DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 3 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
 #1063986  autor: Dodo84
 01 lut 2019, 10:11
Dzwoniąc z T-Mobile na kartę do BOA słychać komunikat przytoczony przez @piotrzet. Natomiast z Playa są 3 sygnały a potem informacja, ze wybrany telefon nie odpowiada.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1063995  autor: 3G
 01 lut 2019, 10:42
Ja zawsze dzwonię do ich BOA z innej sieci, bo jest mi tak wygodniej i zwyczajnie taniej :) Przynajmniej kiedyś tak było, nie wiem, może już nie zdzierają w granicach 1zł/min w Heyah.
W tej chwili też mam jedynie trzy sygnały.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1064002  autor: p2225
 01 lut 2019, 11:13
Aktualizacja: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... re-systemy
T-Mobile podaje w swoim komunikacie, że w ciągu niespełna 12 godzin udało się przywrócić pełną sprawność usług, które w wyniku pożaru były niedostępne lub działały w ograniczonym zakresie. Należą do nich połączenia głosowe, wiadomości SMS oraz transmisja danych. Nadal mogą występować trudności w przesyłaniu wiadomości MMS oraz doładowywaniu part prepaid. Działają za to bez problemów doładowania za pośrednictwem strony www.doladowania.t-mobile.pl. Niedostępne są również niektóre usługi dla biznesu, ale operator pracuje, by je jak najszybciej przywrócić.
Zapomnieli wspomnieć o niedziałającym MiBOA i Mój T-mobile.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1064003  autor: piotrzet
 01 lut 2019, 11:15
I braku dostępności usługi VoWiFi.
Tutaj pełne info: https://firma.t-mobile.pl/pl/dla-mediow ... 8a2c881e35

Edit:
Jak komuś coś nie działa poprawnie albo wcale polecam restart urządzenia. Być może pomoże. Po restarcie routera strony już otwierają się normalnie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1064008  autor: kozien70
 01 lut 2019, 11:56
umcusumc pisze:
01 lut 2019, 09:53
Z Play również numer nie istnieje. Czyli prawidłowo, priorytet mają klienci sieci.
No nie wiem czy tak prawidłowo. Przykład: jestem klientem T-mobile, mam problem techniczny typu "nie mogę dzwonić ze swojej karty, jestem za granicą, nie działa mi roaming itp". Jeżeli nie dorwę kogoś również z telefonem T-mobile to d... blada, nie dodzwonię się do BOA swojego operatora, nie załatwię nic.
Nie jest to efekt celowych priorytetów tylko "na szybko" odpalili protezę call center, która nie ma jeszcze połączeń do innych sieci.
 #1064033  autor: spotify
 01 lut 2019, 15:12
Mixiorek pisze:
31 sty 2019, 15:13
Widzę jednak co i jak T-Mobile zrobił na Annopolu i to jest takie dziadostwo "a'la Janusz serwer w szklarni". A potem, że babcia podlewała ogródek i zalała dysk albo paliła gałęzie i zajął się serwer. Ludzie.
Myślisz, że wszystkie budynki Plusa Play Orange czy Tmobile są wybudowane przez nich? Że inny operator nie wynajmuje jak to nazwałeś "szklarni" swojego DC?
Dzisiaj coraz powszechniej stosowane jest wynajmowanie obiektów.
Przykład firm w strefie ekonomicznej w Koszalinie czy Bydgoszczy. Większość budynków buduje firma zewnętrzna a potem "korpo" wynajmuje taki obiekt.
W tym przypadku (TMobile) to wina nadzoru budowlanego i odbiorów. Skoro nie spełnia przepisów p.poż. nie powinno się takiego budynku odbierać a osoba akceptująca tego podpisywać. Tmobile zadanie było znaleźć budynek do wynajęcia. Otrzymujesz dokumentację, że spełnia wszystkie wytyczne w tym p.poż. , dogadujesz się w kwestii umowy i wchodzisz na obiekt ze swoim zabawkami.
Wkleiłeś linka do Plusa. Myślisz, że to budynek Plusa będzie. Pewnie wybuduje jakaś firma zewnętrzna najtańszym kosztem (wizualizacje zawsze wychodzą super) A Plus tylko to wynajmie.
patrix-83 pisze:
31 sty 2019, 15:46
EDIT
Edytowałem posta usuwając personalną prowokację w kierunku piotrzet.
Dyskutujemy merytorycznie, bez wszczynania awantur.
SACZI
Przykład gościa, który najpierw obraża, wywołuje sprzeczkę a potem kabluje (cały patrix)
patrix-83 pisze:
31 sty 2019, 15:46

W Krakowie nadal nie działa połączenie z BOK T-mobile, nie działa sprawdzanie stanu konta w pre-paid T
To jest teraz najważniejsze :D Połączenia z BOK i sprawdzanie konta :D
Jak czytam niektóre komentarze to się nóż w kieszeni otwiera. Dla niektórych koniec świata, że nie mogą wysłać smsa, nie moga się dodzwonić do BOK. Ogarnijcie się.
patrix-83 pisze:
01 lut 2019, 07:15
Niech to bedzie przestrogra dla tych ktorzy tak w peanach wychwalali ta smieszna niemiecka wydmuszke za jej jakosc i brak rzekomych oszczedności na infrze bo infra to nie tylko stacje.
6GB straconych i tak im nie podaruje chocbym mial za posrednictwem UKE o to walczyc.
Z tymi 6GB nakabluj do prezydenta Polski. :-)
Każda instytucja oszczędza gdzie może. Niskie stawki jakie dzisiaj mamy muszą mieć gdzieś początek. Na szczęście operatorzy mają backupy, mają więcej niż jedno DC.
Myślisz, że Play tez nie oszczędza? Jeszcze bardziej jak Orange czy Tmobile.

Ostatnio była duża awaria banku ING. 7 godzin przywracali system bo nie działało nic, nawet płatności kartą. Cały system i pełna funkcjonalność w tym aplikacja mobilna (stabilne działanie) działało dopiero po 4 dniach!!!
Jesteśmy uzależnieni i przywiązani do nowoczesnych technologii. Awarie będą się zdarzały coraz częściej. Ataki hakersie również.
Takie czasy. I żaden idealny nawet system nie jest na to przygotowany (koszty).

Na szczęście nie odczułem awarii w Grudziądzu, Toruniu, Bydgoszczy i Trójmieście.
Wszystko mi działało i działa. W Wawie znajomi nie mieli tak dobrze niestety.

Co do samej sytuacji. Najważniejsze, że nikt nie ucierpiał. Mają nauczkę, że budynki trzeba sprawdzić albo zmodernizować jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Jestem na 100% pewny że w konkurencji nastapił popłoch i pewnie u nich zaczną się kontrole i poprawy aby zabezpieczyc się przed takim akcjami.
TMobile również ma nauczkę aby sprawdzać wnikliwiej obiekty które wynajmuje i ewentualnie ingerować ze swojej strony w zabezpieczenia.

PS Nie wiem czy ktoś o tym pisał. Ale straż pożarna kazała im wyłączyć agregaty prądotwórcze (dodatkowe zasilanie które ma operator każdy w swoim DC) ze względu na paliwo, które się tam znajdowało (żeby nie spowodowało kolejnego pożaru lub wybuchu). TMobile musiał zrobić tzw twardy blackout, stąd również wysyp pewnych systemów bo nie zdażyli tego wyłączyć w normalnej procedurze czyli nie zdążyli powyłączać wszystkich systemów.
 #1064036  autor: Mixiorek
 01 lut 2019, 15:24
spotify pisze:
01 lut 2019, 15:12
Myślisz, że wszystkie budynki Plusa Play Orange czy Tmobile są wybudowane przez nich? Że inny operator nie wynajmuje jak to nazwałeś "szklarni" swojego DC?
Dzisiaj coraz powszechniej stosowane jest wynajmowanie obiektów.

Kwestia własności to sprawa drugorzędna i nie wiem czemu ją poruszasz. Ważne jest bezpieczeństwo obiektu. Jeżeli ktoś stawia DC i inne zajebiście ważne systemy w sąsiedztwie (za ścianą) spożywki lub czegokolwiek innego jest sam sobie winien bo zwiększył ryzyko już w tym momencie. Nie masz wpływu na sąsiedztwo w momencie gdy wchodzisz na obiekt i teren, który z kimś dzielisz.
Zerknąłeś na linki, które podałem i obiekty Beyond i Atmana? Znajdź różnicę między tą halą na Annopolu. Łatwizna.
W tym przypadku (TMobile) to wina nadzoru budowlanego i odbiorów. Skoro nie spełnia przepisów p.poż. nie powinno się takiego budynku odbierać a osoba akceptująca tego podpisywać. Tmobile zadanie było znaleźć budynek do wynajęcia. Otrzymujesz dokumentację, że spełnia wszystkie wytyczne w tym p.poż. , dogadujesz się w kwestii umowy i wchodzi na obiekt.

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Ppoż a to co firma robi w serwerowniach to różne sprawy. Dobre firmy robią to co w danej chwili jest najlepszego, sprawdzonego i najskuteczniejszego na rynku. Daleko poza ppoż.
Wkleiłeś linka do Plusa. Myślisz, że to budynek Plusa będzie. Pewnie wybuduje jakaś firma zewnętrzna najtańszym kosztem (wizualizacje zawsze wychodzą super) A Plus tylko to wynajmie.

J.w. kwestia własności i finansowana to sprawa drugorzędna. Pierwszorzędne jest bezpieczeństwo. Równie dobrze mogli postawić serwery w kanciapie na bazarze Różyckiego. Pan Janusz ze szwagrem chroniliby by je fizycznie oraz otworzyli parasol w czasie ulewy.
Co do samej sytuacji. Najważniejsze, że nikt nie ucierpiał. Mają nauczkę, że budynki trzeba sprawdzić albo zmodernizować jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Jestem na 100% pewny że w konkurencji nastapił popłoch i pewnie u nich zaczną się kontrole i poprawy aby zabezpieczyc się przed takim akcjami.

Życie zawsze jest nadrzędne.
Zmodernizować? Czyli nie wiesz o czym piszesz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1064039  autor: p2225
 01 lut 2019, 16:03
p2225 pisze:
01 lut 2019, 15:02
Call Center dzwoniąc z Orange już działa, ale chyba działa stara wersja lektora.
Wybierając temat rozmowy nic się nie dzieje. Lektor podaje info, że nie dokonałem żadnego wyboru.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1064059  autor: perxenat
 01 lut 2019, 19:35
jarekt pisze:
01 lut 2019, 10:05
...

Przydałoby się info od jakiegoś pracownika T-Mobile, albo osoby dobrze zorientowanej (ale raczej to oznacza pracownika lub współpracownika opa).
Jarku, czy naprawdę sądzisz, że ktoś z T-M lub kontraktantów się wypowie? Ja nie czekam tego. Uważam:
1.Mają w tej chwili pelne ręce roboty - u mnie na frii ciągle nie dziala stan konta. Bardak intensywny.
2. osoby "w temacie" siedzące u wrażliwych miejscach mają klauzule kagańcową w konktrakcie - zakaz wyciekow informacji do wiadomości publicznej. Nikt znich nie będzie chciał "błysnąć" informacją - pracodawca będzie mogł go zidentyfikować. A to sie nie kalkuluje...

Тетраоксид ксенона и перксенаты — одни из самых сильных окислителей
 #1064066  autor: perxenat
 01 lut 2019, 20:41
"Na podstawie powyższego obrazka podaj szybkość transferu danych do chmury. Wynik podaj w miligramach pyłu na sekundę."
Na poważnie - znajomi abonamentowcy T-M nie mają żadnych problemów z używaniem usług.Tylko prepaid ma ograniczenia - sms z opóźnieniem, brak odpowiedzi na kody.

Тетраоксид ксенона и перксенаты — одни из самых сильных окислителей
 #1064092  autor: klaudia123
 02 lut 2019, 05:21
Mixiorek pisze:
01 lut 2019, 15:24
spotify pisze:
01 lut 2019, 15:12
...
Co do samej sytuacji. Najważniejsze, że nikt nie ucierpiał. Mają nauczkę, że budynki trzeba sprawdzić albo zmodernizować jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Jestem na 100% pewny że w konkurencji nastapił popłoch i pewnie u nich zaczną się kontrole i poprawy aby zabezpieczyc się przed takim akcjami.

Życie zawsze jest nadrzędne.
Zmodernizować? Czyli nie wiesz o czym piszesz.

1. Od życia są wyjścia ewakuacyjne...
2. Od usług, jest zainicjowanie, przełączenie się DC na inne wydolne, płynnie zapewniajace działanie, takiej drobnostki jaką jest siec komórkowa. Tutaj była pełna amatorka, rozmowy chyba uratowała tylko rozproszona infrastruktura, cała reszta miała czkawkę/padła... Komunikaty o przywróceniu usług po 12h, ale to i tam to nie dziła... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :smt006 :smt006
Przy okazji dowiedzieliśmy się:
- nie ma zapasu, trochę czasu było na jego uruchomienie, wydanie polecenia i ewakuacja...
- gdzie jest zapas? w monopolowym? patrząc gdzie było DC...

Ktoś w poście wspomniał o Orange, może oni są lepiej zabezpieczeni, historycznie mają infrastrukturę/lokalizacje.

A pytanie mam jedno odnośnie T, to nie mały hosting czy Janusz Sp. z o.o. Wpisy na forum o platformie pre-paid wiele tłumaczą, oszczędności na czym?

PS. prawda to iż salony nie mogły sprzedawać ułsług po awarii czy to tylko Internetowa bajka?

PS2. ostatnie zdjęcie...
https://niebezpiecznik.pl/post/pozar-t-mobile/
 #1064101  autor: kozien70
 02 lut 2019, 09:30
kozien70 pisze:
26 sty 2019, 10:25
Orange zmieniło konfigurację 2G na warszawskim Ursynowie (Stokłosy). Zniknęło "odwrócone" Common BCCH.
Teraz widoczny w eterze jest G900, na nim siedzi Common BCCH, zaś DCS jest ukryty. W trakcie rozmowy kanały rozmowne skaczą po kanałach DCS 811-822 (blok T-mobile między Orange a Polkomtel).
Kolejna zmiana. DCS Orange zniknął całkowicie. W 2G Orange kanały BCCH oraz rozmówne działają już tylko na 900-ce - konfiguracja identyczna jak od zeszłego roku w T-mobile (oczywiście inne numery kanałów). W eterze po wymuszeniu brak pomarańczowego DCSa, telefon wpada w DCS Play.
Czyżby definitywny koniec G1800 OPL? Będę obserwować eter czy to chwilowe czy na stałe.
Lokalizacja cały czas ta sama czyli Warszawa Ursynów.
 #1064118  autor: kozien70
 02 lut 2019, 10:54
Umowa nie pacierz ;-) Umowę można renegocjować, umowę można wypowiedzieć, można zakończyć wcześniej. A jej szczegółów nie znamy :-)
Pamiętajmy, że od jakiegoś czasu N! stara się zakończyć udostępnianie pasma partnerowi. Udostępnianie sobie pasma 1800 przez partnerów N! było jednym z głównych zarzutów pt. nieuczciwa konkurencja w skargach Polkomtela (o ile pamięć mnie nie myli).
  • Strona 3 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11