DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 297 z 308
  • 1
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 308
 #1081796  autor: Marek_G
 07 paź 2019, 22:51
Wcześniej pisaliście, że wam działa WiFi Calling innych sieci na brandowanych Samsungach.
Mam Samsunga A8 (2018) z brandingiem Play (PRT) oraz najnowszym softem i jak pisałem kiedyś, próbowałem w nim uruchomić WiFi Calling na karcie Play i Orange. Oczywiście Play zadziałało a Orange nie.
Dzisiaj w ręce wpadł mi Samsung A9 z brandingiem Orange (OPV) z wgranym najnowszym softem więc skorzystałem z okazji sprawdzenia jak to w końcu jest z tym WiFi Calling. Włożyłem kartę Orange do niego i bez problemu aktywowałem usługę. Potem zamieniłem miejscami kary SIM, Play-owa poszła do A9 a Orange-owa do A8. W żadnym WiFi Calling nie zadziałał. Czyli wygląda na to, że nie każde, nawet dość nowe brandowane modele Samsungów nie mają wgranego kompletu ustawień polskich operatorów.

Jeszcze ciekawiej miałem z Xperią 10 z brandingiem Play i nową kartą tej sieci. Aktywować nie dało się ani SMSem ani przyciskiem w ustawieniach. Dopiero przełożenie do Samsunga A8 oraz aktywowanie na nim pomogło i WiFi Calling zaczęło działać na Xperii.
 #1081812  autor: patrix-83
 08 paź 2019, 09:07
Ktoś z was mnie pytał, bodajże spotify we wcześniejszych podstronach tego wątku jak mi się sprawuje VOLTE i VOWIFI po przeniesieniu z Play do T-mobile.
Powiem tak - nie żałuję tej decyzji, to był strzał w 10. Jestem 3 miesiąc w T i w końcu przestałem mieć jakiekolwiek problemy z VOLTE i VOWIFI i ogólnie z połączeniami głosowymi jeśli chodzi o Kraków i okolice w przeciwieństwie do Play. A i internet osiągam w niektórych miejscach KRK w prędkości do 100mb/s lub ponad 100mb/s w telefonie przy agregacji pasma LTE rzecz jasna (Huawei P30 Lite).

Play jak widać z powyższych wpisów nadal nie ogarnął problemów z VOLTE i VOWIFI a minęło już sporo czasu i jak widać problemy się nawarstwiają jeśli chodzi o te 2 usługi.

P.S. Bardzo podoba mi się usługa TANDEM którą sobie aktywowałem w T a której oprócz jeszcze Orange FLEX nie ma żadna inna sieć w PL.
 #1081813  autor: piotrzet
 08 paź 2019, 09:43
No popatrz, a jak był start tych usług w Play to wszystko działało idealnie, a w T-M nie.
A tandem czasem nie wyklucza działania VoLTE i VoWiFi?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1081824  autor: patrix-83
 08 paź 2019, 11:58
piotrzet pisze:
08 paź 2019, 09:43
No popatrz, a jak był start tych usług w Play to wszystko działało idealnie, a w T-M nie.
A tandem czasem nie wyklucza działania VoLTE i VoWiFi?
BOA T i salon T w ktorym aktywowalem TANDEM ostrzegali mnie ze TANDEM sie wyklucza z VOLTE i VOWIFI ale u mnie dziala caly czas jedno i drugie od ponad miesiaca a faktury sa prawidlowe 😁
 #1081828  autor: kozien70
 08 paź 2019, 12:26
Obydwie usługi działają na obydwu kartach? Bo może w praktyce chodzi o to, że nie działają na tej drugiej.
 #1081840  autor: patrix-83
 08 paź 2019, 13:51
kozien70 pisze:
08 paź 2019, 12:26
Obydwie usługi działają na obydwu kartach? Bo może w praktyce chodzi o to, że nie działają na tej drugiej.
Tak, obydwie usługi VOLTE i VOWIFI dzialaja na obu kartach TANDEM od samego poczatku :)

Zle sprecyzowalem poprzedniego posta-BOA T i salon T uprzedzily mnie że z usługą TANDEM usługa VOLTE i VOWIFI "MOŻE" nie działać ale nie powiedzieli że "NA PEWNO" nie bedzie bo dopytywalem o to bardzo dokladnie ich.
 #1081987  autor: Alienus
 10 paź 2019, 22:33
Taka ciekawostka. Kupiłem Mate 20 PRO i okazało się że Orange (nju abo) nie obsługuje tego modelu w zakresie Volte i Vowifi. To stwierdziłem że przeniosę się do T-mobile abonament. Ale jak zobaczyłem ceny obecnych abonamentów bez telefonu to przeszedłem próbnie do Play. Na szczęście do oferty na kartę. Piszę na szczęście, bo już drugiego dnia nie byłem w stanie wykonać połączenia przez Volte z komunikatem "serwer niedostępny" :D Musiałem zrestartować słuchawkę. Nigdy u żadnego operatora czegoś takiego nie widziałem.... Ostatni raz byłem w play gdzieś na początku ich działalności. I widzę że dużo się nie zmieniło ;) Jak się sytuacja będzie powtarzać to zmykam do magentowych dusigroszy ;)
 #1082004  autor: piotrzet
 11 paź 2019, 09:01
Niestety ale z tego co można przeczytać w tym wątku jakość usług VoLTE/VoWiFi w Play ostatnio spadła. O ile na samym początku działało to perfekcyjnie i Play stawiany był za wzór to teraz tak nie jest.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1082020  autor: piotrzet
 11 paź 2019, 13:51
Z tego co pamiętam to ludzie nie tylko z Huawei mają problem. Informacje z tego wątku. Są ogólnie problemy z tymi usługami w Play.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1082033  autor: Marysiateki
 11 paź 2019, 18:01
marcin19883 pisze:
11 paź 2019, 13:36
piotrzet pisze:
11 paź 2019, 09:01
jakość usług VoLTE/VoWiFi w Play ostatnio spadła
Wszystko ma się dobrze, tylko jakość na Huaweiach spadła.
Ja na Samsungu S8+ odczuwam spadek jakości w VoLTE, więc nie tylko na Huaweiach spadła 😎
 #1082048  autor: marcin19883
 11 paź 2019, 22:49
Marysiateki pisze:
11 paź 2019, 18:01
Ja na Samsungu S8+ odczuwam spadek jakości w VoLTE
Jak to sprawdziłeś? na ucho? Nie czegoś takiego jak spadek. Jest albo nie ma Volte.
 #1082054  autor: Kryniczanin
 12 paź 2019, 05:19
Ikonka mu na pomarańczowo świeci:-)

Wybaczcie - nie mogłem się powstrzymać :-)
 #1082058  autor: kozien70
 12 paź 2019, 07:48
Oczywiście, że jest spadek jakości połączeń VoLTE w Play.
Po pierwsze od jakiegoś czasu nie działa kodek EVS, który akurat Galaxy obsługują. Piszę o tym (nie tylko ja) od dłuższego czasu. Nie każdy ma dębowe ucho - ja akurat odbywałem sporo długich rozmów w tej technologii i bez EVS słyszę wyraźną różnicę na minus.
Po drugie w trakcie rozmów VoLTE często miewam ostatnio momenty ciszy, gdy jedna ze stron przez parę sekund nie słyszy drugiej.
A dodatkowo wczoraj kilka dropów przy fallbacku z VoLTE do 3G.
Zanim wyśmiejecie innych swoimi "wyszukanymi" żarcikami, pomyślcie że nie u każdego Play działa tak wybitnie jak w Gowidlinie czy Tyliczu.
Jakość połączeń VoLTE w Play pogorszyła się ostatnio i to znacznie.
 #1082066  autor: spotify
 12 paź 2019, 11:06
patrix-83 pisze:
08 paź 2019, 09:07
Ktoś z was mnie pytał, bodajże spotify we wcześniejszych podstronach tego wątku jak mi się sprawuje VOLTE i VOWIFI po przeniesieniu z Play do T-mobile.
Powiem tak - nie żałuję tej decyzji, to był strzał w 10.
Zgadza się. To ja pytałem ponieważ jeden z Tylicza twierdził, że w TM nie da się rozmawiać i nie ma H/O do 3G.
Cieszy mnie to, że jesteś zadowolony
P.S. Bardzo podoba mi się usługa TANDEM którą sobie aktywowałem w T a której oprócz jeszcze Orange FLEX nie ma żadna inna sieć w PL.
O jakim tandemie jest mowa? Jak w NJU czy to coś całkiem innego?
kozien70 pisze:
12 paź 2019, 07:48
Oczywiście, że jest spadek jakości połączeń VoLTE w Play.
Nie tylko jakości połączeń. Od dłuższego czasu mam problem z wykonaniem połączenia na Play z Orange i TM. Albo długo czekam na sygnał połączenia albo nie mam go w ogóle. I muszę ponawiać połączenie
 #1082095  autor: Tomaszfraczek
 13 paź 2019, 01:04
spotify pisze:
12 paź 2019, 11:06
patrix-83 pisze:
08 paź 2019, 09:07
Ktoś z was mnie pytał, bodajże spotify we wcześniejszych podstronach tego wątku jak mi się sprawuje VOLTE i VOWIFI po przeniesieniu z Play do T-mobile.
Powiem tak - nie żałuję tej decyzji, to był strzał w 10.
Zgadza się. To ja pytałem ponieważ jeden z Tylicza twierdził, że w TM nie da się rozmawiać i nie ma H/O do 3G.
Mam iPhone’a 11 Pro Max i na becie iOS 13.2 ustawienia operatora T-Mobile.pl 39.0. Wg mnie i VoLTE i VoWifi działają super w miejscowościach, w których spędzam najwięcej czasu: Wadowice i Kraków, ale prawda jest taka, że nie ma HO do 3G i nawet infolinia techniczna to potwierdza... choć bardzo chcą wprowadzić :)
 #1082102  autor: loker
 13 paź 2019, 10:27
Nadal EVS w Play nie działa.
Wysłałem zgłoszenie, na co poprosili o wersję oprogramowania telefonu. Wysłałem i od tej pory cisza.
 #1082122  autor: kozien70
 13 paź 2019, 18:15
Tomaszfraczek pisze:
13 paź 2019, 01:04
Mam iPhone’a 11 Pro Max i na becie iOS 13.2 ustawienia operatora T-Mobile.pl 39.0. Wg mnie i VoLTE i VoWifi działają super w miejscowościach, w których spędzam najwięcej czasu: Wadowice i Kraków, ale prawda jest taka, że nie ma HO do 3G i nawet infolinia techniczna to potwierdza... choć bardzo chcą wprowadzić :)
Really? :D
Naprawdę infolinia techniczna potwierdza brak fallbacku rozmowy z VoLTE do 3G w T-mobile? :lol:
Pokaż im ten filmik i spytaj, co na nim widać ;-) Nagrałem go specjalnie dziś.
https://youtu.be/vOBy7wiGMic

Nie wiem, może to wina iPhonów (ja mam Galaxy S10+). Może w południowej Polsce coś jest nie tak z konfiguracją, choć bywam w Krakowie, Nowym Sączu i nigdy tam nie zauważyłem szczególnych problemów.
 #1082125  autor: Tomaszfraczek
 13 paź 2019, 19:02
Dzięki! Pokażę im to, może to jakiś problem iPhone’ów, ale rzeczywiście u mnie jest zawsze tak, że rozmowa ciągnie się na LTE do upadłego i potem ją po prostu urywa, nie spada do 3G. Mam nawet maila od nich w tej sprawie. Jeśli rzeczywiście nie masz nic przeciwko, to im to wyślę do wyjaśnienia, czemu iPhone zachowuje się w taki sposób, a na Samsungu wszystko śmiga :/
  • Strona 297 z 308
  • 1
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 308
  • 1
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 308