DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1026358  autor: YogS
 16 paź 2018, 19:56
Jak wyżej, dziś dostałem rachunek z Virgin (przeszedłem swego czasu z karty na abo i chyba będę teraz tego żałować..) a tam kwota 1219zł za wrzesień..
We wrześniu polecieliśmy ze znajomymi do Maroka, oczywiście w telefonie internet ustawiony tylko na krajowy i jak przez chwilę miałem włączony na krajowy/międzynarodowy na lotnisku to działał, jak szybko zmieniłem na tylko krajowy to offline więc byłem pewny że wszystko jest ok.
Oczywiście z marszu dziś złożyłem reklamację, ktoś może miał podobną sytuację?
Co najlepsze kumpel miał roaming całkowicie wyłączony i nabiło mu 1500.. :roll:
U mnie Xperia XZ Premium, u niego Huawei P9 więc zupełnie inne fony.
 #1026369  autor: YogS
 16 paź 2018, 20:23
Za okres 1-31.09 mam 402MB, urlop 4-15, gdzieś paręnaście dni po powrocie przełączyłem transmisję na drugi sim, generalnie wychodzi mało (w roamingu naliczyli mi ~42MB). Niestety ten wbudowany licznik z Andka nie pokazuje dokładnie w rozbiciu na dni jakie było zużycie, chyba że jest jakaś metoda wydobycia tych danych?
Szczerze mówiąc to już nie pamiętam co się wyświetlało, pamiętam tylko że była informacja z Andka o wyłączonej transmisji danych.
 #1026405  autor: Mar9999
 16 paź 2018, 23:05
Nie miałem takiego przypadku, ale w Virgin naliczyli mi opłatę za mms-y przychodzące w Polsce, które sam wysłałem z Orange do Virgin, żeby sprawdzić, czy dochodzą. Na dowód wysłałem im screeny z telefonów z raportami i uznali reklamację, a przyczyną było wysłane z Virgin do Orange potwierdzenie dostarczenia i przeczytania mms-ów, co im zasugerowałem. Ewidentnie mają coś zrypane ze swoją platformą bilingową, ale trzeba im wysłać jakieś dowody na poparcie swoich roszczeń.
 #1026528  autor: YogS
 17 paź 2018, 08:36
Jak już pisałem niestety nie pamiętam :/ W telefonie oczywiście ustawienia były na łączenie z LTE dla głównej karty sim i WCDMA dla drugiej bez neta, ale co się wyświetlało na górze (belka) to ciężko mi powiedzieć, może i LTE ale na 100% tego nie powiem.

Czy jest może jakaś apka która teraz z danych które są na telefonie wyciągnełaby więcej informacji o czasie zużycia danych? O ile oczywiście te informacje są w telefonie.
 #1026532  autor: Remington
 17 paź 2018, 08:54
Nie kojarzę.

Moja teoria spiskowa jest taka, że za każdą nawiązaną sesję LTE coś Ci naliczali mimo braku transferu. Masz billing, na którym widać poszczególne sesje ile i kiedy netu było zużyte?

Nawiasem mówiąc, dziwi mnie zawsze gdy operator nie jest w stanie zaprezentować na bieżąco połączeń (w tym netu i SMS) z roamingu, chociaż i tak wszystkie przechodzą przez niego.
 #1026535  autor: YogS
 17 paź 2018, 09:11
Tak mam billing, 4.09 mam np. o 16:11 transfer 6300KB, potem o 16:58 1300KB. Praktycznie codziennie po dwa transfery w ciągu dnia, czasami jeden.
15.09 mam transfer o 11:06 gdzie już dawno byłem na lotnisku korzystając z wifi bo lot mieliśmy o 12:20 ale auto zdawaliśmy po 10 przed lotniskiem.
Jedynie co przeszło to na samym początku na lotnisku 4.09 przełączając karty przez chwilę miałem odpalony internet poza krajem i nabiło mi za 2,72zł i to jest widoczne na billingu i było z tego co pamiętam od razu widoczne w apce, innych danych nie było widać w trakcie urlopu bo sprawdzałem.
 #1026549  autor: Remington
 17 paź 2018, 10:14
No to raczej nie LTE.

Hmm albo błąd u nich, albo w sofcie telefonu, który blokuje nie cały ruch sieciowy. Trudno dociec, może reklamacja coś wyjaśni. Pomogłoby gdyby operator dostarczył wykaz na jakie IP/hosty wtedy się łączył telefon (ale to raczej marzenie ściętej głowy).

Na marginesie: tyle lat już jest eurotaryfa, a ani Android, ani iOS, ani opertatorzy nie mają blokowania netu tylko poza UE.
 #1026551  autor: YogS
 17 paź 2018, 10:32
Jeszcze być może bym brał pod uwagę telefon, ale znajomy ma ten sam problem z rachunkiem a telefon zupełnie inny (Huawei P9) przy czym wyłączył całkowicie roaming.

Zakładam że Virgin będzie właśnie patrzył w logi z czym były połączenia i powinien ewentualnie przedstawić mi dowód że to telefon błędnie ściągał dane mimo wyłączonego neta.

Antybillshock u mnie był wyłączony, pytanie czy nie powinien być domyślnie aktywowany?
 #1026641  autor: zwariowany.kurczak
 17 paź 2018, 15:55
Święta zasada roamingu poza UE brzmi: włącz 2G, wyłącz transmisje i korzystaj z wifi.
Logowanie do LTE za granicą = słynne "50kB" które się taryfikuje... niestety.
Tu jaśniej: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/roa ... ych-pytan/

Reklamację złóż, ciekawe jaka będzie odp.
 #1026702  autor: Robin560
 17 paź 2018, 20:10
u mnie w Czarnogórze play podobnie cały czas w 3g druga karta lokalna do neta i 5zł poszło na słynne 50kb

Wow ranga "Stary Wyjadacz" :D nie sądziłem że dotrwam do niej :mrgreen:
 #1027066  autor: YogS
 18 paź 2018, 20:04
Człowiek mądry po szkodzie, jednak było zostać na karcie ale skusił mnie pakiet danych w UE jak na ironię :/ Reklamacja złożona, dam znać jak się skończyło.
 #1033708  autor: YogS
 06 lis 2018, 10:38
Dostałem odpowiedź na reklamację - analiza techniczna wykazała że rozliczenie odpowiada rzeczywistemu zużyciu, jednakże nie zadziałał mechanizm limitu kredytowego przy 150zł i z tego powodu robią korektę do tego poziomu.
Niby ok, ale nadal mam wątpliwości co spowodowało transfer w roamingu, więc postanowiłem poprosić ich o przesłanie analizy pakietów, zobaczymy co odpiszą.