Właśnie jestem po rozmowie z konsultantem mbanku. Chciałem się upewnić, że to nie jest wina karty czy systemu transakcyjnego. Nie było żadnych żądań obciążenia karty ze strony Orange. po prostu z ajkiegoś powodu Orange nie pobiera opłaty z prawidłowo działającej karty. Szkoda, że ponad 3 doby od zgłoszenia problemu na czacie nikt się nie raczy tym zająć. Mam teraz trochę czasu, przejdę się do salonu, mam nadzieję, że uda mi się coś załatwić.
- Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Moderator: Moderatorzy
Regulamin forum:
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
Zadzwoń do banku i sprawdź czy masz ustawione limity ilościowe i kwotowe dla transakcji internetowych na karcie.
Matrin: gdyby to była fuszera, to bym się do tej sieci nie przeniósł. Sprawdź parametry karty płatniczej, może uaktualnij samą apkę Orange Flex. Sprawdź też kartę płatniczą z innego banku. Niemożliwa jest taka sytuacja, żeby nie można było poprawnie dodać karty płatniczej i żeby nie pobrało opłaty za 1 miesiąc planu, skoro twierdzisz, że środki były na saldzie. Przerabiałem to dwukrotnie - najpierw jako nowy numer z Orange - usługi aktywowały się w kilka minut i to z podpiętej karty płatniczej PREPAID. Drugi przypadek to MNP z abo Play i karta Visa z Banku Millennium. Również bez kłopotów.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Czytacie w ogóle posty, na które odpowiadacie? Po stronie karty/banku jest wszystko w porządku, pisałem o tym we wcześniejszych postach.
Byłem właśnie w salonie Orange, gdzie odmówiono mi jakiejkolwiek pomocy przekierowując na czat w apce. Gdy powiedziałem, że czat w apce nic nie pomógł to skierowano mnie na infolinię Orange, gdzie dowiedziałem się, że nie jestem klientem Orange tylko innego operatora o nazwie Orange Flex i mam sobie iść na ich bezużyteczny czat. Poirytowany wszedłem od razu po tych rozmowach do salonu innego operatora i złożyłem wniosek o przeniesienie numeru w najbliższym możliwym terminie tj. 08.01.2020.
W trakcie pisania tego posta dostałem sms, że Orange zgłosił problem z przeniesieniem mojego numeru i mój wniosek o przeniesienie został anulowany. No zaraz mnie szlag jasny trafi !!!
Byłem właśnie w salonie Orange, gdzie odmówiono mi jakiejkolwiek pomocy przekierowując na czat w apce. Gdy powiedziałem, że czat w apce nic nie pomógł to skierowano mnie na infolinię Orange, gdzie dowiedziałem się, że nie jestem klientem Orange tylko innego operatora o nazwie Orange Flex i mam sobie iść na ich bezużyteczny czat. Poirytowany wszedłem od razu po tych rozmowach do salonu innego operatora i złożyłem wniosek o przeniesienie numeru w najbliższym możliwym terminie tj. 08.01.2020.
W trakcie pisania tego posta dostałem sms, że Orange zgłosił problem z przeniesieniem mojego numeru i mój wniosek o przeniesienie został anulowany. No zaraz mnie szlag jasny trafi !!!
Orange Flex to co innego, więc jak w wypadku nju mobile nie załatwisz spraw w salonie Orange poza otrzymaniem nowej karty SIM. Tylko czat.
Wniosek został anulowany, bo numer, który przenosiłeś nie został aktywowany w Orange, jeśli go uruchomisz w aplikacji, wówczas numer zgłosi się w systemach Orange. Załatw sprawę z aplikacją, sprawdź czy masz aktualną wersję apki. Spróbuj dodać kartę płatniczą z innego banku lub fintechu. I tak niczym nie ryzykujesz.
Wniosek został anulowany, bo numer, który przenosiłeś nie został aktywowany w Orange, jeśli go uruchomisz w aplikacji, wówczas numer zgłosi się w systemach Orange. Załatw sprawę z aplikacją, sprawdź czy masz aktualną wersję apki. Spróbuj dodać kartę płatniczą z innego banku lub fintechu. I tak niczym nie ryzykujesz.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Przydałoby się dowiedzieć o przyczynę odrzucenia wniosku, jeśli masz jeszcze siłę
A czy ten przenoszony numer był kiedykolwiek wcześniej w Orange?
A czy ten przenoszony numer był kiedykolwiek wcześniej w Orange?
Jaki typ umowy podałeś nowemu operatorowi? Flex to prepaid, może popełniłeś błąd?
Tego się spodziewałem jeśli chodzi o salon. Oni ledwo co potrafią coś w prepaidzie zrobić (i też nie wszędzie), a co dopiero w nowej czysto internetowej ofercie.
Konsultantowi mBanku nie wierz i ile możesz sprawdź sam. Listę odrzuconych zapytań możesz sam sprawdzić w systemie internetowym przeglądając dane karty.
Tego się spodziewałem jeśli chodzi o salon. Oni ledwo co potrafią coś w prepaidzie zrobić (i też nie wszędzie), a co dopiero w nowej czysto internetowej ofercie.
Konsultantowi mBanku nie wierz i ile możesz sprawdź sam. Listę odrzuconych zapytań możesz sam sprawdzić w systemie internetowym przeglądając dane karty.
Sprawdziłem listę blokad i odmów sam, i zgadza się z tym co mówił konsultant mbanku.
Odbyłem kolejną jałową konwersację na czacie, podczas której konsultant twierdził, że dział techniczny odpisał, żebym ponowił próbę płatności bo dział techniczny zapewnia, że tym razem się uda. Oczywiście bez zmian. Następnie na pytanie dlaczego Orange blokuje przeniesienie mojego numeru do innego operatora, był łaskaw mnie okłamać, że nie blokują. Wkleiłem mu treść sms, na dowód, że udziela mi nieprawdziwych informacji, to się zaczął mętnie tłumaczyć, że on w systemie nic nie widzi. Normalnie jak w cyrku. A ja już czwarty dzień nie mogę wykonywać połączeń z własnego numeru.
Odbyłem kolejną jałową konwersację na czacie, podczas której konsultant twierdził, że dział techniczny odpisał, żebym ponowił próbę płatności bo dział techniczny zapewnia, że tym razem się uda. Oczywiście bez zmian. Następnie na pytanie dlaczego Orange blokuje przeniesienie mojego numeru do innego operatora, był łaskaw mnie okłamać, że nie blokują. Wkleiłem mu treść sms, na dowód, że udziela mi nieprawdziwych informacji, to się zaczął mętnie tłumaczyć, że on w systemie nic nie widzi. Normalnie jak w cyrku. A ja już czwarty dzień nie mogę wykonywać połączeń z własnego numeru.
Sprawdź w wykazie UKE do jakiego operatora jest przypisany Twój numer.
https://archiwum.uke.gov.pl/dostawca/index.php
Może to jest jakiś trop, jeśli chodzi o problemy z przeniesieniem. We wniosku o przeniesienie musi być, jako dawca, wpisana konkretna spółka z wykazu UKE. Trzeba pilnować pracowników salonu. Zdarzają się pomyłki, bo np. T-Mobile (jako biorca numeru) korzysta z jakiejś nieaktualnej bazy danych.
Link dostałam dzięki uprzejmości @Remington.
Ktoś kompetentny wreszcie się znalazł i rozwiązał problem. Pół godziny temu dostałem powiadomienie z apki mbanku o nowej operacji kartą, płatność poszła, aktywacja też i wszystko działa. Szkoda, że po 4 dniach próśb.
Udało się Ale skoro to trwało 4 dni, niewykluczone, że coś mogło to być związane z bankiem (przelewy między bankiem a operatorem płatności, który obsługuje Flexa), a operator nie mógł początkowo dostrzec problemu.
Ciekawostka: sprawdźcie kiedy Wasz bank księguje operacje np. pobrania opłaty za Plan lub Pass w wersji cyklicznej. Środki są zabierane i blokowane od razu (co przedłuży działanie usług w Orange Flex), a księgowane dużo później. W grudniu miałem obie transakcje - Plan za 25 zł + 5 zł cykliczny Music Pass zaksięgowane po tygodniu od ściągnięcia kasy z salda bankowego. W styczniu już 2go miałem wydatki zaksięgowane (kasa zabrana 31go grudnia).
Ciekawostka: sprawdźcie kiedy Wasz bank księguje operacje np. pobrania opłaty za Plan lub Pass w wersji cyklicznej. Środki są zabierane i blokowane od razu (co przedłuży działanie usług w Orange Flex), a księgowane dużo później. W grudniu miałem obie transakcje - Plan za 25 zł + 5 zł cykliczny Music Pass zaksięgowane po tygodniu od ściągnięcia kasy z salda bankowego. W styczniu już 2go miałem wydatki zaksięgowane (kasa zabrana 31go grudnia).
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Raczej wina była po stronie firmy, która obsługuje im te płatności. Zapewne to Blue Media, ale pewności nie mam, bo chyba tym się oficjalnie nie chwalili.
Co do szybkości rozliczeń, to oprócz zwłoki u operatora płatności, to zawsze VISA ma 1 dzień dłużej niż MC.
Szkoda, że @Matrin zignorował moje pytania ws. odrzuconych przenosin. Albo nie czytał uważnie .
Co do szybkości rozliczeń, to oprócz zwłoki u operatora płatności, to zawsze VISA ma 1 dzień dłużej niż MC.
Szkoda, że @Matrin zignorował moje pytania ws. odrzuconych przenosin. Albo nie czytał uważnie .
Widzę usilne wybielanie biednego operatora. Jakoś gdy sprawdzałem usługę na nowym numerze to płatności i aktywacja numeru były natychmiastowe. Dwa tygodnie później zmieniły się się zasady księgowania płatności i z "natychmiast" zmieniono na "4 dni"? I tylko u jednego klienta? No, na pewno.
Nie było żadnej mojej pomyłki na wniosku. Nie pamiętam czy ten numer był kiedyś w Orange, mam go już kilkanaście lat, mógł być. Wykazu UKE nie sprawdzałem, bo nie było takiej potrzeby, pisałem wyraźnie, że numer został skutecznie przeniesiony do Orange i do mnie można było się cały czas dodzwonić, tylko ja nie mogłem wykonywać połączeń, bo operator nie potrafił obciążyć prawidłowo podpiętej i działającej karty.
ps. testowych kilku złotówek nadal nie oddali.
Chyba nie czytasz uważnie. Oni nic Ci nie oddadzą, teraz musisz czekać aż blokada przeterminuje się w systemie mBanku.
Czyli we wniosku MNP faktycznie podałeś, że to numer prepaid?
Czyli we wniosku MNP faktycznie podałeś, że to numer prepaid?
Chyba jednak Ty nie czytasz uważnie. Gdy przed przeniesieniem numeru testowałem usługę to aktywacyjna złotówka wróciła na konto po około 1-2h. Teraz złotówki pobrane 04.01.2020 nadal nie wróciły. Ja tu widzę jakieś kółeczko adoracyjne ku chwale operatora, bo każdy próbuje mi udowodnić, że problemy są wynikiem mojego błędu lub banku, z którego korzystam. Możliwość, że operator ma zabugowany system widzę, że się nie mieści nikomu w głowie.
Odpowiem ponownie: TAK.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2020, 18:56 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie wpisów
Ja źle czytam? Chłopie, ile razy mam Ci pisać to samo? NIC oni Ci nie zabrali, ani grosza, NIC! To już chyba będzie trzeci czy czwarty raz. Masz na koncie blokadę kwoty i ta blokada wygaśnie. Wcześniej przysyłali anulowanie blokady, ale wystąpił problem, który tu opisałeś i wraz z nim przestali wysyłać te anulowania, więc blokada wisi i powisi tyle, na ile ustalił sobie bank - nie Orange.
Gdzie w powyższym jest sugerowanie "mojego błędu lub banku, z którego korzystam" i negacja "że operator ma zabugowany system" to ja nie wiem.
Gdzie w powyższym jest sugerowanie "mojego błędu lub banku, z którego korzystam" i negacja "że operator ma zabugowany system" to ja nie wiem.
Dobrze, że wreszcie się zgadzamy, że winę ponosi Orange.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2020, 22:13 przez Remington, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: off-top przeniesiony do wątku https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=89434
No i stało się, Play oddał numer i data przeniesienia ustalona na luty żeby zachować okres wypowiedzenia
Nowości: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... -parrotone
Za WP Pilot lubię ich jeszcze bardziej niż do tej pory
Za WP Pilot lubię ich jeszcze bardziej niż do tej pory