DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 300 z 308
  • 1
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 308
 #1082563  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 19:07
Sorry za mały offtop, ale w temacie o LG G7 raczej odpowiedzi nie otrzymam. Czy u was w G7 też występuje problem z VoLTE i VoWiFi? Podczas pierwszej konfiguracji telefonu po odebraniu go z serwisu ( głośniczek do rozmów nie wytrzymał głosu moich rozmówców i postanowił się popsuć) miałem włożoną kartę T-Mobile na kartę i tam w opcjach sieci komórkowych widniał suwak połączeń po LTE ( oczywiście pomimo suwaka ustawionego na pozycję włączone usługa nie działa w prepaid T-Mobile). Po włożeniu karty sim Orange byłem zdziwiony bo VoLTE i VoWiFi które kiedyś działało na tym telefonie nie działa. Zacząłem kombinować w ustawieniach z przywróceniem ustawień sieci do domyślnych i nie pomogło. Ostatecznie zdecydowałem się na reset do ustawień fabrycznych z włożoną kartą sim Orange i po tym działaniu usługi działały wzorowo. Po włożeniu karty sim T-Mobile suwak z połączeniami przez VoLTE zniknął. Spróbowałem odwrotnie i zresetowałem telefon do ustawień fabrycznych z kartą sim T-Mobile to z powrotem w T-mobile wrócił mi suwak z połączeniami VoLTE, ale po włożeniu karty sim Orange już go nie było. Co ciekawe w Orange suwak do włączania VoLTE i VoWiFi znajduje się w ustawieniach połączeń zaś w T-Mobile w zakładce "sieci komórkowe". Zna ktoś sposób by ciągle nie resetować telefonu do ustawień fabrycznych by móc przetestować jak się zachowuje VoLTE i VoWiFi w Orange kiedy na co dzień korzysta się z usług T-Mobile? Zależy mi by ewentualnie jak T-Mobile uruchomi VoLTE ( tak wiem, nadzieja matką głupich, że to zobaczę w pre-paidzie :lol: :lol: ) to zauważyć. Czy tylko mój egzemplarz ma ten problem?

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082564  autor: p2225
 20 paź 2019, 19:29
Spróbuj w dialerze wpisać kod *#546368#*710# W menu, które się pojawiło wejść w Field Test -> GPRI VoLTE/VoWiFi -> UX i zaznaczyć przynajmniej 1, 3 i 4 opcję. Pozwoli to na wyświetlenie opcji pod VoLTE/VoWiFi w ustawieniach. 2 opcja da Ci znaczek "HD Voice" podczas rozmowy. Problem w tym, że po każdym uruchomieniu telefonu będziesz musiał od nowa zaznaczyć te opcje. VoLTE/WiFi Calling powinny działać już wtedy domyślnie, tylko nie będzie odpowiednich opcji w ustawieniach.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082569  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 20:04
p2225 pisze:
20 paź 2019, 19:29
Spróbuj w dialerze wpisać kod *#546368#*710# W menu, które się pojawiło wejść w Field Test -> GPRI VoLTE/VoWiFi -> UX i zaznaczyć przynajmniej 1, 3 i 4 opcję. Pozwoli to na wyświetlenie opcji pod VoLTE/VoWiFi w ustawieniach. 2 opcja da Ci znaczek "HD Voice" podczas rozmowy. Problem w tym, że po każdym uruchomieniu telefonu będziesz musiał od nowa zaznaczyć te opcje. VoLTE/WiFi Calling powinny działać już wtedy domyślnie, tylko nie będzie odpowiednich opcji w ustawieniach.
Dzięki, zrobiłem tak jak mówiłeś to przy włożonej karcie T-Mobile przeniosło mi suwak z "sieci komórkowych" do ustawień połączeń, ale przy Orange ( przy zmianie karty sim i nie wyłączaniu telefonu i tak ustawienia z tej zakładki się resetują więc od nowa zaznaczyłem) nic to nie pomogło. Przy cofnięciu telefonu do ustawień fabrycznych z włożoną kartą Orange usługi VoLTEi VoWiFi ruszyły bez łaski, ale przy T-Mobile i tak jak pisałeś po zaznaczeniu tych opcji suwak do włączania połączeń po LTE się w ogóle nie pojawia.
Co zauważyłem przy wejściu w Field Test -> IMS Setting pojawia mi się napis "not supported" w zależności do tego który operator został włożony jako drugi po resecie telefonu do ustawień fabrycznych np: Kiedy pierwszą kartą po resecie do fabrycznych jest T-Mobile to wtedy jestem w stanie wejść w IMS Setting i normalnie to działa, potem wkładam Orange i już występuje komunikat "not supported" i odwrotnie kiedy pierwszą kartą jest Orange to normalnie tam można wejść a potem jak wkładam T-Mobile to już "not supported"

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082571  autor: p2225
 20 paź 2019, 20:13
Może trzeba dłużej pokorzystać z danej karty żeby system "zaciągnął" inne ustawienia?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082572  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 20:18
Próbowałem. Niestety to nie działa. Nawet dzwoniłem do Orange by zrestartowali mi usługi bo byłem pewny, że to po ich stronie coś się wysypało :lol: . Tak mi się zaczęło dziać jak telefon wrócił z gwarancji. Właśnie mija miesiąc od odbioru telefonu. W notatce od serwisanta mam informację, że zaktualizowali w smartphonie system do najnowszej wersji i mi się zdaje, że tu jest pies pogrzebany. Telefon z wolnego rynku

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082574  autor: p2225
 20 paź 2019, 20:30
Spróbuj w GPRI -> ePDG -> IKEEditor dać "ResetToDefault". To samo w zakładce "Mapcon".

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082575  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 20:46
Niestety nic nie zmienia. Jest komunikat, że "Done!", ale na nic to wpływu nie ma

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082735  autor: iphoneski
 22 paź 2019, 21:28
Sprawdziłem dziś jak zachowuje się VOLTE Play przy zrzucie do 3G. U mnie działa to poprawnie - chyba 4 połączenia przerzucone i żadnych problemów, jedyne co zauważyłem to takie delikatne pryknięcie w głosie rozmówcy trwające może ułamek sekundy. Swoją drogą szybko mnie przerzucali, sygnał może nie był jakiś super ale test Netflix pokazywał coś ok 30 mega a rozmowa w FaceTime audio szła w LTE.
 #1082746  autor: zwariowany.kurczak
 23 paź 2019, 09:54
Pytanie do znawców: czy jest szansa iż Orange, przy wprowadzaniu 5G jako Non-standalone na sieci 4G, będzie zmuszone włączyć SMS/MMS po WiFiCalling? Może jest to jakaś część standardu?
 #1082755  autor: iphoneski
 23 paź 2019, 13:16
A co ma wspólnego jedno z drugim?
Przy okazji
Jak wyglądają zrzuty z VOLTE do 3G w Orange? Są jakieś problemy czy działa normalnie?
 #1082761  autor: dagonPL
 23 paź 2019, 15:07
Wraz z powrotem EVS w Play, całkowicie zniknął u mnie problem braku głosu w pierwszych sekundach połączenia VoLTE Play => VoLTE Play. Oby tak pozostało. Niestety dalej mam problem z połączeniami do Orange, nie słychać mnie dobre kilka sekund po drugiej stronie, ja słyszę od poczatku. Nie wiem czy problem leży po stronie fioletowych czy pomarańczowych. Jutro wyłącze VoLTE i potestuję więcej konfiguracji

Twitter @FonRuchalFest
 #1082762  autor: dagonPL
 23 paź 2019, 15:22
iphoneski pisze:
22 paź 2019, 21:28
Sprawdziłem dziś jak zachowuje się VOLTE Play przy zrzucie do 3G. U mnie działa to poprawnie - chyba 4 połączenia przerzucone i żadnych problemów, jedyne co zauważyłem to takie delikatne pryknięcie w głosie rozmówcy trwające może ułamek sekundy. Swoją drogą szybko mnie przerzucali, sygnał może nie był jakiś super ale test Netflix pokazywał coś ok 30 mega a rozmowa w FaceTime audio szła w LTE.
Testuję to codziennie od grubo ponad miesiaca i wniosek mam jeden....loteria. W jednej lokalizacji działa bez problemu w 100% zrzutów do 3G tak jak np. u mnie w pracy, trudny teren, zakład przemysłowy, dużo stali, tuneli itp.- jest możliwość testowania.Kilka kilometrów dalej już nie działa i przerywa połaczenie , w jeszcze innej raz tak raz tak. Nie znalazłem żadnej zależności. Pozostaje czekać na lepszy konfig sieci.
Btw na Twoje 4 połączenia przypada ponad 200 moich :mrgreen:
Jakiś czas temu też byłem przekonany ze działa bez zarzutu, jednak trzeba potestowac w różnych miejscach.

Twitter @FonRuchalFest
 #1082769  autor: Kryniczanin
 23 paź 2019, 18:08
Panowie mam dla Was propozycję jak macie dual sim z VOLTE to w jeden slot włóżcie abonament głosowy Play a w drugi kartę internetową np. internet elastyczny.

Slot z kartą głosową zrzuca bardzo szybko do 3G po pogorszeniu zasięgu a slot z kartą internetową trzyma LTE do rozłączenia połączenia - działa dokładnie tak jak T-Mobile w VoLTE koniec LTE - koniec rozmowy.
 #1082788  autor: goral2099
 23 paź 2019, 23:14
Dziś przysiadłem na chwilkę do tematu Redmi note 8 pro i playowego VoLTE/VoWiFi. A więc VoWiFi na tej karcie, było aktywowane wcześniej w LG G4. Po wpisaniu w dialerze kodów *#*#86583#*#* i *#*#869434#*#*, w menu testowanie (*#*#4636#*#*), w zakładce inf. o telefonie1 przełączniki od VoLTE i VoWiFi są nieaktywne i nie można tych opcji włączyć. Ale za to pojawiły się przełączniki ww. opcji w ustawieniach kart SIM. Po ich włączeniu pojawił się znaczek VoLTE i połączenia po LTE działają. Niestety po WiFi już nie. Po wybraniu "stan IMS" w *#*#4636#*#* okazuje się, że VoLTE jest dostępne, a VoWiFi niestety nie. Po pobieżnym rozpoznaniu tematu wygląda na to, że wszystko da się uruchomić, ale będzie to wymagało dłuższego posiedzenia. W każdym razie VoLTE da się uruchomić w Xiaomi w mniej więcej minutę, więc żegnam się z a2 i wracam do Play. :)
 #1083215  autor: piotrzet
 04 lis 2019, 16:27
Trochę ciekawostek o VoWiFi w Play.

-prawie co trzeci klient PLAY może korzystać z Wi-Fi Calling (ma odpowiedni telefon i ofertę)
-w ciągu miesiąca wykonujecie ponad 8 milionów połączeń
-trwają one łącznie ponad 360 tysięcy godzin
-rekordzista w ciągu zaledwie jednego miesiąca wykonuje 130 godzin rozmów po Wi-Fi Calling

https://blogplay.pl/2019/11/kilka-slow- ... i-calling/

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1083249  autor: Pabloz
 05 lis 2019, 11:00
Ciekawe jak wyglądają statystyki dla VoLTE. BTW, od razu widać, że Sylwerski wrócił... Mam nadzieję że blog Play trochę odżyje.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
  • Strona 300 z 308
  • 1
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 308
  • 1
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 308