę, numer konta, i inne niezbędne dane do zrobienia przelewu. ;)

 #222897  autor: ozp
 23 wrz 2007, 20:37
No właśnie...z tym nie powinno być problemów...Podejrzewam że jeden okres rozliczeniowy spowodowany jest właśnie tym że korzystają z roamingu Plusa...

:::...ReMeMbEr Me...:::