DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.

Moderator: Moderatorzy

 #1149040  autor: nieznajomy17
 29 kwie 2023, 11:11
Cześć, mam problem. Ponad rok temu kupiłem smartwatch Oppo watch od gościa z olx. Niestety od jakiegoś czasu mam ogromne problemy z baterią. Po odesłaniu go na gwarancje dostałem raport że usterki nie da się usunąć i muszę kontatkować się ze sprzedawcą w celu wymiany na nowy bądź zwrotem kasy i tu zaczyna się problem. Posiadam do niego tylko dowód wydania, plus nie chce mi zwrócić za niego pieniędzy ponieważ twierdzą że mogą to zrobić tylko na konto Plus właściciela, z wymianą też jest problem bo zegarek jest już raczej nie dostępny na rynku. Co zrobić? Walczyć z nimi o zwrot kasy? Kontaktować się z Urzędem Praw Konsumenta?
 #1149043  autor: Remington
 29 kwie 2023, 11:42
Ciebie z Plusem nic nie łączy, więc słusznie Ci odmawiają. Serwis odpowiedział Ci, że masz roszczeń dochodzić od sprzedawcy, czyli od gościa, który Ci go sprzedał.
 #1149051  autor: babciagienia1p
 29 kwie 2023, 12:15
nieznajomy17 pisze:
29 kwie 2023, 11:11
..Po odesłaniu go na gwarancję, dostałem raport że usterki nie da się usunąć i muszę kontaktować się ze sprzedawcą w celu wymiany na nowy bądź zwrotem kasy i tu zaczyna się problem. Posiadam do niego tylko dowód wydania, Plus nie chce mi zwrócić za niego pieniędzy ponieważ twierdzą że mogą to zrobić tylko na konto Plus właściciela...

Naprawa gwarancyjna była zgłaszana do Oppo?
Jeśli tak, skontaktuj się z człowiekiem, od którego kupowałeś, niech Plus zwróci pieniądze na jego konto, a on przekaże je Tobie. Wbrew powszechnej opinii, uczciwość sprzedających na OLX-ie nie odbiega przeciętnej. Niewykluczone, że jest nawet od niej lepsza...
 #1149061  autor: Remington
 29 kwie 2023, 15:54
Dokładnie - uczciwy nie będzie robił problemów, a na OLX nie sprzedają tylko oszuści.
 #1149116  autor: Vieslav
 30 kwie 2023, 15:23
Ewentualnie niech sprzedający da ci pisemne upoważnienie do występowania w jego imieniu przed Plusem w sprawie tej konkretnej rękojmi.
Jeśli sprzedający jest osobą fizyczną to nic nie ugrasz bo nie obowiązują go prawa konsumenta. Pozostaje ci sąd cywilny i udowodnienie, że w chwili sprzedaży zegarek miał wadę ale to chyba bez sensu (proces i ekspertyza przewyższy wartość zegarka?) i lepiej dogadać się odnośnie upoważnienia albo
skontaktuj się z człowiekiem, od którego kupowałeś, niech Plus zwróci pieniądze na jego konto, a on przekaże je Tobie