DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 111 z 179
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 179
 #1073930  autor: iphoneski
 12 cze 2019, 14:31
@Remington
Bo to nie jest tak, że z Plusa się nie da korzystać i nigdzie nie działa. Po prostu ta sieć nie jest nowoczesna i nie wprowadza żadnych istotnych udogodnień. Nie po to wydałem kilka tysięcy na nowoczesny sprzęt z bajerami żeby teraz tego nie używać. VOLTE i wifi calling to tylko przykłady które można mnożyć - mała ekspansja 2600, rezygnacja z 800, brak certyfikacji iPhone i wiele innych. Ceny W4 są tak zbliżone że wg mnie nie ma sensu siedzieć w sieci, która zatrzymała się kilka lat temu i ruszyć nie chce.
 #1073933  autor: Remington
 12 cze 2019, 15:40
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
Po prostu ta sieć nie jest nowoczesna i nie wprowadza żadnych istotnych udogodnień.

Czyli jakich? Przykładowo mnie, a korzystam ze smartfona niemal non stop, brakuje wyłącznie przekierowań w prepaidzie i lepszej aplikacji. Posłużę się więc tylko przykładami, które podałeś.
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
Nie po to wydałem kilka tysięcy na nowoczesny sprzęt z bajerami żeby teraz tego nie używać.

Ja też wydałem i w ogóle nie odczuwam bym coś tracił za co zapłaciłem. Aplikacja jest dziadowska, to fakt.
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
VOLTE i wifi calling

Dla mnie to niewiele wnoszące nowinki. Obie miałem w Orange. VoLTE faktycznie o kilka sekund przyśpiesza połączenie, natomiast WiFiCalling miało słabą jakość głosu i je wyłączyłem. Ani jednego, ani drugiego w ogóle mi nie brakuje. Co innego, jakbym przebywał na stałe za granicą, wtedy WiFiCalling jako alternatywa dla roamingu byłoby przydatne.
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
mała ekspansja 2600, rezygnacja z 800

Na technikaliach się nie znam, wypowiedzieć się mogę tylko jako użytkownik. Działa bardzo dobrze, prędkości w moich stałych miejscach mam najlepsze z wszystkich operatorów, a podróżując nie miałem żadnych problemów z siecią i netem. Na imprezach masowych Orange nie działało mi wcale, Plus w ciągu 2 lat zawiódł tylko na jednej (nie działał net, ale działały usługi głosowe i SMS, więc było lepiej niż w Orange).
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
brak certyfikacji iPhone

Certyfikacji, której zalet ani w Play, ani w Orange nigdy nie dostrzegłem. Kiedyś APN do MMS-ów kasował się w Plusie po każdej aktualizacji i było to upierdliwe, ale od dawna tak się już nie dzieje. W certyfikowanych Play i Orange net działał mi w Warszawie (w różnych miejscach) znacznie gorzej niż działa w Plusie. Moja znajoma, którą zachęciłem do nju miała identyczne perypetie, ostatecznie również przeszła do Plusha i problemy z netem ustąpiły jak ręką odjął.
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
wg mnie nie ma sensu siedzieć w sieci, która zatrzymała się kilka lat temu i ruszyć nie chce.

Z kolei wg mnie sieć doskonale się sprawdza do tego czego od niej oczekuję, a przez 2 lata owego jej zacofania ani trochę nie stwierdziłem.

Wszystko zależy od profilu użytkowania i indywidualnych oczekiwań danej osoby.
 #1073939  autor: iphoneski
 12 cze 2019, 17:05
@Remington
Akurat prędkość łączenia połączeń w VOLTE to mało znaczący bajer. Bardziej chodzi o to, że podczas rozmowy możesz przeglądać internet. Ja często tego używam gdy muszę komuś coś sprawdzić szybko i nie chce mi się dzwonić jeszcze raz. Dodatkowo jak udostępniasz internet z telefonu do komputera to powodzenia życzę gdy odbierzesz na tym telefonie połączenie. Transfer w komputerze będzie na takim poziomie, że za wiele nie zrobisz. Wifi calling w kraju jest dla mnie mocno przydatne w niektórych budynkach, gdzie operatorzy nie zainstalowali wzmacniaczy. Dodatkowo na części wsi zasięg sieci jest badziewny w budynkach a jak masz wifi bez problemu pogadasz. Teraz czekam na ESIM w Play żeby wymienić Apple Watch na opcję LTE i to już będzie mega opcja że na trening możesz iść z samym zegarkiem i nie martwić się co zrobić z telefonem. No ale w Plusie ta innowacja wątpię żeby była dostępna w najbliższym czasie.
 #1073956  autor: spotify
 12 cze 2019, 20:32
JFK2016 pisze:
12 cze 2019, 00:26
Twoim faktem, oderwanym od realu.
100 razy pisałem już, że nie rozumiesz złożonych zdań polskich i jesteś oderwany od rzeczywistości, więc nie będę tego tłumaczył po raz wtóry.
Ciekawe, że większość tutaj przyznaje rację mi, tylko Ty jak zwykle inaczej i jak zwykle komentujesz zdanie wyrwane z kontekstu a nie rozumiesz akapitu czy wątku

@Remigton
Do Plusa mam najwięcej zastrzeżeń. Jak już wspomniał @iphoneski - braku VOLTE i Wifi Calling. Obecnie nie wyobrażam sobie gadać w jakości połączeń Plusa, który obecnie ma ją najgorszej jakości. Niestety. Nie mam słuchawki z EVS ale zapewne jest jeszcze większa odczuwalna różnica.
Brak nowych lokalizacji. Od lat, tam gdzie miałem problemy z tą siecią z zasięgiem nadal brak jakiejkolwiek zmiany na lepsze. Nowych stacji brak w tych rejonach. Więc pokrycie N! ma zdecydowanie dużo lepsze. Już nie wspomnę aby w Trójmieście Plus miał jeszcze w budynkach braki zasięgu. No ale co się dziwić, skoro nic nie stawiają nowego.
Oczywiście w skali kraju coś tam robią i nie można powiedzieć, że stoją w miejscu. Ale brakuje nowych lokalizacja na większą skalę. Już nie mówię o obecnej skali Play, bo nie muszą (mają sieć ogólnopolską) ale nawet do N! im brakuje.
I dodatkowo politycznie nie mogę zdzierżyć tej sieci. Ta spółka to zaraza naszego rynku. Taki pies ogrodnika. Sam nic większego nie zrobi, to jeszcze innym szkodzi.
Racja - Solorz umie walczyć o swoje. Ale to co on robi odbija się rykoszetem w nas Kowalskich - uzytkowników sieci mobilnych

Co do BOK się nie wypowiadam czy usług. Każdy ma inne doświadczenia i zależy jak się trafi. Jedno co mogę powiedzieć, że przez wiele lat korzystania z tej sieci jako telefon służbowy chyba tylko dwa razy miałem problem z siecią przez awarię w Plusie.
Ale doświadczenia każdy ma inne. Ja mam najgorsze z obsługą w Play i działaniem w Play. W Orange nie narzekałem, poza problemy z połączeniami (już pisałem o tym) ale obsługa nigdy nie zawiodła. Chociaż jest jeden problem który trwa od pół roku i chyba skończy się to w UOKIK.
Wielce krytykowany TMobile.....Tam też jest super jak na razie. Nie oszukują mnie na fakturach, nie oszukują na danych. Na razie wszystko działa i jak na razie bez awarii ani jednej. Nie patrzę w telefon 24h na dobę i na kazdym km2 po którym się poruszam. Ale nigdy nie widziałem brak zasięgu, nie miałem problemów z wykonaniem połączenia czy odpaleniem neta. Zero też smsów, że ktoś próbował sie do mnie połączyć. Tego o żadnej innej sieci powiedzieć nie mogę. Ale czekam na Play i koniec 2021. Może ktoś znienawidzona niemiecką sieć pobije. Czekam.

Oczywiście dla mnie jest ok w TM ale dla np WellDone nie do końca.
Mnie neta starczy bo mam muzykę i social media bez limitu. Nie jestem w stanie wyklepać pakietu jaki mam tylko na przeglądaniu neta czy od czasu do czasu speedteście. Jakbym potrzebował YT zawsze mogę właczyć usługę Video bez limitu nawet to za 5zł (na telefonie 4K nie potrzebuje)
Ale rozumiem @WellDone, który ma inne potrzeby.
Tak samo jak inni głównie oceniają sieć pod względem neta mobilnego i wtedy mogą mieć inne zdanie i potrzeby. Np @matek451 ocenia sieć tylko i wyłącznie (co wynika z wpisów) na podstawie działania neta mobilnego.
Ja oceniam sieć jako użytkownik słuchawki. Dla mnie liczy się net, zasięg, jakość połączeń itd.

Dlatego napisałem - w kazdej sieci, niezależnie od tego czy ma się Plusa Play Orange czy TMobile trzeba iść na kompromisy.
Wg mojego użytkowania, potrzeb na dzień dzisiejszy to najlepiej wypada TMobile. Tylko drogie i dziwna polityka. Ale wszystkiego mieć nie można.
Kolejne miejsce Orange bo ma więcej wad - np większy problem z połączeniami ale jest tańszy i ma niższe pingi. No i te od czasu do czasu mrożenia sesji neta, które denerwuje.
Play - jak pisałem - słabo w Trójmieście i okolicach a w Polsce jeszcze trzeba mieć RK, które jakością połączenia to jak pod wodą czy net w roamingu. I tutaj też dochodzi zamrażanie sesji i czy zerwane połączenia podczas wpadania w RK. Im jeszcze brakuje.
No i na końcu Plus z przyczyn wymienionych wyżej.
Remington pisze:
12 cze 2019, 15:40
Na imprezach masowych Orange nie działało mi wcale, Plus w ciągu 2 lat zawiódł tylko na jednej (nie działał net, ale działały usługi głosowe i SMS, więc było lepiej niż w Orange).
Już pisałem o tym.
Wiele imprez masowych przeżyłem w swoim życiu i jako użytkownik sieci Plus czy TM nigdy nie miałem problemów. Znajomi w tych sieciach również.
Z reguły pada Orange i Play. Raz pomarańczowi, raz fioletowi a czasami obie na raz.
A czego to wynika? Plus ma najmniej ludzi w miastach. TMobile ma w ogóle najmniej ludzi. A Play i Orange to sieci głównie młodych, którzy jak szkieletory mają wklejone oczy w ekrany swoich telefonów. Ponadto - w miastach tych użytkowników najwięcej jak i w ogóle te sieci mają najwięcej SIM. Suma sumarum obciązenie robi swoje bo nic w przyrodzie nie ginie. Jak się zjedzie taka armia w jedno miejsce to potem nie dziwi, że jest blackout.

Jako ciekawostkę.
Kiedyś Orange podawało statystyki np z Openera. Tam się okazało, że Orange z Play to ponad 60% ludzi na imprezie, co nie dziwiło, że te sieci padały i nadal najczęściej padają na imprezach masowych. Najmniej miał Plus i ciut więcej TMobile.
https://interaktywnie.com/biznes/newsy/ ... ika-255671
Racja, zwiększa się pojemność każdej z sieci, bo coraz więcej pasm na LTE ale też rośnie zużycie danych. I koło sie zamyka
Ostatnio zmieniony 12 cze 2019, 23:00 przez spotify, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1073960  autor: iphoneski
 12 cze 2019, 21:23
@spotify Co do EVS to nie ma jakiejś radykalnej różnicy tak jak to było gdy ze zwykłych połączeń przechodziliśmy na HDV. słychać trochę lepiej ale w codziennym biegu tego nie odczujesz, do tego smartfony włączają redukowanie hałasu otoczenia.
 #1073964  autor: matek451
 12 cze 2019, 21:52
Zachęcony tym ze na starterach z nadrukiem 111GB nie ma ponoć limitu DL udałem się do salonu T-mobile po starter, Wziąłem taki ze statywu a panienka do mnie że to atrapa, to ja do niej że niech mi sprzeda starter za 5 zł z tym 7GB na start. I tu zonk. Ona na to że nie ma a te atrapy( z 50 szt) to wiszą tylko dla reklamy. Myślałem że padnę ze śmiechu, po co ta reklama jak w salonie T-mobile nie mają starterów? A ona na to że to zarządzenie odgórne i ma wciskać te głosowe też za piątkę. Po prostu Bareja. No i jak ja mam wziąć abonament u operatora, który robi ze mnie idiotę i nawet przetestować na pre-paid nie mogę ? Salon w markecie E.Leclerc w Łodzi. Niemieckiej sieci kilka lat temu powiedziałem do widzenia a ta wizyta w ich salonie powoduje ze moja noga u nich już nigdy nie stanie. A starter kupię sobie dla jaj w salonie prasowym i tam tez od ręki zarejestruję. Zobaczę czy brak lejka na nim i ile wart jest ten ponoć najlepszy operator u mnie.
 #1073967  autor: Remington
 12 cze 2019, 22:24
@iphoneski,
szczerze mówiąc w VoLTE gdy je miałem (i cały czas ma moja żona będąca nadal w nju) to tylko szybsze zestawienie połączenia było dla mnie zauważalne. Net w trakcie rozmowy przed chwilą sprawdziłem - prędkość w Plusie taka jak zawsze na 3G w tym miejscu, czyli wystarczająca by korzystać, za mała by ściągać filmy.

Fakt, na wsiach w budynkach bywam rzadko, ostatnio w marcu w okolicach Piątka i było nawet LTE. Oczywiście, że to nie norma i gdzie indziej pewnie tak dobrze nie jest.

@spotify
zaskoczyłeś mnie tą jakością rozmów. Oprócz Plusa, korzystam też z Orange i TM i nie zauważyłem żadnych różnic między nimi. Oczywiście zakładając połączenia HD.

Jednak tak jak stwierdziłeś i co napisałem wcześniej, każdy ma inne preferencje i priorytety i jeszcze się taki operator nie urodził, co każdemu by dogodził :D .
 #1073968  autor: iphoneski
 12 cze 2019, 22:30
@Remington
Wejść na internet możesz, ale spróbuj np na kompie załadować transmisję w dobrej jakości alvo połącz się na FaceTime ewentualnie skype. Jakość na 3G spada w moment.
A w ogóle ostatnio mam problemy z połączeniami pomiędzy Plus i Play. Dzwonię do kogoś z Plusa to albo nie ma sygnału ale połączenie jest realizowane alvo jest sygnał ale po odebraniu nie słychać rozmówcy. Myślałem że to coś z Play ale do innych sieci nie ma tego problemu tylko z Plusem się sypie. A może kombinują coś z połączeniami HD w moim regionie?
 #1073973  autor: spotify
 12 cze 2019, 22:50
@Remington
Dokładnie jak napisałeś. Każdy wybiera sieć pod siebie. Jak już pisałem, gdybym nie miał charakteru pracy jaki mam (podróżowanie po znacznej części Polski) to pewnie bym jak większość Kowalskich głównie zwracał uwagę na cenę. W końcu Play tak zdobyło klientów bez sieci.

Oczywiście "wady" wypisałem z grubsza wszystkich. Bo tych wad każda sieć ma bardzo dużo, jedna więcej, jedna mniej. Wg mnie najmniej ma Tmobile i tak do ideału im WIELE brakuje. Oj wiele.
Jeszcze z dwa lata temu Playa bym ustawił na ostatnim miejscu ale obecnie się mocno budują i przynajmniej zasięgowo jest coraz lepiej. Stąd Plus w moim rankingu spadł na ostatnie miejsce.
Chociaż jak moi znajomi opuszczają obecnie Play masowo na rzecz nju czy Plusha to się czasami zastanawiam czy aby na pewno ten Plus jest taki słaby :mrgreen:

@matek451
Takie życie. Jak awersja to i los przyklaśnie.
Ja również mam zawsze problemy, ale nie z Niemcami a z Play i tylko z nimi współpracę najmniej przyjemnie wspominam.
Mój ojczym miał kilka lat temu w ich sieci numer i ciągle było coś nie tak i ciągle musiałem coś wyjaśniać, prostować, reklamować albo coś nie działało. Dzisiaj na słowo Play dostaje białej gorączki a jak widzi reklamę fioletowych to by TV przez okno wyrzucił :mrgreen:
Moja matka 3 lata również się skusiła na Play bo telefon był w promocji i wychodził najtaniej (nawet lepiej jak w sklepie). A później maniana. Ciągle jej coś nie działało, źle naliczane faktury, wieszał się jej net.
Obecnie są w innych sieciach i nie mam żadnych problemów z nimi. Dzwonią, płacą i mi przysłowiowego tyłka nie zawracają abym coś musiał w ich imieniu wyjaśniać.
A z mojej strony - jak tylko testuje Play to zawsze muszę coś kombinować, ustawiać, szperać w telefonie, dzwonić namiętnie do BOK (a tam to prawdziwy przykład ludzi z łapanki) itd. W innych sieciach jakoś wszystko działa w automacie. Wkładasz SIM i nic Cię już nie interesuje.
I to grzebanie mnie doprowadza do szewskiej pasji. Dlatego niech już skończą tą budowę bo ile można czekać :mrgreen:

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Ideału nie ma i każdy ma inne priorytety.
 #1073977  autor: matek451
 12 cze 2019, 23:29
Kolego ale ja awersji do T-mobile nie mam, chciałem tylko uczciwie przetestować ich u siebie bo z pól roku temu by lejek na pre-paid. Mam sprzęt z full wypasem do tego, BTS N! z 4 pasmami pod nosem więc byłoby to wiarygodne. Więc fakt ze w salonie T-mobile nie ma podstawowego startera to jest kpina z użytkownika a ta cała argumentacja panienki to farsa. Ona była szczera i to polecenia z centrali. Obok sa salony Plusa/CP i Play i tam takich problemów nie ma. W tych okolicznych z T-Mobile to jest nędza, oferują tylko B529, wybór sprzętu do internetu żaden. Nawet w Plusie czy Orange jest szerszy bo Play to w stosunku do konkurencji jest kosmos i to co najlepsze w Europie. Ale ty tego nie zauważasz, dla mnie to istotny czynnik w ocenie operatorów i tu T-Mobile jest na samym końcu. Obsługa w salonach T-Mobile słabiutka do bólu nawet na tle konkurencji. Działanie BOK lepiej przemilczeć , nie różni się niczym odpozostałych.Tak samo jak o platformie bilingowej (tragedia)czy ofercie pre-paid u różowego bo jak wiadomo niszowa.
Jak tak ma wyglądać ta jakość od Niemca to ja dziękuję. A usługa internetowa T-Mobile to żaden ideał, ale aby o tym wiedzieć trzeba się udzielać na kilku forach zajmujących się tym tematem , problemy w Play przy nich to pikuś. A w salonach użytkownik nie ma co liczyć na pomoc w tym temacie, podobnie jak w BOK. Te rozmowy z konsultantami to jak z kimś z innej planety. Ogólnie panuje zasada sprzedać, złapać jelenia na 2 letni cyrograf i niech sobie sam radzi.
 #1073981  autor: JFK2016
 13 cze 2019, 00:34
matek451 pisze:
12 cze 2019, 04:58
Opcja do 20Mb/s za pół litra wódki na dodatek bez limitu więc i T_Mobile to sieć Januszy wg. twoich kryteriów i rozdawnictwo TB za pół darmo.
Zależy jakiej, Polska średnio prawie połowę taniej, to że Ty po swojemu przeliczasz sobie cenę modemo-routera do ogólnych warunków rynkowych ma się nijak do rzeczywistych kosztów operatora, T-Mobile jak za B525 płaci 20-30$ tj. max. a najniższy abonament 20Mbps to 49zł/m-c. Janusze to nie target tej oferty, jak już to Orange i NJU.
matek451 pisze:
12 cze 2019, 04:58
Orange za 1TB dla firm kasuje przynajmniej około 62 zł brutto od Firm.
To dopiero szaleje :D , T-Mobile za opcję do 60Mbps 65zł, na szczęście stosuje jeszcze bardziej dopracowany niż w Plusie FUP (ograniczać w nocy transfer na sieci do 200GB/m-c to czysta durnota, gdyż wówczas po sieci hula wiatr, a sprzętu sieciowego się nie wyłącza).
matek451 pisze:
12 cze 2019, 04:58
A co do ping w T-Mobile to bądź poważny, chyba nie myślisz że nie sprawdzone po kole przez sąsiada i na pojedyńczych pasmach LTE na B525?
Co do B525 to bardzo słaby/podstawowy sprzęt do LTE-A, lepiej go mieć przy tego typu ofercie bo zawsze może trochę poratować. WF860 to zupełnie inna półka, ale choćby był to modem LTE-A cat.18 to jeżeli chcemy jak najniższych opóźnień i jak najwyższej jakości połączenia to tylko wybór konkretnego pasma na stałe to gwarantuje, support QAM256 wskazany.
Kod: Zaznacz cały
 T-Mobile ma problemy z routingiem od słynnego już pożaru i w grach niestety spisuje się kiepsko, temat wałkowany na forach wielokrotnie ale kto powiedział ze mobilny na dodatek bez limitu danych za śmieszną kasę ma do tego służyć? 
Znam ten problem od dawna, z tym że Ty przedstawiłeś to tak jakoby działanie sieci komórkowej było tego przyczyną. A ludzie od wdrożenia sieci HSPA+ , przez kilkanaście lat już używają tego dostępu do takich celów. Średnie opóźnienia i ich powtarzalność na sieciach LTE nie ustępują nic technologi ADSL/ADSL+.
matek451 pisze:
12 cze 2019, 04:58
Teraz rozdawcą i to TB jest T-Mobile i jakoś nie walczysz z tą "patologią" jak z DIL, bądź konsekwentny , 29 zł/m-c nawet z ograniczonym do 20Mb/s DL za TB danych to jest populizm porównywalny z pakietami na pre-paidach Orange. Masz pole do popisu a ja na forach nie widzę twojej masowej krytyki tych operatorów. Ich oferty skutecznie zabijają sieć LTE NW szczególne tą opartą na only LTE800 u każdego
Wyjaśnię, bo widzę że nie rozumiesz-to że operator sobie napiszę w regulaminie oferty że x usługa kosztuje 1zł, że urządzenie y kosztuje 20zł w kwocie abonamentu nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi kosztami usług/urządzeń. Praktyka T-Mobile jest o wiele bardziej transparentna od P4 w przypadku DIL ( w wielu miejscach odmawiają sprzedaży nowych aktywacji, rabatują abonamenty klientom zgłaszającym reklamacje na działanie usługi). DIL był zupełnie za free, koszty utrzymania konta można było przeznaczyć na inne cele-z sms premium włącznie. Ba wystarczy przejrzeć forum Play (ja się na nim nie udzielałem), by zauważyć że byli abonenci którzy wyrażali duże pretensje do opa, za utrzymywanie tej patologii, czynniki oficjalne nabierały wówczas wody w usta... Nie zmienia to faktu że oferta T-Mobile nie powinna być sprzedawana w miejscach gdzie jest zasięg wyłącznie LTE800 (dużo tutaj i nie tylko tutaj pisałem). Jest to znaczna część terytorium Polski i N ma znacznie więcej do zrobienia w inwestycjach od Plusa.
iphoneski pisze:
12 cze 2019, 14:31
rezygnacja z 800
To bdb ruch, cena koncesji pewnie wyższa od inwestycji w LTE900.
spotify pisze:
12 cze 2019, 20:32
100 razy pisałem już, że nie rozumiesz złożonych zdań polskich i jesteś oderwany od rzeczywistości, więc nie będę tego tłumaczył po raz wtóry.
Ciekawe, że większość tutaj przyznaje rację mi, tylko Ty jak zwykle inaczej i jak zwykle komentujesz zdanie wyrwane z kontekstu a nie rozumiesz akapitu czy wątku
Sam siebie edukuj, bo nie znasz rynku, doedukowanie się z działań T-Mobile to za mało. A reszta-no cóż co za narcyzm, zapewne lusterko ci pękło i musiałeś wylać swoje żale na forum. :lol:
spotify pisze:
12 cze 2019, 20:32
I dodatkowo politycznie nie mogę zdzierżyć tej sieci. Ta spółka to zaraza naszego rynku. Taki pies ogrodnika. Sam nic większego nie zrobi, to jeszcze innym szkodzi.
Racja - Solorz umie walczyć o swoje. Ale to co on robi odbija się rykoszetem w nas Kowalskich - uzytkowników sieci mobilnych
Tia bo ga... z T-Mobile i Orange utworzyli sobie bieda spółkę N i myśleli że w prostacki sposób zaoszczędzą sobie mld nie inwestując nic w sieć data między latami 2010-2015 na prowincji. Zygi jako najlepiej poinformowany na "salonach" i rozdający karty załatwił ich w równie prostacki sposób nabijając cenę koncesji LTE800. Zapewne rykoszetem dostanie po kieszeni na tym triku każdy Kowalski (niektórzy nawet nie zdają sobie z tego sprawy, bo gdyby takie ceny wypompować za wszystkie pasma, to dzisiejsze średnie ceny 30/nr trzeba by było traktować jako cenę wyrażoną w euro lub funtach).
 #1073983  autor: jarekt
 13 cze 2019, 01:26
spotify pisze:
12 cze 2019, 22:50
..."wady" wypisałem z grubsza wszystkich... najmniej ma Tmobile...

Potwierdzam - najmniej ma T-Mobile do zaoferowania klientom, bo ma po prostu najwięcej wad, ogromnie dużo wad. Także pełna zgoda @spotify, co do ogromnej wadliwości tego opa, co zresztą @matek451 i inni też ciągle potwierdzają.

W ogóle słowa typu "naj-", np. "najwięcej", "najmniej" itp., to najczęściej powtarzające się słowa związane z T-Mobile ale występują one tylko w kontekście negatywnym, np.:
- ma najwięcej atrap starterów w salonach,
- ma największe i najdziwniejsze ograniczenia w prepaidzie,
- ma najbardziej niedorobione i wadliwe systemy bilingowe i informatyczne,
- ma najbardziej wadliwy (kosmicznie wadliwy) system obsługi kodów USSD (krótkich kodów),
- ma najgorszy, najbardziej wadliwy, najczęściej niedziałający system online do obsługi numeru (liczba pojedyncza!!!) i najgorszą (również pod każdym możliwym względem) apkę,
- jest największym dawcą numerów,
- ma najmniej klientów,
- jest opem najbardziej uzależnionym od zagranicznej centrali, nie rozumiejącej - co naturalne - specyfiki polskiego rynku,
- w raportach kwartalnych ukrywa najwięcej ważnych informacji,
- obsługuje najmniejszy ruch data (internetowy),
- ma najbardziej znienawidzoną i infantylną kolorystykę - różową,
- ma najgorsze forum dla klientów i potencjalnych klientów, pomagające rozwiązywać różnorakie problemy - to znaczy nie ma wcale forum,
- pobierał największe opłaty za sprawdzenie stanu konta (4 grosze), podczas gdy wszyscy pozostali operatorzy razem wzięci nie osiągnęli w sumie nigdy nawet 1 grosza,
- ma najbardziej łatwopalne centrum danych i zarządzania, umiejscowione celowo (nie przez przypadek - to był w pełni świadomy wybór) w najbardziej idiotycznym miejscu,
- ma najbardziej zakłamane i fałszywe RWK spośród wszystkich opów, a w zasadzie nie ma RWK wcale,
- ma największą liczbę włączanych znienacka, nieregulaminowo, niezamawianych i płatnych usług, przy okazji włączania lub wyłączania innych usług czy zmiany taryfy,
- ma największą liczbę niedziałających poprawnie usług,
- ma największy bałagan na stronie www,
- ma największy bałagan na podstronie z dokumentami, regulaminami i i cennikami,
- ma najbardziej idiotyczne i co ważne niezrozumiałe i nic nie mówiące nazwy cenników i regulaminów,
- ma największe problemy z włączaniem i wyłączaniem usług lub sprawdzaniem ich stanu (czy usługa jest włączona czy wyłączona),
- ma największe opłaty za zmianę taryfy (u innych opów 0zł, w TM 3zł),
- ma najszybsze kasowanie konta z kasy - już 14. dnia od upływu terminu wychodzących, kiedy w dodatku obowiązują jeszcze przez miesiąc rozmowy przychodzące,
- ma największe problemy z włączeniem transmisji LTE na numerze - zazwyczaj na starterze LTE jest nieaktywne (u innych opów nie ma takich szopek od lat),
- ma najgorszy system przyznawania, odnawiania, sumowania, przedłużania pakietów oraz ich zarządzania,

...i dziesiątki innych takich "naj-" w sensie negatywnym ale już się zmęczyłem i nie chce mi się pisać.
Na koniec tylko dodam:
- T-Mobile ma największą liczbę nonsensów i bezsensów sztucznie stworzonych i przez lata nie zmienionych, naprawionych czy skorygowanych.


Także potwierdzam, że T-Mobile to najgorszy operator pod prawie każdym możliwym względem.

Przy czym skala problemów u tego opa jest tak duża i trwa nieprzerwanie od tylu lat, że on nie jest po prostu na 4 miejscu biorąc pod uwagę tylko 4 operatorów infrastrukturalnych, tylko to wygląda tak, że na pierwszych 3 miejscach jest Orange, Play i Plus (taka wg mnie jest obecnie średnia kolejność biorąc pod uwagę możliwie największą liczbę różnych czynników, z jak największej liczby miejsc, od jak największej liczby klientów, przy czym Orange i Play idą prawie łeb w łeb), potem długo, długo nie ma nic, i T-Mobile jest dopiero na 10 miejscu.
 #1073984  autor: matek451
 13 cze 2019, 07:26
@JFK2016 usługa w Domowym z DL do 20Mb/s kosztuje /kosztowała 29/25 zł/m-c i jest to niepodważalne, 20 zł rata za router. Nie ma opcji zakupu B525 nawet przez T-Mobile w Huawei za 20$, nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Korzystasz z zabytków a wypowiadasz się w kwestii sprzętu z LTE-A, uzywać E398 i nazywać B525 slłabym sprzętem to szczyt hipokryzji.
Rynkowa cena samego HiSilicon Balong750 jest wyższa niż piszesz, Huawei to nie firma charytatywna i nie robi prezentów nawet operatorom. Klienci T-Mobile w ratach kupują sprzęt w realnej cenie.
T-Mobile oferując internet bez limitu we wrześniu 2017 za 25 zł na m-c stał się siecią dla Januszy, to jest fakt. Od poczatku był to ich target. Chciał w ten sposób zmienić swój wizerunek. Celował z założenia w klientów na wsiach, sam się chwalił że ta oferta kierowana jest do tych którzy nie mają dostępu do porządnego internetu kablowego. Nie liczy się z tym ze ma tam sieć tylko LTE800, to była wtórna sprawa, ktoś tam na górze tak sobie to wymyślił i poszło. Późniejsze wycofywanie się , rabaty i etc to pokłosie takiej decyzji. Tak, ta oferta to rozdawnictwo TB za psie pieniądze i sensu stricte czyli dochodów dla operatora i wpływu na jego sieć LTE nie różni się od działań Orange w pre-paid i Play z DIL-em. Usługa z TB danych za 7$ na m-c nie może się zapiąć. Teraz w T-Mobile pewnie mają zagwozdkę jak to zmienić i wyjść z twarzą jak Play z DIL-a. A niska jakość internetu Domowego T-Mobile i problemy z routingiem to realia i nie pomoże tu nawet najlepszy sprzęt i żonglowanie pasmami, sprawdzę na WF860 jak kupię ten pre-paid. Oby tylko był na nim dostęp do LTE, bo na kilku innych wcześniej były z tym problemy.
 #1073987  autor: habish
 13 cze 2019, 08:14
Remington pisze:
12 cze 2019, 22:24
@spotify
zaskoczyłeś mnie tą jakością rozmów. Oprócz Plusa, korzystam też z Orange i TM i nie zauważyłem żadnych różnic między nimi. Oczywiście zakładając połączenia HD.
Daj spokój Rem i nie czytaj tych bzdur.
Popatrz na poniższą grafikę, i sam zobacz różnicę między jakością VoLTE a HD Voice, jest marginalna.
Obrazek
 #1074009  autor: piotrzet
 13 cze 2019, 14:23
https://www.telepolis.pl/artykuly/wydar ... s-lips-cto
Żadnych nowych odkryć to tu nie ma.
I tak Operator 3 jest przykładem tego, że nie wystarczy mieć najwięcej zasobów częstotliwości. Trzeba jeszcze umieć je wykorzystać.
Wiadomo Plus zapasy największe, a oszczędza najbardziej na ich wykorzystaniu.
Z kolei Operator 2 to przykład tego, że można dzielić ze sobą niemalże całą sieć i korzystać z identycznych nadajników w tych samych miejscach, ale nawet wtedy odpowiednia konfiguracja sieci i praca inżynierów potrafi sprawić, że to ta druga sieć będzie lepsza.
I to też wiadomo Orange ma to samo co T-M a jak się czyta na forum to widać, że T-M potrafi lepiej "zrobić" sieć.
Play robi dobrą robotę (z rozbudową sieci - red.) - jestem pod wrażeniem. Ale są spóźnieni.
Nasza sieć jest przystosowana i optymalizowana do obsługi w momencie największego obciążenia. Nikt nie tworzy sieci do działania o 3 na ranem, kiedy niewiele osób korzysta z usług. Sieć Play zapycha się, szczególnie wieczorami.
Play tutaj faktycznie gdzie ma swoje nadajniki ma przewagę w końcu korzystają ze wszystkiego co mają. Ale tak jak na wsi jest 200 Mb/s w niektórych lokalizacjach to centra dużych miast leżą.
Bitwa jak widać po wyniku na kolejne lata między Play, a T-M. No chyba, że Plus się obudzi, bo Orange to wątpię. Po co było płacić za testy? To samo wiadomo z tego forum od dawna :lol:

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1074037  autor: spotify
 13 cze 2019, 17:14
jarekt pisze:
13 cze 2019, 01:26
Także potwierdzam, że T-Mobile to najgorszy operator pod prawie każdym możliwym względem.
Z Ciebie chyba jakiś masochista jest. 99% głupot które napisałeś to dotyczą prepaid i platformy. A system i platforma już od dawna od każdego z nas dostaje po D za to jak działa. Więc zatem nic nowego.
Po co się męczysz? Zmień na innego opa skoro prepaid to dla Ciebie jedyna opcja w swiecie mobilnym :-)

Ci co mają abo w TMobile nie narzekają. A druga kwestia - oceniam działanie sieci w życiu, czyli net, połączenia i zasięg. Stąd taka a nie inna ocena.


@piotrzet
Po zsumowaniu punktów widać, że Play wyprzedziło Orange. Już wyprzedziło a co dopiero jak skończą budowę.
Zresztą to co wyszło w tym płatnym teście na zlecenie pisałem od dawna i kto się będzie bił o bycie nr 1. TMobile ma jeszcze też dużo do zrobienia.
 #1074113  autor: JFK2016
 14 cze 2019, 14:06
piotrzet pisze:
13 cze 2019, 14:23
I to też wiadomo Orange ma to samo co T-M a jak się czyta na forum to widać, że T-M potrafi lepiej "zrobić" sieć.
Gdzie brałeś ten towar- dobry jest można polecić tego sprzedawcę. :lol: Orange przewala x razy więcej danych.
matek451 pisze:
13 cze 2019, 07:26
20Mb/s kosztuje /kosztowała 29/25 zł/m-c i jest to niepodważalne, 20 zł rata za router.
Tak, a jak ktoś napiszę "d@@a na płocie" to niektórzy głaszczą.
matek451 pisze:
13 cze 2019, 07:26
Nie ma opcji zakupu B525 nawet przez T-Mobile w Huawei za 20$, nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Nawet nie wchodź w tą dyskusję jednoosobowy akwizytorze, pracuję w średniej firmie i w przeszłości produkowaliśmy towary dla korporacji.
matek451 pisze:
13 cze 2019, 07:26
Korzystasz z zabytków a wypowiadasz się w kwestii sprzętu z LTE-A, uzywać E398 i nazywać B525 slłabym sprzętem to szczyt hipokryzji.
E398 to trudny modem do obsługi przez porty USB (wymaga wydajnego zasilania), także nigdy go nie polecam, jednakże przy spełnieniu tego warunku i nie przeciążonym nadajniku operatora działa całkiem fajnie (używałem go 2 lata w zewnętrznej obudowie i nadal działa, choć ze względu na zmianę łącza na światłowód teraz leżakuje, a używałem dlatego żeby trzymać pasmo L1800 w Orange, gdyż w firmware B593 nie miałem opcji wyboru pasma na stałe), modemów LTE mam na "pęczki" bo z tego dostępu korzystam w tej chwili 2 lokalizacjach od początki startu tej technologii (E5180, E5577, E3276, DWR-921, Fritz6820 i nie używane już telefony z modemami LTE). A LTE-A "dziecko drogie" nie jest dla mnie żadną nowością, gdyż używam telefonu z modemem cat.9 od ponad 2,5 roku.
Także nie potrzebuję tworzyć kolejnego elektro-złomu z LTE-A który nic nie będzie wnosił i który też nie prezentuje zbyt ciekawych produktów, może M1/M2-internet działa u mnie bdb od L1800 w górę, a jeżeli piszemy o jakości to nawet ten zabytek E398 uzyskiwał lepsze parametry połączenia (niskie opóźnienia, szybkie dojście do max. transferu DL/UL, ba upload wyższy od pokazanego w teście 5G S10), https://www.youtube.com/watch?v=1JypdIQxGOg -jeżeli takie to ma być 5G to nie jest żaden skok jakościowy, lecz pojemnościowy (operatorzy będą mogli więcej zarabiać na sprzedaży danych).
matek451 pisze:
13 cze 2019, 07:26
Rynkowa cena samego HiSilicon Balong750 jest wyższa niż piszesz, Huawei to nie firma charytatywna i nie robi prezentów nawet operatorom. Klienci T-Mobile w ratach kupują sprzęt w realnej cenie.
Dla ciebie tak, nie dla T-Mobile dla którego Huawei to klient a nie partner (jak już dostaje po d..., gdy USA ogłosiły sankcje, europejskie sieci wycofują się z update umów handlowych).
matek451 pisze:
13 cze 2019, 07:26
JFK2016 usługa w
T-Mobile oferując internet bez limitu we wrześniu 2017 za 25 zł na m-c stał się siecią dla Januszy, to jest fakt.
Za 45/teraz 49 takie są fakty, Plus kiedyś sprzedawał D-Linka z LTE-A za 1zł, przy abonamencie 60zł i co D-Link sprzedawał go Plusowi za 1zł-dorośnij, tj. kwestia konstrukcji oferty/regulaminów.
matek451 pisze:
13 cze 2019, 07:26
Od poczatku był to ich target. Chciał w ten sposób zmienić swój wizerunek. Celował z założenia w klientów na wsiach, sam się chwalił że ta oferta kierowana jest do tych którzy nie mają dostępu do porządnego internetu kablowego. Nie liczy się z tym ze ma tam sieć tylko LTE800, to była wtórna sprawa, ktoś tam na górze tak sobie to wymyślił i poszło. Późniejsze wycofywanie się , rabaty i etc to pokłosie takiej decyzji.
Próbujesz "wykręcić kota ogonem"-po pierwsze byłbyś jednym z pierwszych którzy rzucili się na ten internet (jako "samozwańczy król cebuli" na bez-kabli i mający dostęp do nadajnika T-Mobile z kompletem pasm i dobry sprzęt z LTE-A), po drugie tak tutaj jak i zwłaszcza na innych forach próbujesz wmówić ludziom że sieć T-Mobile leży i kwiczy przez tą ofertę lub inaczej ona leży i kwiczy tam gdzie jest gołe LTE800/podobnie w Orange, niestety jest to znaczny obszar prowincji. Nie wiemy ile jest tak naprawdę tych klientów na prowincji, ich liczba nie musi być duża żeby zajechać gołe L800. To był sposób na wyróżnienie się z ofertą i zdobycie gdziekolwiek, jakichkolwiek klientów przy zapełnionym rynku i ponad połowie dekady bezczynności (mogli skorzystać z doświadczeń Plusa, on ma najlepszą sieć na prowincji i od jej rozbudowy zaczynał sprzedając swój internet LTE "bez limitu"). Nigdy nie rozumiałem roli T-Mobile w tej bieda spółce N, Orange miał świetne oferty i trzepał kasę... Dziś ratunkiem jest FUP i nie muszą korzystać z przykładu Plusa, Orange robi to lepiej... :D
 #1074115  autor: piotrzet
 14 cze 2019, 14:14
No to w takim razie ile danych przetransferował Orange w 2018 a ile T-Mobile? Ułatwienie Orange 680PB a T-M ile mniej? I link do danych proszę również ;)
Po za tym nie wiem czy widzisz ale ja nic o prędkościach czy zapchaniu sieci nie napisałem ;)

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1074126  autor: piotrzet
 14 cze 2019, 15:10
Jak to możliwe, że sieć z największą ilością pasma dalej na szarym końcu i to jeszcze ze średnią niższą o około 5 Mb/s do kolejnego miejsca? Naprawdę fenomen :lol:

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
  • Strona 111 z 179
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 179
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 179