DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 122 z 134
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 134
 #1063781  autor: piotrzet
 30 sty 2019, 08:56
http://rpkom.pl/artykul/1388136.html
Podobno około 1/4 kart sim przenoszonych z T-Mobile nie działa nawet 30 dni ciekawe jaki ten odsetek jest w innych sieciach i ciekawe jak to wygląda również w drugą stronę, bo na pewno też takie przypadki się zdarzają. Ale najśmieszniejsze jest to, że Play w komunikacji marketingowej używa zwrotu " Najczęściej wybierana sieć w Polsce" Czyli jak zwykle może to być kłamstwo jak np z 4G na 3G. Cały Play tylko marketing i to naciągany do tego.

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
 #1063792  autor: matek451
 30 sty 2019, 10:21
To od dawna stosowana praktyka w salonach wszystkich operatorów. Z 5 lat temu tak przeniosłem numer na kartę z Orange do Plusa na abonament. Oczywiście decydenci u wszystkich operatorów o tym wiedzą a gadki Gruchy można między bajki włożyć. Każdy sposób jest dobry, liczą się wyniki. Konsultanci w salonach muszą z czegoś żyć a ci tak oburzający się oficjalnie ich szefowie narzucają im plany sprzedażowe. Interes się kręci i o to chodzi. Wszyscy są zadowoleni. A marketing nigdy nie miał i nie ma nic wspólnego z prawdą, niezależnie od operatora. Ma działać na Januszy i Grażynki i działa, cel jest jeden tylko metody i hasła różne.
 #1064094  autor: piotrzet
 02 lut 2019, 07:12
Wszyscy tak piszą, że niby oferta T-Mobile jest zła i droga to czekam niech ktoś mi poda, która konkurencja ma internet bez limitu w cenie niższej niż u nich, abonament w cenie 50zł to też standard jak u konkunrecji, karta to samo. Więc jak ktoś mogłby powiedzieć, które oferty są droższe niż u konkurencji bo bardzo nie wiem.

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
 #1064723  autor: piotrzet
 07 lut 2019, 19:18
Tym razem czemu powinno uwzględniać się RK w Play jak to widzę jak oni traktują te testy to mi się śmiać chce. RFBenchmark czekamy na tzw drive testy a nie takie g., które kompletnie nic nie mówi.
https://www.rfbenchmark.pl/internet-mob ... g-krajowy/

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
 #1064997  autor: piotrzet
 11 lut 2019, 12:01
https://mobile.twitter.com/RzecznikPlay ... 8592349184
Żenady ciąg dalszy. :lol: Jak tak chcecie żeby już patrzeć na te wyniki bez RK to wyłączcie wszystkim RK wtedy będzie to bardziej wiarygodne. Chodź i tak dalej będzie to ciekawostka, a nie faktyczny stan sieci.
T-Mobile oczywiście od rana również się spuszcza nad 1 miejscem :lol:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2019, 14:17 przez piotrzet, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
 #1064999  autor: JFK2016
 11 lut 2019, 13:07
piotrzet pisze:
11 lut 2019, 12:01
https://mobile.twitter.com/RzecznikPlay ... 8592349184
Żenady ciąg dalszy. :lol: Jak tak chcecie żeby już patrzeć na te wyniki bez RK to wyłączcie wszystkim RK wtedy będzie to bardziej wiarygodne. Chodź i tak dalej będzie to ciekawostka, a nie faktyczny stan sieci.
Oczywistym jest że o jakości/prędkości konkretnej sieci można pisać opierając się na jej infrastrukturze, a nie na RK. Po prostu nie możesz się przyzwyczaić/jak wielu że P4 ma najbardziej spójną i wydajną sieć na dzień dzisiejszy, po wyłączeniu patologii z darmowym netem w RBM i rozbudowie sieci będą cały czas walczyć o 1 na podium (podobnie jak inni hejterzy próbujący manipulować wynikami T-Mobile opierając się na nadajnikach z działającym wyłącznie LTE800, rynek jest nasycony i mimo tego że oferta no-limit jest dostępna od 1,5 roku to nie zachwiało to siecią).
 #1065004  autor: jarekt
 11 lut 2019, 14:00
Jak Play był 3 lub 4 (albo jest), bo mu "doliczano" roaming krajowy w postaci limitu 2Mbit/s czy obecnie 3Mbit/s (bo nikt z benchmarkowców nie pokazywał ile naprawdę sieć własna Play wyciąga, tak jak to pokazywali dla Orange, Plusa i T-M), to ten troll trąbił w kółko o speedtestach, że są OK, że T-Mobile pierwszy, że lider, że najlepsza sieć, że oferta neta domowego bezkonkurencyjna ("znajdź lepszą, pokaż mi"), bla, bla, bla.

Jak Play od kilku miesięcy jest #1, to również trąbi w kółko o speedtestach, ale że niemiarodajne, że do d@@y, że trzeba zaniżyć wyniki i uwzględnić RK i tylko takie prezentować, bla, bla, bla.

Wieczny ból tyłka we wszystkich tematach i we wszystkich internetach.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2019, 10:22 przez Morvius, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Wymoderowano. Aktualizacja treści by zachować sens wypowiedzi.

Częściowo zmuszony przez te wszystkie babole i utrudnienia, na razie robię sobie wolne od forum i Telepolis.
 #1065078  autor: spotify
 12 lut 2019, 16:44
JFK2016 pisze:
11 lut 2019, 13:07
Po prostu nie możesz się przyzwyczaić/jak wielu że P4 ma najbardziej spójną i wydajną sieć na dzień dzisiejszy, po wyłączeniu patologii z darmowym netem w RBM i rozbudowie sieci będą cały czas walczyć o 1 na podium (podobnie jak inni hejterzy próbujący manipulować wynikami T-Mobile opierając się na nadajnikach z działającym wyłącznie LTE800, rynek jest nasycony i mimo tego że oferta no-limit jest dostępna od 1,5 roku to nie zachwiało to siecią).
Ale wymyslasz teraz. Zauważ, że jak W3 ogarnia od lat sieci mobilne na wioskach i Play nie było to z reguły mają prędkości dość średnia. Pojawi się Play, którego nie było. Pojawi się Play po którym lata wiatr jeszcze bo nikt nie ich nie obciąża. Wtedy jest jasne, że ok 2500 stacji postawionych w ciągu ostatnich dwóch lat, głównie na terenach na których nie istnieli wcześniej powoduje zawyżenie prędkości. To jest normalne. Masz np w słynnym przytaczaniu przez @piotrzet w Krakowie 2Mb/s w Play + wioska, gdzie nowa nie śmigana i nie obciążona stacja wyciąga grubo ponad 100Mb/s. Więc jaka z tego jest średnia?
Dajcie im chwile i zobaczymy jak będzie nowo budowana sieć (jak to piszesz najbardziej wydajna) np rok po rozbudowie.
I od razu uczulam bo czytam tez ciekawe wpisy - że Play ma najwięcej ludzi bo tak podaje w raportach. Tylko nikt nie bierze pod uwagę, ze ok 2,5mln to SIMy martwe z ich ponad 15mln
jarekt pisze:
11 lut 2019, 14:00
Jak Play od kilku miesięcy jest #1, to również trąbi w kółko o speedtestach, ale że niemiarodajne, że do d@@y, że trzeba zaniżyć wyniki i uwzględnić RK i tylko takie prezentować, bla, bla, bla.
Kolejny mądry. Od jakich kilku? 2 może 3 miesiące.
Kolejna sprawa, gdzie wszyscy byli jak Play był ostatni? Nikt nie pamięta, jak na telepolis kiedys co wynik Play był pierwszy. Wtedy Gruszka się podniecał. Później jak spadli za N! to nabrał wody w usta.

W każdym razie śmiać mi się chce z tych rankingów. Nigdy tego pod uwagę nie biorę jak również moi znajomi.
A RK powinien być uwzględniony ale dla informacji. Bo sieć Play nadal bez RK nie istnieje. Jeśli pozbędą się RK to będę mogli się tym chwalić jaką mają sieć. Obecnie to śmiech na sali co ich marketing wyprawia. Chyba obecnie najmniej koloryzuje marketing Orange.
 #1065082  autor: piotrzet
 12 lut 2019, 18:06
spotify
Ale ja nie twierdzę, że wioski chodzą w Play wolno. Właśnie tam są piękne prędkości ponad 100 Mb/s a nawet i ponad 200 Mb/s, a centrum Krakowa czy Warszawy to dno i metr mułu poniżej 5 Mb/s bardzo często w okolicach 1-2 Mb/s. To jest dla mnie śmieszne, bo o ile na wsi można mówić, że im się nie opłaca o tyle w mieście powinno to chodzić min te 30-40 Mb/s cały dzień.

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
 #1065103  autor: umcusumc
 12 lut 2019, 20:46
spotify pisze:
12 lut 2019, 16:44
Dajcie im chwile i zobaczymy jak będzie nowo budowana sieć (jak to piszesz najbardziej wydajna) np rok po rozbudowie.
Ja tak właśnie obserwuję jeden nadajnik - w grudniu '18 miał rocznicę. Jest spadek prędkości, tam gdzie kiedyś dochodziło do 150 Mbps, teraz max to 140 Mbps. W szczycie zamiast 120 Mbps jest 100. Myślę, że trzeba by poczekać jeszcze 2 lata, że by dać szansę ludziom na przejście do Play, żeby odbiło się to bardziej na sieci.
spotify pisze:
12 lut 2019, 16:44
I od razu uczulam bo czytam tez ciekawe wpisy - że Play ma najwięcej ludzi bo tak podaje w raportach. Tylko nikt nie bierze pod uwagę, ze ok 2,5mln to SIMy martwe z ich ponad 15mln
Żeby nie być stronniczym, należy również uczulić, że pozostali operatorzy nie dzielą się równie ochoczo swoimi martwymi duszami. Każdy może sobie z tego wyciągnąć wniosek jaki uważa za stosowny, niekoniecznie zbieżny z moją teorią spiskową ;)

A w świetle tego, jakie psy wiesza się zazwyczaj na Plusie, ja jestem zadowolony. Od ponad 5 lat średnio ciągle mam 50 Mbps, minimalnie w szczycie 30 Mb/s, a maksymalnie 80 Mbps. Żyć nie umierać. Tylko ten nieszczęsny FUP załączający się od razu po przekroczeniu limitu ;)
 #1065352  autor: JFK2016
 16 lut 2019, 14:03
spotify pisze:
12 lut 2019, 16:44
Zauważ, że jak W3 ogarnia od lat sieci mobilne na wioskach i Play nie było to z reguły mają prędkości dość średnia. Pojawi się Play, którego nie było. Pojawi się Play po którym lata wiatr jeszcze bo nikt nie ich nie obciąża. Wtedy jest jasne, że ok 2500 stacji postawionych w ciągu ostatnich dwóch lat, głównie na terenach na których nie istnieli wcześniej powoduje zawyżenie prędkości.
Co znowu fantazjujesz z tym zawyżaniem wyników na nowych stacjach-nie ma klientów nie ma testów (ja wiem że nie lubisz z kilkoma osobami na forum tego typu rankingów, zwłaszcza jak przegrywa N, a powtórzę się po raz kolejny czy to się komuś podoba czy nie tj. najbardziej miarodajny wskaźnik prędkości/jakości sieci w ujęciu ogólnokrajowym). Po za tym tak przy obciążeniu ruchem data, jak i wykonywaniu testów liczą się głównie klienci data-raz to oni generują ruch, dwa oni są w stanie robić testy ze względu na zawartość pakietu data (klienci voice przy kilku testach na dobrym telefonie i nie obciążonym nadajniku w ciągu kilku minut zużyją posiadany pakiet data).
spotify pisze:
12 lut 2019, 16:44
Masz np w słynnym przytaczaniu przez @piotrzet w Krakowie 2Mb/s w Play
Nie wierzę w takie testy, jak ktoś chce to je zrobi (mogę polecić jednego specjalistę od Plusa). U mnie sieć Play do 1.11.2018 w godzinach szczytu poza LTE2100 była nie używalna, po wyłączeniu patologi z DIL można używać sieci nawet w paśmie LTE800 i Play w okolicy nie uruchamiał żadnego nowego nadajnika. Także jak ktoś chce się bawić w takie testy to info: który nadajnik, jakie pasmo LTE/3G. To samo mogę napisać o tym jak co niektórzy "trzepali pianę" że T-Mobile w ciągu 0,5 roku zatka się z powodu oferty internetu domowego bez limitu, pisałem że tak się nie stanie to jest fakt (rynek jest nasycony i nie łatwo jest zdobyć klienta data, do tego jeszcze przybywa łącz światłowodowych i robi się nadpodaż usługi).
spotify pisze:
12 lut 2019, 16:44
I od razu uczulam bo czytam tez ciekawe wpisy - że Play ma najwięcej ludzi bo tak podaje w raportach. Tylko nikt nie bierze pod uwagę, ze ok 2,5mln to SIMy martwe z ich ponad 15mln
A tutaj to się z kolegą zgadzam w 100%, ba powiem więcej Play nie jest tanią siecią w voice-ratują ją reklamy, podobnie jak w przypadku internetu Plusa (w tym przypadku to mam wrażenie że mają one charakter prewencyjny...), klony działające na infrastrukturze Plusa zabijają cenowo wszystkich (dobrze że oni nie mają kasy na kampanie reklamowe).
spotify pisze:
12 lut 2019, 16:44
W każdym razie śmiać mi się chce z tych rankingów. Nigdy tego pod uwagę nie biorę jak również moi znajomi.
A RK powinien być uwzględniony ale dla informacji. Bo sieć Play nadal bez RK nie istnieje. Jeśli pozbędą się RK to będę mogli się tym chwalić jaką mają sieć. Obecnie to śmiech na sali co ich marketing wyprawia. Chyba obecnie najmniej koloryzuje marketing Orange.
Są dla ciebie nie wygodne dlatego tak piszesz, czy sieć Play istnieje czy nie bez RK, to w przypadku rankingów konkretnych sieci nie ma to żadnego znaczenia, może być oceniana tylko jej własna infrastruktura.
 #1065354  autor: piotrzet
 16 lut 2019, 14:34
JFK2016
Skoro dla ciebie takim wyznacznikiem jakości sieci są te speedtesty to gratuluję. Ale wiesz średnia pensja w Polsce to około 3500 ciekaw jestem ile osób zobaczy chociaż te 3000 na rękę. Widać nie wiesz co to jest średnia arytmetyczna. Skoro Play ma taką super sieć jak nam to tutaj prezentujesz to po co im dalej RK? Przecież to tylko strata kasy w tym momencie jeśli mają taką super sieć. Co do obciążonych i nieobciążonych lokalizacji. To tutaj kolega @spotify ma pełną rację. Koło mnie jest nadajnik, który ma komplet częstotliwości prędkości na sektorze który jest w moją stronę około 170 Mb/s dokładnie w tym samym miejscu N! z wspólnym 1800 prędkości cały dzień min 50 Mb/s. Więc widać, że po obu hula wiatr. Robiąc testy nawet kilka razy dziennie co bardziej podniesie średnią 50 Mb/s czy 170 Mb/s? Bo dla mnie to jest jasne. N! w żadnym wypadku nie doda kolejnych częstotliwości gdyż jest to po prostu zbędne.
Kolejna rzecz to zasięg Play w wielu lokalizacjach nie ma swojego zasięgu N! ma samą 800, co daje max 75 Mb/s realnie koło 20-30 jak nie mniej w Play żaden test niezostanie wykonany nie obniży średniej tutaj owszem. Pomijam już zapchane lokalizacje, bo takie w każdej sieci są. Kolejna sprawa to nadajniki N! po modernizacji najczęściej to komplet do tego 256QAM i czasem też MIMO 4x4 niestety ale żyjemy w takim kraju gdzie nie każdego stać na flagowca, który wspiera wszystkie możliwe technologie. Play również w 2600 ma 20 MHz N! w żadnej częstotliwości nie ma takiej szerokości pasma. Tutaj również może mieć to znaczenie w przypadku tańszych telefonów.
Jedynym wiarygodnym pomiarem jakości sieci są tzw test drive. Wykonywane w tym samym czasie, na tym samym urządzeniu w każdej sieci. Niestety nikt takich nie robi a ostatni wiarygodny test był w Warszawie kilka miesięcy temu robiony przez RFBenchmark i faktycznie na jego podstawie można oceniać jakość sieci, a nie śmiesznych testach, które są oparte na średniej arytmetycznej i to robione na urządzeniach najczęściej nie wspierających wszystkich nowych technologi co również zaniża wyniki. Także wypisuj dalej te bzdury jakie te testy są wiarygodne, a nikt tutaj po za tobą nie bierze ich na poważnie.

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
 #1065357  autor: JFK2016
 16 lut 2019, 15:11
piotrzet pisze:
16 lut 2019, 14:34
To tutaj kolega @spotify ma pełną rację. Koło mnie jest nadajnik, który ma komplet częstotliwości prędkości na sektorze który jest w moją stronę około 170 Mb/s dokładnie w tym samym miejscu N! z wspólnym 1800 prędkości cały dzień min 50 Mb/s. Więc widać, że po obu hula wiatr. Robiąc testy nawet kilka razy dziennie co bardziej podniesie średnią 50 Mb/s czy 170 Mb/s? Bo dla mnie to jest jasne. N! w żadnym wypadku nie doda kolejnych częstotliwości gdyż jest to po prostu zbędne.
Tu już nie chodzi o to żebyś Ty zrozumiał kogokolwiek co piszę niezgodnie z Twoim tokiem myślenia, Ty sam siebie nie rozumiesz i nie potrafisz przeliczyć prostych danych?! Wiesz ile zużyjesz pakietu gdy zrobisz test z wynikiem 170Mbps?! Dlatego ja nie przypadkowo piszę że liczą się tylko klienci data, którzy praktycznie w większości okresu rozliczeniowego są w stanie je zrobić tez lejków. I oczywiście na takich nowych stacjach Play pojawiają się tylko klienci z Iphone 8 +... i S8 +... .
piotrzet pisze:
16 lut 2019, 14:34
Jedynym wiarygodnym pomiarem jakości sieci są tzw test drive. Wykonywane w tym samym czasie, na tym samym urządzeniu w każdej sieci. Niestety nikt takich nie robi a ostatni wiarygodny test był w Warszawie kilka miesięcy temu robiony przez RFBenchmark i faktycznie na jego podstawie można oceniać jakość sieci, a nie śmiesznych testach, które są oparte na średniej arytmetycznej i to robione na urządzeniach najczęściej nie wspierających wszystkich nowych technologi co również zaniża wyniki. Także wypisuj dalej te bzdury jakie te testy są wiarygodne, a nikt tutaj po za tobą nie bierze ich na poważnie.
Ty będziesz decydował kto bierze je poważnie lub nie :lol: , I twoje drive są najważniejsze... :lol: . Bo przecież w Play abonenci robią testy tylko na Iphone od 8 w górę i Samsungach również od 8 w górę, a u pozostałych abonenci robią testy na Myphonach :lol: . Najważniejsze są tutaj użyte modemy w urządzeniach stacjonarnych, które w większości albo nie posiadają agregacji w ogóle, albo jak już to bez 256QAM.
 #1065358  autor: piotrzet
 16 lut 2019, 15:18
JFK2016
Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Gdzie napisałem, że w Play robią tylko na flagowcach? Nigdzie. Napisałem, że żeby to było wiarygodne każdy musiałby mieć flagowca pokroju S9 żeby nie ograniczać prędkości z powodu urządzenia końcowego. I to nie tylko w Play ale i innych sieciach. No ja wiem, że tobie drive testy nie odpowiadają, bo tam oprócz parametru prędkości mierzone są także inne i w nich również Play wtedy słabo wypadł. Bo sieć mobilna to nie tylko internet ale i również połączenia. Co mi po super hiper prędkościach przy śmiesznych pakietach? Oprócz tego mierzona jest ilość dropów itd. Co mi po telefonie jak będą co chwile dropy, a internet będzie działał? Ja nie decyduję kto co bierze na poważnie a kto nie, ale jak na razie na forum to tylko ty się nimi podniecasz. ;)

https://www.speedtest.net/result/a/4751935806.png
  • Strona 122 z 134
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 134
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 134