DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 81 z 94
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 94
 #1118563  autor: ketton
 04 lip 2021, 20:55
Żadne EVS tylko pewnie wadliwa sygnalizacja po stronie Orange, o czym już tutaj było pisane. U mnie też dzisiaj w relacji TM (iphone 12)-->Orange (S9), terminal Samsunga pokazuje HD+ (EVS), a rzeczywiście rozmowa idzie kodekiem AMR-WB.

Nawiasem mówiąc- wielu pisało tutaj, że miało w tej relacji EVS, po czym okazywało się, że to zwykłe HD. Czyli wychodzi na to, że niektórzy ze słuchu nie potrafią wyłapać różnicy pomiędzy tymi kodekami tylko sugerują się ikoną na telefonie.
 #1118564  autor: kwistas
 04 lip 2021, 21:00
To musiało być mega wypasione Hdvoice, EVS jest między użytkownikami T-Mobile, a jakość była praktycznie identyczna. U mnie nawet nie ma ikony HD jak przeszedłem do T-Mobile.
 #1118574  autor: mariusz9a
 05 lip 2021, 08:02
ketton pisze:Żadne EVS tylko pewnie wadliwa sygnalizacja po stronie Orange, o czym już tutaj było pisane.
U mnie nawet się zdarza między Orange a Plusem - taka abstrakcja sygnalizacji w Orange ;-)
ketton pisze:Nawiasem mówiąc- wielu pisało tutaj, że miało w tej relacji EVS, po czym okazywało się, że to zwykłe HD. Czyli wychodzi na to, że niektórzy ze słuchu nie potrafią wyłapać różnicy pomiędzy tymi kodekami tylko sugerują się ikoną na telefonie.
Jak we wszystkim. Audiofile też słyszą różnicę np. w brzmieniu kabli bo "ktoś" (czyli producent) im to wmówił. Normalna sprawa, udowodniona przez psychologów - dasz ludziom ten sam produkt i wmówisz im że jeden to podróbka, a większość zacznie się dopatrywać różnic...
 #1118579  autor: Mixiorek
 05 lip 2021, 09:32
EVS pięknie wycina tło. Także najlepiej gdyby osoba z którą rozmawiacie była w głośnym otoczeniu. Peron stacji kolejowej, peron metra, głośna ulica obok. Wy powinniście słyszeć czysty głos.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1118592  autor: Dodo84
 05 lip 2021, 12:33
Dla mnie przesiadka z HD Voice na EVS była od razu ewidentnie słyszana. Może to kwestia urządzeń, ale nie dało się nie poczuć tej różnicy (LG G7 i Huawei P20 Pro). Głos staje się wyraźniejszy i rzeczywiście tło jest wyciszone do kompletnego minimum. Jak rozmowa spadnie do HD Voice już to tło jest bardziej słyszalne.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1118601  autor: f0ku5
 05 lip 2021, 17:45
ketton pisze:
04 lip 2021, 20:55
Żadne EVS tylko pewnie wadliwa sygnalizacja po stronie Orange, o czym już tutaj było pisane. U mnie też dzisiaj w relacji TM (iphone 12)-->Orange (S9), terminal Samsunga pokazuje HD+ (EVS), a rzeczywiście rozmowa idzie kodekiem AMR-WB.
U mnie od paru dni połączenie z TM (iPhone X) do Flexa (S21 Ultra) idzie w EVS-SWB. Nie mam niestety jak inaczej tego potwierdzić, jak tylko service menu Samsunga.
Moim zdaniem coś w końcu się rusza.
 #1118663  autor: rsig
 07 lip 2021, 01:07
Dodo84 pisze:
05 lip 2021, 12:33
Dla mnie przesiadka z HD Voice na EVS była od razu ewidentnie słyszana. Może to kwestia urządzeń, ale nie dało się nie poczuć tej różnicy (LG G7 i Huawei P20 Pro). Głos staje się wyraźniejszy i rzeczywiście tło jest wyciszone do kompletnego minimum. Jak rozmowa spadnie do HD Voice już to tło jest bardziej słyszalne.
Telefony z EVS mają lepsze mikrofony od non-EVS, zapewne dotyczy to też drugiego mikrofonu, odpowiedzialnego za aktywną redukcję szumu. Więc telefon i rozmowę przekazuje w szerszym pasmie i szum wycina w szerszym pasmie. Po przejściu do HDV spada i zakres częstotliwości wyłapywanego szumu.
 #1118844  autor: kozien70
 10 lip 2021, 23:20
f0ku5 pisze:
05 lip 2021, 17:45
U mnie od paru dni połączenie z TM (iPhone X) do Flexa (S21 Ultra) idzie w EVS-SWB. Nie mam niestety jak inaczej tego potwierdzić, jak tylko service menu Samsunga.
Moim zdaniem coś w końcu się rusza.
Nic się nie rusza, upieram się, że to nadal wadliwa sygnalizacja w Orange.
Dziś miałem dwie rozmowy. Jedna T-mobile S8 -> Orange S21+. Oczywiście telefon w Orange pokazuje kodek EVS i HD+, choć telefon w T-mobile w Service Mode pokazywał zwykłe AMR-WB 12.65kbps...
Ale najlepszy przypadek był chwilę potem, gdy na mój S21+ Orange zadzwonił A20e również Orange i S21+ również wyświetlił HD + na kodeku EVS, mimo że A20e nie obsługuje EVSa i w jego Service Mode był zwykły AMR_WB 23.85kbs...
Tak że tak :-)
 #1118849  autor: kozien70
 11 lip 2021, 08:13
Tak. Gdy dzwonił A20e to na S21+ było SWB z bitrate 23.85 kbps. Gdy dzwonił S8 z Tmobile to było podobnie, tyle że bitrate był 12.65. Oczywiście na obydwu telefonach dzwoniących nie było żadnego EVS tylko AMR WB. Bzdury pokazywał tylko telefon odbierający.
 #1118945  autor: p2225
 13 lip 2021, 19:55
To tak bardziej w kwestii kodeków: https://www.orange.pl/zobacz/mojglos
Ciekawe jak dobrze będą weryfikować głos jak trafi się rozmowa w AMR-NB, zwłaszcza że zamierzają pominąć weryfikację kodem klienta, PUKiem i pytaniami weryfikacyjnymi? ;)

edit:
i jeszcze to:
Głos każdej osoby ma indywidualne cechy których nie można, nie da się podrobić.
a przy przeziębieniu:
dopasowanie opiera się na charakterystyce głosu danej osoby, nawet w przypadku choroby głos tej osoby pomyślnie zostanie uwierzytelniony.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1119234  autor: Athantor
 21 lip 2021, 12:07
Nie wiem, czy było, ale ja nie wiedziałem: belgijski numer z Orange.BE w roamingu międzynarodowym, w naszym Orange.PL dzwoni do Play → HD-Voice AMR-WB.

Play nie może ogarnąć HD-Voice w roamingu krajowym, a tu proszę, działa nie dość że międzyoperatorsko, to na dodatek międzynarodowo. :?

:-)
  • Strona 81 z 94
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 94
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 94