DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 14 z 15
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
 #1058389  autor: jarekt
 06 gru 2018, 09:44
Jak włączasz usługę darmową (#Freemium), to z konta nic nie ubywa. Jak włączysz usługę za 3zł (#Mini3), to z konta ubędzie 3zł. Nie zmieniasz żadnej taryfy.
Żadnej zmiany taryfy nie ma, więc pytanie jest nie na miejscu :).

Ale OK. Załóżmy, że w Virgin zmieniasz taryfę, np. ze starej BK2012 na nowszą. Otóż zmiana taryfy w Virgin nie powoduje żadnych zmian na koncie głównym, na którym masz złotówki: złotówek nie ubywa (ani nie przybywa oczywiście). Zmiana taryfy również jest darmowa.
No ale Ty z BK2012 nie będziesz zmieniał taryfy.

Ale żeby była absolutna jasność, to napisz jaką taryfę chcesz zmienić na jaką...
 #1058391  autor: PABLOTECH
 06 gru 2018, 09:50
Przecież napisałem wyraźnie, że teraz mam FREEMIUM a od stycznia będzie MINI3 :). A pytanie (wg mnie) też było czytelne " Czy środki dotychczas zgromadzone przejdą po zmianie taryfy ? " tFu tFu USŁUGI :lol:
 #1058393  autor: jarekt
 06 gru 2018, 09:54
Przeczytaj jeszcze raz moje te 2 posty i jeśli dalej nie rozumiesz, to napisz w końcu jaką taryfę chcesz zmienić na jaką, a ja Ci wtedy odpowiem precyzyjnie co ze środkami na koncie głównym.
 #1058395  autor: pantin
 06 gru 2018, 10:15
Kolega @PABLOTECH nie rozumie, że nie zmienia taryfy, tylko pakiet. A taryfa jest przecież ta sama w tym i w tym.
 #1058455  autor: marcz123456
 06 gru 2018, 19:30
To jakaś prowokacja? Chyba wiadomo o co chodzi.
Taryfa (np. play na kartę) -> usługa (rwk, SD) -> pakiet (np. 10 GB internetu).
 #1058491  autor: neotele
 07 gru 2018, 00:13
user11 pisze:
06 gru 2018, 16:51
Czy szanowni użytkownicy mogliby mi wyjaśnić czym różnią się taryfa, usługa i pakiet?
Całkiem przystępnie wytłumaczył to jarekt w innym wątku.
Jeśli chodzi o Virgin na kartę, to:
- taryfa: #ChcęWszystko (chyba jedyna obecnie dostępna)
- usługi (dostępne w ramach danej taryfy ): np byłe #Freemium czy internet bez ograniczeń ilościowych 32 kb/s;
- pakiety (określone i ograniczone ilościowo wielkości minut, MB, smsów dostępne w ramach danej usługi/taryfy): np. #MINI 3, #GIGADAJE itd. czy pakiety za #PÓŁDARMO
 #1058498  autor: everymen
 07 gru 2018, 05:15
Koledzy zdecydujcie się wreszcie, pakiet czy usługa?:P
Jeżeli już tak sztywno trzymamy się pojęć, to #FREEMIUM był ewidentnie pakietem (darmowym) dostępnym w taryfie #WSZYSTKO, a nie usługą. Przestańcie mieszać kolegom user11 i PABLOTECH w głowie;)

I jeszcze raz bez wymądrzania:) W Virgin Mobile na kartę istnieje obecnie tylko jedna (dostępna dla nowych klientów) taryfa - #WSZYSTKO. W ramach tej taryfy dostępny był darmowy pakiet #FREEMIUM i uzupełniające go pakiety #PÓŁDARMO.
Obecnie dostępne są cztery pakiety: #MINI 3, #MIN 9, #GIGADAJE 7 i#GIGADAJE.
Kiedy skończy się odnawianie pakietu #FREEMIUM, pozostanie goła taryfa #WSZYSTKO, w ramach której można uruchomić wyżej wspomniane, dostępne pakiety.
Środki zebrane wcześniej na koncie oczywiście pozostaną:)
 #1058511  autor: neotele
 07 gru 2018, 10:19
everymen pisze:
07 gru 2018, 05:15
Koledzy zdecydujcie się wreszcie, pakiet czy usługa?:P
Jeżeli już tak sztywno trzymamy się pojęć, to #FREEMIUM był ewidentnie pakietem (darmowym) dostępnym w taryfie #WSZYSTKO, a nie usługą.
Formalnie się zgadza. Virgin nazywał #FREEMIUM pakietem.
Jednak w Virgin rozróżnienie, co jest pakietem, a co powinno nazywać się usługą jest trochę pokręcone (ponieważ w ramach #FREEMIUM był także internet bez ograniczeń ilościowych 32 kb/s więc, wg mnie, nie należałoby tego "zestawu" nazywać pakietem, ale raczej usługą z pakietami).

Jeśli chodzi o klarowne rozróżnienie co jest usługą, a co pakietem, to dobrze widać to w Play. Dlatego podałem wcześniej link: viewtopic.php?f=22&t=95375&p=1057428&#p1057427
 #1058518  autor: rudymax
 07 gru 2018, 11:26
Tak dla ścisłości. Internet bez ograniczeń ilościowych 32 kb/s nie był elementem pakietu Freemium, ale elementem taryfy i to zarówno obecnej WSZYSTKO, jak i poprzedniej BK2012. Lejek nie jest powiązany z pakietami, jest elementem "gołej" taryfy.
 #1058521  autor: neotele
 07 gru 2018, 12:07
rudymax pisze:
07 gru 2018, 11:26
Tak dla ścisłości. Internet bez ograniczeń ilościowych 32 kb/s nie był elementem pakietu Freemium..
Dla bardziej ścisłej ścisłości :wink: Virgin namieszał w dokumentach i wprowadził informację o ograniczeniu prędkości netu do 32 kb/s do regulaminu #Freemium, przez co to ograniczenie stało się także elementem #Freemium.
(Natomiast sama usługa Internetu bez ograniczeń ilościowych z prędkością 32 kb/s jest także częścią taryfy #WSZYSTKO.)
 #1058527  autor: rudymax
 07 gru 2018, 12:37
Ponieważ zacytowałeś tylko fragment mojego wpisu, który wyrwany z kontekstu może kogoś zmylić, postaram się jeszcze raz spokojnie wyjaśnić, że lejek 32 kb/s był elementem "gołych" taryf VM od zawsze, zanim ktokolwiek pomyślał, że pojawi się pakiet Freemium. Dlatego nadal uważam, że jest elementem taryfy, a nie pakietu. W regulaminie pakietu został po prostu (potrzebnie lub nie) powtórzony.
Tak na marginesie, to mimo różnicy zdań w tej kwestii, całkowicie się z Tobą zgadzam, że VM ma straszny bałagan w nazewnictwie :)
 #1058528  autor: everymen
 07 gru 2018, 12:49
Brniemy chyba w jakieś absurdy:P
Moim zdaniem "usługa" jest terminem nadrzędnym i każdy pakiet jest również usługą, przez co nie ma dużego błędu w używaniu tego zamiennie.
Czyli usługami w Virgin są np: ACR – blokada połączeń z numerów zastrzeżonych, CLIR, ale również pakiety internetowe i pakiety zintegrowane.
Również się zgadzam z faktem bałaganu, bo raz #MINI 3 występuje jako taryfa, a potem #MINI 9 już nazwany jest pakietem:P
 #1058532  autor: jarekt
 07 gru 2018, 13:07
Żeby wszystko (a w zasadzie część powyższej dyskusji) naprostować, postanowiłem napisać niniejszy post :).

UWAGA! Ostrzegam! Osoby początkujące, mniej doświadczone i słabo obeznane z tematyką, lepiej niech nie czytają tego co jest poniżej, no chyba że są ciekawe świata, lubią wyzwania i ból głowy :).


Zgodnie z Regulaminami, #Freemium / #Mini3/9, to:
- Usługi,
- nazywane też Ofertami,
- jak również Promocjami i Ofertami Promocyjnymi,
- o nazwach "Pakiet #Freemium" / "Pakiet #Mini3/9",
- będącymi zestawami Usług,
- (usług zintegrowanych),
- nazywanych Pakietami Zintegrowanymi
- (w skrócie Pakietami),
- w ramach, których to Usług przyznawane są Pakiety/Limity (minuty, SMSy i MB)
- oraz Usługa RWK,
- działające w Taryfie #ChcęWszystko,
- nazywanej też Ofertą,
- jak również Promocją,
- w ramach prepaida,
- nazywanego Ofertą na Kartę,
- będący Usługą Przedpłaconą.


PS. Powyższe "naprostowanie" spraw dotyczy nie tylko Virgin i tych wspomnianych Usług/Pakietów, ale każdego operatora i każdej oferty/usługi/pakietu jaką oferuje Op w ramach świadczonych Usług Telekomunikacyjnych...
 #1058538  autor: jarekt
 07 gru 2018, 13:25
Myślałem co by nie dopisać, że dochodzi kilka kolejnych wariantów i kombinacji w zależności czy dodatkowo nie spojrzymy na materiały reklamowe/marketingowe i nie popytamy konsultantów o te sprawy na infolinii/FB/mailowo czy poprzez reklamację/zgłoszenie, ale poprzestałem tylko na JEDNYM dokumencie na daną Usługę/Pakiet/Promocję/Ofertę czyli na Regulaminie danej Usługi/Pakietu/Promocji/Oferty :)
 #1066125  autor: ign123
 24 lut 2019, 15:12
Koledzy, opiekuję się dwoma numerami, na których dzisiaj skończyły się Freemium (po 6 miesiącach). Pakiety się "zawiesiły": pokazują ważność 24.02.2019 (w praktyce VM oznacza to ważność do 23.02 23:59), 0MB, 0min, 0sms. Tak naprawdę potrzebne są tylko MB. Pomyślałem, że kupię pakiet #PÓŁDARMO 1GB za 2zł - czy w praktyce będzie on ważny bezterminowo (no bo Freemium przecież drugi raz nie wygaśnie)?
Alternatywnie mogę wyłączyć Freemium i uruchomić MINI3, ale jak już wspomniałem liczą się tylko MB, a 1GB (obojętnie czy na miesiąc czy w najlepszym razie ważny bezterminowo) jest zawsze lepszy niż 300MB na miesiąc :D Ktoś przerabiał taki wariant?
 #1066161  autor: neotele
 25 lut 2019, 09:34
ign123 pisze:Pakiety się "zawiesiły": pokazują ważność 24.02.2019 (w praktyce VM oznacza to ważność do 23.02 23:59), 0MB, 0min, 0sms. Tak naprawdę potrzebne są tylko MB. Pomyślałem, że kupię pakiet #PÓŁDARMO 1GB za 2zł - czy w praktyce będzie on ważny bezterminowo (no bo Freemium przecież drugi raz nie wygaśnie)?
Tego chyba nikt nie testował. Jednak skoro ważność Freemium się Ci skończyła, to pytanie:
- czy system pozwoli na kupno pakiet #PÓŁDARMO 1GB za 2zł (który normalnie ważny jest do końca aktualnego okresu Fremium, a który Tobie się skończył)?
- czy, nawet gdy kupisz ten pakiet, w świetle zakończonego terminu ważności okresu Freemium, będzie on aktywny?
Chyba jedyne, co tu możesz, to zaryzykować 2 zł i przetestować.
ign123 pisze:Alternatywnie mogę wyłączyć Freemium i uruchomić MINI3
To możesz zawsze zrobić. Wtedy za 3 zł miesięcznie będziesz miał 300 MB (lub 1,3GB za 4zł).

A skoro zależy Ci tylko na minimalnej ilości Internetu, to możesz rozważyć:
- Pakiet Economy (500 MB / 30 dni / 2 zł) w Aero2 lub
- bezterminowe 1 GB za 5zł w Play odNOWA.
 #1066170  autor: Remington
 25 lut 2019, 11:26
neotele pisze:
25 lut 2019, 09:34
ign123 pisze:Alternatywnie mogę wyłączyć Freemium i uruchomić MINI3
To możesz zawsze zrobić.

Nie byłbym taki pewny z tym "zawsze". Jeśli Freemium nadal jest na tym koncie tylko w trybie "uśpienia", to nic się nie da zrobić póki go nie wyłączy konsultant.
 #1066173  autor: neotele
 25 lut 2019, 11:55
Remington pisze: Nie byłbym taki pewny z tym "zawsze". Jeśli Freemium nadal jest na tym koncie tylko w trybie "uśpienia", to nic się nie da zrobić póki go nie wyłączy konsultant.
Jasne. Najpierw trzeba wyłączyć #Freemium ( i o tym pisał ign123 i do tego się odnosiłem), a dopiero potem aktywować #mini3.
  • Strona 14 z 15
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15