DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 43 z 191
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 191
 #1107131  autor: doktor
 23 lis 2020, 12:24
Pytałem na czacie t-mobile, to podali mi linka do strony https://wificalling-volte.pl/
:). Tyle wiedzą co na tej stronie.

https://www.speedtest.net/result/a/9980004371
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800+5G 3600

https://www.speedtest.net/result/15854998413.png
GPON w domu
 #1107133  autor: f0ku5
 23 lis 2020, 12:29
T-Mobile podaje linka do nieoficjalnej strony zamiast do swojej własnej? Ahaaa...
 #1107139  autor: muddy
 23 lis 2020, 14:42
Sprawdziłem właśnie zawartość konfiguracji CSC XEO dla tego modelu (M11) - VoLTE i VoWiFi włączone jest dla operatorów: T-Mobile, Orange, nju, Play oraz Plus. Nie jest włączone dla Heyah i Cyfrowy Polsat.

MM
 #1107140  autor: piotrzet
 23 lis 2020, 14:45
Dla Heyah nie może być, bo w tej sieci nie ma w tej chwili ani VoLTE ani VoWiFi.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1107176  autor: p2225
 23 lis 2020, 22:08
Macie może doświadczenie z numerami firmowymi w Play, ale nie w takich typowych taryfach dostępnych "normalnie"? Mamy w firmie centralkę Playa i specjalne taryfy przygotowywane pod nas z racji sporej ilości kart SIM. Problem jest tego typu, że nie działa na nich VoLTE, a WiFi Calling wyklucza się z działaniem numerów wewnętrznych. O ile brak WiFi Calling można przeżyć, tak VoLTE wolałbym żeby działało. Żeby tego jeszcze było mało, to większość numerów nawet nie załącza zwykłego HD Voice. Na tych samych telefonach, numery na kartę mają bez problemów i VoLTE, i HD Voice. Technika i opiekun zdają się omijać temat, a nawet dowiedziałem się, że HD Voice teraz obsługiwane jest tylko w VoLTE, bo Play zrezygnował z tego kodeka w 3G i powinniśmy włączyć VoLTE... tak, te które nie działa. :roll:
Dodam, że dotyczy to wszystkich kart, niezależnie od tego jak są stare. Nawet te dostarczone miesiąc temu mają problemy.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1107187  autor: doktor
 24 lis 2020, 09:02
Dziękuje za info !

https://www.speedtest.net/result/a/9980004371
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800+5G 3600

https://www.speedtest.net/result/15854998413.png
GPON w domu
 #1107190  autor: lordbyd
 24 lis 2020, 09:37
@p2225 - pytanie czy VoLTE i VoWiFi nie działa tylko na numerach "wpiętych do centrali" Play czy też pozostałych nie należących do centralki a będących w ofercie firmowej.
Spróbuj może testowo "odpiąć" jeden z numerów od centrali - lub dopisz do centralki inny numer np. na kartę w Play lub z innej sieci (uwaga - tu mogą być naliczone dodatkowe opłaty za przekierowanie połączeń).
Mam do czynienia z centralką Orange - i tutaj połączenia inicjowane przez centralę i kierowane na numery "wewnętrzne" zawsze realizowane są w 3G lub 2G.
Rozmowy inicjowane z centrali (jako prezentacja numerem głównym) działają również w VoLTE.
Na każdym numerze w taryfie korporacyjnej działają wszystkie usługi bez problemu.
 #1107201  autor: p2225
 24 lis 2020, 13:50
VoLTE i WiFi Calling oraz HD Voice działają na numerze Play na kartę spoza firmy podpiętym do centralki. Nie działają usługi na numerze firmowym odpiętym od centrali. Nie używany prezentacji numerem głównym przy wychodzących. Przychodzące wpadają przez centralkę, ale to nie wszystkie, bo klienci dzwonią też na numery pracownicze. Wychodzące zawsze prezentują się numerami pracowniczymi. Pogrzebałem i taryfa to Biznes Unlimited, czyli zgodna z listą VoLTE/WiFi Calling na stronie Play.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1107204  autor: lordbyd
 24 lis 2020, 15:11
Z tego wynika, że problem jest z ustawieniami na numerach objętych taryfą firmową a nie z samą centralką Play.

Nie wiem, czy w Play jest coś takiego jak Menadżer Floty w Orange, gdzie można ustawiać poszczególne usługi dla numerów.
W Orange można włączać i wyłączać np. VoWiFi czy inne usługi dla każdego z numerów odrębnie.

Dziwne tylko, że pomoc techniczna nie potrafi zdiagnozować usterki, bo na Opiekuna - jak wiem z doświadczenia - nie zawsze można liczyć :)
 #1107209  autor: p2225
 24 lis 2020, 17:09
Pytałem opiekuna i w systemie obsługowym mogą włączyć tylko usługę WiFi Calling, która wyklucza się z działaniem usługi numeru wewnętrznego. Będę dalej ich "molestował", bo o ile brak VoLTE jeszcze przeżyję, tak brak HD Voice nie podaruję.
Ciekawe, bo u swojego lekarza na infolinii słyszałem taką samą muzykę grania na czekanie jaka jest domyślnie dostępna w Play, czyli pewnie też korzystają z centralki Play, ale rozmowa była zestawiona już w HD Voice i to z bitrate 23,85 kb/s (rozmowa z VoLTE Orange).

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1107223  autor: weissmann
 24 lis 2020, 20:24
Witam, niestety dzisiejsza aktualizacja S7 Edge (XEO) niebrandowanego, wyłącza VoLTE i WiFi Calling w nju :(
Przełożyłem kartę do identycznego S7 Edge, ale jeszcze niezaktualizowanego i tam VoLTE i WiFi Calling od razu się włączyło, czyli nie ma sensu nawet do nju pisać żeby zresetowali ustawienia sieci chyba.
Spróbuję zmienić soft na Orange(OPV), ponieważ też dostał poprawkę teraz, a jak nie zadziała, wrócę do wersji z marca gdzie wszystko działało.
Jakieś pomysły? W kilku miejscach, gdzie do tej pory pokazywało się Orange w telefonie, teraz jest nju, więc podejrzewam, że ktoś wrzucił profil dla nju, ale nie zaimplementował ustawień VoLTE i WiFi Calling dla niego...
 #1107232  autor: bed
 24 lis 2020, 23:32
Właśnie też mi przestało działać na S7 Edge...

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1107238  autor: weissmann
 25 lis 2020, 09:26
Ja właśnie wycofałem Odinem do poprzedniej wersji (ściągniętej z Sammobile), na razie walczę z wywalającą się apką od SMS/MMS.

Nie liczę, że Samsung to poprawi, albo Orange ich do tego skłoni, to jest raczej ostatnia aktualizacja dla tego modelu, poprzednia pojawiła się pół roku temu, więc...
Ostatnio zmieniony 25 lis 2020, 13:25 przez f0ku5, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz tuż pod nim
 #1107240  autor: klaudia123
 25 lis 2020, 10:21
muddy pisze:
23 lis 2020, 14:42
Sprawdziłem właśnie zawartość konfiguracji CSC XEO dla tego modelu (M11) - VoLTE i VoWiFi włączone jest dla operatorów: T-Mobile, Orange, nju, Play oraz Plus. Nie jest włączone dla Heyah i Cyfrowy Polsat.
Heyah nie jest traktowane jako T? W Xiaomi 9 4/64, ustawienia VoLte/WiFi, pojawiły się w menu po aktualizacji oprogramowania, nawet są aktywne tylko siec nie obsługuje...
Dla Nju jest to samo, ale mimo niby dostępności, usługi nie chcą się załączyć.
Play od włączenia śmigają...
 #1107242  autor: mirekm35
 25 lis 2020, 10:36
p2225 pisze:
23 lis 2020, 22:08
Macie może doświadczenie z numerami firmowymi w Play, ale nie w takich typowych taryfach dostępnych "normalnie"? (...) nie działa na nich VoLTE, a WiFi Calling wyklucza się z działaniem numerów wewnętrznych. O ile brak WiFi Calling można przeżyć, tak VoLTE wolałbym żeby działało. Żeby tego jeszcze było mało, to większość numerów nawet nie załącza zwykłego HD Voice.
Otóż niestety mam podobne doświadczenia. Jest to (zwłaszcza brak HD Voice) do tego stopnia dokuczliwe, że musiałem zastosować "obejście", które polega na... wypięciu numerów z centralki i przekierowywaniu na te numery połączeń przychodzących na numer główny (oczywiście wg schematu). Ma to oczywiście wady, bo nie da się skorzystać z możliwości centralki takich jak np. prezentacja numerem głównym, albo grupy numerów na które kieruje się połączenia przychodzące - ale przynajmniej nie kastruje się tych numerów z HDV, VoLTE i VoWiFi - dla połączeń wychodzących i przychodzących spoza centralki. No i oczywiście niestety - połączenia które zostaną przekierowane przez centralkę zestawiane są po 3G (zrzut z LTE) i jest brak HD Voice. Pisałem w tej sprawie do konsultanta z działu zajmującego się produktem (kontakt jest w panelu zarządzania centralką) i dostałem odpowiedź, że prace nad kodekami zostały zawieszone z uwagi na pandemię i konieczność zapewnienia bezawaryjnego działania usługi dla np. szpitali. Trudno powiedzieć czy to prawda czy tylko takie grzeczne "daj nam spokój".
 #1107246  autor: p2225
 25 lis 2020, 12:59
Dzięki za informacje. Też do nich napiszę i dam znać jeśli uzyskam jakieś informacje. Dobrze wiedzieć, że to nie tylko u nas jest taki problem i że Play wie o problemie.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1107257  autor: muddy
 25 lis 2020, 19:13
klaudia123 pisze:
25 lis 2020, 10:21
Heyah nie jest traktowane jako T?
W oprogramowaniu telefonów Samsung T-Mobile PL i Heyah mają osobne ustawienia.

MM
 #1107321  autor: munio
 27 lis 2020, 15:20
Dzisiaj negatywne zaskoczyłem się, że model Samsunga A31 nie ma wsparcia u Polskich operatorów w kwestii volte. Model świeży, prezentowany w tym roku i z automatu w przypadku Samsunga wziąłem to za oczywiste, że jest wsparcie. A tu po włożeniu karty negatywna niespodzianka. Dopiero już po zakupie weryfikować zacząłem listy operatorów odnośnie wsparcia, i faktycznie nie ma - suwak jest nieaktywny.
 #1107322  autor: lucash25
 27 lis 2020, 15:41
Czy u kogoś działa volte na którymś ze smartfonów oppo w T-mobile? Chodzi mi o serię A. Na nieoficjalnej stronie wspiera tylko Play.
 #1107323  autor: piotrzet
 27 lis 2020, 15:43
Na ten moment raczej nikt nie sprawdzał skoro nie ma ich na stronie lub po prostu wparcia brak.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
  • Strona 43 z 191
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 191
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 191