DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1107425  autor: Ibiszek
 30 lis 2020, 10:34
Witam. W sierpniu przeniosłem z Orange do Virgin 3 numery.
I niestety od tego czasu mam problem na nich.
Chodzi o to, że lezy np telefon na stole i obok żony (obydwa w VM).
Oczywiście zasięg pełny albo prawie pełny.
Dostaje sms, że ktoś próbował się do mnie dodzwonić.
Osoba która do mnie próbowała dzwonić słyszy, że abonament chwilowi nie dostępny (lub coś w tym stylu).
Czasem zdarzy się tak kilka razy dziennie a czasem spokój przez 2 tygodnie.
Zgłaszane wielokrotnie do VM i jedyny pomysł to ręczne przełączenie na Play 3G.
Problemu wtedy nie było ale pojawiał się problem z dużo gorszym zasięgiem, zwłaszcza podczas przemieszczania się po kraju itp.
Ustawienia wszystko jest oki.
Macie ktoś jakąś propozycję jak to rozwiązać??
Sytuacja przetestowana na tych moich 3 numerach oraz na 5 różnych telefonach.
 #1107445  autor: Remington
 30 lis 2020, 18:01
To niestety cecha korzystania z Playa. Choć masz pełny zasięg, to braknie miejsca na łączach między „centralą” a Twoim telefonem.

Problem występuje głównie gdy jest się zalogowanym do sieci roamingowej, a te mają niebawem całkowicie wyciąć, więc problem zostanie wyraźnie ograniczony.

Powstanie jednak drugi, bo własna sieć Playa wciąż ma wiele dziur zasięgowych i bez roamingu korzystanie tylko z niej może być czasami utrudnione.

Oprócz rozwiązania oczywistego jakim jest zmiana operarora, możesz popróbować z VoLTE oraz WiFiCalling w Play, może to pomoże jeśli masz kompatybilne telefony.
 #1107472  autor: Ibiszek
 01 gru 2020, 10:56
Właśnie u mnie problem najczęściej pojawiał się gdy nie korzystałem z sieci roamingowej. Jak ręcznie przełączałem się na Orange, albo T-Mobile to działało wszystko tylko denerwowały mnie powiadomienia gdy poruszałem się, że brak zasięgu (np wejście do piwnicy, podróż przez niektóre miejscowości i regiony).
I teraz zaczynam żałować zmiany sieci na VM :/
 #1107479  autor: HappyBoy
 01 gru 2020, 13:53
Remington pisze:
30 lis 2020, 18:01
To niestety cecha korzystania z Playa.
Nie jest to tylko cecha Play. Problem występuje w również w Plusie.
Jedynym rozwiązaniem jest ustawienie preferowanej technologi na 2G lub 3G.
O dziwo u mnie na maszcie Plusa anteny ma również Play a problem występuje tylko na numerach Plusa.
Ibiszek pisze:5 różnych telefonach.
Na jakich telefonach testowałeś?
 #1107492  autor: Remington
 01 gru 2020, 17:10
@Ibiszek
Właśnie te powiadomienia sprawiły, że odszedłem z Play i to jakieś 5 lat temu, bo problem zapchanych łączy trwa od dawna. Jeśli nie masz zobowiązania terminowego to również Tobie to radzę.

@Happyboy
co ma maszt z tym wspólnego poza tym, że to ten sam słup. W Plusie się nie spotkałem, ale to całkiem możliwe skoro klientów im przybywa a ruch głosowy po LTE jest śladowy.
 #1107512  autor: PawlusG
 01 gru 2020, 21:03
To samo dzieje się u mojej mamy, u niej dochodzi jeszcze problem z wykonaniem połączenia, mimo pełnego zasięgu. Ma się wrażenie, że telefon jest wylogowany z sieci, po włączeniu i wyłączeniu trybu samolotowego (ponowne zalogowanie karty SIM) wszystko zaczyna działać. Numer został przeniesiony z Play, tam nic takiego się nie działo.

:)
 #1107514  autor: Moonoon
 01 gru 2020, 21:09
Remington pisze:
01 gru 2020, 17:10
@Ibiszek
Właśnie te powiadomienia sprawiły, że odszedłem z Play i to jakieś 5 lat temu, bo problem zapchanych łączy trwa od dawna. Jeśli nie masz zobowiązania terminowego to również Tobie to radzę.

Nie twierdzę, że Play to najlepszy operator, bo tak ogólnie nie jest.
Jedno jest pewne nie porównujmy Play z 2015r z Play z 2020r, to już zupełnie inny jakościowo operator w przeciwieństwie do Plusa który ma wręcz odwrotny trend.
Wśród moich znajomych którzy w zdecydowanej wielkości byli w Plusie z niego uciekają głównie do Play, bo okazuje się, że ma najlepszy zasięg w miejscach gdzie korzystają i można przeprowadzić zwykłą rozmowę tel. bez rwania i bulgotania :lol:

Play 5G Ready:
https://www.speedtest.net/result/a/6865564611.png
 #1107515  autor: Remington
 01 gru 2020, 21:16
Moonoon pisze:
01 gru 2020, 21:09
nie porównujmy Play z 2015r z Play z 2020r, to już zupełnie inny jakościowo operator

Ktoś tu porównuje? Po prostu ten konkretny problem jest stary jak Play - był 10 lat temu, był 5 lat temu i jest nadal co potwierdza nie tylko wpis autora wątku. Co z tego, że rozbudowują sieć skoro łącza po drodze wciąż nie odpowiadają przepustowością ruchowi generowanemu przez użytkowników.
 #1107517  autor: PawlusG
 01 gru 2020, 21:19
W moim przypadku na Play wszystko działało bez problemu, problem pojawił się po przeniesieniu numeru do VM.

:)
 #1107520  autor: Moonoon
 01 gru 2020, 22:04
W/g mnie nie ma potrzeby pakowania się w wirtualnych operatorów, bo poza minimalnie niższą ceną to proszenie się o mniejsze lub większe komplikacje. Każdemu to odradzam.
Kolega był Play w sumie nie narzekał, przeszedł do VM, bo lepsze ceny i pakiety.
Co go spotykałem to zawsze jakieś ale a to nie mogą się do niego dodzwonić a to słaba jakość rozmów. Ja w tym samym czasie w Play zero problemów a mieszkamy i korzystamy z usług w podobnym obszarze. W końcu przeniósł numer w wirtualnego Plusa i co i jeszcze gorzej :? Dzwoni przez Whatsup-a, żeby jakość rozmowy była na dobrym poziomie :smt005

Play 5G Ready:
https://www.speedtest.net/result/a/6865564611.png
 #1107525  autor: Moonoon
 01 gru 2020, 23:19
Głowy nie dam ale chyba Lajt Mobile, spytam jutro.

Edit: A2 mobile
Ostatnio zmieniony 01 gru 2020, 23:52 przez Moonoon, łącznie zmieniany 1 raz.

Play 5G Ready:
https://www.speedtest.net/result/a/6865564611.png
 #1107526  autor: bed
 01 gru 2020, 23:40
Moonoon pisze:
01 gru 2020, 22:04
W/g mnie nie ma potrzeby pakowania się w wirtualnych operatorów, bo poza minimalnie niższą ceną to proszenie się o mniejsze lub większe komplikacje. Każdemu to odradzam.
Ja tam na nju nie narzekam 8)

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1107527  autor: Remington
 02 gru 2020, 00:16
@Moonoon
To nie on pierwszy. Ten operator działa na łączach i nadajnikach Aero2, plusowe nadajniki mają u niego niższy priorytet. Niska jakość za niską cenę.

@bad
Toś się popisał, nju to submarka Orange, a nie wirtualny operator.
 #1107535  autor: Ibiszek
 02 gru 2020, 12:59
HappyBoy pisze:
01 gru 2020, 13:53
Remington pisze:
30 lis 2020, 18:01
To niestety cecha korzystania z Playa.
Nie jest to tylko cecha Play. Problem występuje w również w Plusie.
Jedynym rozwiązaniem jest ustawienie preferowanej technologi na 2G lub 3G.
O dziwo u mnie na maszcie Plusa anteny ma również Play a problem występuje tylko na numerach Plusa.
Ibiszek pisze:5 różnych telefonach.
Na jakich telefonach testowałeś?
Testowałem na:
Xiaomi Redmi 5 Plus,
Huawei P9 Lite
Huawei P10 Lite
Motorola Moto G8 Plus
Maxcom - telefon dla seniora - nie pamiętam modelu dokładnie.

Dla testów robiliśmy tak, że z jednego telefonu z VM żona dzwoniła do mnie i nie dodzwoniła się a staliśmy 2metry od siebie.
Umowa podpisana i wiąże mnie do sierpnia 2020 niestety :/
Ogólnie poza ceną i zasięgiem w miejscach gdzie nie miałem zasięgu to zmiana z Orange na minus ( Orange przy przedłużeniu proponowała bardzo kiepskie warunki).