DAJ CYNK
  • Tu można pisać o wszystkim w jakikolwiek sposób - ale bez używania wulgaryzmów i obrażania innych.
Tu można pisać o wszystkim w jakikolwiek sposób - ale bez używania wulgaryzmów i obrażania innych.

Moderator: Moderatorzy

 #1082385  autor: kwrobel6
 17 paź 2019, 21:06
Witam Mam pewien problem i nie wiem co może być dokładnie przyczyną mam internet z t-mobile a dostałam nowy router Huawei ten który jest teraz w ofercie i tak jutro mam 100 gigabajtów internetu które formalnie nie jest do wykorzystania się robią przelewy i tak dalej I ogólnie tego laptopa Korzysta tylko mama Pewnego dnia do mnie dzwoni że ma czerwony wykrzyknik przy zasięgu zadzwoniła do t-mobile a okazuje się że ma wyczerpany pakiet 100 GB zaczęli to wszystko sprawdzać i okazuje się że zazwyczaj w godzinach nocnych między 2:00 a 3:00 w nocy są pobierane jakieś dane przez ten internet nikt oczywiście o tej godzinie z laptopa w domu nie korzysta a pobierania średnio są raz w tygodniu właśnie między 2:00 a 3:00 i zazwyczaj są wielkości od 20 do 30 GB nigdy wcześniej nie miałam takiej sytuacji nie mam bladego pojęcia co może być przyczyną router jest oczywiście chroniony hasłem hasło na pewno nie zna nikt inny obudź mnie i mamy Zresztą mama nawet nie potrafi ściągnąć nic samodzielnie jutro będę jechać tam bo nie miałam kiedy będę sprawdzać czy czasem nie jest ktoś podpięty aczkolwiek wątpię. Zeskanuje antywirusem i laptopa i router. Ale gdyby ktoś mógł mi nasunął jakikolwiek powód żebym miała ciężko chodzić bo bo tak jak mówię nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się to poza tym no czerpanie pakiet 100 giga w przeciągu dwóch tygodni No to naprawdę trzeba dużo ściągać
 #1082386  autor: Remington
 17 paź 2019, 21:17
Skoro raz w tygodniu to wskazywałoby na aktualizacje Windowsa. Zużycie jest duże, więc zapewne też jakieś backupy się robią z komputera i telefonu.

Problem ograniczy zaznaczenie w ustawieniach połączenia WiFi (na każdym podłączonym urządzeniu osobno), że jest to połączenie taryfowe.
 #1082391  autor: kwrobel6
 17 paź 2019, 21:56
No właśnie wiem na 100% że nie była to aktualizacja Windowsa to zdążyłam sprawdzić na szybko dzisiaj. Zapomniałam wspomnieć że laptop na noc jest wyłączany, jedynie router funkcjonuje 24h

A no i w tym tyg było dopiero raz w poniedziałek, wcześniej z tego co mama mi napisała, po tym jak konsultant tmobile sprawdził jej konto takich połączeń i zużycia większej ilości danych było więcej w ubiegłym tygodniu coś 3 albo 4 i zawsze między 2-3 w nocy
Ostatnio zmieniony 17 paź 2019, 22:35 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: połączenie wpisów
 #1082394  autor: Remington
 17 paź 2019, 22:38
kwrobel6 pisze:
17 paź 2019, 21:56
No właśnie wiem na 100% że nie była to aktualizacja Windowsa to zdążyłam sprawdzić na szybko dzisiaj.

Tego nie da się na szybko sprawdzić. W historii widać tylko zainstalowane aktualizacje, a mogą być oczekujące, w trakcie pobierania itp.
kwrobel6 pisze:
17 paź 2019, 21:56
Zapomniałam wspomnieć że laptop na noc jest wyłączany, jedynie router funkcjonuje 24h

Zaplanowane aktualizacje same uruchamiają laptopa, po czym go wyłączają. Można rano nic nie zauważyć.

Jeśli nie laptop, to backup czegoś innego.
 #1082395  autor: kwrobel6
 17 paź 2019, 22:59
Nie jest to aktualizacja na 100% ostatjie aktualizacje jakie komputer sam wykonał były 4 września. Nie wiem zastanawiałam się czy może być to wirus? Jeśli wykorzystał mi 100gb transferu na aktualizację wywalił by mi komunikat o braku miejsca na dysku, wolnego miejsca miałam tam jakiejś 55gb
 #1082428  autor: maniek357
 18 paź 2019, 11:07
Dla pewności jednak zmieniłbym hasło do WiFi na jakiś długi, losowy ciąg znaków z wielkimi, małymi literami, cyframi i znakami specjalnymi (są w sieci generatory). Druga sprawa, skoro nikt w nocy nie korzysta, to można router włączać tylko na dzień.
 #1082448  autor: kwrobel6
 18 paź 2019, 14:19
Zaczęłam sprawdzac jak wygląda to zuzycie danych. Okres rozliczeniowy jest na 5 dzień każdego miesiąca, i widać że już w dniu świeżego transferu pojawia się duże zuzycie oczywiście w godzinach nocnych i tak 5 dni z rzędu ściągając w sumie no już liczę na okrągło 70Gb!! Na laptopie aktualizacji nie było jak już wspominałam, bo puszczam je poprostu ręcznie (mamę denerwowaly wyskakujące komunikaty o aktualizacji, albo że nagle sam jej się wyłączył... Nevermind) wiem że router także aktualizuje swoje oprogramowanie no ale bez jaj nie na 70Gb. Wcześniej nie było takiego problemu a internet jest już no któryś rok ten sam, laptop też ma już ponad 3 lata. Router jest jedynie nowy, dokładnie od 04.09.2019. Na szybko przegladnelam wrzesień i pierwsze większe zuzycie jest już 05.09.2019 o godzinie 3:15 na 3.1Gb i średnio codziennie lub co 2 dzień powtarzają się większe ilości GB. Hasło zmienilam w razie czego, wygenerowlam je przez program wiec nie jest jakies banalne. Okres od 5.10.2019 do dziś rozpisalam sobie w tabelce no ale nie mam jak tutaj umieścić teho zdjęcia. Ewentualnie na maila czy jak. Dziwi mnie poprostu że taki problem się pojawił w momencie kiedy za przedłużenie umowy dostaliśmy nowy router.
 #1082515  autor: marcin19883
 19 paź 2019, 14:12
Sprawa jest prosta do rozwiązania. Odłączyć wszystko od wifi. Po kolei testować, podłaczając pojedyńczo urządzenia z przerwami kilkudniowymi i obserwować zużycie na modemie/routerze w statystykach.
 #1082516  autor: kwrobel6
 19 paź 2019, 14:49
marcin19883 pisze:
19 paź 2019, 14:12
Sprawa jest prosta do rozwiązania. Odłączyć wszystko od wifi. Po kolei testować, podłaczając pojedyńczo urządzenia z przerwami kilkudniowymi i obserwować zużycie na modemie/routerze w statystykach.
Dokladnie tak zrobiłam wczoraj na wieczor i niedługo jadę do mamy sprawdzic czy było zuzycie czy nie.
 #1082517  autor: marcin19883
 19 paź 2019, 16:32
kwrobel6 pisze:
19 paź 2019, 14:49
Dokladnie tak zrobiłam wczoraj na wieczor i niedługo jadę do mamy sprawdzic czy było zuzycie czy nie.
W telefonach z Androidem, masz sekcje Użycie danych. Zapisz sobie przed snem ile masz zużyte. Rano wstajesz i sprawdzasz różnice :-) Gdzieś coś musi wysyłać/pobierać dane.
 #1082540  autor: darekka
 20 paź 2019, 12:23
Moja rada-zamiast jeździć w tę i z powrotem aby obadać zużycie danych polecam instalacje na komputerze mamy program TeamViewer i drugi u siebie w telefonie/kompie i po zdalnym połączeniu się bez wychodzenia z domu można wszystko posprawdzać pracując zdalnie na pulpicie komputera mamy dokładnie tak samo jak fizycznie przed nim siedząc.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1082546  autor: Karlos20
 20 paź 2019, 15:17
Pierwsza opcja: aktualizacja Windowsa.
Druga opcja: aktualizacja routera, a raczej jej próba. Sprawdź ustawienia na stronce konfiguracyjnej HiLink routera - Domyślnie router ma włączoną opcję aktualizacji oprogramowania routera w godzinach nocnych między godz 2 a 3.
Aby sprawdzić dostępne opcje, wchodzimy na stronę routera:
192.168.8.1. Następnie klikamy na Ustawienia. Logujemy się wpisując "admin" w polu loginu i hasła, o ile nie ustawiono inaczej. Klikamy na Ustawienia Systemu i odznaczamy odpowiednie opcje.
Jeśli i to nie pomoże, pogrzeb w ustawieniach systemu Windows, przy "dziesiątce" można o tydzień opóźnić aktualizacje systemu operacyjnego. Sprawdź też urządzenia podpięte do Twojego routera wifi.
 #1082548  autor: Remington
 20 paź 2019, 16:02
@Karlos20
autorka wie na 100%, że to nie Windows, choć bez sprawdzenia w rejestrze się tego nie stwierdzi, widocznie tam sprawdzała. Ja w to powątpiewam, dlatego nadal stawiam na Windowsa oraz ewentualnie jakieś backupy.
 #1082549  autor: Karlos20
 20 paź 2019, 16:31
Zasugerowałem też sprawdzenie ustawień routera Huawei, a wiele ich urządzeń ma identyczny interfejs z poziomu przeglądarki internetowej.