DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 287 z 308
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 308
 #1077652  autor: kozien70
 02 sie 2019, 11:12
Jakaś tam szansa jest, że będzie to na dniach... Pamiętam, HD Voice również pojawiło się w wakacje. Pytanie tylko, w które wakacje pojawi się EVS :lol:
Oni są jak Microsoft w temacie nowych funkcji w ś.p. Windows Mobile: "soon" :lol:
 #1077656  autor: p2225
 02 sie 2019, 12:30
Chciałbym jednak zauważyć, że "zaimplementowane" nie oznacza, że jest w pełni działające. Kodek dodano do sieci, ale teraz pewnie będą jeszcze różnorakie testy zanim odpalą dla wszystkich. A w międzyczasie pojawią się aktualizacje w telefonach.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1077714  autor: bobix
 03 sie 2019, 13:54
A jak jest z MMS? W której sieci działają po wifi?
 #1077787  autor: platinet
 05 sie 2019, 11:16
Cześć, czy Wy też macie problem z siecią Play, bo u mnie na Wi-Fi Calling zrywa połączenie lub jak ja dzwonie to rozmówca mnie nie słyszy a na volte przerzuca na 3g i rozłącza rozmowę już mnie wk....wia ta sieć, oczywiście konsultant nie widzi problemu.
 #1077789  autor: kozien70
 05 sie 2019, 11:45
A rejon to tajemnica?
Podawajcie rejony, to sporo daje. U mnie (Warszawa/Piaseczno) VoLTE aktualnie działa bez problemu. Z VoWiFi nie korzystam.
 #1077804  autor: Mixiorek
 05 sie 2019, 18:53
W Dawidach pod Wawą, na odcinku Raszyn-Puławska miałem dziś zrzuty do 3G przy nawiązywaniu połączeń VoLTE (iPhone X, sieć Play) :/ zasięg był ok.
Za to sieć TMobile nie robiła scen i szło jak trzeba ;-)
Mam wrażenie, że w porównaniu do Orange i TMobile częściej mam jakieś „sceny” z VoLTE w Play.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1077811  autor: kozien70
 05 sie 2019, 20:54
@Mixiorek To dla mnie to akurat dobra wiadomość - piszę przewrotnie, bo opisywałem identyczne sytuacje z VoLTE w Play i oznacza to, że nie jestem sam no i że problem nie dotyczy konkretnego modelu telefonu czy też np. tylko androida, skoro masz go na japku.
 #1077814  autor: Mixiorek
 05 sie 2019, 21:35
Coś jest chyba na rzeczy. Jeszcze to mniejsze "klejenie się" do LTE.

Potwierdzenie działania kodeka EVS na Galaxy S7 z softem XEO w Play:

Obrazek

P.s.
Nie uwierzycie ale wyszedł Android Pie (9.0) dla Xcover 4. Muszę sprawdzić czy przypadkiem nie doszło VoLTE w Play. Reszta opów była obsługiwana już wcześniej dla obu usług.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1077815  autor: bed
 05 sie 2019, 21:57
To będzie trzeba śledzić też J3 2017, bo też ma dostać Andka 9 - Rosja już ma.
Jaki jest bitrate w naszych sieciach w EVS? Taki jak na screenie czy też wyższy?

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1077836  autor: Mixiorek
 06 sie 2019, 12:39
Xcover 4 miał bardzo mało aktualizacji, chyba zaledwie 5-6 w trakcie około 2,5 roku. Pewnie ze względu na małą popularność.

Play i TMobile mają SWB. Dzisiaj miałem kolejną rozmowę w Play w relacji iPhone X -> Galaxy S7 po VoLTE z EVS. Jakość bajka. Jakby ktoś stał obok.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1077841  autor: iphoneski
 06 sie 2019, 13:19
Coś wifi calling w Play ma ostatnio gorszy okres. Jakoś pod koniec czerwca nie mogłem połączyć się z nikim z Plusa bo połączenie się zrywało jeszcze przed nawiązaniem. Ogarnęli już to ale ostatnio rozmówcy zgłaszają, że słabo mnie słychać a dziś rano koleżanka nie słyszała wcale. Na VOLTE żadnych problemów także póki co odpuszczę sobie chyba gadanie po wifi.
No chyba, że coś nie tak z moim łączem albo Routerem - na connect box od UPC sporo ludzi narzeka w sieci, będzie trzeba sprawdzić na innym dostawcy/sprzęcie. Problem tylko w tym, że problemy pojawiają się losowo a nie cały czas.
 #1077842  autor: dagonPL
 06 sie 2019, 13:33
bed pisze:
05 sie 2019, 21:57

Jaki jest bitrate w naszych sieciach w EVS? Taki jak na screenie czy też wyższy?
Z wyższym się jeszcze nie spotkałem, a większość rozmów prowadzę z EVS, choć są też kwiatki z bitrate 7,4 :mrgreen:

Btw.
Od kilku dni nie mam problemu z ucinaniem początku rozmowy VoLTE w Play, oby tak zostało.

Twitter @FonRuchalFest
 #1077846  autor: spotify
 06 sie 2019, 15:27
iphoneski pisze:
06 sie 2019, 13:19
No chyba, że coś nie tak z moim łączem albo Routerem - na connect box od UPC sporo ludzi narzeka w sieci, będzie trzeba sprawdzić na innym dostawcy/sprzęcie. Problem tylko w tym, że problemy pojawiają się losowo a nie cały czas.
Jakoś używam to samo i nie mam problemów z Orange i TM. Z H/O z WifiCalling do LTE również.
Ty lepiej sprawdź na jakim paśmie gadasz i sprawdź, czy kanał, który automatycznie wybiera connect box nie jest u Ciebie zapchany.
 #1077848  autor: iphoneski
 06 sie 2019, 16:13
Kanał sam wybierałem także to nie to. To akurat jedno z gorszych urządzeń jakie miałem. Np czasem telefon nie widzi inteligentnych telewizorów dodanych do sieci, czasem znika mi sieć 5 GHz bez powodu także nie zdziwiłbym się gdyby na wifi calling też miało to negatywny wpływ.
 #1077852  autor: f0ku5
 06 sie 2019, 17:22
Potwierdzam, Connect Box nadaje się wyłącznie do przestawienia w tryb bridge ;)
 #1077868  autor: spotify
 06 sie 2019, 22:29
iphoneski pisze:
06 sie 2019, 16:13
Kanał sam wybierałem także to nie to. To akurat jedno z gorszych urządzeń jakie miałem. Np czasem telefon nie widzi inteligentnych telewizorów dodanych do sieci, czasem znika mi sieć 5 GHz bez powodu także nie zdziwiłbym się gdyby na wifi calling też miało to negatywny wpływ.
Nigdy nie miałem problemów z Connect Boxem. Raz mi go wymienili bo strasznie hałasował. Poza tym żaden operator nie daje super urządzenia i są na rynku jeszcze gorsze.
Telefon mi wszystko widzi. Nie rozłącza mi urządzeń.
A WifiCalling powinieneś używać na 2,4GHz a nie na 5GHz bo jest bardziej stabilne i ma silniejszy sygnał. Miałem w domu problemy na 5GHz jak zmieniałem pomieszczenia podczas rozmowy. Ale ściany mam grube (nie żadne karton gipsy) więc fizyki nie oszukasz.
Najwyżej go wymień w UPC.
Natomiast co do narzekań w sieci, to nie zauważyłem. Jeśli dobrze działa z Orange i TM, to raczej wina wtedy sieci Play
Kanał ręcznie to też nie ustawienie. Może ustawiłeś na którym większość siedzi.
Poza tym w przypadku 5Ghz nie ma aż tak dużego wpływu, bo to pasmo pojemnościowe więc prędkości znaczne.
W każdym razie polecam do analizy Wifi
https://www.netspotapp.com/

Co do tematu i wpisów chłopaków. U mnie nadal ludzie w sieci Play narzekają na VOLTE. Wyłączenie tej funkcji jest lekarstwem. W N! w domu i w mieście mam tylko problem z zainicjowaniem połączeń przy słabym LTE. H/O podczas rozmowy do 3G bez żadnych dropów.
Natomiast byłem w niedziele w Kwidzynie i tam problem jak w Play. H/O słabo, problem z zainicjowaniem połączeń. Kilka razy miałem taki przypadek w sieci TM. Orange nie wiem, bo słuzbowy został w domu.
 #1077875  autor: iphoneski
 06 sie 2019, 23:43
Właśnie u mnie też grube ściany i częstotliwości 5 GHz i tu najbardziej upatruję przyczyny. Nie przełączę na 2,4 bo tam prędkości w okolicach 50 mega a na 5 leci 150 czyli tyle ile w umowie. W kompach Apple masz narzędzie do ustawiania kanałów. Skanujesz eter i program wypluwa ci najlepsze kanały.
 #1077887  autor: Mixiorek
 07 sie 2019, 07:59
Tak sobie myślę, że przy WiFi Calling to pewnie większość problemów może być związana z "łączem klienta". Albo router, albo eter albo przytkane punkty styku danego operatora (szczególnie wieczorami) na co już klient nie ma wpływu. Co najwyżej może głosować nogami i odejść do innego operatora. UPC i ciąganie ruchu po Europie. Orange ponoć nie lepiej. Amsterdamy, Frankfurty i Paryżewy w ruchu.
Ktoś ma doświadczenie czy i jak to działa obecnie po światełku Orange i ich sprzęcie (funbox 3.0)?

Ja używam WiFi Calling jako ostateczność (brak zasięgu/ granica zasięgu lub zagranicą) lub do testów.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
  • Strona 287 z 308
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 308
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 308