DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 44 z 45
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
 #1094742  autor: kozien70
 08 maja 2020, 11:18
Z duużym przymrużeniem oka traktowałbym dane z powyższej strony.
Np wg tej strony Galaxy A50 w ogóle nie obsługuje LTE Band 1 (czyli 2100) co jest nieprawdą, bo telefon nie dość, że obsługuje B1 to obsługuje je również w 2CA z B3, B7 lub B20. Miałem, testowałem - uprzedzając pytania.
https://cacombos.com/device?model=SM-A505F

Przestałem pisać na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1094794  autor: Pijo
 08 maja 2020, 21:28
kozien70 pisze:
08 maja 2020, 11:18
Z duużym przymrużeniem oka traktowałbym dane z powyższej strony.
Np wg tej strony Galaxy A50 w ogóle nie obsługuje LTE Band 1 (czyli 2100) co jest nieprawdą, bo telefon nie dość, że obsługuje B1 to obsługuje je również w 2CA z B3, B7 lub B20. Miałem, testowałem - uprzedzając pytania.
https://cacombos.com/device?model=SM-A505F
Wyglada na błędny eksport danych. Warto zglosić autorowi.
Typ prowadzący tę stronę jest niezłym wymiataczem radiowym. zdaje się, że robi w fińskiej Elisie.
Dla wersji LATAM jest ok - https://cacombos.com/device?model=SM-A505G
Możesz podać czy któryś jeszcze wpis wydaje ci się błędny?
 #1094796  autor: kozien70
 08 maja 2020, 21:40
Sprawdziłem wyrywkowo. Galaxy A5 2017 również wybrakowany o B1, a też obsługuje to pasmo.
https://cacombos.com/device?model=SM-A520F

Przestałem pisać na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1095566  autor: Athantor
 18 maja 2020, 23:06
Siemka, pytanie bardziej techniczne: czym się różni LTE MIMO Rank Indicator 3 od 4?

Service Mode samsunga:
ObrazekObrazek

Czy to MIMO 4x4 na więcej niż jednym paśmie? Na dwóch? Na więcej?
Czy RI może być większe od czwórki?

:-)
 #1095568  autor: kozien70
 18 maja 2020, 23:32
Nie ma to związku z ilością pasm.
RI 3 to MIMO 4x4 w trybie otwartej pętli, zaś RI 4 - w trybie zamkniętej pętli. Który z trybów się pojawi - zależy od konfiguracji sieci , warunków w eterze, prędkości przemieszczania się terminala itp. Zasadniczo w zamkniętej pętli jest lepszy w punktu widzenia wydajności. Wyższych trybów w naszym LTE nie zobaczysz. Są one związane np. z formowaniem wiązki, a tu już wchodzimy generalnie w techniki stosowane w morderczym 5G.

Przestałem pisać na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1095571  autor: Athantor
 18 maja 2020, 23:53
A czy open/closed loop to nie jest „Transmission Mode”, w service mode oznaczone jako „TM:4”?

Obrazek

W Playu zawsze wydaje się być „Closed loop spatial multiplexing” (TM:4), a RI się zmienia 1-4 pomimo to.

Takie coś znalazłem:
Obrazek

Tylko jak to się ma do faktu, że RI=3 to 4 strumienie? 🤔 A RI=4 to ile? 6 strumieni? 8?

:-)
 #1095572  autor: kozien70
 19 maja 2020, 00:11
Nie, nie. Nie sugeruj się nomenklaturą z tekstów technicznych, TM w Service Mode Samsunga nie jest równoznaczne z trybem MIMO. Np. w tej chwili u mnie TM jest równe 4 na karcie Plusa dla każdego bandu, a stacja Plusa nie ma MIMO 4x4 ani dla L1800 ani tym bardziej dla L900 :)
Nawiasem: żaden telefon nie obsługuje MIMO 4x4 dla pasm niższych, niż 1800.
W Service Mode Samsunga tryb MIMO zweryfikujesz tylko dla podstawowego pasma, aktualny tryb pokazuje parametr MIMO RI, zgodnie z moim wcześniejszym opisem.

Przestałem pisać na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1095885  autor: rogmaniek
 23 maja 2020, 15:04
Cześć. Chyba to najbardziej właściwy temat do mojego pytania.

Posiadam obecnie trzy Motki: One Vision, One Macro i G8. Na tej pierwszej (może z uwagi na Exynosa) działa agregacja pasm - załącza się LTE+ (oficjalne DL do 300 Mb/s). Niestety na G8 nie pojawia się LTE+ (a wg danych, na tym Snpadragonie, powinno być do 600 Mb/s DL). Podobnie nie działa agregacja pasm na Motce One Macro (wg strony Play max do 150 Mb/s DL, czyli raczej ten model nie ma agregacji, ale na oficjalnej stronie tego Mediateka jest jednak info o DL do 300 Mb/s).

I w związku z powyższym: czy da się wymusić jakoś agregację pasm? Zwłaszcza chodzi mi o Motkę G8, skoro oficjalnie specyfikacja umożliwia pobieranie do aż 600 Mb/s.

I jeszcze się zastanawiam, czy brak VoLTE i VoWiFi, na G8 i Macro, nie wynika też z tego, że ta agregacja się nie załącza. Oficjalnie te modele też mają wsparcie ww. technologii. Skoro P4 wspiera VoLTE w Motce G7 i G7 Power, miałem nadzieję, że chociaż na Motce G8 też będzie działać przede wszystkim VoLTE i może też VoWiFi.

Macie może jakieś pomysły? Na szczęście wszystko to powyższe działa na mojej Motce One Vision, gdzie mam główny numer Play. Ale - jak już wspomniałem - tam DL też jest niższy, niż wg specyfikacji w G8, czy G8 Power (bo to ten sam Snapdragon).

POZdrawiam*

O2- We're better, connected!
O2- see what you can do!
O2- together is better!
 #1095912  autor: 3G
 23 maja 2020, 23:23
1. To że jakiś procesor wspiera max. prędkość X nie oznacza, że telefon w niego wyposażony również ma X.
2. Nie, nie możesz wymusić agregacji. Ona po prostu albo jest, albo nie ma.
3. VoLTE i VoWiFi nie mają nic wspólnego z agregacją.

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1096629  autor: p2225
 05 cze 2020, 06:37
LG G6 z softem Orange. Jeżeli agregacja jest sumarycznie do 20 MHz włącznie, to nie pojawia się znaczek LTE+. Powyżej 20 MHz znaczek jest. Ok. Ponad miesiąc temu na pobliskiej stacji do LTE1800+LTE2100 odpalili LTE800. Przekroczono 20 MHz, bo jest agregacja 3x 10 MHz, więc powinnien być znaczek LTE+, ale... go nie ma. Agregując pasma na innych stacjach, ten sam zestaw daje ten znaczek. O co chodzi? Czy to sieć decyduje czy u klientów pojawi się znaczek LTE+?

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
 #1096633  autor: kozien70
 05 cze 2020, 08:21
A masz pewność, że 3CA z tej stacji faktycznie działa? Spotkałem się z przypadkami, że świeżo po uruchomieniu na stacji kilku pasm LTE service mode Samsunga niby pokazywało CA, ale wynik speedtest był identyczny jak na pojedynczym pasmie podstawowym, bez CA. Dopiero później stację dokonfigurowano i faktycznie widać było efekt CA. Opisywałem dawno temu na forum takie przypadki.
Może LG akurat wykrywa, że agregacja 3CA de facto jeszcze nie działa na tej stacji?

Przestałem pisać na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1096636  autor: 3G
 05 cze 2020, 08:38
kozien70 pisze:
05 cze 2020, 08:21
Spotkałem się z przypadkami, że świeżo po uruchomieniu na stacji kilku pasm LTE service mode Samsunga niby pokazywało CA, ale wynik speedtest był identyczny jak na pojedynczym pasmie podstawowym, bez CA. Dopiero później stację dokonfigurowano i faktycznie widać było efekt CA. Opisywałem dawno temu na forum takie przypadki.
Też tak miałem, np. w początkach dodawania L800 do stacji L1800. Ale ja wtedy miałem znaczek "LTE+", tyle, że to było na LG G4 jeśli dobrze pamiętam - on tego na pewno nie wykrywał, ale może G6 akurat umie :)

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1096640  autor: p2225
 05 cze 2020, 08:51
@kozien70 service mode pokazuje 3CA, a prędkości są ponad 130 Mb/s.

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
  • Strona 44 z 45
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45