DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1059627  autor: lucash25
 17 gru 2018, 00:21
Witam.
Od jakiegoś czasu nie mogę sprawdzić ile tak naprawdę maksymalnie mogę wyciągnąć z nadajnika w mojej miejscowości. Taryfa Frii na kartę. W bez limitu za 1zł dziennie- wiadome - 15 mb/s max. i tak jest. Ale gdy to wyłączę i aktywuję pakiet 1GB za 10zł, to również jest te max. 15mb/s. Podczas włączania speed testu, przez jakieś 3s jest prędkość ponad 30 mb/s (tak jakby internet wyciągał więcej) i z każdą kolejną sekundą spada i po chwili normuje się w okolicach 15-16 mb/s i tak do końca testu. Kilka miesięcy temu czegoś takiego nie zauważyłem, a prędkość ok. 40 mb/s wynosiła. Czy jakieś limity prędkości zostały nałożone w ofercie na kartę bez względu z jakiego pakietu się korzysta? Chciałbym najpierw przetestować ile max. mogę tu wyciągnąć i wtedy skorzystać z oferty domowej. Wiem, że mogę wziąć na próbę, ale jeśli by się dało, to wolałbym najpierw bez podpisywania czegokolwiek.
W mojej lokalizacji jest LTE 1800 i 800. Podczas pobierania wyświetla się LTE+.

Pozdrawiam.
 #1059629  autor: marcin19883
 17 gru 2018, 00:50
Uruchom pakiet internetu 10GB na święta. Znajdziesz go w aplikacji Mój T-Mobile. Tam nie ma limitu prędkości
 #1059634  autor: piotrzet
 17 gru 2018, 09:09
lucash25 pisze:
17 gru 2018, 00:21
Witam.
Od jakiegoś czasu nie mogę sprawdzić ile tak naprawdę maksymalnie mogę wyciągnąć z nadajnika w mojej miejscowości. Taryfa Frii na kartę. W bez limitu za 1zł dziennie- wiadome - 15 mb/s max. i tak jest. Ale gdy to wyłączę i aktywuję pakiet 1GB za 10zł, to również jest te max. 15mb/s. Podczas włączania speed testu, przez jakieś 3s jest prędkość ponad 30 mb/s (tak jakby internet wyciągał więcej) i z każdą kolejną sekundą spada i po chwili normuje się w okolicach 15-16 mb/s i tak do końca testu. Kilka miesięcy temu czegoś takiego nie zauważyłem, a prędkość ok. 40 mb/s wynosiła. Czy jakieś limity prędkości zostały nałożone w ofercie na kartę bez względu z jakiego pakietu się korzysta? Chciałbym najpierw przetestować ile max. mogę tu wyciągnąć i wtedy skorzystać z oferty domowej. Wiem, że mogę wziąć na próbę, ale jeśli by się dało, to wolałbym najpierw bez podpisywania czegokolwiek.
W mojej lokalizacji jest LTE 1800 i 800. Podczas pobierania wyświetla się LTE+.

Pozdrawiam.
Moim zdaniem taki test nie będzie zbyt bardzo wiarygodny no chyba że masz słabszy telefon. U mnie to wygląda to tak na dole tam gdzie mam gorszy zasięg na B525 mam okolice 30 Mb/s logujac się do tego samego nadajnika bez żadnej agregacji mam już okolice 50 Mb/s na XZ3.

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
 #1059636  autor: michcio123
 17 gru 2018, 09:17
Opisany problem występuje tak gdzieś od czerwca i wątpię aby ten pakiet 10GB na święta wyłączył lejek 15/15 chociaż nic nie szkodzi spróbować. Jest jakiś błąd przy wyłączaniu Bez limitu za 1zł i ograniczenie 15Mb/s nie jest zdejmowane chociaż powinno i tak jak pisze autor tematu wcześniej tego nie było. Przypuszczam że stało się to po wprowadzeniu oferty Supernet wideo. Cała ta sytuacja jest nie zgodna z regulaminem i należy składać reklamację a jak T-mobile się do tego odniesie to już inna sprawa.
 #1059643  autor: matek451
 17 gru 2018, 10:39
T-mobile i przestrzeganie regulaminów to żart, kupiłem na testy kartę z napisem 111GB , na niej 7GB. Zrobione testy w agregacji 3 pasm LTE, DL/UL niezależnie od pory dnia do 22Mb/s. BTS po modernizacji, 4 pasma LTE na nim. Karta teoretycznie bez limitu predkości ale T-mobile stosuje lejek.
 #1059737  autor: lucash25
 18 gru 2018, 14:53
Pakiet 10 GB na święta - limit prędkości taki sam. Dzisiaj sprawdzałem ponownie na speed test - w pierwszych sekundach rozpędza się prędkość pobierania do 40 kilku mb/s a potem stopniowo spada do 18-20 mb/s. Także musi być jakiś lejek nakładany. Testy sprawdzane na routerze huawei e5186 i na S8.
A w jakichś innych taryfach na kartę może ktoś osiąga więcej? Albo inny pakiet?
W ostateczności będę pisać reklamację do T-mobile.
 #1059740  autor: michcio123
 18 gru 2018, 15:14
Inny pakiet tu nie pomoże. Zgłoś im to niech wystawią zgłoszenie techniczne a następnie pisz reklamację. Dodaj że interesuje cię internet domowy i chcesz na tej karcie sprawdzić możliwości ich sieci a obecne ograniczenie prędkości ci to uniemożliwia.
 #1059743  autor: jarekt
 18 gru 2018, 15:32
Tak jak napisał @michcio123, od pewnego czasu jest błąd w systemach T-Mobile (jeden z dziesiątek jeśli nie setek błędów), który zakłada na stałe limit 15Mbit/s na numer (a nie usługę, czy taryfę), na którym uruchomiliśmy (i potem wyłączyliśmy) choćby raz i tylko na moment usługę BLza1 ("Bez Limitu za 1 zł dziennie").

Miałem kiedyś się temu przyjrzeć ale tak schodziło i schodziło...
Ale teraz mam kilka powodów aby się tym w końcu zająć. W najbliższych dniach mam zamiar sprawdzić czy jest jakaś skuteczna metoda na pozbycie się tego ograniczenia/błędu (bez pisania reklamacji i wydawania kasy na płatne pakiety).

Tylko że Święta coraz bliżej i czasu coraz mniej...
Zobaczymy...

Częściowo zmuszony przez te wszystkie babole i utrudnienia, na razie robię sobie wolne od forum i Telepolis.
 #1059759  autor: biala1991
 18 gru 2018, 18:19
matek451 pisze:T-mobile i przestrzeganie regulaminów to żart, kupiłem na testy kartę z napisem 111GB , na niej 7GB. Zrobione testy w agregacji 3 pasm LTE, DL/UL niezależnie od pory dnia do 22Mb/s. BTS po modernizacji, 4 pasma LTE na nim. Karta teoretycznie bez limitu predkości ale T-mobile stosuje lejek.

Możesz napisać jaką masz ważność konta na tym starterze? U mnie kod *101# pokazuje miesiąc ale obawiam się, że to błędna informacja, bo wg regulaminu powinno być 7dni.
I czy działa Ci Miboa? Ja po zalogowaniu widzę tylko: Przepraszamy, Twoja taryfa nie jest obsługiwana :)
 #1059840  autor: michcio123
 19 gru 2018, 17:32
jarekt pisze:
18 gru 2018, 15:32
W najbliższych dniach mam zamiar sprawdzić czy jest jakaś skuteczna metoda na pozbycie się tego ograniczenia/błędu (bez pisania reklamacji i wydawania kasy na płatne pakiety).
Jak byś "odkrył" jakieś lekarstwo na tą przypadłość to prosił bym o info.
Dodam od siebie że ponowna aktywacja i deaktywacja BLza1 nawet parokrotna , aktywacja pakietu Strong Lte 1Gb za 10zł na 30 dni ,aktywacja pakietów na próbę 1Gb 3Gb 6Gb na 5dni nie wyłączyła u mnie lejka 15/15. Ogólnie to nie jestem zbyt mocno obeznany w T-mobile dlatego nie znam żadnych ciekawych "myków" które mogły by tu pomóc.
Tak jak pisałem wcześniej z moich obserwacji wynika że błąd ten mógł się pojawić mniej więcej wtedy gdy wprowadzili Supernet Video.
 #1060490  autor: lucash25
 28 gru 2018, 14:59
Również próbowałem przechodzić między taryfami, zmieniałem na ofertę Supernet, potem z powrotem na "zwykłą" Frii i dalej wciąż jest lejek. Zrobiłem zgłoszenie na infolinii, ale wysyłają co dwa dni sms-y, że problem wymaga dodatkowej weryfikacji i tak już kilka razy i problemu nie mogą rozwiązać, a lejek jak był, tak jest. Może komuś jakiś trik odblokował lejek lub w jakiś inny sposób można przetestować ile maksymalnie wyciągnąć dałoby się na sieci?
 #1065982  autor: junak1934
 22 lut 2019, 13:33
matek451 pisze:
17 gru 2018, 10:39
T-mobile i przestrzeganie regulaminów to żart, kupiłem na testy kartę z napisem 111GB , na niej 7GB. Zrobione testy w agregacji 3 pasm LTE, DL/UL niezależnie od pory dnia do 22Mb/s. BTS po modernizacji, 4 pasma LTE na nim. Karta teoretycznie bez limitu predkości ale T-mobile stosuje lejek.


Czy jeszcze ktos moze potwierdzic ta opinie dla tej karty ? Pytam, bo chce kupic internet w T-Mobile bez limitu, ale zanim podpisze umowe chcialbym przetestowac jak dziala i obawiam sie, ze jesli jest lejek na tym starterze (prepaid) , test nie bedzie wiarygodny.
Wiem, ze moge podpisac umowe na probe, ale nie chce mi sie ganiac po salonach.
Prosze o informacje, czy przypuszczenia z lejkiem sa zasadne.
 #1069186  autor: marlowicz
 07 kwie 2019, 09:06
T-mobile na kartę testowałem w zeszłym tygodniu. Moja karta miała ograniczenie prędkości 15/15Mbit. Infolinia potwierdziła że jest takie ograniczenie. Tak jak pytający też chciałem sprawdzić prędkość i zapchanie nadajnika mając tym bardziej b525 w domu - no ale cóż nie dało się. Od piątku jestem w Orange :)
 #1069842  autor: martin87
 20 kwie 2019, 07:47
Też zauważyłem, że prepaid (mam ten pakiet 10GB/no limit sms/mms/call + video za 30zł) ma limit do 15Mb/s, niezależnie czy to HDSPA czy LTE. Choć to prędkość wystarczająca pod tel, to nie robię afery. Bardziej irytują błedy na ich stronie i olewanie ich rozwiązania przez operatora.