DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
 #1145025  autor: Jacobi_
 07 mar 2023, 18:22
Numer zarejestrowany w Fakt Mobile. Nieaktywne połączenia wychodzące od początku lutego 2023. Połączenia przychodzące nadal aktywne. Po miesiącu operator Play postanawia wyzerować saldo konta głównego.
Na zapytanie o podstawę prawną takich działań odpowiedź cytuje

"Witam, dziękuję za zgłoszenie. Uprzejmie informuję, że konfiskata jest prawidłowa. Nie ma możliwości zwrotu środków. "

Nie chcą podać podstawy prawnej pozwalającej w białych rękawiczkach zabierać pieniądze z konta głównego.

Jak postąpić w tej sprawie? Ma ktoś pomysły?
 #1145080  autor: Jacobi_
 08 mar 2023, 18:55
Play odpisał:

"Witam, dziękuję za zgłoszenie. Uprzejmie informuję, że odpowiedzi na poprzednie zgłoszenia były prawidłowe. Konfiskata ma miejsce 30 dni od upłynięcia ważności konta (niezależnie od daty ważności połączeń przychodzących). Konfiskata ma miejsce w każdej ofercie.

Pozdrawiam,
Obsługa klienta Fakt Mobile "

Oczywiście który punkt regulaminu, cennika pozwala na legalne zagarnięcie pieniędzy nikt nie podał.
 #1145083  autor: Remington
 08 mar 2023, 19:25
Skandal. No to uderz teraz z prośbą o interwencję do UKE, bo:
1. Operator nie podał podstawy prawnej takiego działania, na zasadzie „zabraliśmy pana pieniądze i co nam pan zrobi”
2. Nie znalazłeś ani w Regulaminie, ani w Cenniku żadnego postanowienia jakie dawałoby operatorowi prawo do konfiskaty środków z konta głównego ani określał podany w odpowiedzi 30-dniowy termin od upływu okresu ważności połączeń wychodzących
3. Punkt III Cennika mówi, że okres ważności poł. przychodzących jest o 60 dni dłuższy niż wychodzących oraz jednocześnie w punkcie b) stanowi „Po upływie Okresu ważności połączeń przychodzących Użytkownik może zwrócić się do Operatora po zwrot niewykorzystanej wartości Pakietu Złotówek.” co jednoznacznie sugeruje, że środki nie przepadają ani po upływie ważności poł. wychodzących, ani przychodzących.

Walcz, w imię zasad. I daj nam znać jak otrzymasz odpowiedź.
 #1145086  autor: marcz123456
 08 mar 2023, 19:32
Ale ile tych środków zajumali?
Mam kilka numerów co wygasła ważność konta, i nadal jest na nich kasa. Na jednym ~5 zł.

Warto też uderzyć na FB play.
Choć już chyba zaczęli olewać, kiedyś starali się pomóc.

W sumie jak się z nimi kontaktowałeś?

Ja bym też spróbował przez apke, wiercić konsultanta na live.
 #1145087  autor: Jacobi_
 08 mar 2023, 20:01
Ciut powyżej 20 złotych. Kwota nie duża, ale walka będzie dla zasady.

W sumie na forum wiele tematów jak wycisnąć cytrynę z operatorów.

Jednak w tym konkretnym przypadku operator poszedł na skróty i skubnął nie swoją kasę.

Kontakt z Play był poprzez Play24 apka, e-mail i głosowo, więc każdy kanał komunikacji.
 #1148045  autor: Jacobi_
 19 kwie 2023, 11:14
Po interwencji UKE operator Play przyznał się w końcu do błędnego skonfiskowania środków na koncie. Przyznano mi rację, że system błędnie interpretował datę wygaśnięcia połączeń przychodzących. Zwrócono skonfiskowane środki.