DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1122360  autor: hoegaarden
 25 wrz 2021, 13:06
biala1991 pisze:
25 wrz 2021, 10:20
Remington pisze:
25 wrz 2021, 09:44
Odnośnie sposobu aktywacji polecenia zapłaty, to w niektórych bankach jest to uproszczone. W mBanku wystarczy wniosek elektroniczny - obejmuje nie każdego dostawcę, ale W4 tak.

Zauważyłam, że jedne PZ można załatwić poprzez bank (czy to elektronicznie czy osobiście) a inne trzeba aktywować bezpośrednio u dostawcy usługi. Kiedy uruchamiałam PZ na rachunki za prąd bank odesłał mnie do zakładu energetycznego i tam dopełniłam formalności, z  przyjęciem PZ na rachunek telefoniczny bank nie miał problemu. To było dość dawno, może teraz się zmieniło.
Najmniej kłopotliwe jest samodzielne ustawiane i odwoływane zlecenie stałe ale niestety ograniczeniem jest niezmienna kwota rachunku
Zgadza się. PZ dla Orange aktywowałem kilkom kliknięciami w mBanku. W przypadku Energii musiałem pofatygować się z kwitkiem do BOK-u. Tam gdzie są stałe kwoty ustawiam zlecenie stałe. Od wielu lat rachunki płacą się u mnie same, ja tylko sprawdzam kwoty. Pełna automatyzacja :)
 #1122374  autor: Nikita_Bennet
 25 wrz 2021, 18:38
sporo zależy od banku, ja korzystałem z tego dla usług play i shell. Super sprawa, nigdy nie zawiodło, zero nadpłat itp. Dla klienta indywidualnego darmowe na kontach do DG płatne. Niestety ostatni rok pojawił się problem. Pobierając potwierdzenie z systemu bankowości elektronicznej jest coś takiego:
Dane nadawcy:mój nr konta
Nazwa i adres odbiorcy (tu powinny być moje dane chyba jak tego kto płaci.).
Dane odbiorcy: nr konta firmy/nazwa ich banku
Nazwa i adres odbiorcy

i dlatego wycofałem się z tej usługi. Choć świetna sprawa.
 #1122401  autor: Nikita_Bennet
 26 wrz 2021, 10:30
no wiem ale w potwierdzeniu i nadawca i odbiorca był ten sam (odbiorca). Stało się to po przejściu na nowszy system elektronicznej bankowości bo jak chodziły oba jednocześnie to pobranie potwierdzenia w starym systemie było ok-ja nadawca a play odbiorca a w nowym systemie i nadawca i odbiorca to play (tylko że przy nadawcy mój nr konta). Błąd systemu bankowego i tyle ale zniechęca.
 #1122417  autor: hoegaarden
 26 wrz 2021, 13:45
Nikita_Bennet pisze:
26 wrz 2021, 10:30
no wiem ale w potwierdzeniu i nadawca i odbiorca był ten sam (odbiorca). Stało się to po przejściu na nowszy system elektronicznej bankowości bo jak chodziły oba jednocześnie to pobranie potwierdzenia w starym systemie było ok-ja nadawca a play odbiorca a w nowym systemie i nadawca i odbiorca to play (tylko że przy nadawcy mój nr konta). Błąd systemu bankowego i tyle ale zniechęca.
Te adresy obecnie nie są w ogóle brane pod uwagę przy przelewach. Liczy się tylko numer rachunku aby był prawidłowy.
 #1122418  autor: rsig
 26 wrz 2021, 13:48
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
Obecnie mam kartę w Play za 25 zł miesięcznie. Co 4 miesiące wpłacam stówę i na 4 miesiące zapominam o płatnościach.
Zresztą to też mógłbym zautomatyzować w apce bankowej i sama by co 4 miesiące doładowywała stówą konto w Play.
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
A co do okresowego sprawdzania stanu kredytu to co za problem wpisać w kalendarzu żeby co kilka miesięcy przypominał o konieczności wpłaty.
Pozatym jak na koncie zostaje kilka zł to Play automatycznie wysyła wiadomość że konto jest niemal puste. A nawet jakbym zapomniał o doładowaniu to też żaden problem. Po prostu któregoś dnia budząc się rano zastałbym na telefonie komunikat "Z powodu braku środków pakiet SOLO M został wyłączony". Zaraz potem bym konto doładował i włączył pakiet z powrotem.
hoegaarden pisze:
25 wrz 2021, 01:05
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
Druga sprawa to prywatność. Nadpłata może być w pełni anonimowa, w przypadku polecenia zapłaty operator wie w jakim jesteś banku.
Aha, czyli jeszcze stoisz w kolejce na poczcie z gotówką w ręku aby ten przelew zrobić.
Aż mi się przypomniały lata '90 jak się opłacało rachunki z TPSA ;)
Aż tak mi na anonimowości względem operatora telefonicznego nie zależy (zwłaszcza odkąd wprowadzili konieczność rejestracji prepaidów), więc używam apki bankowej. Tym niemniej przy nadpłacie możliwość anonimowego płacenia istnieje (niekoniecznie na poczcie, jest pełno punktów opłat, albo można doładowanie kupić w sklepie podczas zakupów, teraz już nie trzeba nic zdrapywać), w PZ nie.
biala1991 pisze:
25 wrz 2021, 09:18
Problem miałam tylko raz, kiedy elektrownia wystawiła fakturę korygującą, nie została uwzględniona w rozliczeniu tylko pobrali pełną kwotę z pierwotnej faktury. Potem trzeba było się bujać ze zwrotem z korekty.
No właśnie, PZ w przeciwieństwie do zlecenia stałego powinien się elastycznie dopasowywać do żądania operatora, ale wystarczy że raz coś będzie nie tak to potem odkręcanie sprawy będzie trwało znacznie dłużej niż czas który poświęcam na nadpłaty.
Mimo wszystko takie rozwiązanie uważam za najmniej pracochłonne, w przypadku nadpłaty trzeba samemu pilnować rozliczenia (kontrola najwyższą formą zaufania :D ).
W przypadku nadpłaty wogóle pomija się bank, operator sam sobie pobiera z niej tyle ile wynosi rachunek. A sprawdza się i tak, operator wystawiając rachunek może się pomylić i przy nadpłacie i przy PZ.

Nie każda firma ułatwia klientowi sprawdzanie salda konta, np. aplikacja TM skrupulatnie pokazuje zaległości ale nadpłaty już nie.
To już standardowy USSD na sprawdzanie stanu konta (w T-M to bodaj *101*) nie działa?
To co zdarzyło się w TM to swoją drogą ciekawostka, zarządzam dwoma abo na jednego właściciela, do każdego abo przypisany jest inny numer konta do wpłaty więc ustawiłam w banku dwa zlecenia stałe. Tymczasem TM dwa przelewy za dwie faktury (na dwa różne konta bankowe) zaksięgował na poczet jednej faktury (jako nadpłatę), w ten sposób na drugim numerze powstała zaległość. O istnieniu tej nadpłaty nie wiedziałam, bo apka pokazywała tylko zaległość na drugim numerze. Myślałam, że to bank coś zawalił i jeden z przelewów zaginął gdzieś po drodze, dopiero po telefonie do BOK dowiedziałam się jak sprawa wygląda. Poprosiłam o przeksięgowanie z jednego numeru na drugi ale żądali potwierdzenia przelewu z banku (chociaż to był ich błąd, bo przecież bank nie mógł pomylić kont w zleceniu stałym :D ). Skończyło się na tym, że zapłaciłam jeszcze raz tą "zaległą" fakturę a nadpłata została wykorzystana w następnym miesiącu. Dlatego z celowym robieniem nadpłaty to bym nie ryzykowała, przynajmniej jeśli ma się dwa numery w jednej firmie :)
Przy nadpłacie wogóle by tego problemu nie było (bo byłyby dwie niezależne nadpłaty dla obu numerów), takie coś mogło się zdarzyć tylko przy PZ albo zleceniu stałym.
 #1122419  autor: Remington
 26 wrz 2021, 14:01
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
No właśnie, PZ w przeciwieństwie do zlecenia stałego powinien się elastycznie dopasowywać do żądania operatora, ale wystarczy że raz coś będzie nie tak to potem odkręcanie sprawy będzie trwało znacznie dłużej niż czas który poświęcam na nadpłaty.

Raz na dwadzieścia lat - to mój wynik. Oszczędność czasu wobec całego pilnowania, czytania smsów, ustawiania czy poprawiania zleceń - kolosalna. Zwróć uwagę, że tu chodzi o wygodę - telefon to jedna z wielu usług opłacanych cyklicznie, obok kablówki, prądu, czynszu i różnych innych. Jednakowa ich obsługa to atut. Ale czy komukolwiek chce się blokować pieniądze i robić nadpłatę u każdego usługodawcy?
 #1122420  autor: rsig
 26 wrz 2021, 14:47
Remington pisze:
26 wrz 2021, 14:01
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
No właśnie, PZ w przeciwieństwie do zlecenia stałego powinien się elastycznie dopasowywać do żądania operatora, ale wystarczy że raz coś będzie nie tak to potem odkręcanie sprawy będzie trwało znacznie dłużej niż czas który poświęcam na nadpłaty.

Raz na dwadzieścia lat - to mój wynik.
Twój. Przydałaby by się większa, bardziej reprezentatywna, grupa osób.
Oszczędność czasu wobec całego pilnowania
Pilnować trzeba i tak, zawsze czy bank czy dostawca usługi może się pomylić. Przynajmniej raz na rok czytam że jakiś bank podwójnie księgował operacje na koncie (co ciekawe zawsze na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść).
czytania smsów
Jakich smsów? Te ostrzeżenia o pustym koncie to jak pisałem sytuacja wyjątkowa, gdy nie doładowaliśmy konta na czas. No i przeczytanie smsa zajmuje znacznie mniej czasu niż odkręcanie problemu jeśli w PZ wystąpi błąd.
ustawiania czy poprawiania zleceń - kolosalna.
Jakiego ustawiania czy poprawiania zleceń? Takie długoterminowe doładowania można całkowicie zautomatyzować, ja co 4 miesiące wpłacam stówę Playowi, ale w apce mogę zlecić że będzie ona sama co 4 miesiące wpłacać tą stówę.
Zwróć uwagę, że tu chodzi o wygodę - telefon to jedna z wielu usług opłacanych cyklicznie, obok kablówki, prądu, czynszu i różnych innych. Jednakowa ich obsługa to atut. Ale czy komukolwiek chce się blokować pieniądze i robić nadpłatę u każdego usługodawcy?
Przy większych rachunkach można rozpatrzyć PZ czy stałkę. Ale przy mniejszych (telefon, kablówka) zamiast jednej nadpłaty robi się kilka. I raz na kilka miesięcy doładowuje kolejną nadpłatę do wszystkich dostawców. Przy okazji sprawdzając czy poprzednie rachunki są OK, czy dostawca ich nie zawyżył z jakiegoś powodu (wzrost ceny usługi, błąd systemu, chciwy księgowy u dostawcy, itp).
 #1122422  autor: Remington
 26 wrz 2021, 15:17
rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Twój. Przydałaby by się większa, bardziej reprezentatywna, grupa osób.


Moja próbka to ponad 20 lat po kilka płatności miesięcznie (kilka telefonów, prąd, kablówka, platforma sat). Około tysiąca płatności. Problem raz z winy kablówki.

rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Przynajmniej raz na rok czytam że jakiś bank podwójnie księgował operacje na koncie (co ciekawe zawsze na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść).

Trudno by było na korzyść, skoro (co przemilczałeś) te problemy ilekroć są to dotyczą płatności kartami.

rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
No i przeczytanie smsa zajmuje znacznie mniej czasu niż odkręcanie problemu jeśli w PZ wystąpi błąd.

Wycofanie płatności to raptem kilka kliknięć (w słabym banku jedna rozmowa z konsultantem). Wykonanie zwykłego przelewu na właściwą kwotę kilka kolejnych. To nie jest więcej czasu zważywszy, że problem wystąpi raz na kilkaset płatności pz (zakładam, że inni mają połowę szczęścia co ja), o ile w ogóle wystąpi.

rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Jakiego ustawiania czy poprawiania zleceń? Takie długoterminowe doładowania można całkowicie zautomatyzować, ja co 4 miesiące wpłacam stówę Playowi, ale w apce mogę zlecić że będzie ona sama co 4 miesiące wpłacać tą stówę.

Fajnie, póki siedzisz w kraju i korzystasz tylko z tego co masz w pakiecie. Usługi premium czy dodatkowe, dopisz do rachunku, albo rozmowy czy smsy za granicę i już kwota rachunku się zmienia. Jeszcze bardziej gdy dochodzą wyjazdy zagraniczne - zbyt dużo netu w UE, albo w ogóle wyjazd poza Unię czy choćby nieopatrzna rozmowa krajowa lub net mobilny we Włodawie czy Krynicy Morskiej via Dziki Wschód i już plan się sypie, bo rachunek będzie dużo wyższy od założonego. I albo trzeba pilnować na bieżąco, albo nadpłatę robić z zapasem.

EDIT. Sprawdzam rachunki moje, żony i dzieci: przez ostatnie kilka miesięcy na każdym numerze co miesiąc była inna kwota do zapłaty. Bo roaming, bo smsy zagraniczne, bo płatność za cośw ciężar rachunku, bo ktoś nie potrzebuje smsów w pakiecie i płaci od sztuki itd.
 #1122427  autor: biala1991
 26 wrz 2021, 15:46
rsig pisze:
26 wrz 2021, 13:48
biala1991 pisze:
25 wrz 2021, 09:18
To co zdarzyło się w TM to swoją drogą ciekawostka, zarządzam dwoma abo na jednego właściciela, do każdego abo przypisany jest inny numer konta do wpłaty więc ustawiłam w banku dwa zlecenia stałe. Tymczasem TM dwa przelewy za dwie faktury (na dwa różne konta bankowe) zaksięgował na poczet jednej faktury (jako nadpłatę), w ten sposób na drugim numerze powstała zaległość. O istnieniu tej nadpłaty nie wiedziałam, bo apka pokazywała tylko zaległość na drugim numerze. Myślałam, że to bank coś zawalił i jeden z przelewów zaginął gdzieś po drodze, dopiero po telefonie do BOK dowiedziałam się jak sprawa wygląda. Poprosiłam o przeksięgowanie z jednego numeru na drugi ale żądali potwierdzenia przelewu z banku (chociaż to był ich błąd, bo przecież bank nie mógł pomylić kont w zleceniu stałym :D ). Skończyło się na tym, że zapłaciłam jeszcze raz tą "zaległą" fakturę a nadpłata została wykorzystana w następnym miesiącu. Dlatego z celowym robieniem nadpłaty to bym nie ryzykowała, przynajmniej jeśli ma się dwa numery w jednej firmie :)
Przy nadpłacie wogóle by tego problemu nie było (bo byłyby dwie niezależne nadpłaty dla obu numerów), takie coś mogło się zdarzyć tylko przy PZ albo zleceniu stałym.

Jak to by nie było? Operator tak samo może się pomylić księgując zapłatę (czy to polecenie zapłaty czy stałe zlecenie) i tak samo może się pomylić księgując nadpłatę (dla jasności o nadpłacie mówimy tylko w przypadku abo, doładowanie prepaida np. za 500zł to nie jest nadpłata tylko przedpłata). A kiedy wyłączymy z tej dyskusji prepaid (czyli doładowania przez stronę operatora) to widzimy, że problemem (w abo, bo przypominam tylko w tym przypadku mamy do czynienia z nadpłatą) jest nie to czy opłacamy rachunek przez PZ/SZ czy robimy nadpłatę ale to jakim kanałem tego dokonujemy, jeśli nadpłatę wykonamy przez bank (a nie przez aplikację) to operator ma dokładnie takie same szanse się pomylić księgując przelew generujący nadpłatę jak księgując przelew PZ/SZ. :D


Co do sprawdzania salda przez kod to w abo chyba nie działa, zostaje aplikacja, która pokazuje zaległość ale nie pokazuje nadpłaty, przynajmniej tak jest w TM :)



Edit
Wróć :D moim zdaniem to w obu przypadkach (PZ i przelewu generującego nadpłatę) te szanse na pomyłkę są zerowe, bo przecież operatorzy do każdego numeru abo przypisują inny numer konta do wpłat (wirtualne rachunki) więc do dzisiaj w głowę zachodzę jak TM przelew, który wpłynął na rachunek bankowy przypisany do numeru A mógł zaksięgować jako zapłatę za numer B, który ma przypisany zupełnie inny rachunek do wpłat :D
 #1122430  autor: Remington
 26 wrz 2021, 18:14
Ciekawa analiza dotycząca usług subskrypcyjnych
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/p ... yborcza-pl

Swoją drogą, płatności w ciężar karty to substytut polecenia zapłaty. Łatwiej uruchomić, lecz brak możliwości odwołania płatności oraz (jeszcze) trzeba pamiętać o aktualizacji danych karty w razie jej wygaśnięcia (to ma zniknąć).

Z drugiej strony to żadna nowość. Opłacałem rachunki za telefon z mojej karty (tzw. stałe zlecenie obciążenia karty płatniczej) już w 2000 roku, a w USA takie coś było w latach 80. Tylko dziś jest to technicznie inaczej rozwiązane.
 #1122434  autor: hoegaarden
 26 wrz 2021, 20:32
Ktoś tu chyba sam siebie próbuje przekonać, że to co robi (nadpłaty) ma jakiś sens ;)

U mnie każdego miesiąca jest przeszło 1500 zł wszelkiego rodzaju opłat i rachunków. Gdybym miał się bawić w jakieś nadpłaty to by mnie chyba *urwica strzeliła. Nie wspomnę już, że musiałbym komuś dawać nieoprocentowany kredyt na jakieś 7500 PLN co 5 miesięcy.
 #1122443  autor: Karlos20
 26 wrz 2021, 22:08
Czy tu ktoś bije do mnie? Mam prawo do swojego zdania i do swoich sposobów płatności.
Nadpłatę stosuje tylko do abonamentu na neta w Orange i nju internetowego na awaryjne sprawy. Opłaty za te abonamenty są tak śmiesznie niskie, że nie warto dopłacać prowizji 1 PLN dla BlueMedia, aby wykonać szybką płatność. Zabiorą z nadpłaty tyle, na ile jest wystawiona faktura i o nic się nie martwię. Dorzucę do tego Flexa, który jest prepaidem, ale opłata za plan leci z karty płatniczej co miesiąc, tak samo płacę za iCloud 50GB + Playera + Spotify Premium.
Przypominam: nadpłata jest całkowicie zwracalna. Masz "polecenie zapłaty" to z niego korzystaj. Rozważnie. Aby bank nie robił kłopotów przy ewentualnej zmianie dostawcy.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1122449  autor: Remington
 27 wrz 2021, 00:57
Interesująca nas statystyka z ww. badania:

Obrazek

Aż 11% korzystających z polecenia zapłaty to bardzo dużo zważywszy na fakt, że próbka nie dotyczyla tylko usług abonamentowych, a pz dostępne jest tylko dla klientów abo.
 #1122512  autor: Nikita_Bennet
 28 wrz 2021, 16:48
hoegaarden pisze:
26 wrz 2021, 13:45
Nikita_Bennet pisze:
26 wrz 2021, 10:30
no wiem ale w potwierdzeniu i nadawca i odbiorca był ten sam (odbiorca). Stało się to po przejściu na nowszy system elektronicznej bankowości bo jak chodziły oba jednocześnie to pobranie potwierdzenia w starym systemie było ok-ja nadawca a play odbiorca a w nowym systemie i nadawca i odbiorca to play (tylko że przy nadawcy mój nr konta). Błąd systemu bankowego i tyle ale zniechęca.
Te adresy obecnie nie są w ogóle brane pod uwagę przy przelewach. Liczy się tylko numer rachunku aby był prawidłowy.
Jeżeli idzie o to że płatność dotrze to masz rację, zawsze docierała nieważne jaka kwota była bo bywały różne. Natomiast mi zależy aby mieć to udokumentowane bo część spraw realizowanych przez PZ szła do rozliczenia VATu a tam dobrze mieć wszystko na tiptop ;)
I dlatego PZ odpuściłem choć może jak założę konto w innym banku to wrócę do tego bo mam 100% pewności że dotrze a i nie muszę pamiętać o przelewach.
 #1122796  autor: rsig
 04 paź 2021, 00:55
Remington pisze:
26 wrz 2021, 15:17
rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Twój. Przydałaby by się większa, bardziej reprezentatywna, grupa osób.


Moja próbka to ponad 20 lat po kilka płatności miesięcznie (kilka telefonów, prąd, kablówka, platforma sat). Około tysiąca płatności. Problem raz z winy kablówki.
Więc teraz trzebaby wziąć 100 innych osób ze stażem 20 lat i uśrednić ilość problemów. Na razie wiadomo że ty miałeś jeden mały, biała też jeden ale już poważniejszy.
rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Przynajmniej raz na rok czytam że jakiś bank podwójnie księgował operacje na koncie (co ciekawe zawsze na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść).

Trudno by było na korzyść, skoro (co przemilczałeś) te problemy ilekroć są to dotyczą płatności kartami.
A nie wiem, dopóki nie dotyczy mojego banku (jak na razie ani razu) to czytam tylko tytuł niusa (a w tytule nic nie było o kartach).
rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Jakiego ustawiania czy poprawiania zleceń? Takie długoterminowe doładowania można całkowicie zautomatyzować, ja co 4 miesiące wpłacam stówę Playowi, ale w apce mogę zlecić że będzie ona sama co 4 miesiące wpłacać tą stówę.

Fajnie, póki siedzisz w kraju i korzystasz tylko z tego co masz w pakiecie. Usługi premium czy dodatkowe, dopisz do rachunku, albo rozmowy czy smsy za granicę i już kwota rachunku się zmienia. Jeszcze bardziej gdy dochodzą wyjazdy zagraniczne - zbyt dużo netu w UE, albo w ogóle wyjazd poza Unię czy choćby nieopatrzna rozmowa krajowa lub net mobilny we Włodawie czy Krynicy Morskiej via Dziki Wschód i już plan się sypie, bo rachunek będzie dużo wyższy od założonego. I albo trzeba pilnować na bieżąco, albo nadpłatę robić z zapasem.
Tym bardziej sprawdzi się nadpłata. Bo jak nieopatrznie wydzwonisz na tysiące zł to bank przy PZ będzie bezlitosny, na tyle wystawi ci rachunek. W przypadku nadpłaty płacisz tylko do jej wysokości.
biala1991 pisze:
26 wrz 2021, 15:46
Jak to by nie było? Operator tak samo może się pomylić księgując zapłatę (czy to polecenie zapłaty czy stałe zlecenie) i tak samo może się pomylić księgując nadpłatę (dla jasności o nadpłacie mówimy tylko w przypadku abo, doładowanie prepaida np. za 500zł to nie jest nadpłata tylko przedpłata). A kiedy wyłączymy z tej dyskusji prepaid (czyli doładowania przez stronę operatora) to widzimy, że problemem (w abo, bo przypominam tylko w tym przypadku mamy do czynienia z nadpłatą) jest nie to czy opłacamy rachunek przez PZ/SZ czy robimy nadpłatę ale to jakim kanałem tego dokonujemy, jeśli nadpłatę wykonamy przez bank (a nie przez aplikację) to operator ma dokładnie takie same szanse się pomylić księgując przelew generujący nadpłatę jak księgując przelew PZ/SZ. :D


Co do sprawdzania salda przez kod to w abo chyba nie działa, zostaje aplikacja, która pokazuje zaległość ale nie pokazuje nadpłaty, przynajmniej tak jest w TM :)



Edit
Wróć :D moim zdaniem to w obu przypadkach (PZ i przelewu generującego nadpłatę) te szanse na pomyłkę są zerowe, bo przecież operatorzy do każdego numeru abo przypisują inny numer konta do wpłat (wirtualne rachunki) więc do dzisiaj w głowę zachodzę jak TM przelew, który wpłynął na rachunek bankowy przypisany do numeru A mógł zaksięgować jako zapłatę za numer B, który ma przypisany zupełnie inny rachunek do wpłat :D
Ale przy PZ są dwie instytucje które mogą się pomylić, przy nadpłacie jedna. Sama piszesz że operator zażądał potwierdzenia przelewu z banku, przy nadpłacie by tego problemu nie było bo bank by wogóle nie uczestniczył w przepływie pieniędzy.
hoegaarden pisze:
26 wrz 2021, 20:32
Ktoś tu chyba sam siebie próbuje przekonać, że to co robi (nadpłaty) ma jakiś sens ;)
Kompletnie mnie nie przekonaliście żebym zaczął używać PZ. Teraz wpłacam stówę co 4 miesiące za rachunek telefoniczny i na 4 miesiące zapominam o tych płatnościach. A gdybym chciał przejść na PZ to najpierw musiałbym ściągnąć formularz, wydrukować go, wypełnić i wysłać. Już te czynności zajmą mi znacznie więcej czasu niż 4-miesięczne nadpłaty przez 10 lat (które to nadpłaty, przypominam, mogę też zautomatyzować i kilkoma kliknięciami zlecić apce bankowej żeby sama co 4 miesiące wpłacała stówę). A potem jeszcze odkręcać sytuację gdy bank lub operator się pomylą, zaksięgują pod nie to konto, itp.
U mnie każdego miesiąca jest przeszło 1500 zł wszelkiego rodzaju opłat i rachunków. Gdybym miał się bawić w jakieś nadpłaty to by mnie chyba *urwica strzeliła. Nie wspomnę już, że musiałbym komuś dawać nieoprocentowany kredyt na jakieś 7500 PLN co 5 miesięcy.
Cały czas mowa o rachunku telefonicznym, na ~dziesiąt zł. Duże rachunki (na kilkaset zł) to inna sprawa. Zresztą je i tak wielu ludzi woli samodzielnie co miesiąc opłacać, nie używając ani nadpłaty, ani PZ.
Remington pisze:
27 wrz 2021, 00:57
Interesująca nas statystyka z ww. badania:

Obrazek

Aż 11% korzystających z polecenia zapłaty to bardzo dużo zważywszy na fakt, że próbka nie dotyczyla tylko usług abonamentowych, a pz dostępne jest tylko dla klientów abo.
Suma pozycji z tej tabeli nie daje 100%. Ale nawet jakby te 11% było prawdą - to bardzo mało. Tak reklamujecie PZ że conajmniej 80-90% ludzi powinno je używać.
 #1122798  autor: Remington
 04 paź 2021, 07:32
rsig pisze:
04 paź 2021, 00:55

Więc teraz trzebaby wziąć 100 innych osób ze stażem 20 lat i uśrednić ilość problemów. Na razie wiadomo że ty miałeś jeden mały, biała też jeden ale już poważniejszy.

Tym bardziej sprawdzi się nadpłata. Bo jak nieopatrznie wydzwonisz na tysiące zł to bank przy PZ będzie bezlitosny, na tyle wystawi ci rachunek. W przypadku nadpłaty płacisz tylko do jej wysokości.

Ale przy PZ są dwie instytucje które mogą się pomylić, przy nadpłacie jedna. Sama piszesz że operator zażądał potwierdzenia przelewu z banku, przy nadpłacie by tego problemu nie było bo bank by wogóle nie uczestniczył w przepływie pieniędzy.

Suma pozycji z tej tabeli nie daje 100%. Ale nawet jakby te 11% było prawdą - to bardzo mało. Tak reklamujecie PZ że conajmniej 80-90% ludzi powinno je używać.

My mówimy o awaryjności tej formy płatności. Nie ma znaczenia czy 1 problematyczna płatność była w próbce ok. 1 tys. jednej czy wielu osób, bo to spora próbka. To wciąż jedna na tysiąc płatności. Jeśli chcesz większej próbki to trzeba wziąć jeszcze kilka tysięcy płatności i nie ma znaczenia ilu są one osób.

Widać, że w ogóle nie kumasz pz. To nie bank będzie bezlitosny - wręcz przeciwnie, on nawet pozwoli odwołać płatność zainicjowaną przez operatora. Przy nadpłacie tak samo będziesz mieć dług wobec operatora, pomniejszony o saldo nadpłaty. Ale to operator będzie bezwzględny bo tak czy tak zapłacić trzeba by nie mieć zablokowanego numeru.

Pz to taki sam przelew tylko kto inny go inicjuje. Tam gdzie w przelewie może pomylić się człowiek, tam w pz może pomylić się system księgowy operatora (bardziej błędogenne są interfejsy białkowe), pozostałe elementy są te same. Przy nadpłacie tak samo może więc pomylić się bank klienta, bank operatora i sam operator księgujący nadpłatę. Jeśli jednak faktycznie za istotną uważasz liczbę instytucji mogących się pomylić, to rozumiem, że karty płatniczej w ogóle nie używasz, bo tam jest ich znacznie więcej i to przy każdej płatności.

Co do ankiety, to też chyba jej nie zrozumiałeś skoro oczekujesz sumy 100%.
 #1122836  autor: biala1991
 04 paź 2021, 18:25
rsig pisze:
04 paź 2021, 00:55
Ale przy PZ są dwie instytucje które mogą się pomylić, przy nadpłacie jedna. Sama piszesz że operator zażądał potwierdzenia przelewu z banku, przy nadpłacie by tego problemu nie było bo bank by wogóle nie uczestniczył w przepływie pieniędzy.


Nie mogę się z tym zgodzić, bagatelizujesz jeden fakt, zanim nadpłata pojawi się na koncie operatora, który zacznie ją rozliczać bez udziału banku to najpierw trzeba ją wygenerować a tego nie da się zrobić z pominięciem instytucji płatniczej (bank, poczta, itp.) a wtedy pojawia się ryzyko błędu.
Rachunek prawdopodobieństwa oczywiście jest po Twojej stronie, moje SZ realizowane jest co miesiąc, Twoja nadpłata raz na kilka miesięcy ale jakie są konsekwencje kiedy do tego błędu dojdzie (co przecież nie jest wykluczone). Załóżmy że zamiast dwóch zleceń stałych wysyłam dwa przelewy w celu utworzenia osobnych nadpłat na dwa numery, operator może zrobić dokładnie to samo co zrobił przy SZ, czyli pomyłkowo księguje obie nadpłaty na jeden numer, efekt, na jednym numerze mam zamrożoną kasę (zamiast planowanej nadpłaty na 3 miesiące tworzy się niezamierzona nadpłata na pół roku) a drugi numer nadal wymaga opłacenia.

Podkreślam że ten błąd miał miejsce nie przy PZ gdzie podawany jest konkretny nr faktury tylko przy Stałym Zleceniu gdzie siłą rzeczy na konkretny nr nie jestem w stanie się powołać, podobnie jak przy przelewie "nadpłatowym" więc moim zdaniem PZ by się tu obroniło w przeciwieństwie do SZ i nadpłaty



Najmniej błędogenna jest chyba zapłata przez aplikację operatora (oczywiście to dotyczy usług telko, nie każdy usługodawca daje taką możliwość). Po tej akcji z wymuszoną nadpłatą na jednym numerze i niedopłatą na drugim przerzuciłam się na ten sposób ale znów musiałam wrócić do SZ w banku, bo TM odciął mi dostęp do apki :D
 #1122839  autor: Remington
 04 paź 2021, 19:32
Ja z kolei miałem już kilkakrotnie takich usługodawców, że był problem jeśli nie przelałem dokładnej kwoty z faktury. Objawiał się tym, że księgowanie wpłaty trwało znacznie dłużej. Po czym w trzech przypadkach otrzymałem prośbę bym przelewał dokładnie taką kwotę na jaką była faktura, ponieważ… oni wpłaty na inne kwoty muszą obrabiać ręcznie (co tłumaczy dłuższe księgowanie). Co więcej, jedna z tych próśb była obwarowana groźbą wypowiedzenia przez nich umowy.

I żeby nie było wątpliwości - to nie historia sprzed 20 lecz raptem 2-3 lat.
 #1122856  autor: biala1991
 05 paź 2021, 06:15
Każdy usługodawca ma swoje fanaberie :D np. gmina (która dostarcza wodę) jest zobowiązana pobierać odsetki w przypadku nieterminowej zapłaty. Instytucje budżetowe mają taki obowiązek a nie prawo jak firmy prywatne więc klient płacący po terminie w pierwszej kolejności ma pobierane odsetki (co przy kilkudniowym poślizgu daje groszowe kwoty) i może pogubić się w rozliczeniach, tzn. płacę za rachunek w kwocie 100zł, gmina rozlicza z tego rachunku 99zł a złotówkę księguje na odsetki o czym klient nie wie. Na rachunku pozostaje niedopłata 1zł, od której znów liczą odsetki. To jest bzdura, żadna prywatna firma w takie rzeczy się nie bawi ale tak działa budżet :D