DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1059627  autor: lucash25
 17 gru 2018, 00:21
Witam.
Od jakiegoś czasu nie mogę sprawdzić ile tak naprawdę maksymalnie mogę wyciągnąć z nadajnika w mojej miejscowości. Taryfa Frii na kartę. W bez limitu za 1zł dziennie- wiadome - 15 mb/s max. i tak jest. Ale gdy to wyłączę i aktywuję pakiet 1GB za 10zł, to również jest te max. 15mb/s. Podczas włączania speed testu, przez jakieś 3s jest prędkość ponad 30 mb/s (tak jakby internet wyciągał więcej) i z każdą kolejną sekundą spada i po chwili normuje się w okolicach 15-16 mb/s i tak do końca testu. Kilka miesięcy temu czegoś takiego nie zauważyłem, a prędkość ok. 40 mb/s wynosiła. Czy jakieś limity prędkości zostały nałożone w ofercie na kartę bez względu z jakiego pakietu się korzysta? Chciałbym najpierw przetestować ile max. mogę tu wyciągnąć i wtedy skorzystać z oferty domowej. Wiem, że mogę wziąć na próbę, ale jeśli by się dało, to wolałbym najpierw bez podpisywania czegokolwiek.
W mojej lokalizacji jest LTE 1800 i 800. Podczas pobierania wyświetla się LTE+.

Pozdrawiam.
 #1059634  autor: piotrzet
 17 gru 2018, 09:09
lucash25 pisze:
17 gru 2018, 00:21
Witam.
Od jakiegoś czasu nie mogę sprawdzić ile tak naprawdę maksymalnie mogę wyciągnąć z nadajnika w mojej miejscowości. Taryfa Frii na kartę. W bez limitu za 1zł dziennie- wiadome - 15 mb/s max. i tak jest. Ale gdy to wyłączę i aktywuję pakiet 1GB za 10zł, to również jest te max. 15mb/s. Podczas włączania speed testu, przez jakieś 3s jest prędkość ponad 30 mb/s (tak jakby internet wyciągał więcej) i z każdą kolejną sekundą spada i po chwili normuje się w okolicach 15-16 mb/s i tak do końca testu. Kilka miesięcy temu czegoś takiego nie zauważyłem, a prędkość ok. 40 mb/s wynosiła. Czy jakieś limity prędkości zostały nałożone w ofercie na kartę bez względu z jakiego pakietu się korzysta? Chciałbym najpierw przetestować ile max. mogę tu wyciągnąć i wtedy skorzystać z oferty domowej. Wiem, że mogę wziąć na próbę, ale jeśli by się dało, to wolałbym najpierw bez podpisywania czegokolwiek.
W mojej lokalizacji jest LTE 1800 i 800. Podczas pobierania wyświetla się LTE+.

Pozdrawiam.
Moim zdaniem taki test nie będzie zbyt bardzo wiarygodny no chyba że masz słabszy telefon. U mnie to wygląda to tak na dole tam gdzie mam gorszy zasięg na B525 mam okolice 30 Mb/s logujac się do tego samego nadajnika bez żadnej agregacji mam już okolice 50 Mb/s na XZ3.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1059636  autor: michcio123
 17 gru 2018, 09:17
Opisany problem występuje tak gdzieś od czerwca i wątpię aby ten pakiet 10GB na święta wyłączył lejek 15/15 chociaż nic nie szkodzi spróbować. Jest jakiś błąd przy wyłączaniu Bez limitu za 1zł i ograniczenie 15Mb/s nie jest zdejmowane chociaż powinno i tak jak pisze autor tematu wcześniej tego nie było. Przypuszczam że stało się to po wprowadzeniu oferty Supernet wideo. Cała ta sytuacja jest nie zgodna z regulaminem i należy składać reklamację a jak T-mobile się do tego odniesie to już inna sprawa.
 #1059643  autor: matek451
 17 gru 2018, 10:39
T-mobile i przestrzeganie regulaminów to żart, kupiłem na testy kartę z napisem 111GB , na niej 7GB. Zrobione testy w agregacji 3 pasm LTE, DL/UL niezależnie od pory dnia do 22Mb/s. BTS po modernizacji, 4 pasma LTE na nim. Karta teoretycznie bez limitu predkości ale T-mobile stosuje lejek.
 #1059737  autor: lucash25
 18 gru 2018, 14:53
Pakiet 10 GB na święta - limit prędkości taki sam. Dzisiaj sprawdzałem ponownie na speed test - w pierwszych sekundach rozpędza się prędkość pobierania do 40 kilku mb/s a potem stopniowo spada do 18-20 mb/s. Także musi być jakiś lejek nakładany. Testy sprawdzane na routerze huawei e5186 i na S8.
A w jakichś innych taryfach na kartę może ktoś osiąga więcej? Albo inny pakiet?
W ostateczności będę pisać reklamację do T-mobile.
 #1059740  autor: michcio123
 18 gru 2018, 15:14
Inny pakiet tu nie pomoże. Zgłoś im to niech wystawią zgłoszenie techniczne a następnie pisz reklamację. Dodaj że interesuje cię internet domowy i chcesz na tej karcie sprawdzić możliwości ich sieci a obecne ograniczenie prędkości ci to uniemożliwia.
 #1059743  autor: jarekt
 18 gru 2018, 15:32
Tak jak napisał @michcio123, od pewnego czasu jest błąd w systemach T-Mobile (jeden z dziesiątek jeśli nie setek błędów), który zakłada na stałe limit 15Mbit/s na numer (a nie usługę, czy taryfę), na którym uruchomiliśmy (i potem wyłączyliśmy) choćby raz i tylko na moment usługę BLza1 ("Bez Limitu za 1 zł dziennie").

Miałem kiedyś się temu przyjrzeć ale tak schodziło i schodziło...
Ale teraz mam kilka powodów aby się tym w końcu zająć. W najbliższych dniach mam zamiar sprawdzić czy jest jakaś skuteczna metoda na pozbycie się tego ograniczenia/błędu (bez pisania reklamacji i wydawania kasy na płatne pakiety).

Tylko że Święta coraz bliżej i czasu coraz mniej...
Zobaczymy...
 #1059759  autor: biala1991
 18 gru 2018, 18:19
matek451 pisze:T-mobile i przestrzeganie regulaminów to żart, kupiłem na testy kartę z napisem 111GB , na niej 7GB. Zrobione testy w agregacji 3 pasm LTE, DL/UL niezależnie od pory dnia do 22Mb/s. BTS po modernizacji, 4 pasma LTE na nim. Karta teoretycznie bez limitu predkości ale T-mobile stosuje lejek.

Możesz napisać jaką masz ważność konta na tym starterze? U mnie kod *101# pokazuje miesiąc ale obawiam się, że to błędna informacja, bo wg regulaminu powinno być 7dni.
I czy działa Ci Miboa? Ja po zalogowaniu widzę tylko: Przepraszamy, Twoja taryfa nie jest obsługiwana :)
 #1059840  autor: michcio123
 19 gru 2018, 17:32
jarekt pisze:
18 gru 2018, 15:32
W najbliższych dniach mam zamiar sprawdzić czy jest jakaś skuteczna metoda na pozbycie się tego ograniczenia/błędu (bez pisania reklamacji i wydawania kasy na płatne pakiety).
Jak byś "odkrył" jakieś lekarstwo na tą przypadłość to prosił bym o info.
Dodam od siebie że ponowna aktywacja i deaktywacja BLza1 nawet parokrotna , aktywacja pakietu Strong Lte 1Gb za 10zł na 30 dni ,aktywacja pakietów na próbę 1Gb 3Gb 6Gb na 5dni nie wyłączyła u mnie lejka 15/15. Ogólnie to nie jestem zbyt mocno obeznany w T-mobile dlatego nie znam żadnych ciekawych "myków" które mogły by tu pomóc.
Tak jak pisałem wcześniej z moich obserwacji wynika że błąd ten mógł się pojawić mniej więcej wtedy gdy wprowadzili Supernet Video.
 #1060490  autor: lucash25
 28 gru 2018, 14:59
Również próbowałem przechodzić między taryfami, zmieniałem na ofertę Supernet, potem z powrotem na "zwykłą" Frii i dalej wciąż jest lejek. Zrobiłem zgłoszenie na infolinii, ale wysyłają co dwa dni sms-y, że problem wymaga dodatkowej weryfikacji i tak już kilka razy i problemu nie mogą rozwiązać, a lejek jak był, tak jest. Może komuś jakiś trik odblokował lejek lub w jakiś inny sposób można przetestować ile maksymalnie wyciągnąć dałoby się na sieci?
 #1065982  autor: junak1934
 22 lut 2019, 13:33
matek451 pisze:
17 gru 2018, 10:39
T-mobile i przestrzeganie regulaminów to żart, kupiłem na testy kartę z napisem 111GB , na niej 7GB. Zrobione testy w agregacji 3 pasm LTE, DL/UL niezależnie od pory dnia do 22Mb/s. BTS po modernizacji, 4 pasma LTE na nim. Karta teoretycznie bez limitu predkości ale T-mobile stosuje lejek.


Czy jeszcze ktos moze potwierdzic ta opinie dla tej karty ? Pytam, bo chce kupic internet w T-Mobile bez limitu, ale zanim podpisze umowe chcialbym przetestowac jak dziala i obawiam sie, ze jesli jest lejek na tym starterze (prepaid) , test nie bedzie wiarygodny.
Wiem, ze moge podpisac umowe na probe, ale nie chce mi sie ganiac po salonach.
Prosze o informacje, czy przypuszczenia z lejkiem sa zasadne.
 #1069186  autor: marlowicz
 07 kwie 2019, 09:06
T-mobile na kartę testowałem w zeszłym tygodniu. Moja karta miała ograniczenie prędkości 15/15Mbit. Infolinia potwierdziła że jest takie ograniczenie. Tak jak pytający też chciałem sprawdzić prędkość i zapchanie nadajnika mając tym bardziej b525 w domu - no ale cóż nie dało się. Od piątku jestem w Orange :)
 #1069842  autor: martin87
 20 kwie 2019, 07:47
Też zauważyłem, że prepaid (mam ten pakiet 10GB/no limit sms/mms/call + video za 30zł) ma limit do 15Mb/s, niezależnie czy to HDSPA czy LTE. Choć to prędkość wystarczająca pod tel, to nie robię afery. Bardziej irytują błedy na ich stronie i olewanie ich rozwiązania przez operatora.
 #1091426  autor: reboot
 08 mar 2020, 23:27
Czy nadal tak jest? Czy każdy prepaid T-M ma lejek?
Co z kartą z napisem 111 GB , na której jest 7 GB?

WKS
 #1091427  autor: Karlos20
 09 mar 2020, 00:19
reboot: W tej sytuacji ten starter nie ma lejka 15 na 15, bo zawiera dedykowaną starą taryfę data "Blueconnect na kartę", wzbogaconą o promocję z bonusami za doładowanie konta (111GB za zasilenie 200 zł), bonusem na start 7GB i promocyjnie obniżoną opłatą za minutę, SMS, MMS i neta po przekroczeniu GB z bonusu.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1091431  autor: reboot
 09 mar 2020, 08:57
Karlos20 - czyli jeśli chciałbym przetestować internet gdzieś pod miastem, to wystarczy mi taka karta czy lepiej jednak "kupić" na kilka dni na testy ofertę abonamentową np. 100 GB za 49 zł?

WKS
 #1091598  autor: Karlos20
 13 mar 2020, 14:46
reboot: polecam prepaida. Płacisz kwotę na start - dostajesz GB na dobry początek i dobierasz sobie pakiet po doładowaniu konta. Po rejestracji numeru karta zacznie działać od razu. Wyjdzie kosztowo i nerwowo mniej, niż biorąc abonament na próbę. Zyskasz też na czasie, bo starter kupisz od razu w sklepie.
Przy abonamencie musisz uiścić opłatę aktywacyjną, tej akurat nie zwracają.

W kwestii prepaida na samego neta w T masz dwie opcje:
> blueconnect starter czyli promowane "111GB po doładowaniu" w tym za 5 zł masz 7GB na start i kasę na koncie na 7 dni. Po doładowaniu konta otrzymujesz wybrany bonus GB na określony czas. Ta taryfa jest bezpieczna, bo nie ma ograniczenia prędkości. Uwaga: ta taryfa nie oferuje promocji Happy Fridays.

> starter za 12GB na start za 5 zł - STRONG LTE 5GB + 7GB na start. Po doładowaniu konta włączasz wybrany pakiet STRONG LTE.
Info: https://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specj ... t-na-karte (Nowa oferta jest w zakładce "oferta limitowana", a STRONG LTE w "pozostałych ofertach"). Uwaga: STRONG LTE jest w taryfie Frii. Kolokwialnie mówiąc - "rozdziewiczenie" taryfy w postaci aktywacji innego pakietu netowego, a szczególnie w opcjach no-limit powoduje nałożenie lejka 15/15 mbps. Kto chce mieć tam samego neta - niech aktywuje wyłącznie pakiety STRONG LTE + dodatkowe paczki z Happy Fridays.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1091601  autor: Remington
 13 mar 2020, 16:19
Karlos20 pisze:
13 mar 2020, 14:46
W kwestii prepaida na samego neta w T masz dwie opcje:
> blueconnect starter czyli promowane "111GB po doładowaniu" w tym za 5 zł masz 7GB na start i kasę na koncie na 7 dni. Po doładowaniu konta otrzymujesz wybrany bonus GB na określony czas. Ta taryfa jest bezpieczna, bo nie ma ograniczenia prędkości. Uwaga: ta taryfa nie oferuje promocji Happy Fridays.

Ani podglądu przez www lub aplikację mobilną. Obsługa wyłącznie kodami USSD lub przez konsultanta.

Karlos20 pisze:
13 mar 2020, 14:46
> starter za 12GB na start za 5 zł - STRONG LTE 5GB + 7GB na start. Po doładowaniu konta włączasz wybrany pakiet STRONG LTE.
Info: https://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specj ... t-na-karte (Nowa oferta jest w zakładce "oferta limitowana", a STRONG LTE w "pozostałych ofertach"). Uwaga: STRONG LTE jest w taryfie Frii. Kolokwialnie mówiąc - "rozdziewiczenie" taryfy w postaci aktywacji innego pakietu netowego, a szczególnie w opcjach no-limit powoduje nałożenie lejka 15/15 mbps. Kto chce mieć tam samego neta - niech aktywuje wyłącznie pakiety STRONG LTE + dodatkowe paczki z Happy Fridays.

Pakiety Strong LTE są świetne. Niestety, tylko na papierze. Brak w nich lejka po wykorzystaniu pakietu, a problemy prowadzące wręcz do wygaśnięcia konta opisałem tutaj.