DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 74 z 191
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 191
 #1112356  autor: mariusz9a
 26 lut 2021, 07:38
f0ku5 pisze:
25 lut 2021, 16:12
Kryniczanin pisze:
25 lut 2021, 09:57
Człowieku wstajesz rano - masz rozładowany telefon bo zapomniałeś naładować. Przekładasz kartę do starego na 24 godziny a tu cyk Orange deaktywuje Ci podstawowe usługi i każe dzwonić do BOK by je ponownie aktywować po włożeniu do naładowanego już telefonu. To jest według Ciebie normalne? Zacznij myśleć trochę tą głową bo to jest chore.
W moim odczuciu jest to całkowicie normalne, że przy przełożeniu karty SIM do niewspieranego telefonu usługi są deaktywowane. Nie wiem co w tym widzisz chorego. Natomiast oczywiście powinno być tak, że włożenie karty SIM ponownie do obsługiwanego telefonu ponownie te usługi aktywuje. Jeżeli tak nie jest to owszem, fajnie by było to zmienić.

P.S. Zniesiona manualna akceptacja postów nie oznacza, że masz przyzwolenie na powrót do wycieczek osobistych.
Poważnie? :roll: A co to ma do rzeczy? Po kiego dezaktywować usługę? To 3G, 4G, 5G czy inne usługi też powinni Ci wyłączać na Twoim koncie jak przełożysz kartę do telefonu który ich nie wspiera? Niech sobie ona jest aktywna na koncie, a że terminal jej nie wspiera to co z tego? Po porostu na tym terminalu usługa nie działa i koniec :-) Przełożysz kiedyś kartę do terminala wspieranego to zadziała. także tutaj się akurat zgadzam z Kryniczanin - jest to bez sensu działanie ze strony operatora.
 #1112361  autor: Mixiorek
 26 lut 2021, 09:16
Dawać VoLTE w GO dla wszystkich bo mnie szlag trafi ;-)

"W czwartym kwartale zakończył się również proces wdrażania po stronie sieciowej technologii VoLTE dla klientów rynku przedpłaconego. W lutym bieżącego roku technologia ta, która pozwala na realizowanie rozmów telefonicznych z wykorzystaniem sieci LTE, została udostępniona już pierwszej grupie klientów. Klienci abonamentowi mogli skorzystać z VoLTE po raz pierwszy w 2016 roku. Obecnie technologia ta odpowiada za ponad 20% całego ruchu głosowego w sieci. Włączenie VoLTE dla klientów prepaid jest jednym z pierwszych kroków przygotowawczych do wyłączenia sieci 3G przez T-Mobile zaplanowanego na 2023 rok."
https://firma.t-mobile.pl/dla-mediow/ak ... zenia.html

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1112368  autor: Kryniczanin
 26 lut 2021, 10:53
Poważnie? :roll: A co to ma do rzeczy? Po kiego dezaktywować usługę? To 3G, 4G, 5G czy inne usługi też powinni Ci wyłączać na Twoim koncie jak przełożysz kartę do telefonu który ich nie wspiera? Niech sobie ona jest aktywna na koncie, a że terminal jej nie wspiera to co z tego? Po porostu na tym terminalu usługa nie działa i koniec :-) Przełożysz kiedyś kartę do terminala wspieranego to zadziała. także tutaj się akurat zgadzam z Kryniczanin - jest to bez sensu działanie ze strony operatora.
To jest dobre porównanie - wkładasz kartę do Nokii 3310 tej z 2000 roku - operator powinien zdeaktywować 5G, VoLTE, Wifi Calling, GPRS, MMS, HD Voice na łączach (jak się da:-) ) no i dla dobra klienta zabrać pakiet internetowy no bo dopiero od Nokii 3330 była przeglądarka WAP:-)...ale na tej 3330 transmisja była pod CSD z tego co pamiętam:-)

Zero logiki w takim działaniu jest, jednak niektórym to nie przeszkadza.
 #1112369  autor: bed
 26 lut 2021, 11:05
Co innego jak urządzenie czegoś nie obsługuje, a co innego jak nieoficjalnym sposobem można się dostać do czegoś co wg operatora powoduje jakieś tam problemy. Pytanie jakie realnie? :O

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1112370  autor: mariusz9a
 26 lut 2021, 11:15
No ale w czym problem żeby takie urządzenie blokować po stronie sieci ale bez dezaktywacji danej usługi? Żaden problem, tylko trzeba chcieć :) Ale tutaj chyba ktoś poszedł na łatwiznę i stwierdził że jak zalogujemy się terminalem którego nie wspieramy to wywalamy mu usługi i niech się potem martwi. Trochę głupie podejście...
 #1112371  autor: Kryniczanin
 26 lut 2021, 11:37
To Redmi 4a co odpaliłem nie było w żaden sposób "tuningowane" zabrałem ze sobą bo Szajsung A10 się rozładował a chciałem pozbierać logi z Netmonestera bo jechałem na Podkarpacie i ewentualnie jak coś nowego będzie wrzucić na BTS Search...Jak widać w Orange to jest zbrodnia:-) i za karę wyłączamy VoLTE i WIFI Calling.

Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze jak mówi stare przysłowie - może Orange policzyło, że będą wpływy z połączeń z BOK z własnej sieci bądź z MTR z innych sieci przy ponownej aktywacji...
Abstrakcja??? Chore wizje??? Szaleństwo???

No to młodzi czytajcie

Jakieś 20 lat temu w Idea POP wprowadzono bezpłatną pocztę głosową (w wakacje była promocja pod nazwą POPaki nie płacą) a po wakacjach poczta stała się gratis i tu uwaga Idea miała taki plan biznesowy - włączyli pocztę wszystkim nawet tym co ją wcześniej deaktywowali (jedyny sposób deaktywacji to była rozmowa z BOK pod *22 koszt 1 pln) i Ci znów dzwoni płacąc by wyłączyć pocztę...Milion połączeń to milion złotych...

https://mobtech.interia.pl/komorki/news ... nId,698749
 #1112372  autor: Remington
 26 lut 2021, 11:56
A pięciosekundówki pamiętasz? 😉

Przy czym wtedy włączyli, ale teraz wyłączają. I to wyrywkowo, na bazie używanego sprzętu. Dzwonić i płacić też już nie trzeba, więc analogii za bardzo nie ma.
 #1112373  autor: Kryniczanin
 26 lut 2021, 11:59
Pamiętam...6 sekunda w Hallo w Erze kosztowała nawet 2,92...

Wyłączają, ale trzeba dzwonić i płacić by ponownie aktywować - tak czy owak kasa musi się zgadzać...
 #1112377  autor: marcin19883
 26 lut 2021, 12:51
Dowiedziałem się dziś, że T-Mobile uruchomi Volte i VoWifi w prepaid w niedalekiej przyszłości. Czyli już konsultanci nie śpiewają o końcu lutego i początku marca.
 #1112446  autor: testcrypto
 27 lut 2021, 19:33
Dziś sobie stwierdziłem, że napiszę na czacie T-Mobile i zapytam kiedy dostępna będzie usługa VoLTE oraz VoWiFi w taryfie GO na kartę.

Patrzcie poniżej :)
Obrazek

Chwilę po podaniu danych otrzymałem następujące SMSy
Obrazek

Użytkownicy prepaid w T-Mobile - łączcie się!
 #1112462  autor: marcin19883
 27 lut 2021, 22:05
Przed chwilą rozmawiałem na czacie z konsultantem. Też nie chciał uruchomić, ale pokazałem screen z tego forum :D Uruchomił. hehehe czyli jednak mozna, wystarczy chcieć. Wychodzi na to, że usługa ruszy od poniedziałku.
 #1112469  autor: darekka
 27 lut 2021, 22:47
Mnie chyba też nie lubią, bo na 2 próby 2 odmowy i pitolenie o nieożności aktywacji dla prepaidu.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1112483  autor: klaudia123
 28 lut 2021, 00:42
marcin19883 pisze:
28 lut 2021, 00:25
Mi w kilka minut wszystko ruszyło. Teraz czekamy na oficjalny start. Mam nadzieje, że już w poniedziałek :D

czytają w T internety i byli by bohaterami 29 lutego? w końcu ktoś tam od nich słowo rzekł... ale to T bez nonsensów prawda?
pytanie: rzeźba czy przenosiny na działającą platformę
 #1112487  autor: darekka
 28 lut 2021, 08:24
Niestety maja odgórną zakaz aktywacji, bo ma ruszyć w marcu i nawet czat ani telefonicznie BOA nie może obecnie aktywować tych usług(albo kierownicy zmiany zakazują, bo dopiero po pytaniu konsula kogoś wyżej wrócono z info o braku opcji aktywacji). Nieoficjalnie po pojawieniu sie komunikatu o wdrożeniu wymagane będzie ręczne aktywowanie tych usług-z automatu nie zadziała. Więc chyba rzeźba...
Chyba, że jestem z żoną na czrnej liście ale mówią i piszą, że prepaid nie ma jeszcze opcji aktywacji.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1112505  autor: marcin19883
 28 lut 2021, 13:35
darekka pisze:
28 lut 2021, 08:24
dopiero po pytaniu konsula kogoś wyżej wrócono z info o braku opcji aktywacji
Teraz to wiem, że od zawsze była moźliwość aktywacji w systemie ręcznie, ale konsultanci mają zakaz właczania. Wystarczyło pokazać link z screenem, że inny konsultant włączył, to nagle opcja sie pojawiła i też aktywował :lol:
 #1112507  autor: darekka
 28 lut 2021, 14:09
W moim przypadku mimo wszystko/tłumaczenia itp. nie chcą odpalić ręcznie(twierdzą, że prepaid jeszcze nie ma opcji aktywacji i w marcu ma być dopiero po oficjalnym komunikacie)-może moja historia reklamacji z "Masz złotówkę..." i ogólnie pojęta upierdliwośc spowodowała, że trafiłem na ban liste.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1112527  autor: janekiwan
 28 lut 2021, 19:41
marcin19883 pisze:
21 lut 2021, 19:11
janekiwan pisze:
21 lut 2021, 19:01
przestało mi działać VoLTE i VoWiFi na karcie służbowej
W poniedziałek na czacie uruchom ręcznie przez konsultanta.
Tak zrobiłem, ale wychodzi na to, że Orange grubo kombinuje z IMS. Po dwóch/trzech godzinach miałem już znowu zablokowane, na SIMce na której przez prawie rok IMS działał bez żadnego problemu mimo telefonu bez certyfikacji. Z kolei w tym samym telefonie na SIMce Flexa wszystko cały czas śmiga.
Co jeszcze ciekawsze, patrzę dzisiaj na telefon mojej dziewczyny (iPhone 11, więc pełna certyfikacja), a tam też IMS został zablokowany (oferta firmowa).... xD
  • Strona 74 z 191
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 191
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 191