DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 73 z 191
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 191
 #1112294  autor: rsig
 24 lut 2021, 23:20
Może Orange chciał wbić szpilę T-Mobilowi. T-M zapowiadał jak to wprowadzi Wifi Calling w prepaidzie i na zapowiedziach się (póki co) skończyło. A Orange ot tak, bez żadnych zapowiedzi, wprowadził sms w vowifi (które i owszem w T-M już są, ale tylko w abo).
Ktoś tu kiedyś pisał że Orange w żadnym kraju nie obsługuje sms w vowifi. Polska liderem zmian?
 #1112297  autor: kozien70
 24 lut 2021, 23:25
Tak, ja pisałem, ale na podstawie wiedzy sprzed jakichś dwóch lat - zbadałem konfig w softach Samsunga z brandem Orange z innych krajów. Potem nie śledziłem sprawy. Być może gdzie indziej już mają uruchomione.
 #1112303  autor: Mateusz7
 25 lut 2021, 00:41
Już od jakiegoś czasu próbuję zestawić połączenie głosowe VoWiFi w Galaxy S8 XEO w Orange. Nie miałem potrzeby używać WiFi Calling, więc nie wiem w którym momencie przestało ono u mnie działać. Według ServiceMode połączenie realizowane jest przez sieć komórkową. W trybie samolotowym z włączonym WiFi i WiFi Calling nie udaje się wykonać połączenia. Nie ma też żadnej ikonki związanej z WiFi Calling.
 #1112305  autor: bed
 25 lut 2021, 06:42
Też czasami na S9 XEO mam problem z włączeniem VoWiFi, ostatnio kumpel narzekał na podobny problem w S7. Uruchomił ponownie telefon i zatrybiło ;)

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1112309  autor: Kryniczanin
 25 lut 2021, 09:57
f0ku5 pisze:
24 lut 2021, 16:09
Kryniczanin pisze:
24 lut 2021, 10:33
Wyjąłem z Samsunga Galaxy A10 dwie karty abonamentowe Nju Mobile i przełożyłem na jeden dzień do Xiaomi Redmi 4a oczywiście w tym czasie Orange wyłączyło VoLTE i WIFICalling...Sieć dno i 2 metry szamba.
Przestań na wszystko narzekać. Ich sieć i ich zasady. Jeżeli Ci się nie podoba to po prostu nie korzystaj.
Człowieku wstajesz rano - masz rozładowany telefon bo zapomniałeś naładować. Przekładasz kartę do starego na 24 godziny a tu cyk Orange deaktywuje Ci podstawowe usługi i każe dzwonić do BOK by je ponownie aktywować po włożeniu do naładowanego już telefonu. To jest według Ciebie normalne? Zacznij myśleć trochę tą głową bo to jest chore.
Ten telefon i tak by nie obsłużył Volte i VoWifi w żadnej sieci. Za stary soft. Brak configów naszych operatorów.
Ja to wiem doskonale, tylko mówię - Orange nawet w takim wypadku deaktywuje usługi. To jest chore.
 #1112312  autor: weissmann
 25 lut 2021, 10:39
kozien70 pisze:
24 lut 2021, 18:26
Linki skopiowałem po prostu ze strony WiFi Calling naszego Orange.
U mnie otwierają się poprawnie. Możecie tam wejść i stamtąd przeczytać regulaminy.
p2225 pisze:
24 lut 2021, 17:40
Pewnie starsze telefony, które już nie będą aktualizowane przez producenta, nie otrzymają wsparcia dla SMS w WiFi Calling.
Bardzo możliwe. Aczkolwiek w miniony weekend mój Galaxy S7 XEO czyli niebrandowany PL otrzymał jakąś śmiesznie małą (ok. 40 MB) aktualizację systemu, która nie zmienia poziomu zabezpieczeń. A to telefon, który już nie jest aktualizowany przez Samsunga z racji wieku. Od razu skojarzyłem, że być może Samsung PL na prośbę OPL wrzucil nowe ustawienia WiFi Calling Orange z obsługą SMS/MMS. Można ten soft otworzyć i sprawdzić - jak znajdę czas to to zrobię. Chyba, że @muddy mnie uprzedzi :)
A to ciekawe, ja mam S7 Edge XEO i na razie aktualizacja z grudnia (ok 370MB), SamMobile nie pokazuje nic dla XEO ani dla S7 ani dla S7 Edge...
 #1112313  autor: Kryniczanin
 25 lut 2021, 10:52
Znalazłem rysę na szkle idealnego IMS w Play. Ustawiłem kilka dni temu w telefonie przez netmonster tryb tylko LTE wczoraj na kilka godzin dałem samolotowy i Wifi Calling po takim numerze w trybie tylko LTE Samsungi nie chcą się zalogować do VoLTE. Działa tylko data i sms. Dopiero przy ustawieniu minimum LTE/WCDMA logują się do VoLTE. W T-Mobile nie ma tego problemu.
 #1112315  autor: kozien70
 25 lut 2021, 12:06
Kryniczanin pisze:
25 lut 2021, 09:57
Przekładasz kartę do starego na 24 godziny a tu cyk Orange deaktywuje Ci podstawowe usługi i każe dzwonić do BOK by je ponownie aktywować po włożeniu do naładowanego już telefonu.
Ani VoLTE ani VoWiFi nie są podstawowymi usługami. Staną się nimi, gdy zostanie wyłączone 2G i 3G. Na razie to usługi dodatkowe.
weissmann pisze:
25 lut 2021, 10:39
A to ciekawe, ja mam S7 Edge XEO i na razie aktualizacja z grudnia (ok 370MB), SamMobile nie pokazuje nic dla XEO ani dla S7 ani dla S7 Edge...
Nie brałem z SamMobile, aktualizacja pojawiła mi się sama jako OTA:

Obrazek
 #1112318  autor: weissmann
 25 lut 2021, 12:19
To ciekawe, bo ja mam dokładnie tę samą poprawkę - wszystkie 3 oznaczenia identyczne, ale waży 375,40MB i została zainstalowana 26 grudnia 2020.
 #1112320  autor: kozien70
 25 lut 2021, 12:41
Owszem, ja też tą ważącą 375MB instalowałem w grudniu.
Ta z ostatniego weekendu najwyraźniej została wypuszczona tylko do wybranych osób.
Test? Albo wypuszczona przez pomyłkę? Wszystko możliwe. Zobaczymy za miesiąc, czy SMSy po WIFI zagadają na Twoim lub na moim.
 #1112323  autor: muddy
 25 lut 2021, 13:39
kozien70 pisze:
24 lut 2021, 18:26
Od razu skojarzyłem, że być może Samsung PL na prośbę OPL wrzucil nowe ustawienia WiFi Calling Orange z obsługą SMS/MMS. Można ten soft otworzyć i sprawdzić - jak znajdę czas to to zrobię. Chyba, że @muddy mnie uprzedzi :)
Nie mogę znaleźć takiego firmware'u do pobrania - ostatnia wersja to grudzień. To ta, w której naprawili działanie IMS dla nju.
Mam też inny problem: ściągnąłem najnowszy soft dla mojego Note10+ - zarówno XEO, jak i OPV. W ustawieniach CSC w pliku customer.xml zniknęły WSZYSTKIE wpisy na temat VoLTE (tj. EnableVoLTE, EnableVoiceoverWIFI, EnableSMSOverIP itp.). Nie mogę znaleźć żadnego innego pliku w CSC, gdzie byłyby te ustawienia, także dla innych krajów - pozostały jedynie dla niektórych krajów azjatyckich i afrykańskich. Może jakaś podpowiedź jak teraz tego szukać? Coś przegapiłem w świecie Samsunga?
EDIT:
Znalazłem w /system/priv-app/imsservice/imsservice.apk pliki *.json które definiują standardowe parametry IMS dla wielu sieci na świecie. Nie wiem, na ile są to generyczne ustawienia (z których np. próbują korzystać producenci oficjalnie niewspierani, jak Xiaomi), czy to aplikacja zmieniona przez Samsunga. W każdym razie w najnowszym XEO dla N975F:
Kod: Zaznacz cały
    {
      "mnoname": "Orange_PL",
      "enableIms": true,
      "enableServiceVolte": true,
      "enableServiceVowifi": true
    },
    {
      "mnoname": "TMobile_PL",
      "enableIms": true,
      "enableServiceVolte": true,
      "enableServiceVowifi": true,
      "enableServiceSmsip": true
    },
    {
      "mnoname": "Plus_PL",
      "enableIms": true,
      "enableServiceVolte": true,
      "enableServiceVowifi": true,
      "enableServiceSmsip": true
    },
    {
      "mnoname": "Play_PL",
      "enableIms": true,
      "enableServiceVolte": true,
      "enableServiceVowifi": true,
      "enableServiceVilte": true,
      "enableServiceSmsip": true,
      "enableServiceRcs": true,
      "enableServiceRcschat": true
    },
Są tam też ustawienia RCS - w tym, explicite blokada RCS od Google'a dla sieci Play :)

MM
 #1112332  autor: muddy
 25 lut 2021, 15:33
@kozien70 niestety nie wiem, nie śledziłem tego... W "wolnej chwili" sprawdzę ostatnią wersję z Androidem 10.
EDIT: zgadza się, zmiana od Androida 11.

MM
 #1112334  autor: f0ku5
 25 lut 2021, 16:12
Kryniczanin pisze:
25 lut 2021, 09:57
Człowieku wstajesz rano - masz rozładowany telefon bo zapomniałeś naładować. Przekładasz kartę do starego na 24 godziny a tu cyk Orange deaktywuje Ci podstawowe usługi i każe dzwonić do BOK by je ponownie aktywować po włożeniu do naładowanego już telefonu. To jest według Ciebie normalne? Zacznij myśleć trochę tą głową bo to jest chore.
W moim odczuciu jest to całkowicie normalne, że przy przełożeniu karty SIM do niewspieranego telefonu usługi są deaktywowane. Nie wiem co w tym widzisz chorego. Natomiast oczywiście powinno być tak, że włożenie karty SIM ponownie do obsługiwanego telefonu ponownie te usługi aktywuje. Jeżeli tak nie jest to owszem, fajnie by było to zmienić.

P.S. Zniesiona manualna akceptacja postów nie oznacza, że masz przyzwolenie na powrót do wycieczek osobistych.
 #1112336  autor: Mateusz7
 25 lut 2021, 16:16
bed pisze:
25 lut 2021, 06:42
Też czasami na S9 XEO mam problem z włączeniem VoWiFi, ostatnio kumpel narzekał na podobny problem w S7. Uruchomił ponownie telefon i zatrybiło ;)
Niestety, u mnie nawet ponowne uruchomienie nie daje rezultatów. Nie wiem czy może włączyła się jakaś blokada po stronie konta abonenckiego.
 #1112342  autor: Dodo84
 25 lut 2021, 18:16
marcin19883 pisze:
25 lut 2021, 16:20
T-Mobile GO. Dziś nagle Volte i VoWifi zniknęło. :( Ktoś też tak ma? Czy tylko mi wyłączyli?
U mnie na dwóch kartach sim w T-Mobile GO nadal działa VoLTE i VoWiFi

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1112355  autor: Dodo84
 26 lut 2021, 07:08
marcin19883 pisze:
25 lut 2021, 22:15
Dodo84 pisze:
25 lut 2021, 18:16
na dwóch kartach sim
Kiedy uruchamiałeś na czacie Volte i VoWifi?
Uruchamiałem te usługi poprzez infolinię w sylwestra. Do dziś (oby jak najdłużej) działa i jedno i drugie. Jedna karta w LG G7 ( tam tylko VoLTE) i Huawei P20 Pro ( VoLTE i VoWiFi)

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
  • Strona 73 z 191
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 191
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 191