DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 176 z 193
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 193
 #1019880  autor: jarekt
 27 wrz 2018, 00:11
@Dorotea, nie ma znaczenia czy zmieniałaś taryfę i kiedy. Lejek zlicza transfer od 1. dnia danego miesiąca.
Zaznacz w Play24 "Bieżący" okres i podaj - pewnie masz ponad 120GB :).
 #1020116  autor: jarekt
 27 wrz 2018, 09:55
@tiopex, czasami się zdarza, że w wyniku błędu jakaś dłuższa sesja (np. 3-dniowa) albo sesja krótka ale "treściwa" (podczas której przetransferowano np. 50GB) nie zostanie "zaksięgowana" w jednym z obszarów systemu bilingowego. Gdzieś tam wewnętrznie jest, że poszło ponad 100GB, ale pokazuje mniej w wyniku tego błędu. Dobrze mieć jakiś licznik u siebie (fon, komp, router) i go zerować 1. dnia nowego miesiąca aby mieć porównanie czy system nie kantuje na Twoją niekorzyść.

Może też być błąd w przyznawaniu lejka - to też się czasami zdarza. Wtedy reklamacja, wnoś o rekompensatę, np. 30zł na konto główne, i po temacie.


@matek451, przesłanie kilkaset GB nawet jak lejek jest rozdawany, to nie problem i nie sztuka :)
Pisałem o tym np. tutaj jak to zrobić: viewtopic.php?f=22&t=86074&start=3195#p1016914

Część osób wie ale napiszę kolejny raz: po prostu lejek nie jest zakładany codziennie i nie od razu po 100GB, i nie jest na żywo (w każdej sekundzie) sprawdzana ilość przesłanych danych tak jak w pakiecie - DIL to usługa a nie pakiet, a te 100GB w DILu to też nie jest pakiet ani żaden limit. W DILu nie ma limitu transferowanych danych, a skoro nie ma limitu, to nie jest on na żywo monitorowany (inaczej jest w pakietach, które są monitorowane w każdej sekundzie i gdy sie skończą, no to się skończą :)).

Popularnie się mówi "pakiet 100GB" o DILu, ale to błędne rozumowanie, które ogłupia użytkownika na jego własna prośbę :). Są oczywiście usługi w ramach których jest pakiet. Ale DIL taką usługa nie jest. W ramach DILa nie ma żadnego pakietu. Ilość danych w DILu jest nielimitowana (jest kilka usług w Play/RBM, które też tak mają).

Jedynie co jakiś czas jest sprawdzane czy przekroczyłeś 100GB i czy w godzinach szczytu przeciążałeś neta (wg jakiegoś algorytmu mniej lub bardziej czułego i rozsądnego) po to aby dać Ci ewentualnie lejek 2Mbit/s.

A kasowanie lejka to jeszcze inna historia :).
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2018, 10:49 przez jarekt, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1020162  autor: jarekt
 27 wrz 2018, 10:47
Jeśli ktoś delikatnie korzysta od 1. dnia miesiąca, i 100-120GB osiągnie 20-25. dnia (tak jak wyżej @Dorotea), to niestety 26. dostanie lejek i już dużo większych ilości GB nie pociągnie (lejek 2Mbit/s to maksymalnie 20GB na dzień transferując no-nstop przez 24h), no chyba że się mocno spręży na te ostatnie 5-6 dni miesiąca i dodatkowo lejek usunie i będzie go co 2 dni kasował, no to spokojnie jeszcze można nawet 500GB przesłać.
 #1020391  autor: jarekt
 27 wrz 2018, 20:50
W trakcie trwania sesji można dostać (przy czym następuje często zerwanie połączenia wtedy).
Można sobie jutro o 9:55 odpalić coś długiego (aby nie zbuforowało całego filmu w ciągu 5 minut) na YT czy gdziekolwiek indziej, w dobrej jakości (minimum 1080p30) i obserwować np. na menedżerze zadań (czy innym monitorze neta) co się stanie o 10:00 (oczywiście pod warunkiem, że 26. dostałeś lejek i go usunąłeś - 28. powinien wrócić).
A jak nie, to eksperyment można powtórzyć w przyszłym miesiącu 16. i 26. tylko trzeba oczywiście przekroczyć 100GB (przed 16. albo przynajmniej przed 26.).
 #1020402  autor: jarekt
 27 wrz 2018, 21:29
W zasadzie, to nawet nie że można tak dostać, tylko zawsze się tak dostaje: trwa sesja i lejek chce się przyznać (o 10:00) to się przyznaje i jest nagle równo 2Mbit/s, no i czasami następuje rozłączenie sesji (i w zależności od ustawień - automatyczne wznowienie, przy czym na fonie to nawet tego nie zauważysz, chyba że wiesz co włączyć i gdzie patrzeć).
 #1020421  autor: Majek7
 28 wrz 2018, 00:02
Cześć. Mam pytanie przed ostatnią/przedostatnią aktywacją DIL ;).
Jeżeli mam konto ważne do 13.10 i tam jakieś drobne potrzebne do aktywowania usługi, to czy aby aktywować DIL w październiku, musiałbym doładować konto za kwotę 20zł by przedłużyć ważność konta o 30dni czy wystarczyłoby np za 5-9zł i po prostu takie doładowanie przedłużajace ważność konta o 5 dni pozwoli na aktywację usługi? Aby działał DIL konieczne jest utrzymanie ważnego konta na wychodzące w czasie aktywnej usługi te 30 dni, czy tylko w dniu aktywacji?
W ten sposób miałbym jakieś 45PLN na koncie i aktywował po raz ostatni DIL, a potem po prostu wykupił ten pakiet 100GB za 40zł i zamknął wątek usługi pod koniec listopada 2018 na tej karcie.
 #1020422  autor: adbadbad
 28 wrz 2018, 00:09
@Majek7 zalezy ile masz na koncie, ja tez mam konto wazne do 11 (chyba) pazdziernika i na koncie 130zl wiec doladuje sobie za 50zl by przedluzyc waznosc o 5 miesiecy, i dzieki temu po tym wykupie sobie 4x pakiet 100GB za 40zl i bede miec 4 miesiace dodatkowo internetu, a potem przejscie na inną taryfę lub do innej sieci :)
 #1020423  autor: jarekt
 28 wrz 2018, 00:10
@Majek7, w momencie aktywacji musisz mieć ważne konto na wychodzące, jak i podczas korzystania z neta. W momencie kiedy nie chcesz korzystać, bo np. chcesz sobie zrobić 5 dni przerwy, a wychodzące minęły, to nie musisz ładować.
Resztę musisz sobie sam obliczyć i zastanowić się jak korzystać i kiedy i za ile doładować.

PS. Doładowanie 20zł przedłuża wychodzące o 10 dni w RBM1/RBM5.
 #1020424  autor: Majek7
 28 wrz 2018, 00:22
Dzięki za odzew, sprawdziłem i faktycznie minimum za 25 bym musiał doładować, by przedłużyć wychodzące na te 30dni. Ale potem bym znowu miał ten sam motyw nawet aktywując ten pakiet 100GB za 40zł ;), wiec tu by było najlepiej dobić od razu za te 5 dyszek konto na dniach i dać im zarobić jeszcze :D

ps skad adbadbad zrobiłeś sobie taką skarbonkę 130zł :D? ładowałeś konto po 50zł przedłużajac sobie o 100dni (bo pisałeś o 5msc, ale tam chyba 50zł na 100dni przedłuza ważność) wychodzące, jak już Ci się RWK kończył na 1 numerze dla aktywacji DIL :)?
 #1020425  autor: adbadbad
 28 wrz 2018, 00:26
@Majek7 ja mam jeszcze RBM1 gdzie 50zl przedluzalo o 150 dni, ladowalem konto po 50zl i tak wyszlo, tez dzwonilem czasami i pakiety kupowalem i zostalo 130zl okolo tak wiec 4x po 40zl kupie ten pakiet 100 GB a potem zobaczymy :)
  • Strona 176 z 193
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 193
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 193