DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 20 z 191
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 191
 #1093388  autor: bxx1
 17 kwie 2020, 07:38
Możliwe że PEM.W Krakowie w lokalizacji gdzie pracuje,znacząco poprawił się zasięg LTE,dziwny zbieg okoliczności...Poprawiło się zaraz po świętach.
 #1093389  autor: iphoneski
 17 kwie 2020, 08:39
Dobrze wiedzieć, może faktycznie zwiększenie mocy pomoże w takich miastach jak Kraków, gdzie pokrycie jest dość dziurawe. Ja zawsze jade tam na dwie karty - jedna N, druga Play żeby mieć w miarę dobre warunki pracy.
 #1093390  autor: kozien70
 17 kwie 2020, 09:06
Mateusz7 pisze:
16 kwie 2020, 23:26

Warszawa jest prawdopodobnie po modernizacji, o której pisano w komunikatach prasowych
Piszę o Krakowie a nie Warszawie. Przeczytaj moją dyskusję parę postów wcześniej z @muddy.
@bxx1 - jaka sieć i rejon Krakowa?
 #1093391  autor: bxx1
 17 kwie 2020, 09:54
Sieć orange.Lokalizacja tj po między.ul wodna 2 i wielicka 28a- z tej lokalizacji bardzo mocno po świetach zaczęło siać lte2100.Mimo,że trzyma sie lte 2600 z wodnej rsrp100/105(2100 z wielickiej to rsrp70/80%)Po zejściu do piwnicy przeskakuje na wielicką 28a na lte2100 rsrp89/92%Wyniki przy agregacji w nocy miedzy 22 a 6 rano nie schodzą poniżej 100mb,a jest tam tylko 2100+1800.
 #1093392  autor: kozien70
 17 kwie 2020, 10:26
O widzisz, niedaleko ode mnie.Czyli faktycznie chyba się wzięli za optymalizację mocy/zasięgów, przynajmniej w Krakowie.
 #1093394  autor: bxx1
 17 kwie 2020, 11:28
Jeśli chodzi o rozmowy VoLTE to dzwoniąc z orange do plusa jest HD codec AMR_WB(16K).DL 12.650k,UL 12.650k.Na razie nie moge na nikogo trafić,żeby wyświetlił sie + obok HD😁
 #1093401  autor: muddy
 17 kwie 2020, 14:08
kozien70 pisze:
16 kwie 2020, 22:11
Dosłownie przed chwilą (ok. 22:00) wykonałem trzy połączenia między Galaxy A5 2017 (nju) <-> Galaxy S10+ (Orange), za każdym razem VoLTE 23.85kbps
Zrobiłem dziś dokładne testy między Note8 (XEO) Orange Abo i S10 (XEO) Orange Abo, obydwa w tym samym miejscu. Niestety, wnioski są całkiem inne: niezależnie od technologii VoLTE/VoWiFi, każde połączenie wychodzące z Note8 na S10 realizowane w AMR WB (przeważnie 23.85kbps), każde połączenie wychodzące z S10 na Note8 w AMR NB.
Teraz pytanie: wina telefonu, karty SIM czy sieci? :( Będę sprawdzał jeszcze inne kombinacje (zamiana kart SIM, inne Samsungi)...

MM
 #1093407  autor: kozien70
 17 kwie 2020, 15:37
Jakieś 15 minut temu miałem rozmowę między moim S10+ Orange a Galaxy A5 2017 nju. Obydwa telefony w zasięgu "naszej" stacji Kraków, Witosa. Ja z S10+ byłem w sektorze w stronę parku/placu zabaw, a A5ka była w domu, w sektorze w stronę Łużyckiej.
Mieliśmy VoLTE WB-AMR 23.85kbps.
Nie masz włączonych jakichś usług typu dodatkowa karta eSIM na tym samym numerze?
 #1093412  autor: muddy
 17 kwie 2020, 18:07
Dzięki za testy.
Owszem, mam e-sim w zegarku. Też już wpadłem na to, że jak zwykle niestandardowe usługi w Orange powodują kłopoty. Ile to ja się namęczyłem z Orange Extra Numer - co jakiś czas mój telefon mimo zasięgu był nieosiągalny ("nie ma takiego numeru"), nie pomagały oczywiście żadne restarty telefonu, dopiero "restarty" usługi po stronie Orange.
Do niedawna mimo e-sim kodek AMR WB w połączeniach przychodzących działał, nie jestem niestety w stanie przypomnieć sobie kiedy zauważyłem problemy, a że od kilku tygodni siedzę w domu to początkowo obwiniałem konkretną stację i jej obciążenie.
Zrobiłem już zgłoszenie technicznie, podając daty/godziny przykładowych połączeń oraz informację o dodatkowej karcie e-sim.

MM
 #1093420  autor: kozien70
 17 kwie 2020, 19:32
To masz już przyczynę braku WB-AMR. Na forum Orange jest cały wątek, jak to we Flex włączenie dodatkowej karty e-SIM na tym samym numerze powoduje zanik HD Voice przy połączeniach przychodzących. Są tam osoby, które zgłosiły problem do Orange i zachęcają, by inni też zgłaszali. Oczywiście spodziewaj się, że pierwsze odpowiedzi od operatora będą typu "proszę zmienić kartę sim" albo "zaobserwowaliśmy ostatnio zakłócenia sieci na Pana nadajniku, to na pewno to" i inne tego typu standardy. Zgłaszaj do bólu ;)
Też chciałem aktywować e-SIM do smartwatcha, ale cudem chwilę wcześniej przeczytałem o problemach z HD w takiej konfiguracji i póki co odpuściłem sprawę.
 #1093466  autor: bxx1
 18 kwie 2020, 20:21
Miałem telefon z niemiec,z polskiego numeru prepaidowego(też t-mobile(polska)zalogowanego do t mobile w de.Jak przez VoLTE jakość tragiczna brak znaczka HD.
 #1093467  autor: p2225
 18 kwie 2020, 20:31
W roamingu zagranicznym nie ma HD Voice do Polski. Z polskich sieci to chyba wymianę ma tylko Play z KPN Mobile, ale nie wiadomo czy dotyczy też roamingu.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1093474  autor: Mixiorek
 18 kwie 2020, 21:42
Właśnie dlatego za granicą staram się korzystać z WiFi Calling (jeżeli mam możliwość). Jakość połączeń. Oczywiście w strefach II i III również ceny.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1093477  autor: muddy
 18 kwie 2020, 23:00
kozien70 pisze:
17 kwie 2020, 19:32
To masz już przyczynę braku WB-AMR. Zgłaszaj do bólu ;)
Zawsze wiatr w oczy... Kiedyś byłem jednym z pewnie niewielu użytkowników usługi Extra Numer. Co kilka tygodni zarówno podstawowy, jak i ekstra numer przestawały być dostępne dla połączeń przychodzących. Wychodzące działały więc dopóki ktoś mi przy okazji nie powiedział że nie mógł się do mnie dodzwonić albo dopóki się nie zorientowałem że przez cały dzień jakoś dziwnie nikt nie dzwoni, nie wiedziałem że jest problem. Oczywiście nie wystarczał restart telefonu - trzeba było zgłaszać technikom. Zdarzyło się kilka razy, zaoszczędziłem trochę na abonamencie aż Orange rozwiązało problem (nawet dzwonili do mnie z techniki - byłem jedną z czterech osób w Polsce która miała "odpowiednią" kombinację usług powodującą taki efekt). Brak HD Voice to przy tym pikuś, sam jestem ciekaw ile im zajmie rozwiązanie tego problemu :-)

MM
 #1093480  autor: Mixiorek
 19 kwie 2020, 10:54
Zauważyłem pewną rzecz w Samsungach. Przy VoWifi jest możliwość włączenia tej usługi ale z ustawieniem priorytetu dla VoLTE lub VoWiFi czyli w teorii VoWiFi powinno wejść gdy nie ma sygnału sieci komórkowej. Niestety działa to mocno tak sobie. Telefon leżący w jednym w miejscu w dobrym zasięgu z ustawionym priorytetem na VoLTE siedzi w VoWiFi :/

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1093482  autor: p2225
 19 kwie 2020, 11:27
Na LG działa to dobrze, ale żeby nadać priorytet sieci komórkowej, należy najpierw odkryć ustawienia w Service Menu.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1093483  autor: kozien70
 19 kwie 2020, 11:37
@bxx1 - ustawianie priorytetu VoWiFi/sieć komórkowa jest dostępne na Samsungach tylko dla kart T-mobile. Orange (i z tego co pamiętam Play chyba też) postanowili nie dodawać tej opcji w swoich konfiguracjach.
Przy okazji: opcja ta działa tylko z VoLTE. Jeżeli będziemy w zasięgu 2G/3G to mimo ustawienia priorytetu na sieć komórkową i tak połączenia będą szły przez VoWiFi.
  • Strona 20 z 191
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 191
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 191