DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 155 z 191
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 191
 #1145805  autor: Remington
 16 mar 2023, 17:55
Ciekawostka z kartą Playa w iPhone 6S (iOS 15.7.3, Play 50.0).

Włączam go i widzę, że nie podłącza się do WiFi Calling (parę dni temu działało). Zaglądam do Ustawień, a tam rozmów przez WiFi brak - ani w Telefonie, ani w Sieci komórkowej.

Przełączenie trybu samolotowego nie pomogło. Restart - pomógł i funkcja wróciła.
 #1145806  autor: matias55
 16 mar 2023, 17:56
f0ku5 pisze:
14 mar 2023, 23:09
Niestety to tak nie działa, możemy tylko ubolewać. Chcesz mieć działające VoLTE i VoWiFi w każdej sieci i bez żadnego zająknięcia - tylko i wyłącznie Apple i Samsung.
I to jest właśnie ból tych nowych czasów i niestandardowych rozwiązań. To był właśnie mega plus UMTS. Nie ważne jaka karta i jaki telefon, po prostu brało się w sklepie co nam pasuje i działa, a dziś trzeba sobie szukać tabelek, szukać potwierdzenia u innych użytkowników, czy aby na pewno wszystkie funkcje działają nim się kupi telefon. Powiem tyle: słabe to.

Do tego faworyzowanie marek przez operatorów. Samsung i Apple to wszystko jasne. Widać, że to wspólny biznes. Dziś się dąży do pseudo ekologii, a i tak połowa tych telefonów niecertyfikowanych pewnie poleci za kilka lat do kosza.

Niedługo tylko dwóch producentów będzie w sprzedaży, a reszta to pojedyncze modele albo wcale :D
 #1145816  autor: IC_Current
 16 mar 2023, 18:32
@matias55
Akurat administruję sieciami i wiem jak nieraz trudno uzyskać kompatybilność między rozwiązaniami poszczególnych producentów pomimo tego, że wszystkie urządzenia teoretycznie wspierają ustandaryzowane, opisane w dokumentach harmonizacyjnych funkcje. Co gorzej są producenci, którzy w ramach różnych linii produktowych nie potrafią utrzymać kompatybilności niby standardowych funkcji. Ba, miałem switche z jednej linii produktowej pewnego bardzo popularnego producenta. Jeden switch z PoE drugi bez i nie działała pomiędzy nimi komunikacja LLDP.
Wcale się nie dziwię, że operatorzy nie wpuszczają jak leci każdego wynalazku, tylko chcą testów zgodności. Z Apple muszą się liczyć bo to multum klientów, Samsung zawsze z operatorami współpracował (patrz brandowanie softu), Xiaomi chce należeć do marek premium, więc też na nowych modelach wszędzie wszystko działa (choć jakie były cyrki). Tak więc jak inni dostawcy pójdą śladami Xiaomi, to pewnie też na ich urządzeniach nie będzie problemu. A jak takie wielkie, drogie Sony temat olewa nawet na flagowcach, to nic, tylko olać takie Sony i inne firmy co tak postępują.
 #1145828  autor: Karlos20
 16 mar 2023, 20:20
casper: już raz był falstart z IMSem - kiedy pomyłkowo wdrożyli go na każdej karcie z zasięgiem Plusa (również dla sieci wirtualnych - nie dotyczy wRodzinie i a2mobile), które powodowały problemy z wykonywaniem połączeń. Dla Plusowych kart to poprawili, a dla MVNO to wyłączyli. Obecnie w lajt mobile opcja działa prawidłowo.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1145830  autor: Vieslav
 16 mar 2023, 20:29
Czyli w dłuższej perspektywie (wyłączenie 3G i być może kiedyś 2G) czeka nas scenariusz: albo bierzesz sprzęt od operatora, do którego przechodzisz (gwarancja kompatybilności) albo zapomnij o używaniu go w sieci komórkowej? Chcę teraz wymienić telefon i modeli, które mnie interesują nie ma w tabelkach, które wyżej linkowaliście. Zresztą, obecnie używanej Xperii też nie ma ale dopóki jest 3G to działa pięknie.
 #1145834  autor: Mixiorek
 16 mar 2023, 20:42
Nie. Bierzesz Samsunga lub iPhone z salonu jednego lub drugiego producenta i wsio bangla.

Cenny głos IC_Current. Dzięki.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1145836  autor: matias55
 16 mar 2023, 20:52
Czyli mam szczęście, że moja nokia 8 niepopularna i niecertyfikowana łyka wszystko łącznie z WiFi Calling w trybie samolotowym.

Ogólnie faktycznie trzeba będzie coś w przyszłości szukać pod kątem VoLTE itp. Chyba, że śmigać do Plusa albo Play :D
 #1145867  autor: IC_Current
 17 mar 2023, 08:45
Też mi się nie podoba obecne podejście do zaawansowanych funkcji.
Z jednej strony brak standardu powoduje obecne zamieszanie, z drugiej pozwala operatorom i dostawcom sprzętu wdrażać szybko nowoczesne usługi. W UMTS standardy były i wszystko działało - ale .... przez 20 lat nie powstało nic nowego opartego na tym wdrożeniu. W IMS słyszy się o coraz to nowszych wdrożeniach ciekawych usług - zarówno komercyjnie jak i testowo czy na pokaz.
Tu raczej zamiast standaryzowania co do przecinka każdą usługę, może warto byłoby wdrożyć coś na kształt repozytorium ustawień dla IMS prowadzone przez którąś organizacje standaryzujacą. Operator wgrywa do repozytorium swoje ustawienia dla każdej usługi, podpisuje cyfrowo a producenci wgrywają podpisane pliki. Operator sprawdza podpis cyfrowy i jeśli się zgadza akceptuje urządzenie w swojej sieci. Można nawet pójść dalej i takie pliki z repo dystrybuować za pośrednictwem Google Play czy OTA producentów. Jesteś w roamingu - telefon pobiera automatycznie plik danego operatora z repo.
Niestety, ale te rozwiązania to raczej tylko moje majaki na obecnym, zaawansowanym już etapie wdrożenia usług.
 #1145870  autor: iphoneski
 17 mar 2023, 09:26
Tu już nawet nie chodzi o standard usługi, ale bałagan u operatorów. Kiedyś dostawałeś kartę, wkładałeś do telefonu, wybierałeś numer i gadałeś. Dziś dostajesz kartę i często VoLTE nie działa - musisz sobie włączyć kodem albo w BOK i poczekać aż zaskoczy. A jeszcze nawet wpiszesz ten kod, a system wypluje błąd, robisz zgłoszenie bez sensu bo po mimo błędu usługa wskakuje sama za jakiś czas. Nie wspominając już o Plusie, gdzie jest wifi calling aplikacyjne, które gryzie się z natywnym i czasem nawet konsultanci mają problemy z ogarnięciem tego bajzlu. Połączenie telefoniczne to jest podstawowa usługa telefonu a my znaleźliśmy się w sytuacji, kiedy to musisz mieć doktorat z informatyki i telekomunikacji, a do tego 20 lat doświadczenia w branży żeby zadzwonić po taksówkę.
 #1145880  autor: matias55
 17 mar 2023, 10:31
@iphoneski, dokładnie tak. O to mi właśnie chodzi. Dochodzi jeszcze drenaż baterii. Większość powie nie no jest tak samo. Po 3-dniowych testach mówię nie jest tak samo. U mnie telefon to głównie rozmowy 5-6 dziennie. Dane mobilne to raczej rzadko nawet poza domem i powiem tak: Kończę zwykle dzień z licznikiem powiedzmy 6,5 h rozmów na UMTS mając 40-45% baterii. Przy VoLTE lub VoWiFi każdy testowany dzień kończę na 6-15% w podobnym czasie rozmów i sposobie użytkowania.

Piszę o tym nie tylko w ramach ciekawostki, ale przedstawienia realnego obrazu sytuacji. Może komuś się to przyda.

W internecie można poczytać o poborze prądu przez VoLTE, gdzie testy wyraźnie wykazywały dużą oszczędność w standardzie UMTS. Wiadomo, że są nowe funkcje, lepsza jakość głosu, lecz trzeba sobie twardo powiedzieć czego się oczekuje, bo każdy ma inne potrzeby. Udało mi się w końcu usłyszeć EVS i jakość faktycznie jest super, ale AMR-WB jest na tyle już dobrym jakościowo dźwiękiem, że już kosztem oszczędności energii mogę zrezygnować z EVS przynajmniej do czasu aż nie zmieni się coś w kontekście oszczędniejszych modemów LTE w telefonach.
 #1145885  autor: iphoneski
 17 mar 2023, 11:42
One na pewno nie; a zaraz standardem będą modemy 5G które są mistrzami w pożeraniu prądu. Ja nie miałem wyjścia i musiałem kupić PowerBank na MagSafe, żeby przeżyć bez stresu normalny dzień pracy w terenie.
 #1145886  autor: MariuszY
 17 mar 2023, 11:54
iphoneski pisze:
17 mar 2023, 09:26
Połączenie telefoniczne to jest podstawowa usługa telefonu a my znaleźliśmy się w sytuacji, kiedy to musisz mieć doktorat z informatyki i telekomunikacji, a do tego 20 lat doświadczenia w branży żeby zadzwonić po taksówkę.
Ująłeś to idealnie. Efektem takiego funkcjonowania branży w pogoni za nowościami nie zawsze będą zakupy sprzętu "kompatybilnego z operatorem". Osobiście znam przykład takiej "ucieczki do tyłu", gdy znajomy z numerem w Tm od kilku lat (z aktywnym pakietem no limit) dosłownie 2 tygodnie temu uciekł do Orange. Jak powiedział "nie będzie płacił za nowy telefon skoro ten, który posiada dobrze działa (z rozmowami w 3G)". Na takich ucieczkach będą tracili operatorzy, bo zwykły "zjadacz chleba" nie wie dlaczego "dobrze działało, a teraz już nie chce". Za to doskonale słyszy w słuchawce spadek jakości połączenia. Udoskonalenia są dobre kiedy nie wymagają od użytkowników specjalistycznej wiedzy. Odkąd śledzę temat to mam wrażenie, że VoLTE wprowadzane jest w PL "na dziko", z marketingiem ukierunkowanym na straszenie klienta wizją tego co go czeka jeśli nie zmieni telefonu na taki a taki.
Sytuacja patowa dotyczy głównie tych osób, dla których usługa telefoniczna pozostaje główną, a często niemal jedyną formą korzystania z numeru. Tacy ludzie nie są zainteresowani w zakupie najnowszego sprzętu, bo nie mogą zrozumieć po co im nowy smartfon za 1000zł głównie lub wyłącznie do prowadzenia rozmów telefonicznych.
 #1145887  autor: f0ku5
 17 mar 2023, 11:57
iphoneski pisze:
17 mar 2023, 11:42
One na pewno nie; a zaraz standardem będą modemy 5G które są mistrzami w pożeraniu prądu. Ja nie miałem wyjścia i musiałem kupić PowerBank na MagSafe, żeby przeżyć bez stresu normalny dzień pracy w terenie.
Wystarczy wyłączyć 5G ;)
 #1145888  autor: iphoneski
 17 mar 2023, 12:12
Nie po to kupuję flagowca za kilka klocków, żeby wyłączać w nim funkcje za które zapłaciłem. A ta bateryjka jest wielkości niewielkiego routera mobilnego, wrzucasz do kieszeni/torby i przyklejasz do telefonu jak jest ci potrzebna. Normalnych banków energii nie znoszę bo są ciężkie i wiszą z nich kable, ale to rozwiązanie bardzo mi się spodobało, nawet moi znajomi z Androidami doceniają jego atrakcyjność.
 #1145889  autor: matias55
 17 mar 2023, 12:22
MariuszY pisze:
17 mar 2023, 11:54
iphoneski pisze:
17 mar 2023, 09:26
Połączenie telefoniczne to jest podstawowa usługa telefonu a my znaleźliśmy się w sytuacji, kiedy to musisz mieć doktorat z informatyki i telekomunikacji, a do tego 20 lat doświadczenia w branży żeby zadzwonić po taksówkę.
Ująłeś to idealnie. Efektem takiego funkcjonowania branży w pogoni za nowościami nie zawsze będą zakupy sprzętu "kompatybilnego z operatorem". Osobiście znam przykład takiej "ucieczki do tyłu", gdy znajomy z numerem w Tm od kilku lat (z aktywnym pakietem no limit) dosłownie 2 tygodnie temu uciekł do Orange. Jak powiedział "nie będzie płacił za nowy telefon skoro ten, który posiada dobrze działa (z rozmowami w 3G)". Na takich ucieczkach będą tracili operatorzy, bo zwykły "zjadacz chleba" nie wie dlaczego "dobrze działało, a teraz już nie chce". Za to doskonale słyszy w słuchawce spadek jakości połączenia. Udoskonalenia są dobre kiedy nie wymagają od użytkowników specjalistycznej wiedzy. Odkąd śledzę temat to mam wrażenie, że VoLTE wprowadzane jest w PL "na dziko", z marketingiem ukierunkowanym na straszenie klienta wizją tego co go czeka jeśli nie zmieni telefonu na taki a taki.
Sytuacja patowa dotyczy głównie tych osób, dla których usługa telefoniczna pozostaje główną, a często niemal jedyną formą korzystania z numeru. Tacy ludzie nie są zainteresowani w zakupie najnowszego sprzętu, bo nie mogą zrozumieć po co im nowy smartfon za 1000zł głównie lub wyłącznie do prowadzenia rozmów telefonicznych.
Dzięki, właśnie to samo uważam. Nie każdy potrzebuje tych nowości to raz główny marketing opiera się na wydajności sieci internetowych w usługach mobilnych, czyli marketing zupełnie nie jest trafiony w odniesieniu na przykład o mnie. Dziś prawdopodobnie przeniosę numer do Play, może do czasu wyłączenia 3G w Play telefon mi się rozsypie i kupię sobie taki z większą baterią albo cud wrócą wymienne.

Powerbank nie jest dobrym rozwiązaniem w przypadku, gdy jest ciągle podłączony do telefonu i to jeszcze trakcie intensywnego użytkowania.

Myślę, że trochę ludzi ucieknie z T-Mobile, bo tak jak mówicie nie znają się i nie mają świadomości, dlaczego np. na 2G nie otwiera mu się strona internetowa.
  • Strona 155 z 191
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 191
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 191