DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1079244  autor: panceusz
 26 sie 2019, 15:39
Cześć.
Witam wszystkich fachowców i proszę o porady.
Mam kilka osób w rodzince /nietechniczne,starsze/, którym chce pomóc zarządzać numerem na odległość. Moje pytanie brzmi:
-czy w Orange mogę utworzyć konto aby nie musiał przychodzić sms weryfikacyjny bo przecież nie będe miał fizycznego dostępu do tego aparatu
i jakie dane będe mi do tego potrzebne (gdzieś wyczytałem że pesel czy coś)
-to samo w Playu - jak to wygląda
 #1079256  autor: darekka
 26 sie 2019, 19:56
Polecam sieć Play i jej submarki-wszystko ogarniesz przez aplikacje mobilną lub Play24, smsy z kodami do aktywacji usług mogą przychodzić na Twój numer w innej sieci. Doładowania zrobisz również zdalnie, terminy ważności kont, pakietów, aktywacje usług i pakietów itp sprawdzisz/ogarniesz w aplikacji lub w Play24 bez dostępu do telefonów z tymi numerami.

Dodajesz numery , które chcesz obsługiwać do Play24/aplikacji mobilnej(jednorazowy kod wysłany na dany numer będzie potrzebny przy jego dopisywaniu). Później już tylko smsy z kodami do aktywacji usług na obsługiwanych numerach będziesz otrzymywał Ty na swój numer w dowolnej sieci.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1079258  autor: lordbyd
 26 sie 2019, 20:07
W Orange/nju zdalne zarządzanie nie wymaga dostępu do telefonu - trzeba tylko wyłączyć opcję autoryzacji dwuetapowej.
Telefon (numer na który zakładamy konto) potrzebny jest tylko do założenia konta.
Należy też podać konto e-mail, które przypisane zostanie do konta (można przypisać kilka kont do jednego e-maila).
 #1079269  autor: panceusz
 26 sie 2019, 21:40
czyli i w Play i w Orange by założyć konto do zarządzania czyimś numerem,
wystarczy mój numer i email do którego przypisze sie czy P24 czy NMO
/nie muszę podawać danych tych osób bo gdzieś wyczytałem że potrzebny jest pesel na którego jest zarejestrowany numer /

a co gdybym był pozbawiony telefonu w danym miejscu i chciał zarejestrować takie konto tylko przy pomocy komputera jak wtedy pokonać barierę wysyłanych kodów jednorazowych.
 #1079279  autor: aster
 27 sie 2019, 00:47
Ja zarządzam numerami zarówno w Orange jak i Play i muszę powiedzieć, że Play jest lata świetlne do przodu.

Wszystko jest łatwe i przejrzyste, dodajesz numery kolejnych osób (tam przyjdzie jednorazowy SMS o akceptację tego) i od tego momentu masz dostęp do wszystkich numerów pod jednym loginem i sobie przełączasz między numerami jak chcesz coś sprawdzić czy zmienić.

Tak więc jedno logowanie i wszystko widzisz, wszystko możesz ustawić i zmienić, monitorować, itd. Jeśli włączasz pakiet lub nawet zmieniasz taryfę na którymkolwiek z numerów to SMS z kodem potwierdzającym przychodzi tylko na Twój numer i nie zakłóca spokoju innym. Super sprawa.

Możesz też sprawdzić wszystkie salda, zrobić doładowania, do tego zobaczyć "gdzie kasa poszła" jeśli Ci się saldo nie zgadza... włącznie z wykazem wszystkich rozmów (widać wszystkie numery, czy rozmowa była przychodząca czy wychodząca, o jakiej godzinie, ile trwała, jaki był koszt jeśli nie była darmowa, itd.), SMSów (tak samo), zużytego netu (odwiedzanych stron nie pokazuje, jedynie ile netu poszło i kiedy).

Bajkowa sprawa, do tego aplikacja na telefon (Play24) daje to samo co logowanie na stronie www.

W Orange coś mieli zmieniać, ale zarządzanie kontem online u nich ogólnie jest takie sobie. Choć nie jest to takie średniowiecze jak w Plusie - tam to jest po prostu dramat na maksa... aż się odechciewa mieć u nich kartę SIM. Natomiast jak jest w T-Mobile to nie wiem bo żadnej karty u nich nie mam.
 #1079284  autor: lordbyd
 27 sie 2019, 07:31
/nie muszę podawać danych tych osób bo gdzieś wyczytałem że potrzebny jest pesel na którego jest zarejestrowany numer /
Nie trzeba podawać PESELu - tylko numer telefonu oraz e-mail.
a co gdybym był pozbawiony telefonu w danym miejscu i chciał zarejestrować takie konto tylko przy pomocy komputera jak wtedy pokonać barierę wysyłanych kodów jednorazowych.
Aktywacyjny kod jednorazowy użytkownik numeru musi przedyktować Ci przez telefon lub przesłać sms-em :)
 #1079316  autor: darekka
 27 sie 2019, 12:30
W Play wszystko jest najprostsze-dopisujesz wszystkie numery do jednego konta(wymagane jest tylko jednorazowe podanie kodu wysłanego na dodawany do konta numer),smsy aktywacyjne od uruchamianych usług dostajesz na swój numer w dowolnej sieci, wszystko widzisz w aplikacji lub na stronie play24.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1079355  autor: biala1991
 27 sie 2019, 18:51
lordbyd pisze:
27 sie 2019, 07:31
/nie muszę podawać danych tych osób bo gdzieś wyczytałem że potrzebny jest pesel na którego jest zarejestrowany numer /
Nie trzeba podawać PESELu - tylko numer telefonu oraz e-mail.
Teoretycznie, w praktyce podczas rejestracji w Nowym Mój Orange Pesel jest wymagany, bo Orange sobie wymyślił, że będzie łączył na jednym koncie wszystkie usługi, bez pytania klienta o zdanie. Są grupowane właśnie po Peselu.
W innych sieciach to użytkownik decyduje czy chce mieć usługi na jednym koncie czy na różnych ale Orange wie lepiej jak uszczęśliwić klienta :) Dlaczego klienci, którzy nie chcą takiego łączenia zostali ubezwłasnowolnieni? Wg Orange przymusowe tworzenie wspólnego konta dla Peselu to wspaniałe rozwiązanie ale to nieprawda, bo jak widać w tym temacie są też tacy, którzy chcą mieć numery na jednym koncie ale wcale nie takie jak wymyślił sobie Orange, bo zarządzają numerami kogoś z rodziny. Dlatego nie powinno być przymusu łączenia wg klucza, który to Orange uznał za jedynie słuszny, decyzja jak łączyć i czy w ogóle łączyć powinna należeć do klienta :)
 #1079373  autor: Remington
 27 sie 2019, 22:44
Co rozumiesz jako "wymagany"? Ode mnie nie wymagali jego podania przy zakładaniu konta, a PESEL użyli do powiązania numerów z kont, ale na podstawie zapisanego podczas rejestracji numeru.

Podobnie zresztą jest w Play i Virginie. Powiązać z kontem można tylko numery zarejestrowane na ten sam PESEL.
 #1079381  autor: biala1991
 28 sie 2019, 02:08
Kilka razy próbowałam zarejestrować nowy numer i nie mogłam, bo zamiast otrzymać smsa weryfikacyjnego i założyć konto jak w normalnej sieci :) za każdym razem otwierało się okno czatu i konsul wołał ode mnie Pesel, żeby w Nowym Mój Orange utworzyć wspólne konto dla wszystkich numerów, które teraz mam w starym Mój Orange. Na początku nawet nie wiedziałam o co chodzi ale zakładanie konta z udziałem człowieka a nie w sposób zautomatyzowany wydało mi się tak absurdalne, że zaczęłam zadawać pytania i tak dowiedziałam się, że do konta, które założą mi na nowym numerze zostaną dołączone wszystkie numery ze starego Mój Orange, czy tego chcę czy nie :D Dlatego niezbędny jest Pesel, wymagany w celu weryfikacji delikwenta :)

Nie wiem czy to aktualne ale pamiętam, że jeszcze niedawno w Mój TMobile dodawałam do konta numery należące do różnych właścicieli
 #1079393  autor: Remington
 28 sie 2019, 09:44
biala1991 pisze:
28 sie 2019, 02:08
Dlatego niezbędny jest Pesel, wymagany w celu weryfikacji delikwenta :)

Toż to jakiś ewenement, lepiej napisz czym im podpadłaś :). Ja założyłem konto, żaden konsultant nie był potrzebny i mam dostęp do wszystkich numerów zarejestrowanych na mnie. Ale przyznaję się bez bicia, że nie pamiętam czy podawałem PESEL czy nie.

Na pewno w a2mobile trzeba było podać PESEL. W Virginie, TM i Play nie trzeba, ale jak pisałem wcześniej nie udaje się dodać numeru zarejestrowanego na inną osobę. Mam jednak dodany niegdyś (przed wprowadzeniem rejestracji) numer innej osoby i jego widzę bez problemu.
 #1079396  autor: asdaf
 28 sie 2019, 10:37
Też dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się że jak zakładamy konto w nowym Orange to wymagają Pesel, a jak w starym lub w apce to Peselu nie wymagają.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2019, 12:29 przez asdaf, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1079399  autor: lordbyd
 28 sie 2019, 11:44
W Starym Orange na pewno nie podwałem Peselu (nigdy go nie podaję przez internet).
Przy migracji do Nowego Orange również Pesel nie był wymagany.
Pesel nie był też wymagany w nju, Play czy Virgin.
 #1079429  autor: biala1991
 28 sie 2019, 20:14
W starym Mój Orange Pesel nie był wymagany, bo można było wiązać konta wg własnego uznania (dlatego tam chce zostać :) ). Niestety w starym systemie już nie da się założyć konta, z automatu przekierowuje do Nowego Mój Orange, gdzie jak widać działa loteria i od jednych żądają Peselu a od innych nie ale jak dla mnie to nie jest problem, nie podoba mi się tylko przymusowe podpinanie starych numerów do nowego konta, o czym klient dowiaduje się po fakcie.
Właściwie to powinnam się cieszyć, że u mnie rejestracja nie poszła automatem tylko poczatowałam z konsultantem, bo dzięki temu dowiedziałam się jaką samowolkę sobie Orange urządza i mogłam przerwać rejestrację. Dla mnie takie przymusowe łączenie jest niedopuszczalne, tym bardziej że nie ma o tym nigdzie jasnej informacji i odbywa się to metodą faktów dokonanych. Klient rejestruje nowy numer i do konta podpinają mu balast, stare numery, których może już wcale nie chce używać.

Co do podpadnięcia to mam swoją teorię, był ze mną problem, bo w starym Mój Orange dla każdego numeru założyłam osobne konto, system migracyjny nie dał rady i musieli wzywać na pomoc konsultanta :) Może jeśli ktoś ma stare numery na jednym koncie to taką migrację załatwia automat?
 #1080405  autor: biala1991
 15 wrz 2019, 14:26
Remington pisze: Na pewno w a2mobile trzeba było podać PESEL. W Virginie, TM i Play nie trzeba, ale jak pisałem wcześniej nie udaje się dodać numeru zarejestrowanego na inną osobę. Mam jednak dodany niegdyś (przed wprowadzeniem rejestracji) numer innej osoby i jego widzę bez problemu.
Jesteś pewny, że w TM nie można łączyć na jednym koncie numerów należących do różnych właścicieli? Dopiero teraz miałam okazję to przetestować i owszem, nie udało mi się podpiąć numeru należącego do A do konta należącego do B ale to samo było kiedy próbowałam podpiąć numer należący do A do konta należącego do A, więc wygląda mi to raczej na problem z tym konkretnym numerem albo jakąś awarię systemu a nie kwestię różnych Peselów.
Przed obowiązkową rejestracją to nie miało znaczenia i wątpię żeby to zmienili, treść zwrotnego komunikatu też nie sugeruje, że chodzi o Pesel
 #1081441  autor: Dorotea
 03 paź 2019, 09:04
@biala1991
Mam podpiętych kilka numerów T-Mobile pre-paid już po erze rejestracji, zarządzam nimi bez problemu (bez wklepywania SMS-ów co jest super, bo nie do wszystkich nr mam fizyczny dostęp) więc Twój problem musi być indywidualny.
 #1081624  autor: biala1991
 05 paź 2019, 09:20
@Dorotea,
wcześniej miałam ten numer podpięty ale usunęłam go na czas migracji do Heyah. Po powrocie był chwilowy (jak się okazało) problem, teraz już wszystko ok.

Przy okazji, gdyby ktoś wbrew temu co narzuca pomarańczowy operator, chciał założyć konto w starym Mój Orange to sposób z rejestracją przez aplikację działa :) Piszę o apce w starej wersji, bo najnowsza jest już chyba dostosowana do NMO (logowanie przez maila)
 #1081716  autor: Dorotea
 06 paź 2019, 18:40
biala1991 pisze:
05 paź 2019, 09:20
Przy okazji, gdyby ktoś wbrew temu co narzuca pomarańczowy operator, chciał założyć konto w starym Mój Orange to sposób z rejestracją przez aplikację działa :) Piszę o apce w starej wersji, bo najnowsza jest już chyba dostosowana do NMO (logowanie przez maila)
Dziękuję za informację, poszukam starszej wersji apki :wink: