DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1079845  autor: mkethael
 04 wrz 2019, 17:29
Cześć,

Mam pewien problem z wykorzystaniem danych w Orange, kontaktowałem się z operatorem w tej sprawie, ale nic nie pomogli (o tym później).

Posiadam ofertę na abonament "Smart Plan Wspólny" z współdzielonym pakietem danych 22.5 GB. Pod plan są podpięte trzy numery (mój główny, żony i mojej mamy).

Poza wspólnym pakietem są również jakieś dodatkowe pakiety po 2GB na numer.

W każdym razie - przez ostatnie trzy miesiące do mojej faktury zostawała doliczana opłata 10zł za przekroczenie pakietu danych i kupno dodatkowego pakietu (pakiet schodkowy). Ok, zdarza się, mogłem przekroczyć limit. Jednak po kolejnym razie postanowiłem to zweryfikować. Okazało się, że (dziwnym trafem) pakiet danych kończył mi się zawsze w nocy zaraz przed nowym okresem rozliczeniowym. Przypadek? Po trzech takich miesiącach wyłączyłem automatyczne doliczanie pakietu. Sytuacja jednak bez zmian - w ostatni dzień okresu rozliczeniowego pakiet się skończył, a internet spowolnił do prędkości nie nadającej się do użycia. Co ciekawe, specjalnie sprawdziłem ilość danych i dzień wcześniej miałem jeszcze 5 GB do wykorzystania, które nagle zniknęły.

Sprawdziłem szczegółowe użycie danych w aplikacji mój orange. Kolejna ciekawostka - większość danych jest używana praktycznie codziennie w nocy między 3 a 6 rano. Nie muszę chyba dodawać, że nie jest to prawda (dodatkowo w tych godzinach telefon zawsze jest podłączony do wi-fi, żadne aktualizacje się nie pobierają przez dane).

Jeśli chodzi o użycie danych z poziomu telefonu, w ostatnim miesiącu użyłem 7GB, żona koło 3GB, mama sporadycznie. Jakim cudem daje to 22.5GB według Orange?

Kontaktowałem się w tej sprawie z BOK, jedyną odpowiedzią było to, że szczegółowy wykaz jest na fakturze.

Spotkał się ktoś z czymś takim w Orange? Jest to delikatnie mówiąc podejrzane.