DAJ CYNK
  • Aplikacje i usługi łączące świat finansów i technologii. Także dyskusje o tradycyjnych bankach jeśli są one nowoczesne i innowacyjne.
Aplikacje i usługi łączące świat finansów i technologii. Także dyskusje o tradycyjnych bankach jeśli są one nowoczesne i innowacyjne.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
Niech nie zmyli Was, że to dział Oprogramowanie.

Tutaj można dyskutować zarówno o aplikacjach związanych z finansami, ale też o usługach fitechów i tradycyjnych banków.

Uwaga! Nie akceptujemy żadnych reflinków, kodów polecających itp.
  • Strona 12 z 15
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
 #1087115  autor: Robin560
 04 sty 2020, 14:03
Remington pisze:
03 sty 2020, 22:25
Od 15 grudnia przelewy SEPA muszą kosztować tyle co krajowe, więc w większości banków
Głównym kryterium wyboru zostaje więc dla Ciebie dobry kurs. Kantor Aliora wychodzi chyba najlepiej. Korzystam od początku czyli ponad 7 lat i... pierwsze słyszę o jakimś mnożniku.
mój błąd miałem na myśli licznik wyszczególniony w toip
„Przelew europejski
0 zł w ramach Licznika
5zł powyżej Licznika”
ale dzięki za pomoc :mrgreen:
 #1087117  autor: Remington
 04 sty 2020, 14:26
https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-info ... ziala.html

Ale przelewy SEPA są teraz darmowe bezwarunkowo, widocznie nie zaktualizowali strony tam gdzie czytałeś.

Ostatnio dają 100 zł do Decathlonu i saloniki lotniskowe jeśli posiada się ich (darmową) kartę, więc raczej Kantor mieć warto. Choć samego banku jako banku do głównego konta raczej bym nie polecił.
 #1087121  autor: marcin19883
 04 sty 2020, 14:41
Remington pisze:
04 sty 2020, 00:09
Tylko nieliczne pozwalają zamknąć konto zdalnie.
Praktycznie każdy bank pozwala zamknąć konto zdalnie, czyli przez bankowość internetową. T-mobile bankowe, mBank, Santander, Nest Bank, PKO BP, GETINBANK itp. Można by wymieniać bez końca :)
 #1087124  autor: Remington
 04 sty 2020, 15:03
Z tym praktycznie każdym tobym nie przesadzał, ale faktycznie jest lepiej niż kilka lat temu. Można dodać do tej listy Millennium. O PKO ani Aliorze nie słyszałem, a w powiększonym ostatnio BNP na pewno tej możliwości nie ma.

Zamykanie konta na odległość ma jednak jedną sporą wadę - brak dowodu dyspozycji. Tak mojej mamie Alior po latach przysłał pismo windykacyjne za opłaty za prowadzenie konta za kilka lat wstecz. Konto było wypowiedziane i zamknięte jeszcze w Meritum Banku. Oczywiście żadnych dowodów nie było - trzeba robić screeny i je sobie zapisywać.
 #1087127  autor: marcin19883
 04 sty 2020, 15:12
Remington pisze:
04 sty 2020, 15:03
O PKO ani Aliorze nie słyszałem, a w powiększonym ostatnio BNP na pewno tej możliwości nie ma.
Ok w PKO BP to listem wypowiadamy :)
Zamykanie konta na odległość ma jednak jedną sporą wadę - brak dowodu dyspozycji.
Gdy zamykałem mBank, to wszystko po kolei przychodziło na emaila.
 #1087147  autor: forum_tg
 04 sty 2020, 20:26
Remington pisze: Korzystam od początku czyli ponad 7 lat i... pierwsze słyszę o jakimś mnożniku.
skoro masz tak długo konto w Alior Banku, to jakie są ku temu powody? co Cię tak długo trzyma w tym banku, skoro na rynku wiele promocji?
to jest Twoje główne konto?
możesz wypisać jakie są wg Ciebie plusy ich konta oraz minusy?
 #1087155  autor: Remington
 04 sty 2020, 21:37
Miałem konta w wielu bankach, więc mogę wiele opowiadać. Aczkolwiek nie o samych aktualnych ofertach, bo te zmieniają się jak w kalejdoskopie.

Niestety, jakość oferowana przez banki przypomina telekomy - zazwyczaj jest źle lub bardzo źle, a czasem jeszcze gorzej 😒.

W mojej ocenie, Alior to rynkowy średniak. Dla klienta obsługującego się wyłącznie przez internet, może być działa co ma działać. Niestety, odkąd został przejęty przez PZU, stracił dawny impet i nie zaskakuje już innowacjami jak dawniej.
 #1087158  autor: forum_tg
 04 sty 2020, 22:28
nie korzystałem wcześniej z Alior Banku, a też często korzystam z różnych kont bankowych przy okazji zbierając profity za otwarcie konta.
a Ty co polecasz na ROR i dlaczego?
 #1087166  autor: Remington
 05 sty 2020, 00:25
Uchylę się od odpowiedzi 🤪

Polecenie czegoś jest wręcz trudniejsze niż w naszym dziale "Jaką ofertę wybrać?", bo czynników mających wpływ na wybór jest mnóstwo, np.: liczba bankomatów, placówek, dostępność wpłat i wypłat gotówki, przelewów, dostępność kont wspólnych i pełnomocnictw, atrakcyjność pożyczek, kredytów, albo lokat, ogólna specyfika korzystania z konta, wiek i zaawansowanie technologiczne delikwenta i wiele wiele innych. Dopiero po odfiltrowaniu banków wg określonych kryteriów, można zacząć porównywać ceny z tych, które zostały na placu boju.

I podobnie jak z sieciami telco, znam zachwalających i przeklinających PKO, Pekao, Millennium, Santandera, d. Eurobank, Alior, TMUB, Getin, Ideę, d. Raiffeisen, BNP, mBank, Citi, ING, Nest, Pocztowy, Credit Agricole, Toyotę...

Konta miałem w sumie w kilkunastu (a może i więcej) bankach. Ostały się trzy: mBank i Millennium oba założone w 2003 r. i te dwa najlepiej pasują do mojego profilu użytkowania, trzecie to BNP przeniesione z dawnego Raiffeisena, puste od prawie dwóch lat.

I bynajmniej nie polecę żadnego z nich, bo błędów i niedociągnięć nie eliminują, kiedyś np. nie miałem miesiąca bez reklamacji w mBanku, w Millennium miałem ich mniej, za to jedna z nich aż oparła się o KNF. Oba wolały po kilka razy zmieniać na podstawie moich reklamacji regulaminy lub taryfy, zamiast poprawiać błędy w systemie... Gdzie indziej nie bywało niestety lepiej, dlatego gdy przeprowadzałem akcję ograniczania liczby kont, wybór padł jednak na te dwa. BNP mam od niedawna chyba tylko z ciekawości i ten bank to w mojej opinii śmiech na sali.
 #1087180  autor: forum_tg
 05 sty 2020, 11:40
Witaj,

mnie też brakuje kilku banków, żeby móc powiedzieć że miałem konto chyba we wszystkich dostępnych w PL, przynajmniej mi znanych. Jednakże oferty się zmieniają, więc warto co jakiś czas dowiedzieć się coś nowego.
Aktualnie sam mam kilka otwartych (cześć ze względów na różne promocje), ale korzystam de facto z dwóch: Inteligo (tylko obsługa internetowa, nie mam nawet karty) oraz Millennium (karta, wpłat i wypłaty).
Oczywiście też co jakiś czas składam reklamacje ze względu na nieprzestrzeganie regulaminów, muszę przyznać że gadżetów biznesowych oraz gratyfikacji finansowych z tego tytułu sporo otrzymałem z różnych banków.
 #1087182  autor: Remington
 05 sty 2020, 11:57
To ciekawe, bo ja nigdy. Na słownych przeprosinach się kończy. I stwierdzeniu, że nie potrafią pisać terminu naprawy błędu, po czym istnieje on kilka lat. Albo zmieniają regulamin by go usankcjonować...

Nic mnie jednak nie irytuje tak, jak czas stracony na głupich pracowników. Złożona reklamacja, 2-3 tygodnie oczekiwania, po czym odpowiedź kompletnie nie na temat. mBank w tej kwestii jest bezkonkurencyjny - nie napiszesz jak chłopu na miedzy, to odpowiedzą nie na temat. Miałem błąd na formularzu przelewu SEPA, nagrałem filmik, po czym panna potrafiła mi odpowiedzieć, że przecież wybrałem jakieś tam pole chociaż... na filmiku nawet tego pola nie było widać. I znowu odwołanie i przeprosiny i załatwianie reklamacji potrwało prawie 2 miesiące. A błędu do dziś nie naprawili.

Z kolei BNP chcący uchodzić za taki nowoczesny to dno den. Mają w systemie błąd na błędzie, potrafi wylogować wskutek braku aktywności, mimo trwającej rozmowy na czacie (ponowne połączenie kieruje do innego pracownika pozbawionego wglądu do dotychczasowej korespondencji). Jednak przeszli sami siebie gdy przez pomyłkę zadałem im dwa razy to samo pytanie i... otrzymałem na piśmie dwie sprzeczne dokładnie odwrotne odpowiedzi...
  • Strona 12 z 15
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15