DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 23 z 191
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 191
 #1094205  autor: Mixiorek
 01 maja 2020, 13:38
Jedna z zalet VoLTE. Jak czekam teraz na połączenie 4-8s to mam od razu reakcję, że coś jest nie tak...

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1094277  autor: ERA_GSM
 02 maja 2020, 08:40
kozien70 pisze:
28 kwie 2020, 16:55
T-mobile ma bardzo przestarzałą i ułomną platformę prepaid, nie pozwalającą na uruchomienie VoLTE/VoWiFi bez wymiany albo głębokiej i kosztownej modernizacji.
Orange swoją platformę prepaid wymieniło w 2013 roku. W chwili uruchomienia VoLTE była więc całkiem świeża i pozwalała na stosunkowo łatwe wdrożenie tych usług. Platforma T-mobile to muzealny zabytek.
jak to się wszystko zmienia-a swego czasu była to najnowocześniejsza platforma (camel) stąd np bezproblemowe uruchomienie roamingu w ERA tak tak który działał na zasadzie użytkowania jak w abonamencie , podczas gdy np w plusie.... gdy w simplusie na karte trzeba było wysyłać kody ekspresowe z numerem tel odbiorcy żeby zestawić połączenie :D
 #1094280  autor: Kryniczanin
 02 maja 2020, 10:50
Camel miał pierwszy simplus z tego co pamiętam, ale jakiś mocno ograniczony przez wyświetlanie stanu konta na wyświetlaczu bo na Callbacku działał roaming. Podobny problem był z sms-ami w simplusie bo po pięciu wysłanych przychodził sms żeby wyłączyć i włączyć telefon w celu aktualizacji stanu konta. To było jedno z pytań w 2001 w konkursie na 5-lecie Plusa który wygrałem z kilkoma osobami wtedy:-)

Era miała wtedy jeszcze bardziej ułomny system - pobierali po wysłaniu sms-a za 10 sztuk z góry.
 #1094347  autor: muddy
 03 maja 2020, 20:53
p2225 pisze:
01 maja 2020, 09:56
@bxx1 a mógłbyś sprawdzić przez ponad 3 dni samo VoLTE?
Około tydzień temu przełączyłem mojego Note8 na LTE Only w Orange abo i jak dotąd nie zauważyłem problemów z połączeniami wychodzącymi/przychodzącymi.

MM
 #1094448  autor: piotrzet
 05 maja 2020, 10:04
Jestem zaskoczony jak działa teraz przełączanie pomiędzy VoLTE, a VoWiFi i odwrotnie w T-Mobile. O ile z tym pierwszym nie było nigdy problemów o tyle z tym drugim jeśli telefon przeskoczył do VoLTE to dopóki nie zostało rozłączone połączenie do VoWiFi nie wrócił, a teraz działa to bez problemów. Cisza w słuchawce jest na około 1s.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1094561  autor: kozien70
 06 maja 2020, 13:08
Skoro VoLTE w ustawieniach ma włączone czyli widzi suwak opcji, to soft jest OK i telefon obsługuje tę usługę w Orange. I wcale nie musi to być XEO.
Dlatego pytam po czym rozpoznaje, że VoLTE nie działa. Być może chodzi o brak ikonki VoLTE, której w Orange nie ma. Kretyński wymysł francuskiej centrali wprowadzający zamieszanie.
 #1094564  autor: piotrzet
 06 maja 2020, 13:17
Myślałem, że w Galaxy może być tak samo jak w Xperiach. Tam suwak do VoLTE jest cały czas da się go nawet przesunąć a po chwili jeśli sieć nie ma VoLTE lub telefon nie obsługuje w danej sieci wraca na wyłączony. To samo jest z VoWiFi.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1094566  autor: kozien70
 06 maja 2020, 13:27
W Samsungach jest trochę inaczej(oczywiście nie zagwarantuję, że na każdym sofcie). Jeśli w telefonie jest karta sieci, którą soft obsługuje to suwak VoLTE jest widoczny. Oczywiście usługa może być dla danego numeru nieaktywowana po stronie operatora i wówczas włączenie samego suwaka w telefonie nic nie da. Trzeba dzwonić do BOKu. Czasem w takich przypadkach suwak jest widoczny, ale wyszarzony. Różnie bywa.
Piszę konkretnie o VoLTE. VoWiFi to inna bajka.
A Orange wprowadziło dodatkowe zamieszanie: nie ma u nich ikonki VoLTE w pasku. U pozostałych polskich opów ta ikonka jest, więc sporo ludzi zwłaszcza tych przechodzących z innych sieci stwierdza, że VoLTE w pomarańczy im nie działa, bo nie ma ikony.
 #1094570  autor: iphoneski
 06 maja 2020, 14:06
kozien70 pisze:
06 maja 2020, 13:27
A Orange wprowadziło dodatkowe zamieszanie: nie ma u nich ikonki VoLTE w pasku. U pozostałych polskich opów ta ikonka jest, więc sporo ludzi zwłaszcza tych przechodzących z innych sieci stwierdza, że VoLTE w pomarańczy im nie działa, bo nie ma ikony.
To w Samsungach nie ma ikony rodzaju transmisji podczas połączenia? W iPhone mam LTE na górnym pasku. Wystarczy zadzwonić do poczty głosowej i wiadomo czy jest czy nie ;)
 #1094575  autor: bxx1
 06 maja 2020, 15:56
Jest w samsungu ikona LTE+ i dwie strzałki transmisji,ale niema obok napisu VoLTE,jest ikonka ale tylko WiFi calling.Przeciez piszą,że to wina sieci nie samsunga.
 #1094577  autor: kozien70
 06 maja 2020, 16:10
@iphoneski - tak jak napisał @bxx1, ikona transmisji danych (LTE) a ikona VoLTE to dwie sprawy. W Tm, Play i Plusie przy aktywnej usłudze VoLTE masz w Samsungu w pasku u góry dodatkowo ikonę VoLTE. W Orange tej ikony nie ma. Jeśli masz np. wyłączoną transmisję danych to za Chiny nie rozpoznasz czy połączenie jest VoLTE czy nie. Pozostaje tylko np. Service Mode. A wszystko przez durną politykę Orange, które uznało, że w ich ustawieniach dla Samsunga ikonka VoLTE będzie wyłączona.
  • Strona 23 z 191
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 191
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 191