DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 11 z 11
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
 #1084907  autor: Remington
 04 gru 2019, 20:16
biala1991 pisze:
04 gru 2019, 20:06
TM chyba przyjęło strategię chowania głowy w piasek. Jeśli nie potrafią czegoś naprawić to grają na zwłokę licząc, że zniechęcony klient odpuści i wtedy mimo braku rozwiązania sprawa przestaje istnieć :)

Jednym tchem mogę wymienić kilkanaście firm będących w czołówce w swoich branżach, postępujących dokładnie tak samo. To niestety stało się normą, a jakość to rzadkość.

W Twojej wypowiedzi brakuje tylko, że często ten zniechęcony stanie się byłym klientem (choć w przypadku abo potrafią specjaliści z utrzymania potrafią na krótko zmienić wizerunek firmy o 360°). Utrata jednego szaraka ani trochę ich nie boli.
 #1084934  autor: biala1991
 05 gru 2019, 07:22
To że inne firmy postępują podobnie to jakby marna pociecha :) Problem jest, wszystko wskazuje na to, że TM nie robi nic żeby go rozwiązać a klient musi się z tym niedziałaniem jakiejś usługi pogodzić. Olewają tak totalnie, że nawet się nie wysilili na standardową spychotechnikę czyli: powiedzmy klientowi żeby wymienił kartę i niech spada :)
Simka jest bardzo stara więc faktycznie może być przyczyną ale ja tylko zgaduje. Na innym numerze z nową kartą był ten sam problem więc nie ma gwarancji, że wymiana uzdrowi sytuację
 #1085230  autor: -TACS-
 09 gru 2019, 09:35
Muszę powiedzieć, że problem już jakiś czas temu rozwiązano.

Według mnie w T-Mobile wszystko działało a teraz są jakieś trudne miesiące. Nie wiem czy to nie wynik pożaru od którego zaczął się ten wątek/temat na forum w którym teraz piszemy, ale u mnie faktem jest, że to wtedy internet bardzo zwolnił do superwonego, późnej na moment przyspieszył do takiego jak był, po czym zwolnił do średniego i taki już pozostał - jakoś dziwnie mityczne dociążenie sieci mające być wynikiem internetu na limit zbiegło się z pożarem. Ja nie wiem.

Tak czy inaczej celem odciążenia, sieć otworzyła wielu klientom opcję internetu światłowodowego i jednocześnie zapowiedziała modernizację całej sieci LTE, która działa zbyt wolno, począwszy od Warszawy dalej tam gdzie przeciążenia są większe. Chyba zbiegło się to z ustaleniami dotyczącym utworzenia spółki operatorów i Polskiego Funduszu Rozwoju (Skarb Państwa) mającej tworzyć sieć 5G w Polsce. Ktoś mógłby przypuszczać, że nie doinwestowano LTE, bo myślano, że to się już nie opłaca, bo szybko będzie 5G a za sprawą czynników zewnętrznych okazało się, że wcale nie tak szybko. W artykułach o modernizacji LTE podano, że w najbliższych latach większość danych będzie wciąż za pośrednictwem LTE.

Jeżeli 5G ostatecznie w końcu powstanie w tym kształcie to będzie to jedna sieć obsługiwana przez spółki należącej do operatów i państwa. Z jednej strony stworzy to paradygmat konkurowania ceną i jakością obsługi (o nie rozwiązywaniu reklamacji zapomnieć), ale z drugiej strony będzie jeden zasięg do wyboru, więc w razie czego nie będzie działało i już i nikt nie ucieknie to innej sieci na inne przekaźniki. Tymczasem to pieśń przyszłości i wciąż opłacalne jest inwestowanie w LTE.
 #1086182  autor: Remington
 23 gru 2019, 12:21
Pożar był nawet nie u nich, za to skutki dla klientów usuwali tygodniami. Sami przyznali, że lokalizacja była nietrafiona.

Chodzi o całokształt tego wydarzenia - pożar rzecz losowa, ale jego następstwa to było coś bez precedensu. Mnie zdziwiło, że nie mieli zapasowej lokalizacji, na którą by się przełączyli w przypadku niedostępności głównej serwerowni.
 #1086187  autor: jarekt
 23 gru 2019, 13:10
@Rem, ja to doskonale wiem, bo ten wątek (całkowicie na poważnie) ja założyłem (tym wpisem: viewtopic.php?f=62&t=128674&start=30#p1063984), tylko potem dorzucono dyskusję z tematu "[NetWorkS!] Rozbudowa i konfiguracja sieci Orange i T-Mobile" z wcześniejszymi datami i zostałem zdegradowany z roli twórcy do jakiegoś zwykłego postmana :(

Także wiem co i jak było, bo się nawet tym mocno interesowałem wtedy, a teraz to tylko żarty pozostały.

Ale ten pożar to nie była żadna losowa sprawa. W takich barakach/hurtowniach spożywczych z reguły się mocno nie grzeje (albo nawet wcale), co nawet jest korzystne dla przetrzymywanych tam produktów. Pracownicy jednak tam jacyś rano przychodzą na cały dzień. O tej porze roku (31 stycznia) zwykle nie jest ciepło w takim miejscu - to znaczy jest bardzo zimno.

Pracownicy dogrzewają się różnego rodzaju sprzętem: farelkami, słoneczkami/promiennikami, grzejnikami na gaz, itp.
Kilowaty energii czasami płyną przez przedłużacze, które działają spoko ale tylko do około 1000W, max 1500W (ale krótko), mimo że mają chiński "certyfikat" na 3800W (porządny grzejnik to minimum 2000W ciągnie). Podłączają czasami 2 takie grzejniki do jednego takiego przedłużacza. Dodatkowo czajnik 2000W na gorącą kawę czy herbatkę (zakładam, że zabezpieczenie przedlicznikowe to znacznie więcej jak 10A).

Czasami zostawiają grzejniki włączone na noc, żeby na rano chociaż trochę ciepło było przy "biurku"...
Robią to celowo, ale czasami po prostu zapominają je wyłączyć (tam, na wszystkich stanowiskach, pracują z reguły ludzie o niezbyt bogatej wyobraźni).

A te chińskie przedłużacze z oszukańczym "certyfikatem" na 3800W są zrobione z tak cienkich przewodów, że już przy 800-1000W zaczynają się bardzo mocno nagrzewać i działają jak drut oporowy w grzejniku/żarówce. Izolacja zaczyna się topić, potem dymić. W dodatku w tych chińskich przedłużaczach izolacja jest robiona z... łatwopalnych związków gumo-podobnych (to zresztą dotyczy prawie wszystkich chińskich produktów, które mają styczność z napięciem sieciowym 230V, ale najniebezpieczniejsze jest przy chińskich przedłużaczach).

W pewnym momencie ta "izolacja" osiąga temperaturę zapłonu i się normalnie zapala.

No i T-Mobile wybiera taką lokalizację na data center, gdzie pożar zimą to nic szczególnego...

Także ja nigdy nie widziałem w tym żadnego zdarzenia losowego tylko głupotę dziesiątek ludzi, z których żaden nie zablokował tej lokalizacji.
 #1086195  autor: Remington
 23 gru 2019, 15:58
jarekt pisze:
23 gru 2019, 13:10
@Rem, ja to doskonale wiem, bo ten wątek (całkowicie na poważnie) ja założyłem (tym wpisem: viewtopic.php?f=62&t=128674&start=30#p1063984), tylko potem dorzucono dyskusję z tematu "[NetWorkS!] Rozbudowa i konfiguracja sieci Orange i T-Mobile" z wcześniejszymi datami i zostałem zdegradowany z roli twórcy do jakiegoś zwykłego postmana :(

Dopisałem Twoją zasługę w komentarzu do pierwszego postu 😁

Dziwna sprawa, wątek o pożarze, ale pierwszy post miał tytuł Networks..., który nie przeniósł się na cały wątek. Nieodgadnione jest działanie PHPBB 😜
 #1086197  autor: jarekt
 23 gru 2019, 16:26
Dzięki - to taki skromny ale fajny prezent gwiazdkowy :)

PS. Takich tematów, które założyłem, a do których potem przeniesiono/doklejono posty z przeszłości (sprzed daty założenia takiego tematu) z innych tematów (w efekcie czego zmienił się niesprawiedliwie twórca tematu) mam więcej tutaj na Telepolis, no ale mówi się trudno.
  • Strona 11 z 11
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11