DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 402 z 408
  • 1
  • 400
  • 401
  • 402
  • 403
  • 404
  • 408
 #1083460  autor: habish
 08 lis 2019, 16:34
Informujemy, ze 14.11.2019r. zakonczy sie test uslugi Wi-Fi Calling+. Dziekujemy za wszelkie uwagi i komentarze, ktore byly dla nas bardzo cenne. Niebawem przeslemy informacje odnosnie uslugi komercyjnej. Pozdrawiamy Plus
 #1083488  autor: piotrzet
 08 lis 2019, 22:24
W Plusie nie będzie ani VoLTE ani VoWiFi przynajmniej na razie.
"Przedstawiciele spółki pytani o komercyjne wdrożenie w Polkomtelu usług takich jak VoLTE (Polkomtel w przeszłości testował tę usługę), czy WiFi Calling (od kilku lat trwają konsumenckie testy tej usługi w sieci Plus) stwierdzili, że „nie widzą zapotrzebowania klientów na takie usługi"
https://www.telko.in/grupa-cyfrowego-po ... 12-mln-sim

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1083553  autor: p2225
 09 lis 2019, 22:16
adziu82 pisze:
08 lis 2019, 16:30
Spoko, czekam na @kozien70, co on na to i jak to wytłumaczy.
Jeszcze tak myślałem, może by free na kartę włożyć do rutera ( Sony Z ) i spróbować na Galaxy a70 zrobić połączenie wi-fi calling.
Ale tam nie mogę włożyć tej abonamentowej, bo będzie na pewno.
Tam musi być druga karta prepaid z Orange.
A nie mam.
Ale od czego macie mnie? :mrgreen:
Nju na kartę w Maxcom MK241 podłączony do 3G Vodafone i robiący za hotspot dla LG G6 z Orange Free na Kartę. LG G6 w trybie samolotowym z włączonym WiFi. Efekt? Rozmowy pięknie zestawiane i prowadzone bez problemów. Czas zestawiania połączenia z numerem Trójki PR - 3 sekundy. :wink:

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
 #1083587  autor: kozien70
 10 lis 2019, 12:33
@p2225 - czyli scenariusz, który opisałem jednak działa? I to na dodatek z prepaid jako internetem mobilnym? To dobra wiadomość :-)
@adziu82 - nie ufaj do końca temu, co pokazuje billing. Skoro miałeś tryb samolotowy z włączonym jedynie wifi, to rozmowa musiała iść przez WiFi Calling. W bilingu mogą być bzdury. BTW póki co polscy operatorzy nie oferują VoLTE w roamingu żadnej obcej sieci.
@adziu82, @p2225 - dzięki za testy.
 #1083595  autor: Kryniczanin
 10 lis 2019, 13:28
VoWIFI orange działa też w takim wypadku - przed granicą włączamy tryb samolotowy i korzystamy tylko i wyłącznie z VoWIFI za granicą. Zalogowanie się karty do partnera roamingowego włącza blokadę korzystania z VoWIFI.
 #1083604  autor: p2225
 10 lis 2019, 16:02
U mnie billing pokazuje rozmowy jako zrealizowane po WiFi Calling, czyli zgodnie z stanem faktycznym.

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
 #1083630  autor: loker
 10 lis 2019, 21:20
piotrzet pisze:
08 lis 2019, 22:24
W Plusie nie będzie ani VoLTE ani VoWiFi przynajmniej na razie.
„nie widzą zapotrzebowania klientów na takie usługi"
Coś w tym jest - kogo ze znajomych nie zapytam nie kojarzy tych usług, mając nowy telefon z VoLTE nawet nie czuje różnicy, nie dostrzega znaczka na ekranie. Więc prawdziwe jest stwierdzenie, że klienci nie są zainteresowani. Problem w tym, że wiedza zatrzymała się na zasięg jest, zasięgu nie ma oraz, że LTE to szybki internet. Operatorzy i np. Ministerstwo Cyfryzacji nie dbają o edukację społeczeństwa.
Inna sprawa - recenzje - aparat(y), procesor, RAM, gry.... a nic o VoLTE oraz Wi-Fi Calling się nie wspomina.
 #1083633  autor: piotrzet
 10 lis 2019, 21:25
Klienci nie są zainteresowani dopóki przez jakiś czas nie korzystają z usługi, a później ktoś im wyłączy i wtedy różnice usłyszą.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1083653  autor: Kryniczanin
 11 lis 2019, 06:20
Klienci nie są zainteresowani dopóki przez jakiś czas nie korzystają z usługi, a później ktoś im wyłączy i wtedy różnice usłyszą.
Musiałbyś HD Voice wyłączyć by większa grupa zaczęła jęczeć.
 #1083693  autor: mp107
 11 lis 2019, 16:18
loker pisze:
10 lis 2019, 21:20
piotrzet pisze:
08 lis 2019, 22:24
W Plusie nie będzie ani VoLTE ani VoWiFi przynajmniej na razie.
„nie widzą zapotrzebowania klientów na takie usługi"
Coś w tym jest - kogo ze znajomych nie zapytam nie kojarzy tych usług, mając nowy telefon z VoLTE nawet nie czuje różnicy, nie dostrzega znaczka na ekranie. Więc prawdziwe jest stwierdzenie, że klienci nie są zainteresowani. Problem w tym, że wiedza zatrzymała się na zasięg jest, zasięgu nie ma oraz, że LTE to szybki internet. Operatorzy i np. Ministerstwo Cyfryzacji nie dbają o edukację społeczeństwa.
Inna sprawa - recenzje - aparat(y), procesor, RAM, gry.... a nic o VoLTE oraz Wi-Fi Calling się nie wspomina.
Brak zainteresowania Wi-Fi Calling dla mnie również jest niezrozumiały. Przecież wciąż słychać/widać osoby narzekające na kiepski zasięg sieci komórkowej, a ta technologia jest legalnym (w przeciwieństwie do montowania "na własną rękę" repeaterów) i dość tanim lekarstwem na tego typu problemy (o ile "trójkąt" hardware - oprogramowanie - sieć komórkowa to obsługuje). Ale tutaj przydałoby się informować użytkowników. Oni sami wiedząc, co tracą, dostrzegaliby jego brak, co może zmotywowałoby sieci komórkowe, producentów smartfonów do szerszej implementacji Wi-Fi Calling.

Jednak w kwestii VoLTE, jakby tak spojrzeć na temat nieco z boku, naszła mnie taka myśl - kto nie "siedzący" w tematyce telekomunikacji spodziewałby się, że telefon/smartfon obsługujący LTE może nie obsługiwać rozmów przez LTE? A tak można logicznie wnioskować. Szkoda, że jest inaczej.
Praktycznie jedyną możliwością, aby ktoś zauważył brak obłsugi VoLTE (może poza "nową" ikonką VoLTE, o ile jest widoczna) jest to, że w czasie rozmowy "spada prędkość dostępu do sieci".
  • Strona 402 z 408
  • 1
  • 400
  • 401
  • 402
  • 403
  • 404
  • 408
  • 1
  • 400
  • 401
  • 402
  • 403
  • 404
  • 408