DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1081467  autor: Rodess
 03 paź 2019, 12:37
Cześć, mam problem z sieci Tmobile z rozmowami w telefonach huawei - rozmówca w ok 1/3 rozmów mnie nie słyszy / słyszy nie wyraźnie / słyszy buczenie / syczenie / występują skoki głośności i w ciągu 1 minuty rozmowy wszystko się przeplata tj parę sekund słychać OK, parę sekund zakłóceń przez co nie da się rozmawiać.

Co dziwne testowałem na całej masie sprzętu przez iphony po samsungi, asusy i inne i na każdym usługa działa wzorowo, volte, vowifi włączone czy nie to wszystko działa.

Niestety na huawei (dokładnie to p10 lite) nie ważne czy volte włączone czy nie, vowifi to samo, obecnie zgodnie z zaleceniem serwisu obie rzeczy wyłączone i występują ciągle zakłócenia - nie da się rozmawiać.
Ustawienia fabryczne i inne takie nic nie pomagają, telefon jest po 4 wizytach w serwisie, 2 razy miał wymienianą płytę główną, kilka razy wszystkie mikrofony, anteny i wszystko co się da, serwis mówi że według nich wszystko OK, wychodzę z serwisu dzwonię i już w 2 rozmowie występują zakłócenia, obecnie tel po raz 5 wylądował na to samo w serwisie. Na czas naprawy dostałem telefon zastępczy huawei p9 lite i jest to SAMO albo nawet i gorzej bo tutaj to praktycznie 1/2 albo nawet 3/4 rozmów jest zakłóconych, wkurzyło mnie to do tego stopnia że przerzuciłem się na mój stary, zniszczony asus, ledwo się trzyma, obudowa uszkodzona itd, ale rozmowy działają idealnie!
Huawei dał nawet powerbanka w ramach przeprosin, z tmobile jak się kontaktowałem to cały jednorazowy rabat 5 zł dostałem, bo mają zgłoszenie techniczne i na razie nie wiedzą co z tym zrobić i mam czekać.

I tutaj moje pytanie co proponujecie zrobić w tej sytuacji, łącznie w tmobile 4 numery, 3 działają idealnie, 4 działa bardzo dobrze na każdym sprzęcie tylko nie na huawei. Jeszcze bym zrozumiał wadliwą sztukę itd, ale TO SAMO jest na innym ich telefonie czyli tel zastępczy który w porównaniu do mojego nie jest brandowany i nawet nie obsługuje volte i vowifi. Zostało mi jeszcze prawie 2 lata umowy z tmobile i nie wiem co mogę zrobić, do tej pory nie było żadnych problemów, ok rok używałem huawei i też problemów nie było, a od pewnego czasu (kilka miesięcy) jest ten problem, z tym że ostatnio znacząco się pogorszyło, tj kiedyś było raz na parę rozmów zakłócenia to to olewałem, bo może kiepski zasięg itd, ale teraz ? NIE da się korzystać z tel. Ja rozmówców słyszę bardzo dobrze, ale oni mnie ciągle źle słyszą, nie ważne czy rozmawiam normalnie przez tel czy głośnomówiący czy zestaw bezprzewodowy w samochodzie - wszędzie zakłócenia. Sieć ustawiałem nawet na sztywno tylko 2G i też były zakłócenia i jeszcze raz napiszę to się dzieje tylko na huawei!
A jeśli chodzi o rozmówców to nie ważne czy z tmobile, czy z innej sieci, czy tel stacjonarny - wszędzie ten sam problem.
Pozdrawiam
 #1081479  autor: pakierhakierxd
 03 paź 2019, 14:12
Też myślę że to wina karty sim ,spróbuj wymienić ;)
używam 4 sieci i w żadnej nie mam takich problemów pomimo tego nawet że w domu mam mega słaby zasięg każdego operatora ;)

Pozdrawiam :)
 #1081480  autor: Rodess
 03 paź 2019, 14:14
Jakiś czas temu była wymieniana i działało OK, teraz jak pisałem jest w asusie, celowo kilkanaście połączeń testowych wykonanych i wszystko git, a na huawei ... szkoda gadać

Ale też tak już myślałem jeszcze raz się udać do tmobile i jeszcze raz sim-kę wymienić. Z tym, że nie bardzo rozumiem jak karta SIM może mieć wpływ na jakość części rozmów na telefonach 1 producenta, a na wszystkich innych działać OK.

APN są identyczne na każdym z tel, roaming off, volte off , vowifi off

Na prawdę skończyły mi się już pomysły, kartę SIM wymienię tak czy inaczej jak tylko tel wróci z serwisu, ewentualnie może sam tmobile zaproponuje taką wymianę w związku z otwartym zgłoszeniem technicznym.

PS A co do zasięgu to problem występuje niezależnie od lokalizacji, ale nawet w domu, w centrum miasta gdzie z okna widzę nadajnik tmobile i zasięg jest b. dobry to zakłócenia występują. Co radzicie jeszcze poza kolejną wymianą SIM ?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2019, 14:17 przez Rodess, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1081484  autor: Rodess
 03 paź 2019, 14:19
Testowałem przez kilka min to nie zauważyłem zakłóceń, także też coś mi się wydaje że znowu coś z kartą SIM, jak w poprzednim poście wspomniałem wymienię ją ponownie jak tylko odzyskam tel (bo teraz na asusie i tak połączenia są OK :P)

Ale właśnie tego nie potrafię zrozumieć jak karta SIM miała by wpłynąć na problemy z 1 konkretną marką tel.
 #1081488  autor: Rodess
 03 paź 2019, 14:37
Ale możesz mi wytłumaczyć jak w 1 telefonie karta może być w 100% sprawna i wszystko działa, a w 2 telefonie zakłócenia ?

Tego na prawdę nie jestem w stanie zrozumieć, bo według mnie jak karta jest niesprawna to niezależnie od telefonu, a tu taki "zbieg okoliczności" że same huawei źle działają.
 #1081491  autor: iphoneski
 03 paź 2019, 14:57
Może w ich telefonach jest jakoś inaczej skonstruowany slot na karty? Różne rzeczy z kartami się dzieją, np mi kiedyś na iPhone nie czytało numeru telefonu a wszystko inne działało.
 #1081989  autor: Alienus
 10 paź 2019, 22:54
Myślę że temat karty jest najbardziej prawdopodobny. Od lat używam telefonów huawei bo świetnie radzą sobie w miejscach ze słabym zasięgiem gdzie często przebywam. Jeśli chodzi o tematy radiowe to to jest IMO lider na rynku.
 #1082164  autor: Rodess
 14 paź 2019, 10:09
Czekałem aż telefon wróci z serwisu dlatego nie odpowiadałem, a więc tak:
-karta SIM wymieniona na nówkę
-telefon wrócił 5 raz z serwisu, tym razem nic nie wymienili i stwierdzili, że telefon "został profesjonalnie przetestowany i wszystko działa zgodnie ze standardami huawei" czyli nie potwierdzili usterki
-odebrałem telefon, wiadomo na początku ustawienia fabryczne więc volte i vowifi włączone - występowały problemy w czasie rozmów, więc wyłączyłem volte, vowifi, na tel rozmówcy dla pewności też wyłączone i ? No tak dalej problem z rozmowami, tylko na telefonach marki huawei i tylko na tym 1 numerze. Z tym, że zdarza się rozmowa gdzie słychać idealnie, a jest taka, że się rozłączamy i próbujemy do siebie oddzwaniać, bo pomimo wielokrotnego powtarzania nie da się mnie zrozumieć. Nawet specjalnie wymieniłem się tel i kartą na chwilę ze znajomym, żeby zobaczyć jak mnie faktycznie słychać i znajomego który rozmawiał przez mój telefon i moją kartę SIM było słychać fatalnie, większości rozmowy nie byłem w stanie zrozumieć albo musiałem się domyślać co do mnie mówi, za to on przez jego sony słyszał mnie idealnie czyli, że tak powiem rozmówcy nie ściemniają, faktycznie słychać mnie fatalnie! (gdy oczywiście rozmawiam przez swojego huawei i swoją kartę SIM)

Co jeszcze mogę zrobić ?
 #1086874  autor: Rodess
 01 sty 2020, 13:16
Reklamacje w tmobile, huawei i kolejne wizyty w serwisie. Oczywiście serwis huawei twierdzi że wszystko działa OK, więc żadnych reklamacji mi nie uznają. Tmobile z kolei opiera się na info z serwisu huawei, więc nic z tego nie wynikło, bo przecież wiadomo, że serwis producenta zawsze będzie twierdził, że sprzęt działa idealnie.

Jedynie co skutecznie pomogło to .... wymiana telefonu na inny-poddałem się, dość tego szmelcu. Nigdy więcej huawei
 #1086888  autor: marcellove
 01 sty 2020, 18:34
Mój znajomy miał ten sam problem ale w sieci Play,po nawiązaniu do niego połączenia był bardzo słabo słyszalny. Problem zniknął po zmianie telefonu z Huawei P10 Lite(3 letni) na P10 Lite(fabrycznie nowy).

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #1087716  autor: Ajgor96
 10 sty 2020, 20:06
Mam dokładnie tak samo. Huawei p9, kilka abonamentów w T-Mobile, tylko jeden numer tak ma, karta wymienia, serwisy były odwiedzane. Dalej ten problem występuje. Nikt nie umie go naprawić.
 #1088089  autor: Anulek
 15 sty 2020, 18:57
Ja również miałam taki sam problem z huaweii p10lite, w grudniu wymieniłam na huaweii P30 lite i na początku było git a teraz to samo co w twoim telefonie, wczoraj wymieniłam w salonie T-mobile kartę sim i parę połączeń spoko fajne rozmowy, a na wieczór jeszcze gorzej niż było. Przekładam kartę sim do męża samsunga działa rewelacja, jego kartę sim do tego huaweii P30lite także super rozmowy, zmieniam z powrotem karty na swoje miejsca i po ok.5-10 min znowu zakłócenia, ja słyszę osobę z którą gadam a ona przerywane rozmowy, szlag mnie trafia, już myślałam żeby znowu wymienić kartę sim ale to znowu koszt 39zł.
Teraz mam do ciebie pytanie : skąd miałeś tamten telefon?
Ja poprzedni telefon dostałam z T-mobile online za 99zł- dzwonił facet że kończy się umowa i oczywiście najlepsza oferta jego i się zgodziłam, teraz znowu po dwóch latach wzięłam od nich za przysłowiowe "grosze" huaweii P30lite i jest to samo?
Moja siostrzenica na huaweii p20pro - jest git - zakupiony w wymoderowano, siostra ze szwagrem również jakiś huaweii p30pro zakupiony w jakimś sklepie i wszystko działa bez zakłóceń, i tak sobie myślę, czy oni w t-mobile nie mają jakiejś "czarowanej" partii żeby na święta w promocji wymieniać ze starego na nowy model?
Chyba, że te P30 lite - z nazwą lite są jakiegoś gorszego sortu?
Bo już sama nie wiem
Ostatnio zmieniony 15 sty 2020, 20:52 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: nazwa sklepu nie ma nic do rzeczy
 #1088111  autor: Rodess
 15 sty 2020, 22:37
Huawei też z tmobile....

Teraz fon wrócił do obiegu w rodzinie go używają i .... raz na jakiś czas oczywiście znowu zakłócenia

Tylko najgorzej jak to udowodnić tmobilowi ? albo huawei ? Jak odrzucają reklamacje itd bo według każdego serwisu wszystko jest OK (no jasne jak sam włączę tel i 5 min pogadam to pewnie też wszystko będzie OK, więc w sumie się nie dziwie, że nie mają jak sprawdzić. Tylko co z tym zrobić ? Bo tel dalej nie spłacony, a ja już używam innego, bo nie wytrzymałem z nim.
 #1092475  autor: batoggrzes534023
 29 mar 2020, 15:16
witam nie bede zakladal nowego tematu bo moj problem jest podobny... posiadam model p10 lite z custom romem .w tmobile oferta na karta telefon automatycznie przelacza sie na zasieg 3g gdy jest lte i ludzie moga do mnie dzwonic normalnie na 2 kartach abonamentowych czy moze to byc wina karty ?
 #1095277  autor: Siemislaw81
 14 maja 2020, 19:24
Mam ten sam problem w sieci TMobile.

Telefon Huawei P20 dual sim.

Karta służbowa TMobile idealnie, prywatna TMobile dramat... 90% rozmów muszę przerwać bo mnie rozmówca nie rozumie.

Reklamację w TMobile... Wszystko ok.

Wymiana karty, reset telefonu... Problem jest dalej...
Zamieniałem sloty, nic to nie daje, dalej to samo.

Jakieś pomysły?
 #1097343  autor: darekka
 14 cze 2020, 15:52
Dziś wysłałem email do BOA T-mobile w sprawie tych problemów i w kilka minut oddzwoniono do mnie z propozycją dosyałania nowych SIMek oraz z informacją o wprowadzeniu zmian na kontach celem usunięcia tych problemów. Osoba z, którą rozmawiałem dośc kompetentna i mająca już kilka razy styczność z tą usterką ale bez świadomości szerszego problemu posiadaczy simek T-mobile i telefonów HUAWEI. Ponoć nowe SIMki i te zmiany w systemie mają ostatecznie usunąć problemy.

Jak ktoś się jeszcze z tym boryka zalecam napisanie emaila do BOA.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D