DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 74 z 94
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 94
 #1111083  autor: makivara
 03 lut 2021, 16:34
Mam od niedawna LG Velvet - dodałem w serwisowym menu (GPRI VoLTE/VoWiFi->Codec->VoLTE-> Audio Codec List) obok AMRów obu kodek EVS w liście. Niektóre połaczenia mam jako HD Voice+ jakość audio rewelacja. Czy HDVoice+ to tylko i wyłącznie kodek EVS czy też tem AMR-WB?
Nie jestem w stanie w czasie rozmowy wejść do menu serwisowego by to potwierdzić.

http://gsm.poznan.pl
https://imgur.com/a/tskv2RV
 #1111084  autor: p2225
 03 lut 2021, 17:08
Kodek możesz wyświetlać na bieżąco. Field Test -> IMS Setting ->Debug Screen -> (zaznacz) Audio Codec Info Screen. Pojawią się niebieskie napisy w lewym górnym rogu z kodekiem i bitrate, które będą się aktualizowały podczas każdorazowego zestawienia rozmowy. Oczywiście działa to tylko przy połączeniach VoLTE/WiFi Calling.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1111126  autor: makivara
 04 lut 2021, 13:29
https://imgur.com/a/l28zPLg

Obrazek

Rozmowa wewnątrz Orange LG Velvet 5G i któryś nowy iPhone po drugiej stronie.
EVS jak w postach powyżej dodałem w menu serwisowym.

http://gsm.poznan.pl
https://imgur.com/a/tskv2RV
 #1112886  autor: tomi81
 05 mar 2021, 22:21
maniek357 pisze:
29 gru 2020, 13:31
maniek357 pisze:
08 maja 2019, 09:50
A Orange (VoLTE / VoWiFi) -> Plus dalej bez HD Voice ... W odwrotnym kierunku piękne HD.
Chyba warto odnotować. Połączenie jak wyżej już z HD Voice. Można rzec - w końcu. Lokalizacja - Białystok.
W uzupełnieniu - połączenia na linii Plus - Orange oraz Orange - Plus (w obu przypadkach VoLTE / VoWifi) w 9/10 razy biegną w kodeku AMR_WB 23.85 kbps. W przypadku połączeń na linii Plus - Play 8/10 razy to połączenia w kodeku AMR_WB 12.65 kbps, zaś w drugą stronę mamy w podobnej proporcji połączenia w AMR_WB 23.85. Po odpaleniu przez Plusa VoLTE w końcu można komfortowo porozmawiać (choć do jakości EVS jeszcze trochę brakuje ;-)).
 #1113337  autor: p2225
 13 mar 2021, 19:21
Jak wygląda sytuacja z wymianą HD Voice VoLTE T-Mobile <-> VoLTE Orange? Czy zawsze jest HD Voice oraz czy jest bitrate 23,85 kb/s?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1113378  autor: kozien70
 14 mar 2021, 13:03
W interkonekcie T-mobile-Orange nic nie działa dynamicznie, przy kodeku WB-AMR bitrate jest zawsze 12.65 kbps.
W połączeniach VoLTE Tm - VoLTE O mam zawsze HDV. Zupełnie na odwrót jest w sytuacji, gdy Orange jest VoLTE a T-mobile jest w 3G. Wówczas 99% rozmów jest w beznadziejnej jakości wąskopasmowej, choć co ciekawe Service Menu obydwu telefonów pokazuje kodek WB-AMR. Jakieś transkodowanie po drodze daje ciała.
 #1113385  autor: surface123
 14 mar 2021, 14:01
@kozien70

Przecież kodek ten działa dynamicznie.

Z tego co podają w cenie.
Network signal Guru podaje że troughtput jest dynamiczny nawet do 20 kbps więc co to jest ?

Sprawdzałem też na słuch połączenie w obie strony Flex T-mobile i nie słyszę różnicy w jakości audio gdzie Flex potrafi pokazać AMR-WB 23 kbps
 #1113386  autor: kozien70
 14 mar 2021, 14:09
Nie wiem, co podają " w cenie" (???), nie wiem co podaje jakaś tam aplikacja (już było na forum setki razy o przekłamaniach w aplikacjach typu Network coś tam coś tam).

Rozmawiam tylko o faktach, a one u mnie są takie: codziennie za pomocą najbardziej wiarygodnego źródła czyli wbudowanego Service Menu Samsunga monitoruję m.in kodek w rozmowach VoLTE Orange <-> VoLTE (lub 3G) T-mobile i bitrate tej relacji (podkreślam: w tej relacji, bo o nią pytał @p2225) nigdy nie był większy, niż 12.65 kbps. Tyle z mojej strony.
 #1113391  autor: kozien70
 14 mar 2021, 14:38
Na chwilę obecną Play albo Orange - obydwaj mają obsługę WB-AMR (czyli HD Voice) oraz EVS (czyli HD Voice+) w rozmowach w obrębie własnej sieci, a dodatkowo rozmowy VoLTE między tymi dwoma operatorami (i póki co tylko między nimi) również odbywają się z wykorzystaniem EVS (oczywiście jeśli obydwa telefony wspierają EVS). Na korzyść Play przemawia więcej telefonów wspierających VoLTE i EVS, na korzyść Orange przemawia powszechniejsze HD Voice czyli WB-AMR w 2G. W Play 99% rozmów w EGSM (900) 2G leci na kodeku wąskopasmowym i do tego w half rate.
T-mobile nie ma póki co EVS w rozmowach z żadnym innym operatorem, ma tylko w obrębie własnej sieci. Plus w ogóle nie ma EVS.

Co do pytania 2 - ja słyszę.
 #1113434  autor: Mixiorek
 15 mar 2021, 07:27
Święta racja.

Mnie boli brak wsparcia EVS w Orange dla modeli poniżej S8 i iPhone XS włącznie. Obydwie serie modeli "ładnie się starzeją" i mogą być długo użytkowane.
No ale jeden numer, który siedzi w Galaxy S7 zostawiłem właśnie w Play i liczę na VoLTE/EVS właśnie między Play a Orange ;-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
  • Strona 74 z 94
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 94
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 94