DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1119719  autor: Window
 04 sie 2021, 23:07
Tak inspirując się postem w temacie IO Tokio 2020 - Promocje Operatorów
Zastanawia mnie kto ma najbardziej archaiczny system na kartę z operatorów komórkowych ?
 #1119720  autor: Remington
 04 sie 2021, 23:46
Kapitalny temat.

Tylko pod jakim względem najbardziej archaiczny? Bo kryteria mogą być różne, moje są np. takie (tylko W4, ale są jeszcze inne oferty):

Orange - brak przekierowań itp., internetowy i mobilny Mój Orange działający jak chce, sztywne kwoty doładowań
Plus - brak przekierowań itp., odgórnie włączana notka, przedpotopowy serwis internetowy, niewiele lepsza aplikacja, słabo lub wręcz beznajdziejnie działające wszystko co oparte o aktywację SMS-em, za to niezawodne to czym steruje się poprzez USSD
Play - odgórnie narzucana notka, popsute funkcjonalnie serwisy mobilny i internetowy (kiedyś były dobre, dziś mocno wybrakowane i słabo przemyślane), wiele błędów i problemów
T-Mobile - niby nowocześnie, a obok Play najwięcej reklamacji składałem tam, pełno błędów i problemów, coraz słabsze wsparcie

A’propos - jak będę mógł, dyskusję o ważności kont w Plusie przeniosę stamtąd do ogólnego wątku.
 #1119721  autor: Karlos20
 05 sie 2021, 01:26
Dopowiem: Orange o tyle jest archaiczny (jeszcze po dawnej Idei), iż zabiera niewykorzystaną kasę, gdy klient zapomni doładować konta głównego i przechodzi ono z okresu aktywnego w pasywny, zerując środki. Co z tego, że wprowadzili "Nowa Gwarancja Zwrotu" czy obecnie za 20 zł maks. zwrot niewykorzystanych środków - po prostu kasa jest konfiskowana. Taki ruch można było zrozumieć przy Zetafonie (brak doładowania na czas to złamanie warunków umowy), ale przy czystym prepaidzie to lekko mówiąc skandal.

Plus: słynne 0,00 na saldzie i kłopoty z tym związane (co ciekawe w MVNO KLUCZ MOBILE nie ma takiej lipy przy stanie 0,00, a jedzie na tej samej platformie billingowej co w Plusie). Do tego nie potrafią wyemitować informacji o środkach bezpośrednio po wbiciu kodu USSD (trzeba czekać na SMSa zwrotnego, choć Orange w starych pakietach postępuje tak samo).

T-Mobile: oporna obsługa konta poprzez www.

Operatorzy (wszyscy) maja jeden problem: rezerwacja i niekiedy dziwne rozliczanie paczek internetowych (szczególnie problem występuje w Play), systemy nie potrafią na bieżąco rozliczać Abonenta, co powoduje wiele niepożądanych problemów, ale i nie tylko, a szczególnie, gdy ktoś posiada ofertę z lejkiem np. 32kbps itd.
Playa też trzeba zganić za nagłe zrywanie transmisji, gdy zużyjemy środki z pakietów, albo gdy przy włączeniu usługi/pakietu również odświeżają/resetują neta czy zasięg sieci.
Kolejny wspólnym zarzutem to robienie usług na jedno kopyto, np. obcięcie funkcjonalności poczty głosowej (ma tylko przyjąć nową wiadomość, wysłać sms o próbie połączenia, umożliwić nagrania powitania i ustawić kod PIN do skrzynki), czy jednolite działanie usługi typu "granie na czekanie". Czuć, że to jedna firma zewnętrzna takie usługi dodane realizuje dla W4, dodając minimalne modyfikacje głosowe/interfejsowe dla danego operatora.
 #1119729  autor: Karlos20
 05 sie 2021, 10:22
Remington: ostatnio korzystając z Play24 bez problemu do apki zalogowałem się odciskiem palca lub poprzez FaceID w iPhonie 11 Pro. Dodatkowo biometria służy już do aktywacji pakietów i usług, nie trzeba już potwierdzać kodem SMS, który przychodził na randomowy inny numer telefonu na koncie Play24. Logowanie testowałem na iPhonie oraz Huawei P20 Pro i Realme 7 5G.
 #1119739  autor: rsig
 05 sie 2021, 12:58
Karlos20 pisze:
05 sie 2021, 01:26
Do tego nie potrafią wyemitować informacji o środkach bezpośrednio po wbiciu kodu USSD (trzeba czekać na SMSa zwrotnego
Można te informacje wyświetlić przez menu USSD (*110#). Normalnie pojawiają się one wtedy na ekranie, a nie w postaci zwrotnego smsa.
Kolejny wspólnym zarzutem to robienie usług na jedno kopyto, np. obcięcie funkcjonalności poczty głosowej
Bardziej zaawansowane opcje poczty głosowej przenieśli chyba do płatnej wersji (coś 2 zł miesięcznie).
(ma tylko przyjąć nową wiadomość, wysłać sms o próbie połączenia, umożliwić nagrania powitania i ustawić kod PIN do skrzynki)
Zostawili jeszcze opcję wysłania nagrania w postaci MMS po jego odsłuchaniu w poczcie.
 #1119748  autor: Karlos20
 05 sie 2021, 14:26
rsig: *110# to kolejne nieporozumienie Plusa - to już zwrotny SMS jest wygodniejszy. Z deszczu pod rynne...
Jeśli chodzi o płatną pocztę głosową - nie każdy ją udostępnia, a jeśli już, ma tylko kilka dodatków, zwiększających ilość wiadomości w skrzynce, czy zdalny dostęp na iPhonie (wiadomości są zapisywane na urządzeniu) lub mailowo.
Wiadomości w formie MMSa za darmo są w Play i Orange, co nie znaczy, że Plus i T też tak mają. Co jak co, ale poczta głosowa od dawna nie była lubiana.
 #1119760  autor: Window
 05 sie 2021, 17:05
Tak mnie ciekawi jakie będą zmiany w systemach Plusa po 1 września? Znając życie pewnie będzie to czysta kosmetyka czyli zmiany logotypów.
A jakie systemy na kartę u operatorów MVNO są najbardziej archaiczny ?
 #1119766  autor: Karlos20
 05 sie 2021, 17:52
Window: u MVNO jest prosto:
> MVNO Plusa - wszyscy podpięci do tej sieci, za wyjątkiem prepaidowego a2mobile, który korzysta z platformy billingowej Aero2 (zmodyfikowanej dla Premium Mobile) oraz wRodzinie.
Operator KLUCZ też jest na platformie Plusa, lecz działa z goła inaczej, niż w czystym Plusie (net działa na APN Internet, przy stanie 0,00), ułomnością w Kluczu jest ważność konta, jest aktywne po doładowaniu za 5 zł RÓWNOLEGLE na wychodzące i przychodzące 365 dni, gdy u innych dają jeszcze te 30-90 dni na odbieranie.
> Mobile Vikings, Izzi, Vectra, UPC Mobile - Play. Są mocno od tego operatora uzależnieni.
Virgin (formalnie jest jeszcze wirtualny, choć należy do Play, nie wiadomo jak tą sprawę uregulują, NEXT jest submarką Playa, tak jak Flex od Orange, więc tam sytuacja jest jasna): stare karty bez obsługi LTE z taryfą 2012 są na platformie Playa, po jej wymianie lub zakupie nowej simki lądujemy na własnej platformie billingowej operatora podpiętej do zasięgu Play. Tam mogą dziać się cuda. Na niej dodatkowo ustawiony jest lejek maksymalnej prędkości 70 mbps.

Uwaga: nie mylcie SUBMAREK od operatorów MVNO, gdyż jest to duży błąd.
Przykład:
> tuBiedronka = prepaid T-Mobile
> RBM / Fakt / Next = taryfy w Play
> Plush = taryfy w Plusie
> Flex i NJU = oferta Orange, itd. Operatorem MVNO bym też nie nazwał Aero2, gdyż jest to sieć infrastrukturalna, podległa Grupie Polsat Plus.