DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 284 z 308
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 308
 #1076634  autor: Kryniczanin
 21 lip 2019, 12:38
Co za bzdura!!!
Jest płynne przejscie H/O do 3G. Nie ma żadnych dropów.
Wcale nie ma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Mam cztery słuchawki z VoLTE w T-Mobile i od zawsze tak było tzn. od kiedy miałem dostęp - październik 2018. Trzyma twardo LTE do zerwania rozmowy obecnie siedzi głównie na LTE 800.


Za to w Play nie klei się do LTE - potrafi korzystać z 3G mimo stania pod stacją z kompletem pasm.
 #1076637  autor: spotify
 21 lip 2019, 13:22
Niech się inni wypowiedzą i Ci napiszą, że jest H/O do 3G i to bez problemów.
Mylisz pojęcia. Klei się do VOLTE i owszem. Ale to problem jest z zainicjowaniem połączenia przy słabym sygnale LTE. Podczas rozmowy nie ma dropów, jeśli zaczniesz rozmawiać po LTE
Kryniczanin pisze:
21 lip 2019, 12:38
Za to w Play nie klei się do LTE - potrafi korzystać z 3G mimo stania pod stacją z kompletem pasm.
To jest właśnie obiektywizm Krynicy. Gdy Play się trzymał 3G własnego do sygnału szczątkowego, gdzie nie szło gadać to było super. Bo jest HDVoice. A N! było złe - bo zrzucało do 2G.
Teraz jak Play nie trzyma EVS i spada do HDVoice to jest dobrze a N! znowu jest złe.... :|
Wyżej użytkownik @patrix zadał pytanie więc mu odpowiadamy.
Odpowiedź jest krótka - nie ma takich problemów jakie ma w Play.
Zawsze może sprawdzić na karcie Orange.

Koniec OT i już nie angażuje się w takie "głupie" rozmowy, bo przez to faktycznie się później robi śmietnik w tematach.....
 #1076639  autor: Kryniczanin
 21 lip 2019, 13:41
Są problemy i zerwania połączeń wystarczy tylko mieć rozmowę w VoLTE wejść do budynku i windy i koniec. Dopiero po rozłączeniu znajduje U900.
To jest właśnie obiektywizm Krynicy. Gdy Play się trzymał 3G własnego do sygnału szczątkowego, gdzie nie szło gadać to było super. Bo jest HDVoice. A N! było złe - bo zrzucało do 2G.
Teraz jak Play nie trzyma EVS i spada do HDVoice to jest dobrze a N! znowu jest złe.... :|
Powiedz mi gdzie ja napisałem, że jest super z VoLTE w Play? Te gadanie z 3G pod stacją także jest porażką.
Odpowiedź jest krótka - nie ma takich problemów jakie ma w Play.
No pewnie drop to nie problem :-)

Odpowiedź jest krótka - są problemy w obu sieciach w T-Mobile zrywa połączenie, w Play tracisz EVS i jedziesz po 3G będąc nawet kilkadziesiąt metrów od stacji.

Z dwojga złego wolę gadać w HD Voice przez 3G w Play niż mieć urywane połączenie choćby po wejściu do windy w T-Mobile. Bo EVS w tym momencie jest na etapie popularności i dostępności HD Voice z roku 2011.
 #1076644  autor: spotify
 21 lip 2019, 14:27
Kryniczanin pisze:
21 lip 2019, 13:41
Są problemy i zerwania połączeń wystarczy tylko mieć rozmowę w VoLTE wejść do budynku i windy i koniec. Dopiero po rozłączeniu znajduje U900.
Ale w windzie masz zasięg Play :D

@patrix-83
Z powodu tego, że usługi VOLTE i WIFI Calling w TM są tylko w taryfach abo, to sprawdź sam jak działają u Ciebie usługi na karcie Orange. Będziesz mógł sam ocenić różnice w działaniu w stosunku do tego co masz w Play
@Kryniczanin nie wiem gdzie to testuje ale ja nie mam problemów ani z O ani z TM.
W domu zaczynam na Wifi rozmowę, wychodzę na klatkę i wpadam w VOLTE a jak zejdę na parter jestem dalej w VOLTE lub mam H/O do 3G. To samo jak używam w terenie. Dropy miałem z rok temu. Teraz wszystko ładnie chodzi :-)

PS Pewnie z czasem sobie poradzi Play jak i N! z tym VOLTE. Mam na myśli problemy zgłaszane obecnie przez użytkowników w P4 oraz trzymanie się VOLTE w sieci N!

EDIT
Kryniczanin pisze:
21 lip 2019, 14:42
U900 Play ma najczęściej większy zasięg od L800.
Nie chce mi się tego teraz sprawdzać ale jak ostatnio to robiłem, to w przypadku P4 trzymał się LTE do absurdalnych wartości i reselekcji do 3G nie było wcale. A jak chciałeś coś zrobić na telefonie (wejść na www przez przeglądarkę czy zadzwonić) to wylatywałeś z sieci. Po chwili pojawiało się RK. Wczoraj sie tylko skupiałem na połączeniach (w odpowiednim temacie o tym pisałem)
A co do N! - to dziwne. W N! masz L800, które jest najsłabsze a G900 jest najmocniejsze. U900 jest po środku. I tak jest zazwyczaj w N!.
W każdym razie im więcej ludzi zaczyna używać obecnie Play, to wygląda na to, że król jest nagi i ich legendarna świetna konfiguracja to mit.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2019, 15:52 przez spotify, łącznie zmieniany 5 razy.
 #1076646  autor: piotrzet
 21 lip 2019, 14:34
Co jak co odkąd tylko pamiętam to jeśli chodzi o przeskoczenie z VoLTE do 3G to nigdy nie miałem z tym problemów w T-M. Owszem na samym początku było tak, że telefon przy słabym zasięgu LTE zamiast zrzucić do 3G miał z tym problem i w słuchawce była cisza ale to było zaraz wyeliminowane. Nie twierdzę,że gdzieś indziej tak nie jest. Ale najczęściej jestem w Kielcach i tutaj takiego problemu od dawna nie ma.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1076647  autor: Kryniczanin
 21 lip 2019, 14:42
Ale w windzie masz zasięg Play :D
U900 Play ma najczęściej większy zasięg od L800.

W T-Mobile G 900 ma większy zasięg od L800. W wypadku U900 u mnie ma znacznie mniejszy zasięg od L800. Zwłaszcza w budynkach.
 #1076663  autor: patrix-83
 21 lip 2019, 18:18
Kryniczanin, Piotrzet, Spotify

Dziękuję Wam za rady, spostrzeżenia, podzielenie się testami i porównanie Play vs T-mobile odnośnie usług VOLTE i VOWIFI.
Pytałem o to dlatego że dziś znowu mam sytuacje taką w Krakowie że nie mogę wykonać połączenia przez VOLTE w Play bo jest serwer niedostępny (taki komunikat mam) przy pełnym zasięgu LTE rzecz jasna albo zanika mi na chwile VOLTE a za chwilę znowu jest wszystko w porządku i działa ok i są też dni gdzie VOLTE w Play działa cały czas super. VOWIFI działa tak ze raz mnie rozmówca słyszy a raz nie albo mi zerwie połączenie a siedzę przy routerze i działam na częstotliwości wifi 2,4 gdzie dawniej problemów z Play nie było w kwestii VOWIFI. Telefon mam nowy także jest sprawny i kupiony w Play i jest to HUAWEI P30 LITE i usługi VOLTE I VOWIFI są też widoczne dla T bo sprawdzałem dla oferty na kartę dla T także pokazują się te usługi w menu po włożeniu karty T.

Pytałem też dlatego o te usługi w T-mobile i ich działanie u różowych gdyż ostatnio Play mnie coraz częściej zawodzi nie tylko w kwestii VOLTE i VOWIFI ale zarówno w kwestii połączeń (ich jakości) a wykonuje ich multum ostatnio jak i kwestii buforowania teledysków i filmików które się często zacinają przy agregacji pasm i pełnym zasięgu LTE w Krakowie dlatego zdecydowałem się na przejście do T (tak wiem, piekło zamarzło) na tą ofertę: https://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specj ... elefonu-24 (nie płacę opłaty aktywacyjnej bo mam to załatwione przez swoją dedykowaną konsultantkę). Ofertę załatwiałem telefonicznie, umowę dostałem na e-maila do zapoznania się a jutro dostanę kurierem kartę sim z tymczasowym numerem i papier do podpisania że zapoznałem się z warunkami umowy i je akceptuje i akceptuje przeniesienie numeru z Play do T.

Play ewidentnie spieprzył konfiguracje sieci, nie wiem czemu, budowa sieci nie idzie w parze z jakością u fioletowych przynajmniej w Krakowie jeśli ktoś dużo korzysta w pełni ze smartfona (rozmowy+internet).
Ostatnio zmieniony 21 lip 2019, 18:28 przez patrix-83, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1076664  autor: piotrzet
 21 lip 2019, 18:27
patrix-83
Da się coś zauważyć, że Play ostatnio coś psuje przy konfiguracji sieci. Szczególne w wypadku usług, o których tutaj dyskutujemy. Tak jak pisałem wcześniej kiedyś Play w przypadku VoLTE i VoWiFi był stawiany za wzór. Teraz jak widać się to zmienia. Jednak słowa piosenki się sprawdzają "Nic nie może wiecznie trwać" ;)
Co do T-Mobile ja w Krakowie używałem kilka dni temu i problemów brak zarówno VoLTE jak i w VoWiFi ale tak jak pisałem. Siedzę już tyle z tymi problemami i wiem, że nawet na jednym telefonie dokładnie tym samym modelu na tej samej ofercie, a po prostu numer na kogoś innego i już to może nie działać idealnie. Także czekamy na twoje testy również

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1076665  autor: spotify
 21 lip 2019, 19:02
patrix-83 pisze:
21 lip 2019, 18:18
Kryniczanin, Piotrzet, Spotify

Dziękuję Wam za rady, spostrzeżenia, podzielenie się testami i porównanie Play vs T-mobile odnośnie usług VOLTE i VOWIFI.
Dawaj znać jak to u Ciebie.
Mnie tylko dziwi, ponieważ ostatnio @WellDone zmienił z TM na Play (nie ze wzgledu na jakość sieci ale ze wzgledu na ofertę) i mieszka w Krakowie. Nie czytałem, żeby narzekał na Play.
Play ewidentnie spieprzył konfiguracje sieci, nie wiem czemu, budowa sieci nie idzie w parze z jakością u fioletowych przynajmniej w Krakowie jeśli ktoś dużo korzysta w pełni ze smartfona (rozmowy+internet).
Bardzo mało ludzi w ogóle coś pisze złego na sieć Play i ciężko się czegokolwiek dowiedzieć o działaniu. Na szczęście coraz więcej tutaj userów testuje Play, więc wiemy coraz więcej.
patrix-83 pisze:
21 lip 2019, 18:18
jak i kwestii buforowania teledysków i filmików które się często zacinają przy agregacji pasm i pełnym zasięgu LTE
A ponoć to ma Orange a nigdy Play :roll:

Ironicznie twierdząc, że im Play coraz więcej na swoje barki zrzuca swoich klientów (budowa trwa więc coraz większy zasięg) i odciąża W3 od roamingu (więc coraz więcej na macierzystym i coraz większe obciążenie własnej sieci) tym gorzej P4 się zachowuje. Oby nie było jeszcze gorzej.
A może w Krakowie to tylko przejściowe? :roll:

PS Oferta w TM nie jest jakaś super! Może piekło zamarzło ale ważne, żebyś był zadowolony. Zawsze pozostaje Orange, który ma Flex'a czy Nju ;)
 #1076672  autor: loker
 21 lip 2019, 20:40
Przybywa telefonów obsługujących Wi-Fi Calling oraz VoLTE, ale coś ciągle mało urządzeń z EVS... Zna ktoś jakieś nowe?
 #1076674  autor: 3G
 21 lip 2019, 21:18
kozien70 pisze:
21 lip 2019, 00:09
S9ka z najnowszym softem brandowanym PRT czyli Play. Działa VoLTE i VoWiFi wszystkich polskich operatorów (Play, Orange, T-mobile), dla karty Plusa włączniki funkcji się pojawiają, lecz siłą rzeczy VoLTE/VoWIFI jeszcze nie działa.

Świetna wiadomość. Najwyraźniej Samsung zaczął oferować ustawienia VoLTE/VoWiFI wszystkich polskich sieci w swoich telefonach niezależnie od brandu operatorskiego. Aktualnie to producent telefonów z androidem dający chyba najlepsze wsparcie tych funkcji ( i pozostałych funkcji sieciowych jak EVS, CA, MIMO 4x4, 256QAM) na naszym rynku.
@3G - bingo :-)
Ja tylko włożyłem do S9+ karty Orange oraz Playa no i zadziałało na obu :-) Dzięki za potwierdzenie. Jest to rzeczywiście bardzo dobra wiadomość :-)

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1076696  autor: piotrzet
 22 lip 2019, 08:40
loker pisze:
21 lip 2019, 20:40
Przybywa telefonów obsługujących Wi-Fi Calling oraz VoLTE, ale coś ciągle mało urządzeń z EVS... Zna ktoś jakieś nowe?
Skoro nie ma to znaczy, że nikt nie wie. Dlatego, że weryfikacja tego jest dość trudna. Jeśli operator się nie pochwali to małe szanse na to, że ktoś z użytkowników doda.
Z tego co pytałem ostatnio to wsparcie miało być na XZ3, 1 w T-M ale czy jest to trudno powiedzieć.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1076708  autor: Mixiorek
 22 lip 2019, 12:03
kozien70 pisze:
21 lip 2019, 00:09
Świetna wiadomość. Najwyraźniej Samsung zaczął oferować ustawienia VoLTE/VoWiFI wszystkich polskich sieci w swoich telefonach niezależnie od brandu operatorskiego.

Apple lub to :P
Aktualnie to producent telefonów z androidem dający chyba najlepsze wsparcie tych funkcji ( i pozostałych funkcji sieciowych jak EVS, CA, MIMO 4x4, 256QAM) na naszym rynku.
@3G - bingo :-)

Martwi mnie, że w zasadzie poza Samsungiem to tak średnio producenci się starają. Huawei jakieś jaja i znikające usługi. Sony za dobrze nie znam. Może w nich jest nadzieja ale jakoś mi nie po drodze. Ani służbowo mimo wielu słuchawek ani prywatnie.

@3G - należy się odznaka na 22 lipca :-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1076728  autor: piotrzet
 22 lip 2019, 14:47
Sony również ma pełne wsparcie tzn w modeli XZ3 nie można było używać 4CA razem z MIMO 4x4, albo 3CA i MIMO 4x4 albo samo 4CA. Ale nie było to spowodowane ograniczeniem softu tylko modemu. W 1 modem pozwala już używać 4CA i MIMO 4x4 jednocześnie więc sądzę, że takie wsparcie u operatorów jest.

Swoją drogą ma może ktoś konto na twitterze? Tam jest post dotyczący sieci z dzisiaj może ktoś zapyta przy okazji jakie telefony mają możliwość korzystania z kodeka EVS?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1076730  autor: Marysiateki
 22 lip 2019, 14:51
Czy wy też tak macie? Gdy połączenie rozpocznie się w VoLTE i nagle z niewiadomych przyczyn wyrzuci mnie do 3G, to połączenie jest rozłączane ? Play s8+ . Ta usługa zaczyna mnie już irytować, codziennie jakieś nowe problemy.
 #1076742  autor: p2225
 22 lip 2019, 16:22
Ja mam tak na LG G6 w Orange. Woj. Lubuskie.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1076744  autor: patrix-83
 22 lip 2019, 17:09
Marysiateki pisze:
22 lip 2019, 14:51
Czy wy też tak macie? Gdy połączenie rozpocznie się w VoLTE i nagle z niewiadomych przyczyn wyrzuci mnie do 3G, to połączenie jest rozłączane ? Play s8+ . Ta usługa zaczyna mnie już irytować, codziennie jakieś nowe problemy.
Witaj w klubie, mam to samo w Play z usługą VOLTE w Krakowie, nie jesteś jedyny, pisałem o tym stronę wcześniej i o różnych problemach - jak tylko zaniknie podczas rozmowy znaczek VOLTE albo nastąpi coś gorszego czyli zrzut do 3G to rozmowa jest urywana niestety. Pół biedy jak to rozmowa towarzyska, gorzej jak urzędowa bo jest to wkurw......Dla informacji posiadam telefon Huawei P30 Lite z Play.
 #1076745  autor: kozien70
 22 lip 2019, 17:15
Ja nie mam tak ani w Orange ani w Play, również podczas kilku tygodni pobytu ostatnio w Krakowie, ale przypuszczam, że to kwestia lokalizacji/siły sygnału/lokalnej konfiguracji. Telefon Galaxy S10+ bez brandu.

Kolejny telefon Samsunga z potwierdzonym działaniem VoLTE/VoWiFi wszystkich sieci mimo softu brandowanego: Galaxy A50 z brandem TPL T-mobile. Ciekawostka: ikonka VoLTE wyświetla się tylko gdy mamy kartę T-mobile, ale VoLTE działa również dla Orange i Play.
VoWiFi ikonka pojawia się dla każdego z trzech opów, usługa działa u wszystkich poprawnie.
Super. Wreszcie korzystając z Dual Sim-a nie trzeba debrandować telefonu, by mieć obydwie usługi na kartach innych opów.
 #1076765  autor: Benjamin Linus
 22 lip 2019, 21:08
Mam taki telefon (służbowy):
Samsung A5 (2017)
Na karcie aktywne Volte i Vowifi, jednak w telefonie nie ma suwaków. Nie działa.

W menu widać aktywne ustawienia w KNOX na firmę ( to mnie nie dziwi bo telefon służbowy) i dziwny kod w CSC : DBT. To trochę dziwne, bo firma PL bez powiązań. Telefon nówka z pudełka.

Czy wgranie CSC XEO usunie wpis w KNOX ?
Można inaczej uruchomić Volte i Vowifi ?
 #1076767  autor: kozien70
 22 lip 2019, 21:22
DBT to niemiecki openmarket. Dlatego nie działają ww usługi.
Jeżeli telefon zarządzany jest przez Knoxa, to żadne wgrywanie dowolnego softu Samsunga tego nie usunie. Tak BTW o ile firma przez Knoxa nie zablokowała wejścia do menu bootloadera, co uniemożliwi wgranie czegokolwiek.
  • Strona 284 z 308
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 308
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 308