DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 233 z 308
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 308
 #1056513  autor: Mixiorek
 23 lis 2018, 14:17
Ubinoob pisze:
23 lis 2018, 14:06
Ciekawe kiedy S9/S9+ :) Dziwne, że zaczęli od starszego S8.
Prace pewnie trwały od zeszłego roku. Szczególnie, że to pierwszy zielony ludzik. S9 wyszedł jakoś w marcu tego roku.
Hods pisze:@dagonPL: możesz przypomnieć jak się wchodzi w to Service Menu? :) jestem nowy w Samsungu :)
*#0011#

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1056536  autor: Fate
 23 lis 2018, 17:52
Póki co nie zauważyłem ani szybszego zestawiania połączenia na VoLTE ani lepszej jakości połączeń. Też tak macie? Oczywiście mowa o S8 XEO Play.
 #1056537  autor: p2225
 23 lis 2018, 17:53
A dzwonisz do kogoś z korzystającego z VoLTE/WiFi Calling?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1056538  autor: Hods
 23 lis 2018, 18:00
Ja natomiast zauważyłem, że jakość połączenia w VoLTE jest gorsza, niż w Wi-Fi Calling.
Nie sprawdzałem w żadnym service menu itp. po prostu na słuch - Wi-Fi Calling jest głośniejsze, niż wyraźniejsze, choć oczywiście VoLTE ma dużo lepszą jakość, niż 3G.
 #1056546  autor: brsp17
 23 lis 2018, 18:53
Dzwoniłem do osoby, która też ma VoLTE w Play i połączenie zestawia się bardzo szybko.
Ja natomiast mam pytanie. Da się jakoś wyłączyć tą ikonkę na pasku z napisem VoLTE?
 #1056823  autor: iperyt
 24 lis 2018, 13:07
U mnie na OnePlus 6 jest dokładnie tak samo czyli wieczorami często VoWifi nie uświadczysz.Osobiście nie pytałem bo z mojego doświadczenia nie Dostaniesz jakieś konstruktywnej odpowiedzi a raczej coś w stylu ..."cały czas pracujemy nad polepszeniem.." etc..Ale Spróbuj może się mylę.Chrtnie poznam odpowiedź.
 #1056833  autor: Mixiorek
 24 lis 2018, 13:55
piotrzet pisze:
23 lis 2018, 09:02
Nie wiem czy w XZ2 i XZ3 nie jest tak samo. Kiedyś ustawienia operatorskie były razem z configiem modemu. W tych telefonach konfig modemu jest jeden, a ustawienia operatorskie dla VoLTE i VoWiFi są wczytywane prawdopodobnie oddzielnie. Ale nie mam tego jak sprawdzić, bo nie chce mi się wgrywać innego softu.
To jeszcze z ciekawości napisz czy Sony tak jak Samsung wypuszcza aktualizacje co około 4-6 tygodni?
Fate pisze:
23 lis 2018, 17:52
Póki co nie zauważyłem ani szybszego zestawiania połączenia na VoLTE ani lepszej jakości połączeń. Też tak macie? Oczywiście mowa o S8 XEO Play.
Porobiłem testy czasu zestawiania połączeń.
Warunki. Trzy telefony. Karta Play w S8 XEO. Karta Orange w iPhonie 8 a druga w iPhonie X. Odległość od stacji w przypadku Play około 300m, w przypadku Orange około 800m. Odległość od routera około 4m, bezpośrednia widoczność anten. Łącze stacjonarne w kablówce po HFC. Robiłem 5 testów i odrzucałem skrajne wyniki. Wyciągałem średnią z 3 testów.
Wyniki:
Play VoLTE -> Orange VoLTE - 3,07s
Play VoWiFi -> Orange VoWiFi - 3,19s
Orange VoLTE -> Play VoLTE - 4,96s
Orange VoWiFi - > Play VoWiFi - 3,44s
Play 3G -> Orange 3G - 5,89s
Orange 3G -> Play 3G - 7,17s

Nie mogłem zrobić testów VoLTE wewnątrz Play z braku drugiej karty więc zrobiłem testy wewnątrz Orange. Pewnie w Play jest podobnie:
Orange VoLTE -> Orange VoLTE - 1,62s
Orange VoWiFi -> Orange VoWiFi - 1,86s

Nie mogłem zrobić testów na 2G bo nie ma możliwości wymuszenia tego pasma w iPhonie.

Także z VoLTE jest wyraźnie szybciej. A wewnątrz sieci jest to w zasadzie czas kliknięcia połącz i przystawienia telefonu do ucha. Mógłbym jeszcze dorzucić do porównania T-Mobile ale pewnie wyniki będą podobne.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1056837  autor: p2225
 24 lis 2018, 14:10
Kodek między Play a Orange w VoLTE/VoWiFi to oczywiście AMR-WB 12,65kb/s?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1056846  autor: Mixiorek
 24 lis 2018, 14:33
Czemu 12,65? Tyle ma T-Mobile. Play i Orange mają wyższy.
Na szybko sprawdziłem relację Play VoLTE -> Orange VoLTE:

Obrazek

23,85. Field test w S8 niestety nie pokazuje już parametrów połączenia podczas rozmowy VoWiFi.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1056851  autor: p2225
 24 lis 2018, 14:53
O, a myślałem, że pomiędzy sieciami niezależnie od technologii jest max. 12,65kb/s :D

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1056872  autor: piotrzet
 24 lis 2018, 19:08
Mixiorek
Na początku miesiaca są aktualizacje bezpieczeństwa dla xperii nie tylko dla flagowcow ale też linia xa2 i również starsze flagowce

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1056874  autor: munio
 24 lis 2018, 19:15
p2225 pisze:
24 lis 2018, 14:53
O, a myślałem, że pomiędzy sieciami niezależnie od technologii jest max. 12,65kb/s :D
Skoro z Orange (VoLTE) dzwoniąc na stacjonarne numery np. infolinii x-kom czy Poczty Polskiej jest pełny bitrate VoLTE, to mnie nie zdziwiło, że tak może być pomiędzy sieciami komórkowymi. Tylko T-Mobile jest wyjątkiem i jego VoLTE jest w 12,65 ;)
 #1057213  autor: piotrzet
 26 lis 2018, 20:22
Pytanie do osób, które używają VoWiFi w T-Mobile na telefonach z androidem. Czy macie problemy z włączaniem tej usługi o określonych porach dnia czy działa jak należy? Tzn tryb samolotowy i za chwilę pojawia się ikona VoWiFi?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1057222  autor: Mixiorek
 26 lis 2018, 21:04
W tej chwili włącza się bardzo długo i z oporami. Mam wrażenie, że już to wałkowaliśmy i sam chyba pisałeś jak jest?

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1057324  autor: piotrzet
 27 lis 2018, 08:21
Tak, bo to nie jest żadna nowość. Zgłosiłem to rano w końcu kompetentny konsultant zobaczymy czy coś poradzą czy też nie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1057326  autor: Mixiorek
 27 lis 2018, 08:26
Oczywiście teraz włącza się od razu :lol: T-Mobile powinien w końcu to ogarnąć.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1057328  autor: piotrzet
 27 lis 2018, 08:33
Na to nie liczę, bo problem nie jest świeży tylko co najmniej od kilku tygodni o tyle ile na VoLTE nie można narzekać o tyle z VoWiFi są problemy po południu, bo rano to też działa tak jak powinno. I zgodzę się powinni to w końcu naprawić. Tyle, że z tego co czytałem na iOS z VoWiFi problemów nie ma no chyba, że ktoś pisał bzdury. Ale tego zweryfikować niestety nie mogę.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1057364  autor: kozien70
 27 lis 2018, 11:55
@piotrzet - niekoniecznie ktoś musiał pisać bzdury. Problem z T-mobile VoWiFi podobnie jak jakiś czas temu z VoLTE zależy raczej od numeru telefonu. Sprawdzałem na kilku kartach SIM z tym samym telefonem. Na jednej działało bez problemu, na innych były jaja.
 #1057366  autor: p2225
 27 lis 2018, 12:04
To wygląda tak jak było w Orange kiedy przywracali VoLTE po wielkiej awarii. To było tak, że zależnie od tego jakie MME się trafiło tak VoLTE działało lub nie i było to niezależne od modelu telefonu czy numeru. Może też T-mobile ma więcej klientów VoLTE/VoWiFi niż ich platforma IMS jest w stanie obsłużyć?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
  • Strona 233 z 308
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 308
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 308