DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.

Moderator: Moderatorzy

 #1141640  autor: koszalineo941268
 14 sty 2023, 14:03
Czy usługodawca telekomunikacyjny ma prawo:
1. warunkować przyjęcie reklamacji od złożenia jej w wyłącznie wybranym przez siebie kanale komunikacyjnym?

Lyca na czacie, infolinii i mailu [email protected] wedle swojej oceny przyjmuje wyłącznie "zgłoszenia", nawet jeśli konsument wyraźnie nazywa przesłana wysokość jako reklamację. Wg nich reklamacje można zgłaszać tylko i wyłącznie na [email protected]

2. autorytatywnie i jednostronnie dokonywać oceny co jest zgłoszeniem, a co reklamacją?

Jest to ważne z uwagi na ustawowy termin 30 dni, po upływie którego, wobec braku udzielenia odpowiedzi uznaje się, że reklamacja jest uznana w sposób dorozumiany za rozstrzygniętą na korzyść zgłaszającego. Pytanie, jak potem wyegzekwować tak "wygraną" reklamację, poza drogą sądową?
 #1141642  autor: Karlos20
 14 sty 2023, 14:19
Zamiast się z nimi użerać, jest jeden sposób, aby z ich usług zrezygnować - kupić z innej sieci starter lub przenieść numer. Ta sieć to prowizorka. Mi z dnia na dzień numer Lyca przestał działać - ot tak nagle się "wyrejestrował" z sieci, a tylko wyczerpałem ilość GB z promocyjnego pakietu za 10 zł z dedykowanego pakietu z paprykowej strony.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1141643  autor: koszalineo941268
 14 sty 2023, 14:30
Nazwę Lycamobile dodałem w tytule, bo taki jest obowiązek w tym dziale i z tym operatorem mam świeże doświadczenia. Pytania były jednak ogólne, odnoszące się do relacji konsument <-> operator.

Numeru niezarejestrowanego nie da się przenieść.

Użytkownicy Virgin też byli masowo wyrejestrowanie bez swojej woli za przesyłanie życzeń świątecznych.
 #1141647  autor: R.Mandano
 14 sty 2023, 14:42
Karlos20 pisze:
14 sty 2023, 14:19
tak nagle się "wyrejestrował" z sieci, a tylko wyczerpałem ilość GB z promocyjnego pakietu za 10 zł ...
Nie moge uwierzyć, że dajesz radę wykorzystać góry promocyjnych GB od Orange, a potem jeszcze wyssać do ostatniego bajta innych opów .. :shock:
:lol:
 #1141653  autor: Karlos20
 14 sty 2023, 15:08
R.Mandano: to był test Plusowego 5G na innym urządzeniu, więc pobieranie plików testowych do testów wydajnościowych na sieci 5G szybko te 70 GB przepala. A po kilku dniach karta Lyca jest niejako martwa... gdzie w Plusie czy ich MVNO nadal by działała nawet z lejkiem 32 kbps...

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥