@tiopex, czasami się zdarza, że w wyniku błędu jakaś dłuższa sesja (np. 3-dniowa) albo sesja krótka ale "treściwa" (podczas której przetransferowano np. 50GB) nie zostanie "zaksięgowana" w jednym z obszarów systemu bilingowego. Gdzieś tam wewnętrznie jest, że poszło ponad 100GB, ale pokazuje mniej w wyniku tego błędu. Dobrze mieć jakiś licznik u siebie (fon, komp, router) i go zerować 1. dnia nowego miesiąca aby mieć porównanie czy system nie kantuje na Twoją niekorzyść.
Może też być błąd w przyznawaniu lejka - to też się czasami zdarza. Wtedy reklamacja, wnoś o rekompensatę, np. 30zł na konto główne, i po temacie.
@matek451, przesłanie kilkaset GB nawet jak lejek jest rozdawany, to nie problem i nie sztuka
Pisałem o tym np. tutaj jak to zrobić:
viewtopic.php?f=22&t=86074&start=3195#p1016914
Część osób wie ale napiszę kolejny raz: po prostu lejek nie jest zakładany codziennie i nie od razu po 100GB, i nie jest na żywo (w każdej sekundzie) sprawdzana ilość przesłanych danych tak jak w pakiecie - DIL to usługa a nie pakiet, a te 100GB w DILu to też nie jest pakiet ani żaden limit. W DILu nie ma limitu transferowanych danych, a skoro nie ma limitu, to nie jest on na żywo monitorowany (inaczej jest w pakietach, które są monitorowane w każdej sekundzie i gdy sie skończą, no to się skończą
).
Popularnie się mówi "pakiet 100GB" o DILu, ale to błędne rozumowanie, które ogłupia użytkownika na jego własna prośbę
. Są oczywiście usługi w ramach których jest pakiet. Ale DIL taką usługa nie jest. W ramach DILa nie ma żadnego pakietu. Ilość danych w DILu jest nielimitowana (jest kilka usług w Play/RBM, które też tak mają).
Jedynie co jakiś czas jest sprawdzane czy przekroczyłeś 100GB i czy w godzinach szczytu przeciążałeś neta (wg jakiegoś algorytmu mniej lub bardziej czułego i rozsądnego) po to aby dać Ci ewentualnie lejek 2Mbit/s.
A kasowanie lejka to jeszcze inna historia
.