DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1116001  autor: emily_90
 04 maja 2021, 19:02
Chciałam zrobić cesje numeru, z którego korzystam na kartę (umowa kończy się za miesiąc z kawałkiem, oferta biznesowa, właścicielem numeru jest członek rodziny).
Z informacji w salonie dowiedziałam się, że przyjdę z dowodem, zapłacę tylko karę umowną i powinno być ok, ale ogarnia mnie jakaś panika, że coś wyjdzie nie tak (czytałam o braku kart prepaid w salonach), albo zostanie coś jeszcze doliczone i będzie to wyższa kwota (w umowie jest koszt cesji, chociaż zastanawiam się, czy jeśli zapłacę karę umowną, to też mi go doliczą).
Poza tym jak uda mi się zrobić cesję na kartę to chciałabym przejść do a2mobile albo może Plusha i tu nie wiem, czy mogę przenieść się od razu, czy będę musiała jeszcze czekać?
 #1116003  autor: Remington
 04 maja 2021, 19:06
Po pierwsze mylisz pojęcia - cesja to nic innego jak przerejestrowanie numeru na inną osobę. Ty chcesz zmienić rodzaj oferty na prepaid.

Na pewno po dokonaniu zmiany odejść do innej sieci będziesz mogła w dowolnym momencie nawet w trybie 1-dniowym.

Jednak niech wypowiedzą się ci, którzy wiedzą jak działa sama zmiana z abo na prepaid.
 #1116004  autor: emily_90
 04 maja 2021, 19:33
Dziękuję za odpowiedź. Nie uznałam tego jako kompletną zmianę oferty, bo w sumie w tej biznesowej jest 5 numerów + chyba karta do internetu, wszystkie na jedną osobę, dlatego skojarzyłam to z cesją. Ja chcę się tylko wypiąć ze "swoim" numerem i mieć go na kartę, a właściciel numerów na 99% zostanie w sieci.
 #1116025  autor: andrzejgolota
 05 maja 2021, 00:33
A jest sens robić cesję w trakcie trwania abo? Skoro do końca umowy jest miesiąc z hakiem, nie lepiej aby obecny właściciel wypowiedział tę umową wraz z jej końcem z migracją do pre-paid i dopiero tam dokonać przerejestrowania numeru z firmy na osobę prywatną? Generalnie autorka pisze o płaceniu kary, czego troszkę nie łapie przy tak niewielkim (krótkim) okresie do końca czasu oznaczonego umowy.
 #1116027  autor: forum_tg
 05 maja 2021, 06:36
jeżeli koniec umowy ma być w najbliższym czasie, to najlepiej żeby aktualny właściciel wypowiedział umowę z zachowaniem 30dniowego terminu i od razu zaznaczył, że po zakończeniu umowy numer ma przejść do systemu prepaid.
Gdy numer przejdzie do systemu prepaid, nawet następnego dnia idziesz podpisać cesję (przepisać numer na siebie). Jeżeli nawet następnego dnia przeniesiesz do innego Operatora to ok, jeżeli będziesz nadal wybierała najlepszą opcję, to doładuj telefon, żeby przedłużyć ważność połączeń.
 #1116036  autor: Karlos20
 05 maja 2021, 11:14
Gdy numer przejdzie do prepaid, usługa cesji jest płatna 30 zł. Niedawno taką opłatę wprowadził Play.
Info >> https://www.play.pl/resources/pdf/2020/ ... OWNIKA.pdf

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1116071  autor: andrzejgolota
 05 maja 2021, 16:00
Generalnie jeśli autorka myśli o ofercie Plusha, to w ogóle najprościej byłoby pójść do salonu Plusa, przenieść tam numer z Playa z zachowaniem okresu wypowiedzenia obecnej umowy i potem - gdy numer zostanie przeniesiony - po prostu przerejestrować numer już tam. Mniej zachodu a już od razu jest się w ofercie "docelowej".
 #1116079  autor: emily_90
 05 maja 2021, 19:31
Remington pisze:
04 maja 2021, 20:28
Z tego opisu wynika, że jeden z wielu numerów firmowych ma zostać przepisany na osobę prywatną (cesja) i przeniesiony do oferty prepaid.
Zgadza się.
andrzejgolota pisze:A jest sens robić cesję w trakcie trwania abo? Skoro do końca umowy jest miesiąc z hakiem, nie lepiej aby obecny właściciel wypowiedział tę umową wraz z jej końcem z migracją do pre-paid i dopiero tam dokonać przerejestrowania numeru z firmy na osobę prywatną?.
forum_tg pisze:jeżeli koniec umowy ma być w najbliższym czasie, to najlepiej żeby aktualny właściciel wypowiedział umowę z zachowaniem 30dniowego terminu i od razu zaznaczył, że po zakończeniu umowy numer ma przejść do systemu prepaid.
Z tego co widzę , to potrzebne są dwie wizyty w salonie. Właściciel numeru jest dość problemowy jeśli chodzi o chodzenie po salonach, taki typ, nie będę się spierała, bo zależy mi żeby się "odpiąć" za jedną wizytą w salonie (jeśli to w ogóle możliwe). Więc te wypowiadania umowy odpadają, właściciel jak dostanie dobre warunki po prostu w każdej chwili przedłuży umowę, jak to zrobił 2 lata temu telefonicznie, a ja znowu zostanę przyklejona. Zależało mi by się jak najszybciej odpiąć, cesja na abo odpadała, na prepaid wymagała zapłaty kary umownej, więc czekałam z tym w miarę do końca żeby kara była jak najmniejsza.
Liczyłam koszty kary umownej + cesji, ale wiadomo w salonie o nie wszystkim ci powiedzą, więc martwiłam się czy coś jeszcze doliczą albo będą z tym dodatkowe problemy.
andrzejgolota pisze:Generalnie jeśli autorka myśli o ofercie Plusha, to w ogóle najprościej byłoby pójść do salonu Plusa, przenieść tam numer z Playa z zachowaniem okresu wypowiedzenia obecnej umowy i potem - gdy numer zostanie przeniesiony - po prostu przerejestrować numer już tam.
Tu jednak musiałabym być właścicielem numeru, a nim nie jestem.
 #1116080  autor: andrzejgolota
 05 maja 2021, 21:31
emily_90 pisze:
05 maja 2021, 19:31

Tu jednak musiałabym być właścicielem numeru, a nim nie jestem.
Nie, ale musiałabyś pójść z właścicielem 2x do salonu Plusa (bo raczej przy jednej wizycie się tego nie załatwi).

Jeśli dobrze rozumiem planujesz: rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym, zmigrować do pre paid, i jednocześnie zmienić dane właściciela. Szczerze? Tutaj też nie wiem czy pójdzie za jedną wizytą.

Generalnie ja taką sytuację przerabiałem ostatni raz jakieś 8/9 lat temu w Plusie. Od dawna trzymam się już z daleka od post-paid. W każdym razie, wówczas działało to tak: zmiana właściciela z firmy na osobę prywatną. Osoba prywatna musiała wybrać taryfę z puli taryf indywidualnych o kwocie nie mniejszej niż ta, która była w umowie firmowej. Natomiast data końca oryginalnej umowy pozostawała bez zmian. I jeśli w Play działa to podobnie i chcesz to załatwić na raz (w sensie tylko raz angażując obecnego właściciela) to polecałbym dokonać tylko cesji - wówczas ostatnia faktura powinna przyjść na twoje dane , zapłacisz ją i w międzyczasie złożysz sobie wniosek o przeniesienie numeru do innej sieci. Bez kary.
 #1116081  autor: forum_tg
 05 maja 2021, 22:01
emily_90 pisze:
forum_tg pisze:jeżeli koniec umowy ma być w najbliższym czasie, to najlepiej żeby aktualny właściciel wypowiedział umowę z zachowaniem 30dniowego terminu i od razu zaznaczył, że po zakończeniu umowy numer ma przejść do systemu prepaid.
Z tego co widzę , to potrzebne są dwie wizyty w salonie. Właściciel numeru jest dość problemowy jeśli chodzi o chodzenie po salonach, taki typ, nie będę się spierała, bo zależy mi żeby się "odpiąć" za jedną wizytą w salonie (jeśli to w ogóle możliwe).
Wypowiedzenie: wystarczy wysłać pismo do operatora, ostatnio załatwiałem to jako skan pisma z własnoręcznym podpisem.
Co do cesji: jest też opcja pełnomocnictwa notarialnego. kosztuje kilka złotych, ale może macie w firmie prawnika który to ogarnie bez wychodzenia "szefa" z biura a z prawnikiem się rozliczysz prywatnie?
 #1116218  autor: emily_90
 08 maja 2021, 14:52
Witki opadają, nie wiedziałam, że z cesją będzie tyle zachodu, plus to, że niektórzy nie przeczytali ze zrozumieniem co napisałam wcześniej. Najbardziej bałam się o jakieś ukryte koszty, które można doliczyć albo problemy/utrudnienia ze strony sieci, ale chyba nikt z forumowiczów nie robił cesji numeru z biznesowej na prepaid w Playu stąd mało informacji.
Wypowiedzenie umowy odpada, bo:
- jak pisałam wcześniej, właściciel numerów to trudny typ do załatwiania czegokolwiek, już wcześniej były problemy, dlatego 1 wizytę max w salonie mogę z nim uzgodnić
- będę musiała się tym całkowicie zająć, spisać i "ponieść za to odpowiedzialność",
a poza tym jeszcze parę członków rodziny też jest podpiętych pod ofertę też im się kończy umowa na ich numery, niech oni się zajmują sobą
- to tylko mała działalność, bez prawników, a dalsze załatwienia upoważnień odpadają bo...(patrz myślnik pierwszy)

Jeszcze może zadzwonię na infolinię albo skorzystam z chatu na stronie, chociaż pewnie prepaid nie jest ich priorytetem i może czegoś się dowiem, i będę miała jasność. Może nie będą robili problemu jak został miesiąc do końca.
Dzięki za zaangażowanie w wątek.