DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
 #1139772  autor: biala1991
 14 gru 2022, 07:12
Wczoraj próbowałam doładować konto przez MO (blikiem), kasę pobrało a na numerze nic nie przybyło. Z Bluemedia dostałam maila, że z przyczyn technicznych transakcja nie mogła zostać zrealizowana:
"Prawdopodobna przyczyna: Doładowanie nie mogło zostać zrealizowane przez operatora"
i że środki mają być zwrócone do nadawcy. To możliwe, że  zwrócą sami bez żadnej reklamacji? coś mi się nie wydaje..
 #1139808  autor: biala1991
 14 gru 2022, 18:58
T też ma swoje za uszami ale to Orange zajumało mi kasę i nie chce oddać :D

W banku przy tym doładowaniu jest info, że blokada wygaśnie 20 grudnia, pewnie to jednak nie oznacza zwrotu pieniędzy tylko termin zaksięgowania tej nieistniejącej transakcji?
 #1139814  autor: Remington
 14 gru 2022, 20:10
biala1991 pisze:
14 gru 2022, 18:58
Orange zajumało mi kasę i nie chce oddać :D

Dwa błędy w krótkim zdaniu - bo nie Orange i nie zajumało. Umowę zawarłaś (bardziej próbowałaś zawrzeć) z Blue Media. Pieniądze są w banku i to tak bardzo bezpieczne, że nawet Ty nie masz do nich dostępu.

Po to jest właśnie mechanizm autoryzacja-blokada-rozliczenie by nie dochodziło do rozliczenia płatności za transakcje, które nie doszły do skutku.

I tu pojawia się wiele zmiennych:
1. O tym na jak długo zakładana jest blokada decyduje bank.
2. Mało który sklep (tu Blue Media) wysyła anulowanie autoryzacji.
3. I nie wszystkie banki potrafią takie anulowanie wykonać.
 #1139826  autor: biala1991
 14 gru 2022, 23:47
Remington pisze: Dwa błędy w krótkim zdaniu - bo nie Orange i nie zajumało. Umowę zawarłaś (bardziej próbowałaś zawrzeć) z Blue Media.


Na pewno? Nadawcą maila jest Bluemedia ale z treści wynika, że zawierałam ją z Orange, cytuję:

"Serwis doładowań online Orange
Witaj w doladowania.orange.pl
Doładowanie nie zostało zrealizowane
Przepraszamy, transakcja nie mogła zostać zrealizowana z przyczyn technicznych.
Prawdopodobna przyczyna: Doładowanie nie mogło zostać zrealizowane przez operatora
Numer:.... nie został doładowany na kwotę...
Środki zostaną zwrócone do nadawcy.
Wiadomość wysłana zgodnie z Twoją dyspozycją złożoną w serwisie doladowania.orange.pl"

I pomijając szczegół z kim :D to uważam, że jednak umowę zawarłam a nie próbowałam zawrzeć, umowa nie została tylko wykonana przez jedną stronę. Dzięki temu, że ją zawarłam mogę teraz wystąpić z reklamacją, bo inaczej nie miałabym podstaw.



Remington pisze: Po to jest właśnie mechanizm autoryzacja-blokada-rozliczenie by nie dochodziło do rozliczenia płatności za transakcje, które nie doszły do skutku.


Zawsze, wydawało mi się, że blokada jest zakładana w interesie sprzedawcy (tu Orange) żeby nie został bez zapłaty za sprzedany towar, chodzi o zabezpieczenie środków na koncie kupującego.


Remington pisze: I tu pojawia się wiele zmiennych:
1. O tym na jak długo zakładana jest blokada decyduje bank.
2. Mało który sklep (tu Blue Media) wysyła anulowanie autoryzacji.
3. I nie wszystkie banki potrafią takie anulowanie wykonać.


I ta kwestia mnie najbardziej interesuje, zwłaszcza pkt. 3, który nie brzmi optymistycznie. Znaczy z dużym prawdopodobieństwem nie doczekam się zwrotu swoich pieniędzy? Niestety jestem podobnego zdania.
 #1139832  autor: Remington
 15 gru 2022, 07:13
Zajrzyj do regulaminu, który zaakceptowałaś przed doładowaniem, tam jest jednoznacznie wskazany sprzedawca - Blue Media.

Blokada jest w interesie banku i tylko banku. Nawet gdyby nie było pieniędzy na koncie rozliczenie się wykonuje najwyżej debetując konto i tyle.

Nie ma mowy o odzyskaniu Twoich pieniędzy, bo nikt ich nie wziął. Chodzi tylko o ich odblokowanie, co nastąpi po upływie terminu ważności blokady.
 #1139870  autor: biala1991
 15 gru 2022, 18:20
Remington pisze:
15 gru 2022, 07:13
Blokada jest w interesie banku i tylko banku. Nawet gdyby nie było pieniędzy na koncie rozliczenie się wykonuje najwyżej debetując konto i tyle.
Serio mogę kupować w internecie nie mając środków na rachunku a bank to ochoczo zrealizuje? Wydaje mi się, że podobnie wygląda płatność kartą a jednak kiedy nie ma kasy na koncie transakcja zostaje odrzucona.


Dzisiaj pieniądze zostały zwrócone, sprawa załatwiona.
 #1139874  autor: Remington
 15 gru 2022, 19:02
biala1991 pisze:
15 gru 2022, 18:20
Serio mogę kupować w internecie nie mając środków na rachunku a bank to ochoczo zrealizuje?

Bank się właśnie przed tym zabezpiecza blokując pieniądze na poczet udzielonych autoryzacji. Ale gdyby nie zablokował, albo rozliczenie nastąpiło po wygaśnięciu blokady, nie będzie mieć żadnego problemu ze zdebetowaniem rachunku. Karty i Blik działają pod tym względem identycznie.
biala1991 pisze:Dzisiaj pieniądze zostały zwrócone, sprawa załatwiona.

Zwrócone czy odblokowane? Jeśli odblokowane, to jedna Blue Media musialo wysłać request anulujący autoryzację, a Twój bank jest na tyle rozwinięty, że potrafił je obsłużyć.
 #1139890  autor: biala1991
 16 gru 2022, 06:48
W historii transakcji są dwie operacje: pobranie kasy za płatność blikiem(-) i zwrot płatności blik(+), nie ma nic o odblokowaniu a jeśli środki zostały zwrócone to logiczne, że najpierw musiały być zabrane :D

OK, blokada jest w interesie banku ale moim zdaniem właśnie dlatego, żeby zabezpieczać przed debetowaniem rachunku, bo wtedy to bank będzie sponsorem zakupu, na który klient nie ma pieniędzy. Nie ma gwarancji, że klient ten debet spłaci i to jest problem dla banku, bo dochodzenie należności kosztuje.
 #1139892  autor: Remington
 16 gru 2022, 08:41
biala1991 pisze:
16 gru 2022, 06:48
jeśli środki zostały zwrócone to logiczne, że najpierw musiały być zabrane :D

Nie takie logiczne, bo dotąd pisałaś tylko o blokadzie ważnego do 20 grudnia, a o rozliczeniu nie wspomniałaś. Czyli mamy pełny obraz sytuacji - Blue Media nie umiało obsłużyć anulowania autoryzacji, więc rozliczyłi najpierw obciążenie, a potem uznanie.